Amazone uit Nepal schokt met paardenmishandeling op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:06

Ik had ergens wel verwacht enige 'rijkunst' of 'dressuur' te zien maar dit...?
Het lijkt meer op een 10 jarig meiske wat nooit een paard van dichtbij heeft gezien behalve dr verzorgpony en nu eens een westernimitatie wil doen.
Het is echt zinloos rondjes crossen, rukken en plukken, er is niets wat ook maar ergens in de buurt komt van welke oefening dan ook, uit welke tak van paardensport dan ook.
Het lijkt alsof ze zelfs hier en daar moeite moet doen om te blijven zitten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:26

Ik vraag mij heel erg af wat er met deze meid gebeurd is dat ze zich zo paarden afreageert...

Wat zijn paarden toch domme dieren, en wat zijn wij mensen vreselijke beesten.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:34

*knip*
dit heeft niets met paardrijden te maken maar met een fetisch.. Ze verkoopt dit soort beelden aan zieke mannen, lijkt me logisch dat het plaatje niet helemaal klopt met een cap op :o

ik heb trouwens haar bij facebook gerapporteerd als "sexueel expliciet" .Je moet kiezen tussen aantal zaken, dus dit aangerkuist want op één of andere rare manier is dit dus belijkbaar met sexuele bedoelingen :? %)
Laatst bijgewerkt door Angela op 29-01-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote naar verwensing verwijderd

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:52

dit was toch niet waar? Gingen toch geruchten dat het allemaal fake zou zijn?

CastaMickey

Re: Amazone uit Nepal schokt met paardenmishandeling op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:53

Zo fake vind ik het er niet uitzien.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 02:12

Facebook gevonden. En volgens mij doet ze het erom....

Citaat:
Hi AB thanks for the note. I dont learn riding I teach riding. I have been riding since my childhood and have been a aggressive rider and never allow my stallions to settle for anything. I enjoy to whip them hard and kick really hard and see them to suffer my my pleasure. I know i should not whip or kick them so hard,but this is how i have been brought up and its very difficult for me to change my style of riding.

Citaat:
he does bleed sometime when i kick him too hard on some given day, but you could see him soaked in foam most of the time due to extensive hard riding

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 03:07

jameyskatje schreef:
dit was toch niet waar? Gingen toch geruchten dat het allemaal fake zou zijn?

De zweepslagen op de filmpjes zien er anders niet zo fake uit, vind t anders knap hoe je beeld en geluid samen voegt met een paard wat terug bokt en slaat op haar zweep gebruik.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 03:59

nee duh, dat snap ik zelf ook wel 8)7 .
Die filmpjes zijn vreselijk en dat keur ik heus wel af.

Maar er gaan verhalen dat Farida Khan niet een persoon is maar dat het allemaal losse filmpjes en foto's zijn van verschillende mensen. Wellicht bedoeld om te shockeren, vorm van vermaak, een discussie op gang te brengen...

Ik vind wel dat er ineens verdacht veel aandacht rondom is. Die quote van haar klinkt ook wel heel erg 'geromantiseerd'.

Ben benieuwd wat zo'n petitie gaat opleveren, zijn er uberhaupt mensen die haar gewoon een pb-tje op facebook hebben gestuurd? Is er contact met haar geweest? Is het alleen in Nederland nu ineens ter discussie of ook in andere landen?

Zelf heb ik het idee dat er een man achter zit die dit soort filmpjes en foto's verzameld en er een soort van 'persoonlijkheid' van maakt, namelijk 'Faridah Khan'. Volgens mij zijn dit soort filmpjes een soort van hype, een fetisch, iets waar sommige mannen op geilen.

Het is in ieder geval om van te walgen. maar dat het slechts een jongedame is die hier achter zit kan ik me niet voorstellen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 05:16

Weet je, ik denk dat we allemaal 'dom' zijn hier zoveel media aandacht aan te geven. Dat is het doel van deze persoon. Ik denk nog meer dan 'lekker' paarden slaan; beroemd worden. Hoe dan ook.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:26

Triest, heel triest.
Je moet er toch niet aan denken dat het je vriendin is,.......

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:30

Ik neem aan dat ze dat meteen niet meer is zodra je dit ziet..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:17

Ik denk dat als een vriendin van mij dit zou doen ik haar van het paard trek. En zelf een portie klappen geef.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:30

Kijk eens naar al haar 'vrienden'.. Of die man die onder elke foto een comment zet. Bill ofzo? Die is niet veel beter :n

Daantje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:28

Waarom zou iemand dit opzettelijk bij een dier willen doen, win het vertrouwen van een paard en deze zal ook alles voor je willen doen...(al geef ik toe dat ik misschien wel een te lieve ruiter ben, heb geen zweep en ook gebruik ik geen sporen).

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:34

Daantje76 schreef:
Waarom zou iemand dit opzettelijk bij een dier willen doen, win het vertrouwen van een paard en deze zal ook alles voor je willen doen...(al geef ik toe dat ik misschien wel een te lieve ruiter ben, heb geen zweep en ook gebruik ik geen sporen).

ik toch ook niet..waarom zou je ?

Ik vind het walgelijk..en heb niet eens 1 filmpje gekeken

Daantje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:42

Ik net een omdat ik het zeker wilde weten, maar wordt je beroerd bij als je dat ziet, echt hard slaan terwijl haar paard doet wat ie moet doen.
Ook zie je steeds oortjes in de nek van het paard.
Ze berijdt ze veeeels te hard en haar sporen, niet eens de kleine uitsteekseltjes die je hier wel eens ziet, maar echt grote sterren.
Snap niet dat ze zo eer wil proberen te halen, volgens mij haal je er veel meer eer uit als je een paard vrolijk met je ziet samenwerken en dat je dan al je kunstjes voor elkaar kunt krijgen...dan ben je pas een goeie amazone!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:56

Negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik word er alleen maar verdrietig van en ook van de reacties hier die mensen geven dat ze eigenlijk dezelfde behandeling verdient als die ze haar paarden geeft.
Dat maakt jullie dan geen haar beter. :n

Waarschijnlijk heeft ze zelf ook klappen in het verleden gehad en gaat ze daarom zo met haar paarden om, zodat ze het gevoel van macht en controle krijgt om haar onverwerkte machteloosheidsgevoel te compenseren.
Het is waarschijnlijk haar manier om al dat verdriet te verwerken.

Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet juist om anderen op dezelfde manier te be(mis)handelen om je machtiger of beter te voelen, maar sommigen weten niet beter en eigenlijk doen we het allemaal wel eens een keer.
Dat blijkt wel uit de reacties hier...
Door af te geven op een ander voel je je beter, maar ben je dat in werkelijkheid dan ook?!

Zo'n persoon heeft juist liefde en aandacht nodig en iemand die haar op een liefdevolle manier duidelijk maakt dat het ook anders kan.

De woede/frustratie/ergenis hier wordt nu op één persoon gericht, maar kijk eens naar onze eigen paarden 'sport' waarbij het heel normaal is om een paard met stang & trens etc. te rijden.
Alleen wij legaliseren het via een federatie zodat het lijkt alsof het kunst is, maar ondertussen zijn het ook dwangmiddelen om een paard te laten doen wat wij graag willen dat hij doet.
En dan nog niet over de trainingen gesproken waarvan wij amper weet hebben hoe dat er aan toe gaat...

Terwijl er ook hele andere manieren zijn om hetzelfde resultaat te krijgen.

Maar goed, petitie getekend en hopelijk komt Farida Khan tot inzicht dat er vriendelijkere manieren zijn om een paard te berijden.
Zoals ik dat ook al jaren hoop voor onze paarden 'sport'.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:18

Kitty1985 schreef:
Wat zijn paarden toch domme dieren, en wat zijn wij mensen vreselijke beesten.

_/-\o_

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:29

Benno08 schreef:
dit heeft niets met paardrijden te maken maar met een fetisch..

Eindelijk zegt iemand waar het hier echt over gaat :)

Op zich zijn de beelden wat bevreemdend te noemen voor de niet geïnformeerde kijker, meisjes die in hun lingerie op te kleine paardjes zitten en deze gewoonlijk nogal 'direct' rondsturen. Maar ik vind het niet gewelddadiger als wat de dressuurtop publiekelijk in de ring doet. En die faken nooit..
Hier een interessant blog-artikel over het onderwerp: http://www.epona.tv/blog/2013/january/f ... s-of-neigh

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:46

Heb het artikel gelezen. Wel interessant maar soms willen mensen ook dingen zien die er niet zijn. Zoals in de Hermes reclame...dat is gewoon een Hermes reclame en niet te vergelijken met Farida Khan. Het gaat daar over schoonheid, niet dominantie.
Natuurlijk is paardrijden een vorm van dominantie, je bent in feite de baas over een groot dier en je vraagt het een bepaalde oefeningen uit te voeren. Dat dat altijd iets sexueels is, is onzin. Misschien voor sommige freaks...tja
Het berijden van paarden is wat mij betreft een partnerschap, het paard leent zijn kracht en snelheid zodat je kunt komen waar je wilt komen en krijgt daar veiligheid en eten voor terug.
Farida Kahn maakt misbruik van die relatie zoals wellicht ook andere hardhandige ruiters, overigens om verschillende redenen...vieze filmpjes, wedstrijden whatever....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:48

omg heb die facebook gezien met die filmpjes maar heeft dat kind nou seriues nog aanhangers ook die t goed vinden?? :=
ik heb echt medelijden met die paarden waar ze op rijd arme dieren
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-01-13 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:55

bethje31 schreef:
Zoals in de Hermes reclame...dat is gewoon een Hermes reclame en niet te vergelijken met Farida Khan. Het gaat daar over schoonheid, niet dominantie.

Het is dan ook reclame, die heeft als doel zo veel mogelijk (en van die fetisjisten zijn er niet zo veel ;) ) mensen te prikkelen. Ik vind dat die reclame wel bewust de aspecten van paarden gaat opzoeken die in de mensenwereld ook met erotiek verbonden zijn, zoals dat in de meeste reclame het geval is. Maar is daar iets mis mee? Nee lijkt me niet.

bethje31 schreef:
Het berijden van paarden is wat mij betreft een partnerschap, het paard leent zijn kracht en snelheid zodat je kunt komen waar je wilt komen en krijgt daar veiligheid en eten voor terug.
Farida Kahn maakt misbruik van die relatie zoals wellicht ook andere hardhandige ruiters, overigens om verschillende redenen...vieze filmpjes, wedstrijden whatever....

Daar ben ik het helemaal mee eens. In dat opzicht is het zelfs goed dat we nu iets bizar als die filmpjes zitten te bespreken, want dwang en hardhandigheid zijn alomtegenwoordig in de paardenwereld en dit doet mensen misschien toch eens even nadenken over wat ze zelf doen en wat ze rond zich zien gebeuren.
We weten allemaal dat je iedere avond naar meer dan een rijhal zouden kunnen rijden waar alle ruitertjes op zich mini Khans zijn, op het verschil na dat ze in een klassiek pakje te paard zitten, en nog nooit van fetisjen gehoord hebben.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:21

Wat een ziek, ziek, ziek wijf! :r _-:(

Ik heb er weinig andere woorden voor!
Dus, ik heb de petitie getekend (geen idee of het uberhaupt zin gaat hebben..)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:25

Heb idd de petitie getekend, ben benieuwd of er eens wat tegen gedaan word.
En over erotisch materiaal: zijn er werkelijk mensen die hier geil van kunnen worden? :r

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:25

ik heb het filmpje niet gezien, krijg daar een hoge bloeddruk van, maar my two cents:

deze mevrouw is of heel clever heel veel geld aan het verdienen met de seksuele voorkeuren van anderen of ze is een rasechte sadist. In beide gevallen zou het goed zijn als ze niet met dieren en/of kinderen in aanraking komt totdat ze van deze (wat, stoornis? ziekte?kronkel?) af geraakt. Daar gaat denk ik nog heel wat uurtjes therapie inzitten.