Paard met trailer gestolen in Rilland *update: terecht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:00

Annickkii, ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het daar inderdaad verbeterd is. Ik ben daar toen weg gegaan omdat ik er niet van op aan kon dat mijn paard eten kreeg en als hij gevoerd werd dat het voer dan ook in de bak belande ipv in het zaagsel.
Hoe je het ook draait of keert, het is gewoon zorgwekkend dat men niet kan vertellen of het paard al dan niet, in een tijdsbestek van 12 uur, op stal aanwezig was. Zoveel paarden staan er daar echt niet namelijk.

Overigens, als je het topic goed doorleest, zie je nergens dat het paard afgekraakt word.

hutch84

Re: Paard met trailer gestolen in Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:08

zeker de stalling in de schuur ( toen zwarte hok waarin een fries stond ) waren nu niet echt stabiel en stevig te noemen er was toen ook geen hek die de zaak afsloot , en als de eigenaar aan het werk was kon je inderdaad toen alles zo opladen zonder dat iemand dat zou merken,
ja er liep een herders hond maar die schrikt niet af als je hem kent en volgens mij zat die ook vast als ze er niet thuis was

neemt niet weg dat ik echt hoop dat de pension klanten nu alles zelf regelen buiten om de stal eigenaar want dan zal alles inderdaad verbeterd zijn..

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:30

Het zou toch fijn zijn voor zoiets gemeld wordt dat de feiten gecheckt worden.
Het verhaal zit anders in elkaar en nu wordt een pensionsstal onnodig zwart gemaakt.
Beetje jammer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:35

Weet jij er meer van, Wannabe ?
En is het paard inmiddels nu wel of niet terecht ( dat lijkt me toch eigenlijk op dit moment het belangrijkste ) ?

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:50

Het probleem van het paard lag anders en had niets te maken met de verzorging die als ik naar de paarden kijk niet heel verkeerd kan zijn (paarden zien er daar prima uit).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:52

Als degenen die wat meer weten dan ook eens niet zo vaag doen en het gewoon vertellen, dan krijg je ook niet al die speculaties en verhalen eromheen :j

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:57

jammer dat het verhaal dan niet recht gezet word, want veel paarden eigenaren op oa facebook hebben het gedeeld om het paard op te sporen. en vragen zich af of het nu al terecht is.

daarnaast is het op bokt toe gestaan ervaringen uit eigen hand te delen, en zoals je ziet zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze stal op een slechtere manier mijn ervaring is van een langere tijd geleden .. dat neemt niet weg dat iedereen hoopt dat de paarden er goed verzorgt bij staan.

als iemand zo een artikel opent loop je altijd de kans dan je ook minder leuke reacties krijg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:28

hutch84 schreef:
jij jou mening ik de mijne. .

Uhm inderdaad maar daar had ik het niet over, ik vroeg aan jou wat jou ervaring van jaren geleden te maken heeft met een paard dat daar gestolen is?
Zit geen verband tussen namelijk...

Vind het zowiezo jammer dat er altijd alles opgerakeld word en alles in een negatief daglicht word gezet, dit topic gaat over een gestolen paard en niet hoe de stal en ervaringen zijn, voegt niks toe aan het feit dat een paard gestolen is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:39

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Het geeft namelijk wel aan dat er toendertijd niet echt zorgvuldig werd gekeken, en dat dus een reden zou kunnen zijn hoe het kan dat er, volgens de media, niemand weet of dat paard er tussen 11 uur 's morgens en 11 uur 's avonds aanwezig was.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:44

ik snap het wel. Hoe de stal op mensen overkomt zou nogal wat kunnen zeggen over wie het paard mee zou nemen en waarom. Daarbij zulke ervaringen positieve én negatieve zorgen er ook voor dat de rest hier zich een beeld kan vormen van wat er gebeurd is.

Ik persoonlijk haalde bijv uit de openingspost dat het wel een proffesionel stal zou zijn. dat iedereen daar maar een trailer kon pakken, paard erin en wegwezen. Nu ik hieruit gelezen heb dat het gewoon een paar stallen bij mensen thuis is begrijp ik ook meteen dat ze daar overdag nou eenmaal niet zo'n controle hebben als op een stal waar altijd toezicht is. Dat waarschijnlijk dan ook veel minder mensen weten hoe en wat daarbinnen.

Wat ik bedoel te zeggen is, het is natuurlijk vervelend als er negatieve verhalen naar buiten komen. Maar mensen hier proberen alleen maar mee te denken en te helpen voorzover dat van achter je pc kan.
Ik hoop trouwens van harte dat de merrie idd gevonden is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:45

Op de stal waar ik stond kon dat ook. Daar werden ze 's ochtends buiten gezet en pas 's avonds weer in gehaald. Als er eentje 'miste' maakte veel zich ook niet meteen zorgen gezien ie net zo goed mee op wandeling kon zijn of naar de les. Vaak sms'te ik dan wel even naar de eigenaren of ze hem mee hadden maar er waren er ook veel die dat niet deden en er gewoon van uit gingen dat ie mee was. :) De dieren werden er niet minder goed om verzorgd hoor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:49

maar als het een stalpaard betreft, dan heeft die toch wel voor 23uur zijn hooi etc? dan valt de lege box toch op?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:50

Ja maar opnieuw: wie zegt dat de eigenaar hem niet mee heeft? :)
ik sms'te als ik er eentje miste en ik had de nummer. Gewoon even van "he, heb jij X mee want ik vind hem niet?" maar er waren er ook die zeiden "ze zullen hem wel mee hebben". :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:55

Uiteraard..dat is niet bekend, weinig bekend.
Zit alleen aan mezelf te denken die dagelijks koppen telt..als om (volgens de media dan he, want wat s waar) 23uur er een kop mist, had er geen opsporingsbericht uit hoeven gaan als het om de eigenaar zelf was gegaan..die is immers zo bereikt gok ik en daar hoeft dan geen FB en bokt aan te pas komen? Mss denk ik te simpel hoor :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:56

Toen hebben ze ontdekt dat ie er niet was en dat de eigenaar hem niet mee had, of heb ik dat verkeerd begrepen?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:59

nou ik heb net even op google maps gekeken en de stalling ziet er nog het zelfde uit, zie ook dat er wel iets van een hek werk nu staat kan me niet meer herinneren of dat zo was ..

weet je wat ik schandalig vind niet dat deze stalling zwart gemaakt word maar dat super vele mensen oa die ik ken nog steeds de advertentie van vermissing delen .. maar is het paard nu terecht of niet? want daarover vind je dus niets terug een vergissing is menselijk ..

dit is absoluut geen prof stalling neemt niet weg dat ze wel erg leuke veulen gefokt hebben met een leuke bloedlijn
ik vind dat mijn ervaring er zeker toe doe, het kan een beeld geven

maar ik ga niet bek vechten online

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:05

Amy77 schreef:
maar als het een stalpaard betreft, dan heeft die toch wel voor 23uur zijn hooi etc? dan valt de lege box toch op?

Niet altijd hoor. Mijn schoonouders hebben ook een pensionstal en zijn ook weleens een dagje weg. Als ze dan later dan verwacht terug komen en niemand hebben geregeld om te voeren die avond, gebeurd dat dus pas als ze thuis komen. En ja, dan kan het ook wel eens 22 uur zijn. Gaat een paard echt niet dood van als dat zo eens een keertje gebeurd. :) En op zo'n dag is het dus erg makkelijk om "even" een paard in te laden en weg te rijden.

Maar, ik vraag mij wel af of dit paard inmiddels al terecht is. Als de mensen die er meer over weten nu gewoon ja of nee zeggen ipv geheimzinnig te doen, kan dit topic meteen een hele andere sfeer krijgen. ;)
Als het paard nog niet terecht is, wil ik de eigenaar heel veel sterkte wensen in zijn/haar zoektocht en ik hoop dat ze snel terug is in haar eigen stal. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:07

Jeutje, gaat het hier nu allemaal om 12 jarigen die reageren op de reactie wbt het ''afkraken'' van het paard?

Het ging er om dat als je een paard steelt, dat je dan toch een ander soort paard steelt en geen normaal exemplaar.
Reacties als ''maar het is wel een heel mooi paard!'', daar gáát het toch niet om?
Paarden zat te koop namelijk voor een habbekrats.
Niet om dat het paard niet lief is of voor de eigenaar veel waard is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:09

Denk dat je deze makkelijker verkocht hebt met winst dan een extreem dure. Deze voor een schijntje verkopen wekt geen argwaan, zet je een soort Totilas te koop voor 2000 euro gelooft geen kat je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:15

Hutch, ik hoef ook niet te bekvechten maar vroeg alleen wat.
En dan nog er stond dat de pensionklanten onderling met elkaar het moeten regelen dus naar mijn mening doet het er dan niet toe hoe het eraan toe gaat wbt verzorging.
Iedereen gaat opeens ervaring neerzetten dat geen betrekking heeft over het gestolen paard.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:43

tja ik sta op een grote manege en denk eerlijk gezegd dat ze zo mijn paard mee kunnen nemen.
dit ondanks dat hij 3 keer eten krijgt en er heel veel volk langs loopt.
maar als iedereen denkt dat ik aan het rijden ben ofzo dan kan het makkelijk een tijdje duren voordat hij echt als vermist word opgegeven.
maar is het paard alweer terug?
enne tja heel kru maar waarom stelen ze zo'n paard? om op te eten mischien?????
alles gaat meteen mee naar het buitenland en dan maakt het niet uit of het een duur of goedkoop paard is.
vind het trouwens gewoon een gemiddeld leuk paard om te zien.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:47

Is dit geen persoonlijke kwestie? geld/schulden/ruzie zoiets?
Lijkt mij onwaarschijnlijk (alles kan uiteraard) dat je als je iets gaat jatten, (een trailer is makkelijk verkoopbaar enz, kan ik nog begrijpen) maar dat je de moeite (en het risico) neemt om een paard van de wei (die bij de trailer hoort?) te plukken hem op gaat laden en dan wegrijdt.....

Dat er niemand was kan ik wel begrijpen, maar als het tussen 11u en 23u is vraag ik me af of er al die tijd niet gevoerd is/dus niemand hem gemist heeft?

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:28

Is het paard nu zeker terecht?
er viel mij deze week bij een handelaar een grote lange vos op..
Wou eventueel als ik morgen de tijd vond even gaan kijken met de foto bij de hand.
Als ik weet dat hij terecht is hoef ik mijn tijd en benzine niet te verspillen :o
Ik dacht te sms'en naar de eigenaar maar ik ben van belgie, moet ik nog iets voor die 06 zetten dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:40

Benno, je dient dan 0031 ervoor te zetten en de 0 van 06 kun je dan weglaten :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:40

Lief van je Benno, maar ik zou de moeite niet nemen als niet zeker is of het paard nu wel of niet terecht is en er niemand opheldering lijkt te kunnen geven.