Drie maanden rijverbod voor man wiens paard meisje trapte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:21

VC_Immortal schreef:
Ik heb in een eerder artikel gelezen dat de ruiters scheldend wegreden. Niets over scheldende ouders.

Hoe dan ook hadden ze de tijd om te stoppen bij de ruiters en een gesprek aan te gaan terwijl dat kind zogenaamd lag dood te bloeden.
Dus het boeit ze en niet dat het kind in haar up gevaar loopt op straat, en niet dat ze zo ernstig gewond is want ze kunnen nog tegen de ruiters gaan l*llen. IMO zouden de ouders ook eens flink op het rooster gelegd mogen worden betreffende hun ideeën over ouderlijke verantwoording.

Ik ben inmiddels 23 en onlangs nog op spoed langs geweest: Mijn moeder stopte voor niks of voor niemand... En ik lag niet te bloeden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:54

Musiess schreef:
Hoe krijgen ze het voor elkaar dat het paard een meisje trapte.. had het meisje "niet achter een paard gaan staan' misschien verkeerd begrepen.

echter neemt het niet weg dat het verschrikkelijk is.. En ook ik vind dat meneer mooi een langere tijd achter de tralies mag

Volgens de politie had het meisje de trap niet uitgelokt... dus misschien was ze er niet eens achter gaan staan... een paard kan nu eenmaal zómaar omstappen en dan staat de achterhand ineens anderhalve meter verder de andere kant op...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:30

_San87_ schreef:
Amy77 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag he..een paard wordt als een 'ding' gezien..als deze bv gestolen wordt, heeft het dezelfde prioriteit als een gestolen auto.
Nu is dit doorrijden na een ongeval..te paard..maar dan komt er zo'n lage straf..(ongeacht of hij het door gehad heeft of niet)..maar als meneer in de auto had gezeten was de straf veel hoger uitgevallen, ook de schadevergoeding. Hoe kan het dan dat het dan wel als een paard gezien wordt en opeens niet als een ding/auto? Ik zie het verschil niet zo.

Omdat een rechter heel goed weet dat een paard een dier is waarover nooit 100% controle kan worden uitgeoefend. Ondanks dat een paard bij wet een ding is.

Ja daar zeg je me wat..wij weten de exacte achtergrond niet op welke grond de rechter deze straf heeft opgelegd natuurlijk..hebben het maar te doen met de info die het artikelen geeft (als deze al juist is), dus jouw post klinkt erg logisch idd.
Het bevreemde mij zo..zag alleen het stukje, doorrijden na ongeval..thanks :)

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:42

VC_Immortal schreef:
Dit staat er letterlijk:
"Toen de vader en de moeder van het meisje, François Kiawa en Manya Ngombadan, de ruiters op weg naar het ziekenhuis opnieuw tegenkwamen, zeiden ze eerst dat ze alles zouden betalen, maar reden daarna lachend en scheldend verder, zonder iets van gegevens achter te laten."

Ze lieten geen gegevens achter, maar gingen wel zichzelf aangeven bij de politie. Logisch.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:36

Rochlie_ schreef:
VC_Immortal schreef:
Dit staat er letterlijk:
"Toen de vader en de moeder van het meisje, François Kiawa en Manya Ngombadan, de ruiters op weg naar het ziekenhuis opnieuw tegenkwamen, zeiden ze eerst dat ze alles zouden betalen, maar reden daarna lachend en scheldend verder, zonder iets van gegevens achter te laten."

Ze lieten geen gegevens achter, maar gingen wel zichzelf aangeven bij de politie. Logisch.

Er werd toen gezocht naar twee onbekende ruiters (is ook een artikel over voorbij gekomen maar staat niet in de openingspost). Daarna hebben ze zich gemeld.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:42

Ayasha schreef:
VC_Immortal schreef:
Ik heb in een eerder artikel gelezen dat de ruiters scheldend wegreden. Niets over scheldende ouders.

Hoe dan ook hadden ze de tijd om te stoppen bij de ruiters en een gesprek aan te gaan terwijl dat kind zogenaamd lag dood te bloeden.
Dus het boeit ze en niet dat het kind in haar up gevaar loopt op straat, en niet dat ze zo ernstig gewond is want ze kunnen nog tegen de ruiters gaan l*llen. IMO zouden de ouders ook eens flink op het rooster gelegd mogen worden betreffende hun ideeën over ouderlijke verantwoording.

Ik ben inmiddels 23 en onlangs nog op spoed langs geweest: Mijn moeder stopte voor niks of voor niemand... En ik lag niet te bloeden.

Dat ze zijn gestopt om gegevens op te nemen van de daders betekend niet dat het ze niet kan "boeien". Op zo'n moment zou ik ook niet weten hoe ik zou reageren. Ze hebben niet staan lullen want zijn meteen doorgereden toen er werd gescholden.

Ouders zijn door een hel gegaan en dan hoop je dat iedereen je helpt waaraan je hulp vraagt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:37

Ayasha schreef:
Dat staat in de vorige artikels maikeltje.

Die heb ik gelezen. Maar niets over scheldende ouders of een 70 km weg.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:39

Rochlie_ schreef:
VC_Immortal schreef:
Dit staat er letterlijk:

Ja inderdaad want ze zouden nog veel erger de Sjaak zijn geweest als ze via getuigenverklaringen gevonden waren. Eieren voor je geld kiezen, zo luidt de uitdrukking volgens mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:55

maikeltje schreef:
Ayasha schreef:
Dat staat in de vorige artikels maikeltje.

Die heb ik gelezen. Maar niets over scheldende ouders of een 70 km weg.

De 70km weg = zoekwerk en rondvragen heeft me geleerd dat het daar behoorlijk gevaarlijk is, niet het type weg waar je kinderen laat spelen als je normaal nadenkt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:07

Zo zie je maar aan de foto's dat dat allemaal wel meevalt.

Ayasha
Blogger

Re: Drie maanden rijverbod voor man wiens paard meisje trapte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:09

Kennelijk (volgens de mensen die er in de buurt wonen. Moet het natuurlijk ook maar van ze aan nemen) is het daar nogal een probleem dat mensen te hard rijden. Het is dat soort weg waar de gemeenteraad de handen van in het haar steekt omdat ze niet weten hoe ze er voor moeten zorgen dat ze zich aan de snelheids beperking houden. :)
En nee, te hard rijden mag niet. Maar ik zou, mijn fictieve kinderen, niet riskeren op zo'n weg uit principe.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:51

Ayasha schreef:
Kennelijk (volgens de mensen die er in de buurt wonen. Moet het natuurlijk ook maar van ze aan nemen) is het daar nogal een probleem dat mensen te hard rijden. Het is dat soort weg waar de gemeenteraad de handen van in het haar steekt omdat ze niet weten hoe ze er voor moeten zorgen dat ze zich aan de snelheids beperking houden. :)
En nee, te hard rijden mag niet. Maar ik zou, mijn fictieve kinderen, niet riskeren op zo'n weg uit principe.

Kind is niet door een auto aangereden maar door een paard in het gezicht geschopt.

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:31

VC_Immortal schreef:
Ayasha schreef:

Kind is niet door een auto aangereden maar door een paard in het gezicht geschopt.

Nee, meen je dat? :roll:
Ayasha bedoelt gewoon dat die kinderen niet onbewaakt in zo'n gevaarlijke straat moesten zijn. Dat is bijna vragen om ongelukken.

En NEEN, het is daarom niet de schuld van die kinderen of van die ouders. Ik zeg het er maar even bij, voor er weer een lawine van negatieve reacties op volgt.

Deze discussie is sowieso eindeloos, omdat niemand zich erbij kan neerleggen dat we niet zo maar kunnen oordelen over iets waar we niet bij waren.
Er zijn videobeelden vanuit die straat, waar de kinderen én de ruiters op staan, maar het ongeval niet. Jammer, want dat zou veel duidelijkheid scheppen.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:54

Rochlie_ schreef:
VC_Immortal schreef:

Nee, meen je dat? :roll:

Ja, ik vermeld het maar even bij aangezien sommige dat niet lijken te kunnen/ willen begrijpen. Door allerlei andere dingen erbij te halen die er niet toedoen. Dat de kinderen daar speelden heeft niets met de handelingen te maken met de verantwoordelijke ruiter.