Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:17

ardo_iggy schreef:
En dan wil de KNHS ook nog eens de "wilde" wedstrijden verbieden.

en dat is echt monopolie. Ik start nu juist deze wedstrijden. Puur voor de lol en oefenen. Juridisch zouden ze dit niet mogen verbieden.

Ik snap beide kanten van het wel of niet rechtstreeks lid zijn van de knhs. Zelf vond ik de 75 euro extra aan de vereniging zonde gezien ik voorheen geen vereniging binnen een uur rijden had. Ik was dus alleen maar voor het spekken. Nu zijn er meer in de buurt. Echter verwacht ik dat de verenigingen niet kunnen rondkomen zonder de alleen wedstrijd leden. Al zouden ze wel minder verplichtingen en kosten hebben aan de knhs.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:04

Dees schreef:
Mando schreef:
Dat vind ik onzin.
Mensen die alleen administratief lid zijn voor hun startpas zie je ook niet als vrijwilliger langskomen.

Precies :D
Ik denk als je gewoon eens 'out of the box' gaat denken, dat er veel meer mogelijk is kwa organisatie ZONDER verenigingsvrijwilligers.
Reken maar dat menig manege graag een wedstrijd organiseert voor 10 euro per start + alle extra omzet op zo'n dag. En hoeveel vrijwilligers heb je nu werkelijk nodig op een dag? Die lopen er op maneges ook heus rond hoor :j

Dat valt denk ik vies tegen!
Vooral omdat er ook erg veel verenigingsmaneges zijn waar de 'vrijwillige' vrijwilligers je niet voor de voeten lopen ;)

Als je het even optelt, er van uitgaande dat er 2 proeven gereden worden bij 1 jury, kun je zien dat er niet veel overblijft...
inkomsten
2x 10 deelnemers in een groep, 9 euro per proef = 180 euro

uitgaven
jury dagdeel 20 euro per dagdeel
jury reiskosten (schatting) 10 euro
koffie en/of broodje voor jury, schrijfster, ringmeester, secretariaat (schatting) 15 euro
prijzengeld, 3 prijzen 25-20-15 euro = 60 per rubriek x2 = 120
totale kosten 165 euro..

Carlijn101

Re: Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:40

Daarbij als dit echt door is/wordt gezet hoeveel nu fanatiek rijdende leden Bij een vereniging kiezen dan ook niet direct lid te worden bij de KNHS, om de verenigingskosten te besparen?!

Overigens heb ik wel vernomen (geen idee of het klopt) dat het directe lidmaatschap bij KNHS niet voordeliger wordt voor het lid dan via een club. Ergens ook logisch aangezien anders een groot deel hiervoor kiest (eerste alinea)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:46

Zover ik weet is het momenteel alleen mogelijk voor niet rijdende paardensportfans en juryleden die niet meer starten, maar nog wel willen jureren.
Als jury ben je nl ook verplicht om betalend lid te zijn van de knhs zodat je vrijwilligerswerk kan doen. Lekker logisch... (ik jureer overigens met veel plezier).

Je zou zeggen, als vrijwilliger van onze vereniging, na het betalen van je eigen opleiding, mag je gratis lid zijn zolang je fungeerd in je functie. (sorry voor de off topic btw)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 02:13

Nibbit schreef:
Dees schreef:

Precies :D
Ik denk als je gewoon eens 'out of the box' gaat denken, dat er veel meer mogelijk is kwa organisatie ZONDER verenigingsvrijwilligers.
Reken maar dat menig manege graag een wedstrijd organiseert voor 10 euro per start + alle extra omzet op zo'n dag. En hoeveel vrijwilligers heb je nu werkelijk nodig op een dag? Die lopen er op maneges ook heus rond hoor :j

Dat valt denk ik vies tegen!
Vooral omdat er ook erg veel verenigingsmaneges zijn waar de 'vrijwillige' vrijwilligers je niet voor de voeten lopen ;)

Als je het even optelt, er van uitgaande dat er 2 proeven gereden worden bij 1 jury, kun je zien dat er niet veel overblijft...
inkomsten
2x 10 deelnemers in een groep, 9 euro per proef = 180 euro

uitgaven
jury dagdeel 20 euro per dagdeel
jury reiskosten (schatting) 10 euro
koffie en/of broodje voor jury, schrijfster, ringmeester, secretariaat (schatting) 15 euro
prijzengeld, 3 prijzen 25-20-15 euro = 60 per rubriek x2 = 120
totale kosten 165 euro..

Juist!

Iedereen denkt, die vereniging strijkt lekker geld op.
Maar werkelijkwaar, er blijft geen drol voor ze over.

Wij waren een keer op een wedstrijd, gingen als laatste weg (was nog gezellig)
Ze waren de kas aan het tellen en hielden 6 euro over!

(de omzet van de kantine is hierin niet mee berekent.)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:31

Omzet kantine valt tegenwoordig ook erg tegen, mensen zijn heel snel weer weg na een proef gereden te hebben, nemen zelf eten en drinken mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:13

Ja logisch alle kosten rijzen de pan uit.

Maar dan moeten ze ipv dure prijzen alleen een rozet geven maarja daar rijden de mensen vaak niet voor.

Ik vind ook dat administratieve leden niet zouden moeten helpen want die hebben niets met een vereniging.
Die zijn alleen lid omdat het "moet" en omdat ze willen starten.
Dat was dan wel wat geweest, ik was lid in Rotterdam en ik woonde al in Friesland. Was een duur dagje helpen geweest dan incl reistijden van ruin 2 uur en je diesel.
Dan kan je beter om de hoek lid worden.

De kosten rijzen de pan uit.
Een startpas zou net als bij de coupons per start gerealiseerd moeten worden.
Of een paar x starten en dan goedkoop op onbeperkt starten en duur.
Doe een goedkope pas en laat diegene zelf beslissen net als bij de coupons hoe vaak ze zouden willen starten.
Er zijn mensen die wekelijks op wedstrijd gaan die halen het er wel uit.
Maar die gaan voor een hoger doel vaak en ik met mijn Blondje wil het voor de lol doen om te zien waar we zouden eindigen.
Zo te zien in het L2 want het is onbetaalbaar geworden en die lol om te starten is er dan ook wel vanaf.

Wedstrijd rijden wordt idd een luxe.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:55

Ik heb mijn vereniging juist gekozen op het feit dat ik alleen lidmaatschap betaalde en niet voor dingen zoals les. Ik heb al een hele goede instructrice en ben totaal niet opzoek naar vervanging.
En dan ben ik maar zo'n " ondankbaar lid" Maar de vereniging houd er ook geen rekening mee dat ik studeer en al ontzettend weinig kan starten, maar nogsteeds te veel start voor de gelimiteerde pas.
Elke mogelijkheid die ik heb om te starten doe ik dan ook, en ik ga dan niet daar een 1 of ander parcour op staan bouwen.
Heb onlangs nog "ruzie" gehad met het wedstrijdsecretariaat, dus ik start zowiezo al niet meer bij mijn eigen "club". Zit er alleen nog bij puur voor de kosten. Het is de goedkoopste in de omgeving en ik vind dat ik daar als "arm studentje" ook wel op mag letten.
Daarom vind ik die startpas ook zo stom verdeeld. Of maar 4 keer starten of geen limiet. Waarom niet bijv. een 12 keer starten? Al red ik dat soms al niet. Met de coupons toen de tijd maakte het niks uit. Die dingen verliepen toch niet, dus of je 30 wedstrijden in een jaar reed of maar 10 dan werden de kosten teminste wel eerlijk verdeeld.
Ik heb nu steeds meer het idee dat ik betaal voor mensen die elk weekend op wedstrijd gaan, omdat die wel de tijd daar voor hebben.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:05

De wedstrijden moeten niet een elite gevalletje worden dat zou super zonde zijn.
Vind dat men zelf moet kunnen kiezen om een samenstelling van de startpas te maken.
Wat belachelijk is om 2 startpassen te hebben als je wilt dressuren en mennen.
Je wordt financieel gestraft voor een allround paard.

Zo doe ik geen zaken, das toch niet eerlijk!

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:07

Ik wou net zeggen! Iedereen doet zuiniger aan. De handel loopt slecht dus paarden worden in veel mindere aantallen gekocht en verkocht en dus ook minder uitgebracht door handelstallen e.d. En daarbij merk ik dat mensen expres wachten tot het nieuwe jaar met het aanvragen van de startpas omdat de KNHS een rekening met het volle bedrag moeten opstuurd okal vraag je je pas halverwege december nog aan.. Ik heb meerdere mensen gezien die dit om deze reden gedaan hebben.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:16

En, ik betaal m'n wedstrijden zelf, en denk altijd goed na hoor, voor ik me ergens inschrijf. Toch minimaal 25 euro voor 2 proefjes kwijt... Dus da's 100 euro per maand extra kostenpost als ik elke week wil starten...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:28

stalxpaard schreef:
Ik vind het ook BELACHELIJK duur. Ik start maar een paar wedstrijdjes per jaar. Wilde eerst officeel gaan starten maar toen mijn vader de kosten zag moest hij met toch telleurstellen. Dit is echt niet betaalbaar meer voor de gewone klasse. Ik kom uit een gezin met 3 kinderen en een vader met een normale baan. Ik start als ik dan al op wedstrijd ga onderling. Maar die wedstrijden zijn ook niet veel meer te vinden.

Dat is omdat de KNHS wilde wedstrijden verbiedt met straffe van uitsluiting van de KNHS leden )zowel deelnemers als juryleden als organiserende leden' van wedstrijden voor 6 maanden als straf.

Wij organiseerden met de vereniging ook onderlinge wedstrijden met 2 andere verenigingen en niet-leden mochten ook meedoen. Zo konden we reclame maken voor het rijden van wedstrijden en nieuwe leden winnen voor onze clubs. En het was voor mensen een leuke en betaalbare manier om kennis te maken met wedstrijden of om met een nieuw paard of jong paard eens ergens te starten voor de ervaring zonder gelijk een startkaart te moeten aanvragen.

Denk dat KNHS een beetje bang was inkomsten mis te lopen en zijn monopoliepositie te verliezen. Ik vind het machtsmisbruik.
We sporten voor onze lol, onderlinge wedstrijden zijn ook voor de lol en op deze manier gaat de lol er wel vanaf.

KNHS heeft paardenpoep in de ogen... En in de oren...
De nieuwe regelingen met de startpas is voor veel mensen duurder. Zo'n gelimiteerde startpas is in verhouding namelijk nog duurder dan wanneer je vroeger beperkt startte met je startkaart en je coupons.
Kosten voor inschrijfgelden worden steeds hoger, accomodaties vallen af of moeten duur aangepast worden...

Wedstrijdrijden is heel erg duur geworden als je alle kosten meetelt.
Ik neem liever 2x per maand extra priv;eles of rijd een clinic mee met een jurylid dan dat ik 2x per maand dat geld kwijt ben voor 2 proefjes van een paar minuten (met deel kosten startpas/lidmaatschap KNHS/CLUB/P&S, dus duurder dan alleen het inschrijfgeld per proefje), vele uren tijd kwijt met wachten, en een protocol waar slechts een paar zinnen commentaar bij staat... Oh ja, en dan de benzinekosten van al snel €10 of meer vanwege de zware auto en trailer combinatie die behoorlijk wat brandstof neemt...

Jammer dan dat je geen officieel niveau meer aan je rijden kunt plakken, en jammer dat je je niveau niet meer kunt vergelijken met anderen, tenzij je met "wilde" wedstrijdjes mee gaat doen. Als je toch geen KNHS lid meer bent is dat ineens wel weer een optie }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:41

Maar hoe kunnen sommige wedstrijdruiters hier verwachten dat andere mensen al het vrijwilligerswerk doen, zodat zij kunnen starten? Je zult zelf toch ook iets moeten doen, willen wedstrijden blijven bestaan. Altijd andere mensen al het werk laten doen is niet netjes, en dan ook nog piepen over de startgelden. Als er geen vrijwilligers meer zijn om dit te doen (omdat iedereen wel wil starten maar niet wil helpen), dan zal het startgeld nog veel hoger worden, want dan moet er personeel betaald gaan worden wil een wedstrijd draaiend gehouden worden.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:45

Ik ben sinds kort aan het e-mailen met de KNHS omdat ik de kosten voor het starten te hoog geworden vindt worden.

De kosten voor de startpas zijn in korte tijd bijna verdubbeld. In 2011 betaalde je voor de startkaart € 44.10, in het jaar 2012 betaalde je voor de startpas € 75.50, voor dit jaar zijn de kosten voor de startpas verhoogd naar € 78.25.

Nu snap ik dat de kosten iets omhoog zijn gegaan omdat er geen startcoupons meer gekocht hoeven worden. Maar aan de andere kant je krijgt alleen een pas en er zijn verder geen administratiekosten meer qua verwerken van de bestellingen van de startcoupons en dat er geen papier en afdrukkosten zijn en met de startcoupons kon je zelf bepalen hoeveel je hieraan wilde uitgeven en de kosten hiervoor werden daardoor dus ook verspreid over het hele jaar, je ging pas weer nieuwe bestellen als de oude (bijna) op waren.

Ook verplicht de KNHS je om een abonnement te nemen op de Paard en Sport (wat volgens mij volgens de wet niet meer mag). De totale kosten om uberhaupt te kunnen starten zijn +/- bijna 200,- euro, met de kosten van je rijvereniging erbij.

De enige reactie van de KNHS die ik kreeg op het feit dat ik het onbetaalbaar vindt worden en hoe het kan dat de prijs in twee jaar bijna verdubbeld is:

De prijsverhoging heeft te maken dat er geen gebruik meer gemaakt wordt van startcoupons. Deze werden in het verleden in setjes uitgegeven. Er is daardoor een hoger bedrag voor de startpas berekend, maar hiervoor hoeft u dus geen geld meer uit te geven voor startcoupons.

Uiteraard heb ik hierop weer een e-mail gestuurd en ben ik erg benieuwd wat ze hierop gaan reageren. Op deze manier maakt de KNHS het onmogelijk voor de 'gewone' mensen om te kunnen deelnemen aan wedstrijden en voor de mensen met een lager inkomen, op deze manier maken ze de wedstrijdsport alleen nog maar mogelijk voor mensen in het hogere klassement.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:51

We zouden inderdaad als wedstrijd ruiters eens wat vaker van ons moeten laten horen richting het KNHS. Want we balen wel flink maar in actie komen doen we vaak ook niet.. (Tja.. waar begin je ook?)

Ik schrik de laatste tijd vooral van het enorm hoge inschrijfgeld. 12.50 per proef is niet meer leuk meedoen aan een wedstrijd met 2 proeven.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:00

Inschrijfgeld heb ik niet zo'n probleem mee. De organisaties hebben vaak kosten genoeg en als ze dan ook nog prijzengeld weg willen geven, dan kom je vaak aan dat bedrag.

Wel heb ik moeite met de hoge, onlogische en onverklaarbare kosten, zoals €28,50 voor een paard de eerste keer te registreren. Alles is geautomatiseerd, de aanvrager vult zelf alles.in, dus waarom die kosten?

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:11

Ik denk inderdaad dat organisaties er niet veel meer aan overhouden. Vooral de dressuurwedstrijden ook qua consumpties dus dat ze tegenwoordig 12,50 vragen kan ik me iets bij voorstellen. Juryleden zijn ook steeds minder te krijgen voor een normaal bedrag. Dus het zal wel moeten om de locaties en de verenigingen te laten blijven bestaan!

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:15

Helemaal mee eens Bianca, das ook weer iets wat ineens tevoorschijn is getoverd. Het organiseren van wedstrijden wordt voor verenigingen ook onbetaalbaar want de verplichte afdracht van de organisatie naar de KNHS is ook behoorlijk omhoog. En dat terwijl ook vraagprogramma's tegenwoordig digitaal worden afgehandeld. Tevens betaal je als organisatie nog afdracht voor je starts, een bepaald bedrag per x starts. Het lijkt er op dat de KNHS hun uitgaven niet op orde heeft en alle paardensporters daarvoor moeten opdraaien. Omdat ze een monopolie hebben is dit vrij makkelijk.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:28

Ook ik heb mijn startkaart eind vorig jaar opgezegd, ik ga niet zo vaak op concours en doordat ik zelf met gescheurde enkelbanden een hele tijd uit de running was heb ik bijna niet kunnen starten.

Voorheen was het zo dat je dan wel de kosten van je startkaart kwijt was maar de coupons gewoon geldig bleven, nu ben ik het hele bedrag kwijt en bij de KNHS is het zo als je meer dan vier keer start op een gelimiteerde pas dan krijg je automatisch een verhoging maar als je met een volledig pas maar 3x start (door omstandigheden) dan krijg je niets terug.

Ben zelf ook jury en bestuurslid van een vereniging maar heb er steeds minder zin in. We moeten steeds meer en mogen steeds minder.

Als wedsstrijdsecretariaat van een vereniging krijg je een programma opgedrongen wat super werkt op een kampioenschap maar de flexibiliteit van het secretariaat naar de ruiters toe danig op de proef stelt (gelukkig vinden ook wij de mazen in de wet maar leuker is het er niet op geworden).
Als je de correspondentie van de KNHS naar een wedstrijdsecretariaat bekijkt dan is meteen duidelijk dat wij het werk voor de KNHS doen en ze er geen rekening mee houden dat de meeste van ons vrijwilligers zijn.
Bij te laat inleveren van de papieren gegevens (digitaal wordt meteen verstuurd) krijg je een waarschuwing en een boete.

Zou fijn zijn als wij dat omgedraaid ook konden doen, immers waar blijft het digitaal inschrijven.... daarom moest de startpas ingevoerd worden ..... toch.

Voor wat betreft de 'wilde' wedstrijden daar valt ook het oefenspringen onder het is toch van de zotte dat de KNHS uitmaakt wat ik met mijn paard doe.
Officieel starten wordt zo duur dat ik graag naar een oefenwedstrijd ga, daar kan je voor normaal geld kijken wat je waard bent.

Kreeg pas de regiokalender binnen en dat is huilen met de pet op, meerdere grote wedstrijden in hetzelfde weekend, waarom is er wel overleg binnen de kringen maar niet in de regio. De verenigingen dragen genoeg af aan de KNHS maar zijn duidelijk alleen maar melkkoeien die vooral niet moeten zeuren. (In kring Brabant hebben we geprobeert om met meerdere verenigingen de data vooral voor het springen beter te verdelen maar helaas wordt daar geen gehoor aan gegeven)

Er worden enorme bedragen uitgegeven aan de topsport, aan ruiters die meestal volop gesponsord worden door meerdere bedrijven. Ruiters die hierdoor de mogelijkheid krijgen zich op de kaart te plaatsen, dat gun ik ze van harte maar moeten zij ondersteund blijven door de ons op een manier die vele van ons de kop kost.

Ik ben blij met mensen zoals Schoentje, mensen die er ondanks alles voor andere proberen te zijn en zo de uit de pan rijzende kosten nog enigzins dragend proberen te houden.

Als het zo doorgaat dan gaan er veel verenigingen over de kop en wat houden we dan over ...... een elite sport.

Ik wacht met smart op diegene die opstaat en zegt nu is het genoeg KNHS ...... het begin van een nieuwe bond
Zou willen dat ikzelf de kennis had.......

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:31

Amarie schreef:
Ook ik heb mijn startkaart eind vorig jaar opgezegd, ik ga niet zo vaak op concours en doordat ik zelf met gescheurde enkelbanden een hele tijd uit de running was heb ik bijna niet kunnen starten.

Voorheen was het zo dat je dan wel de kosten van je startkaart kwijt was maar de coupons gewoon geldig bleven, nu ben ik het hele bedrag kwijt en bij de KNHS is het zo als je meer dan vier keer start op een gelimiteerde pas dan krijg je automatisch een verhoging maar als je met een volledig pas maar 3x start (door omstandigheden) dan krijg je niets terug.

Ben zelf ook jury en bestuurslid van een vereniging maar heb er steeds minder zin in. We moeten steeds meer en mogen steeds minder.

Als wedsstrijdsecretariaat van een vereniging krijg je een programma opgedrongen wat super werkt op een kampioenschap maar de flexibiliteit van het secretariaat naar de ruiters toe danig op de proef stelt (gelukkig vinden ook wij de mazen in de wet maar leuker is het er niet op geworden).
Als je de correspondentie van de KNHS naar een wedstrijdsecretariaat bekijkt dan is meteen duidelijk dat wij het werk voor de KNHS doen en ze er geen rekening mee houden dat de meeste van ons vrijwilligers zijn.
Bij te laat inleveren van de papieren gegevens (digitaal wordt meteen verstuurd) krijg je een waarschuwing en een boete.

Zou fijn zijn als wij dat omgedraaid ook konden doen, immers waar blijft het digitaal inschrijven.... daarom moest de startpas ingevoerd worden ..... toch.

Voor wat betreft de 'wilde' wedstrijden daar valt ook het oefenspringen onder het is toch van de zotte dat de KNHS uitmaakt wat ik met mijn paard doe.
Officieel starten wordt zo duur dat ik graag naar een oefenwedstrijd ga, daar kan je voor normaal geld kijken wat je waard bent.

Kreeg pas de regiokalender binnen en dat is huilen met de pet op, meerdere grote wedstrijden in hetzelfde weekend, waarom is er wel overleg binnen de kringen maar niet in de regio. De verenigingen dragen genoeg af aan de KNHS maar zijn duidelijk alleen maar melkkoeien die vooral niet moeten zeuren. (In kring Brabant hebben we geprobeert om met meerdere verenigingen de data vooral voor het springen beter te verdelen maar helaas wordt daar geen gehoor aan gegeven)

Er worden enorme bedragen uitgegeven aan de topsport, aan ruiters die meestal volop gesponsord worden door meerdere bedrijven. Ruiters die hierdoor de mogelijkheid krijgen zich op de kaart te plaatsen, dat gun ik ze van harte maar moeten zij ondersteund blijven door de ons op een manier die vele van ons de kop kost.

Ik ben blij met mensen zoals Schoentje, mensen die er ondanks alles voor andere proberen te zijn en zo de uit de pan rijzende kosten nog enigzins dragend proberen te houden.

Als het zo doorgaat dan gaan er veel verenigingen over de kop en wat houden we dan over ...... een elite sport.

Ik wacht met smart op diegene die opstaat en zegt nu is het genoeg KNHS ...... het begin van een nieuwe bond
Zou willen dat ikzelf de kennis had.......

Amen _/-\o_

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:35

Ik denk dat een nieuwe bond heel moeilijk is, omdat dat ook onder de FEI moet vallen. Daar zou je de weg moeten weten. Ook ik heb die kennis niet, het enige wat ik kan doen is kritische vragen stellen en openheid proberen te creëren door nette discussies op social media te starten. Tot nu tot heb ik daar wel wat kleine dingen bij de KNHS mee bereikt....

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:50

Tuurlijk zijn er enerzijds kosten, anderzijds lopen de beschikbare budgetten van de deelnemers terug (iets met crisis :+ ).
Je kunt je geld immers maar 1x uitgeven en moet dan prioriteiten stellen.
Eerlijk is eerlijk, afhankelijk van de ontwikkelingen is er best kans dat ik in 2014 voor starten in het laatste kwartaal ga. Dat scheelt allicht. Kun je eerst maanden lekker thuis trainen en bijv. af en toe een clinic volgen en dan het laatste kwartaal hopelijk wat punten scoren :j
De sport is al duur genoeg. Jammer dat de KNHS meent dat zij daar ook haar steentje aan bij moet dragen....

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:55

Jeetje wat een ellende. Ben blij dat ik geen wedstrijden meer rijdt. Kan mij goed voorstellen men graag weer af wil van deze situatie. De KNHS heeft nu eenmaal een monopolo positie en kan eigenlijk doen en laten wat ze wil. Ik denk wel dat dat de paardensport kapot maakt als men zo doorgaat. Niet alleen de verenigingen moeten er veel voor over hebben maar ook de ondernemers. Die moeten een veiligheids certificaat de rijbanen moeten aagepast worden dat kost ook handenvol geld. Nieuwe bond beginnen of gewoon weer terug naar het KNF, NKB en de NBVR ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:02

Amarie: Ben het helemaal met je eens. Zo was ik februari 2010 net lid geworden en kreeg ik een hoop coupons erbij thuis gestuurd voor dressuur en vaardigheid (wat ik uiteraard ook moest betalen) ik ben een recreatie wedstrijdrijder en puur voor de lol. Ik rijd dus zo af en toe een wedstrijd maar toen ik nog in amsterdam woonde was er maar weinig in de buurt. Kortom ik heb weinig wedstrijden gereden. In mei dat jaar (of eerder al) kreeg ik te horen dat we over zouden gaan naar de startpas, mijn gebruik van de coupons gingen niet hard, maar omdat die altijd geldig zouden blijven was dit voor mij prima. Echter wisten hun van te voren dat hun zouden overgaan naar de startpas maar mij wel gelijk 90 euro aan coupons laten betalen. Ik heb toen gelijk dat ik het hoorde gemaild dat ik ze dan ook terug wou sturen maar dit kon niet ivm ik het voor juni had gekocht (niet wetend dat hun over gingen en niet zelf gekozen hoeveel ik er wou)

Oke dit is een ander verhaal maar daar kom ik wel bij mijn punt dat het voor ons als je weinig start maar voor de lol wil starten zo af en toe dit wel erg duur wordt en het voor veel mensen dan ook gestopt wordt om wedstrijden te rijden. Ik zou het dan ook heel erg vinden als het knhs (wat overigens monopolie is) de oefenwedstrijden of wilde wedstrijden te verbieden, want waar moet ik als hobby wedstrijdrijder naar toe?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:12

Ik ga wel naar oefenwedstrijden en laat de KNHS maar komen, ik kan er niets mee winnen en aan verdienen en dat de KNHS geld verliest aan deze wedstrijden is eigen schuld dikke bult.

Verbaas me er trouwens ook over dat er een heel nieuw centrum gebouwd wordt samen met het KWPN (duidelijk een geval van soort zoekt soort) en als het straks niet kostendekkend is (dat gaat het nooit worden) ligt het natuurlijk aan de crisis (me hoela dit is nu al een duidelijk voorbeeld van mismanagement).

Met de aanschaf van startcoupons ben ik ook het schip ingegaan, voor juni aangeschaft en kon fluiten naar me centen.

Een nieuwe bond is inderdaad een utopie we kunnen alleen maar wachten tot het kwartje gaat vallen bij de KNHS.