vaxie schreef:Frietje stoof is ook vaak 'frietje paard'. iets waar ik laatst ook pas achter kwam.
Ik denk dat er meer dingen zijn waar paardenvlees in zit dat dat we denken. Maar eigenlijk is het heel krom om het bij een paard wel erg te vinden, en bij een koe niet. Ik merk het bij mezelf ook hoor, dat ik het misschien toch wat erger vind bij een paard, maar een koe en een kip zijn ook dieren, en dat vinden we wel allemaal normaal. eigenlijk zou ik het liefst vlees eten van een dier wat midden in zijn goede leven is neergeschoten. klinkt misschien heel cru, maar is het beste voor het dier. Dit is misschien niet haalbaar, maar we kunnen wel met z'n allen proberen het leven voor dieren in ieder geval beter te maken vóórdat ze sterven. Het filmpje over paarden (linkje in dit gesprek) vind ik vreselijk om te zien. Een deur dichtduwen met paardenbeen ertussen, ik zou het niet kunnen. Bah, vreselijk.. Maar een schattig kuikentje dat door zijn pootjes zakt omdat hij zo vetgemest is, (doorlig)wonden heeft en ongeveer wordt doodgepikt door andere kippetjes, vind ik ook niet kunnen. Natuurlijk, dieren vermoorden en verscheuren elkaar ook in de natuur. Dit is voor ons soms ook hartverscheurend om te zien. Maar wij als mens gaan hier soms wel heel ver in, we misbruiken onze kennis. Ik denk dat dit best wat minder kan.
Dat filmpje en vooral wat daar gebeurt in dat filmpje is het gevolg van het verbod op slachten.
Maak slachten van paarden in Amerika legaal, maak er procedures voor en controleer hierop... je zult zien dat het er veel netter aan toe gaat.