Snap gewoon niet dat om alles een probleem gemaakt moet worden, weet zeker dat me mijne even duf zou opkijken en weer verder ging met niks doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Tijdens mijn buitenritten nooit last van enige vorm van vervoer gehad, paard is bomproef en zo handel ik ook. Maar zodra er een hert in de buurt is is opeens de hele wereld gevaarlijk en word die gekherten ook maar afschaffen? Want ja, hij zal niet de enige zijn die bang is voor herten
(grapje natuurlijk voor de mensen zonder humor)
little_king schreef:Misschien had de filmer daar dan beter kunnen gaan staan, want hier gebeurd helemaal niets.
Zoals andere al opmerken, die aan de longeerlijn verdraaid nog geen oor, die los in de bak rennen een keer op en neer. Meer niet.
Iemand die zadelmak maakt heeft meestal wel een goede zit en kan een keer wegrennen en een bok ook wel uitzitten.
FlyAway schreef:Wat dacht je van de militaire oefenterreinen of de noordzee? Nederland oefent regelmatig in het buitenland, waar wel de ruimte is voor dit type oefeningen. Mogelijkheden genoeg om dit niet boven de dichtbevolkte gebieden in Nederland te doen.
Cayenne schreef:FlyAway schreef:Wat dacht je van de militaire oefenterreinen of de noordzee? Nederland oefent regelmatig in het buitenland, waar wel de ruimte is voor dit type oefeningen. Mogelijkheden genoeg om dit niet boven de dichtbevolkte gebieden in Nederland te doen.
Klein beetje offtopic maar wat heb jij een toepasselijke gebruikersnaam![]()
Tiggs schreef:Tigra_ schreef:Maar goed ik vindt het niet kunnen. Ze kunnen toch ook wel hun route een stukje omleggen.
En de koeien van de buurman of de bouvier van de buurvrouw dan?
Sorry, maar ik verbaas me er echt over hoe simpel mensen in dit topic erover denken.
roxiie schreef:Tsja ze vliegen laag over, maar die reactie van de paarden vind ik echt niet schokkend.. Als je dat al ' op hol' noemt, moet je maar niet te maken krijgen met een paard dat ECHT op hol is
Wij wonen hier vrij dicht naast een militaire basis, helikopters, F16's, vrachtvliegtuigen komen hier geregeld ( met enorm veel kabaal) heel laag over..
Je ziet de piloten zitten en als je op je paard gaat staan kun je ze 'aanraken' (bij wijze van..)
De paarden wennen er wel aan hoor..
Tiggs schreef:Van 2 kanten komen? Ik vind het landsbelang belangrijker dan de rust van een manegehouder... Maar daarover verschillen de meningen blijkbaar.
magda_90 schreef:Sorry dat ik het zeg maar defensie maakt bekend op welke dagen waar en hoelang oefeningen gehouden worden, dus dan kun je daar ook rekening mee houden. Ik vind daarnaast niet wij hier in ons veilige landje zo moeilijk moeten doen. Door die oefeningen worden mensen die hun leven niet zeker zijn in bijvoorbeeld Afghanistan beschermd. Als defensie dus niet kan oefenen dan betekend dat indirect dat het mensenlevens elders kost... Een beetje tolerantie wellicht?
Tigra_, het wordt dus ruim van te voren aangegeven.
Air schreef:Wat is lezen toch ook moeilijk voor velen.
In de openingspost staat duidelijk dat hier regels voor zijn en dat de piloten mens en dier zoveel mogelijk moeten vermijden.