Burger King verkoopt paardenburgers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Burger King verkoopt paardenburgers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:27

of je nou paard, varken of koe eet. maakt niets uit...... allemaal even zielig. maar als je een runderburger koopt mag er niets anders dan rund inzitten lijkt mij!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:35

Ach, wie weet was het paard wel een rund :+ Ik kan me er niet druk om maken, ik eet alles. (nja, bijna alles) Maar je mag niet jokken, dat is het punt gewoon.. zeg t gewoon eerlijk. Niet alleen de producent van de burger maar ook de keten die het verkoopt want ik weet wel zeker dat die ook hun eigen onderzoekjes doen tussendoor en het allang wisten.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:32

Ik breng als het nodig is de paarden zelf weg naar de slager en houd ze vast tot het allerlaatste moment. Dat gaat heel snel en supergoed. Je kan je paard niet op een betere manier laten gaan als het hun tijd is.
Ik heb paarden vreselijk zien vechten tegen het "inslapen", dat had helemaal niets met slapen te maken, dat nooit meer!! Ik heb zelf diergeneeskunde gestudeerd, maar de dierenarts gaat mijn paarden echt niet afspuiten.... Als ik lees hoe sommige mensen hier het slachten "verdemoniseren" dan denk ik dat zij dit zelf nog nooit hebben meegemaakt. Idealistische penny's zeg maar..... ;-)

Maar goed, ff on topic: Op de verpakking moet gewoon staan wat er in zit en als je bereid voedsel haalt, mag je leverancier nooit verkeerde info geven. De keuringsdienst van waarde (tv-programma) had een keer een mooi topic over kip-saté, daar zat indertijd geen kip maar kalkoen in omdat dat goedloper was. Dat was een hele rel!

Producenten nemen helaas de waarheid niet altijd even nauw als ze er financieel gewin bij kunnen hebben.... daarom moet je zelf alert blijven.

Ik hoop trouwens dat we niet zo'n "vlees-gate" krijgen met biologisch vlees, want dat zou de verduurzaming van de landbouwsector een heel vervelende klap toebrengen. 8)7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:23

Op het moment dat een bedrijf pretendeert 100 % rundvlees te verkopen, moet je er als consument vanuit kunnen gaan dat dat zo is. Nog even los van de discussie over het al dan niet eten van paardenvlees, is het gewoon oplichterij omdat ze niet voldoen aan wat ze zeggen te verkopen. En of dat nu varken of kip of paard is doet niet terzake. Bij 100 % rundvlees hoort er alleen rundvlees in te zitten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:47

wat ik me eigenlijk afvraag is waarom...paardenvlees is niet wat je noemt heel goedkoop ondanks er (vooral op het moment) genoeg van in omloop is...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:52

Misschien heb ik er minder moeite mee met het schieten. Ik heb op een boerderij gewoond waar huisslachtingen werden gedaan.
Niets gaat zo snel als het schieten, beter dan injecteren en er tegen vechten.
Ik heb varkens, kalveren en jongbullen erbij vastgehouden.
Sentimenteel? Natuurlijk, als je de kalfjes zelf laat opgroeien en zelf voedert, de koeien borstelt en scheert voordat ze voor de winter opgestald owrden.
Varkens zijn intelligente beesten waar ze zelfs veel lol mee kunt hebben. Maar het blijven dieren, die we hhielden voor de melk en de consumptie.
Evenals de konijnen, de kippen, eenden en de ganzen. Alleen de bijen, die werden niet geslacht :) maar wel beroofd.
Maar ik ga in ieder geval voor het schieten ten opzichte van het injecteren.
Je moet op zo'n ogenblik niet aan jezelf denken, dat is egoïsme puur, maar aan je dier die niet voor niets gehemeld moet worden.

Het grote probleem van deze tijd is het Antropomorfisme, mede veroorzaakt ook door al die liefelijke Disney filmpjes, waar de beestjes praten en dingen doen alsof ze mensen zijn. In werkelijkheid heeft een grootd deel van de bevolking nog nooit zo'n dier in levende lijve van dichtbij gezien en meegemaakt.
Net als die o zo schattige zeehondjes, die toch ook zo gemeen bijten.

Dieren zijn geen mensen, gedragen zich niet als mensen en zullen nooit menselijk worden. En sterven behoort bij het leven, de meeste dieren sterven eerder dan de mens. Een redelijk gezond mens is na de dood nog te gebruiken voor zijn organen, een dier voor zijn vlees, indien eetbaar

Geen vlees eten omdat het zielig is, is onzin. De mens heeft dierlijke eiwitten nodig. Geen vlees eten is een levenstyle en dat moet je zelf weten, Maar niet omdat het zo zielig is. Wij zijn geboren als omnivoren, al ga je op je kop staan, het is nu eenmaal wel zo.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:55

al die snacks zitten vol rotzooi/afval vlees..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:58

10y schreef:
Alleen de bijen, die werden niet geslacht :) maar wel beroofd.

:') _/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:00

ja dus wat maakt dat dan uit dat er paardenvlees inzit?
of je eet alle vlees of je bent lekker vegetarier

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:12

little_birdy schreef:
ja dus wat maakt dat dan uit dat er paardenvlees inzit?
of je eet alle vlees of je bent lekker vegetarier

Ik eet ook geen hond, kat of cavia hoor, dat mogen mensen potverdorie zelf weten wat ze zelf eten. Degene die het verkoopt moet eerlijk zijn over wat er in zit.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:26

Het punt is dat ze het in die landen verzwijgen is omdat er dan geen enkele burger meer verkocht wordt ;)
Ik zelf ben eens in een fabriek geweest en inderdaad werden er in veel snacks paarden vlees verwerkt.
Ik eet nog steeds die snacks.

Wel vind ik inderdaad met allergie dat men het er op hoort te zetten...voor sommigen mensen heeft het namelijk grote gevolgen als ze iets eten waar ze niet tegen kunnen...

Op school gilde een meisje eens dat er in mijn frikandel paard zat.
En dat ik geen paarden vriend was :+
Deden een opleiding paardenhouderij
Ik heb me schouders opgehaald en gevraagd of ze even de ingredienten wilde oplezen van de rundvlees salade :+
En jawel ook daar zat paarden vlees in :') _O-

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:55

Barcelano Hahahah, daar kan ik dus om lachen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:59

minajtje schreef:
Barcelano Hahahah, daar kan ik dus om lachen :')

Ik heb er ook om moeten lachen hoor.
Het is gewoon verbazingwekkend waar het allemaal in zit:)

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:01

ik heb er wel problemen mee..... mijn jongste is zwaar allergies voor appel. ik moet alle etiketten lezen voor ik iets koop en als er opstaat dat er geen appel in zit ga ik daar ook vanuit. als er wel iets van appel in blijkt te zitten, spuugt de kleine drie dagen!!!! verkoop gewoon eerlijke spul dat scheelt voor sommige personen een hoop ellende

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:23

estherdj schreef:
ik heb er wel problemen mee..... mijn jongste is zwaar allergies voor appel. ik moet alle etiketten lezen voor ik iets koop en als er opstaat dat er geen appel in zit ga ik daar ook vanuit. als er wel iets van appel in blijkt te zitten, spuugt de kleine drie dagen!!!! verkoop gewoon eerlijke spul dat scheelt voor sommige personen een hoop ellende

Sommigen kunnen stikken door een een reactie als ze ergens niet tegen kunnen.
Dat is het rotte ervan als je niet eerlijk bent over je producten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:25

secricible schreef:
Wat is dat toch allemaal voor ophef over paardenvlees de laatste tijd? Als bekend wordt dat er kip en varken in filet americain zit is het nauwelijks nieuws...
Schandalig dat burgers met paard verkocht worden als runderburgers, dat wel. Ook gevaarlijk, je zou maar niet tegen paardenvlees kunnen...

Terwijl het veel erger is dat er varken en kip in rauwe vleesproducten zit dan een stukkie gebakken paard in een burger...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:19

Daarom ben ik dus vegetarisch :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:24

De ophef rondom het paardenvlees snap ik niet zo goed. Een paard een edel dier? Hebben we dat er niet ooit zelf van gemaakt? Een paard een huisdier? Ja hebben we dat ooit niet zelf van gemaakt? Een paard is een dier met flink wat vlees eraan. Sommige mensen besluiten het dier te vermenselijken en het te zien als hun beste vriend(in) en sommige mensen besluiten het dier als dier te zien en het gewoon te gebruiken waarvoor je het kan gebruiken (vlees)

Ik snap dan wel weer de ophef over het liegen van de bedrijven. Dat is ronduit gevaarlijk voor mensen met een allergie, en ronduit schandalig voor mensen met een bepaald geloof.
Vermeld gewoon wat er in zo'n burger zit dan hebben mensen een eerlijke kans om zelf te kiezen wat ze willen eten :j

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:26

ze hebben toch ik meen bij de keurings dienst van waarden ooit eens een onderzoek gedaan naar kebab
daar zat ook van alles en nog wat in.
en dat was hier in nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:06

dipstaartje schreef:
ze hebben toch ik meen bij de keurings dienst van waarden ooit eens een onderzoek gedaan naar kebab
daar zat ook van alles en nog wat in.
en dat was hier in nederland

Vooral veel 'menselijke' onderdelen...

paardluv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:10

het is zoo zielug als paarden daar voor dood worden gemaakt |(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:41

paardluv schreef:
het is zoo zielug als paarden daar voor dood worden gemaakt |(

En voor koeien en varkens is het niet zielig?

Ik heb eens een keer een Engelse vriendin van me een frikandel laten eten. En achteraf kwam ze erachter dat er paard in zat. Ze was compleet van streek en heeft "iedereen" verteld hoe vreselijk het was dat we paard eten. In Engeland is dit namelijk echt not done! Terwijl in bijv. Frankrijk de schappen voel liggen met paardenvlees!

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:17

Toch niet de bugerking in Nederland hoop ik..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:21

Wist niet dat daar paardenvlees in zat nouja het is lekker en op dat moment denk je er niet aan zoals een koe en schaap enzo als je die opeet

minkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:11

Zelf ben ik een 'partime' vegatarier,probeer zo min mogelijk vlees te eten.
maar ik eet zoiezo geen paardenvlees. Paarden zijn edele dieren, /3

ik kijk zoiezo altijd goed naar de etiketten, ik vind het dus ook echt een kwalijke zaak....
wil graag weten wat ik eet. _-:(