femiaans schreef:Over afbranden gesproken, bij dit soort onderwerpen komen de voor en tegenstanders gelijk in opstand. Toevallig wordt er dan een bizar slecht voorbeeldfilmpje neergezet waarop in mijn ogen terecht commentaar komt. Daarbij is de doel van de dressuur de harmonische samenwerking tussen paard en ruiter. En die is in het filmpje heel ver te zoeken. Paard is bang voor de hulpen. Afbranden? Nee, het is gewoon héél erg slecht gereden. En om dan gelijk beginnen dat we ons bek maar moeten houden? Ik hoop dat er met wat meer respect wordt paard gereden..
Daarbij blijf ik het in het algemeen toch wel "bijzonder" vinden dat er op bokt zoveel experts zitten, die vooral op de mensen die heel wat bereikt hebben zoveel commentaar hebben, terwijl ik zeker weet dat het gros van de tegenstanders niet eens weet wanneer ze op het verkeerde been lichtrijden. (Uitzonderingen daargelaten!) Steek eerst eens hand in eigen boezem, hoeveel van jullie hebben ooit een wedstrijd gereden, hoeveel van jullie hebben ooit een wissel gereden? Hoeveel van jullie weten écht waar jullie het over hebben? Kom op zeg, laten we gewoon eens genieten van een fijn gereden paard waar het plezier en harmonie van afstraalt.
Dat is altijd zo jammer dat je niks mag zeggen als jezelf geen wedstrijden hebt gereden of hoger dan de B bent gekomen.
Ik kan je zeggen sinds ik naast het paard sta ik veel meer dingen zie dan in de tijd dat ik nog paard reed in het bos. Ik sta sinds dien 90% van de tijd met kromme tenen te kijken hoe paarden aan alle kanten in ekaar getrokken worden en vooral niet begrepen worden. Om nog maar te zwijzen over het commentaar van de ruiter die dan maar beweert dat paard stout is.