manic schreef:Stalmanagement zal niet anders zijn als iedere andere stal. Dat wil zeggen dat emmertjes en voerscheppen voor meerdere paarden gebruikt wordt. Paarden die vaak reizen staan sowieso vaak op andere locaties, dus daar is qua toezicht vanuit de ruiter sowieso niet veel over te zeggen.
De reizende paarden die wij op doorreis op stap krijgen reizen vaak zelfs zonder groot. De internationale wedstrijdpaarden hebben meestal wel een groom bij zich, maar de ruiters zelf reizen bijna nooit met die paarden mee. Overigens staan die paarden ook gewoon in stallen waar de dag daarvoor gewoon nog andere paarden in gestaan hebben, poloponies, dravers, noem maar op.
Volgens mij is er een beetje verkeerd beeld over hoe die paarden gehouden worden. Ook daar staat geen 24/7 toezicht op.
Dit zal hier geen betrekking ophebben, maar dat een spuit of iets dergelijke uitgewassen wordt in een verkeerd drinkbakje, of er nog een restantje slobber in een emmer zat is ook daar niet onaannemelijk.
Ik hoop dat Isabel zich nergens schuldig aan gemaakt heeft, maar tegelijk denk ik dat ook de paardensport niet dopingvrij is. Maar goed, we zullen zien.
Ik denk dat het een illusie is, om te denken dat een sport, in dit geval de paardensport, dopingvrij is.
Maar in dit geval, vind ik het discutabel. Ten eerste omdat het niet verboden is door de FEI en ten tweede omdat het middel niet bekend staat om prestatiebevorderend, voor zover ik dat kan beoordelen. Het lijkt mij, in dit geval, dan ook zoeken om te slaan.