Amarie schreef:Ook ik heb mijn startkaart eind vorig jaar opgezegd, ik ga niet zo vaak op concours en doordat ik zelf met gescheurde enkelbanden een hele tijd uit de running was heb ik bijna niet kunnen starten.
Voorheen was het zo dat je dan wel de kosten van je startkaart kwijt was maar de coupons gewoon geldig bleven, nu ben ik het hele bedrag kwijt en bij de KNHS is het zo als je meer dan vier keer start op een gelimiteerde pas dan krijg je automatisch een verhoging maar als je met een volledig pas maar 3x start (door omstandigheden) dan krijg je niets terug.
Ben zelf ook jury en bestuurslid van een vereniging maar heb er steeds minder zin in. We moeten steeds meer en mogen steeds minder.
Als wedsstrijdsecretariaat van een vereniging krijg je een programma opgedrongen wat super werkt op een kampioenschap maar de flexibiliteit van het secretariaat naar de ruiters toe danig op de proef stelt (gelukkig vinden ook wij de mazen in de wet maar leuker is het er niet op geworden).
Als je de correspondentie van de KNHS naar een wedstrijdsecretariaat bekijkt dan is meteen duidelijk dat wij het werk voor de KNHS doen en ze er geen rekening mee houden dat de meeste van ons vrijwilligers zijn.
Bij te laat inleveren van de papieren gegevens (digitaal wordt meteen verstuurd) krijg je een waarschuwing en een boete.
Zou fijn zijn als wij dat omgedraaid ook konden doen, immers waar blijft het digitaal inschrijven.... daarom moest de startpas ingevoerd worden ..... toch.
Voor wat betreft de 'wilde' wedstrijden daar valt ook het oefenspringen onder het is toch van de zotte dat de KNHS uitmaakt wat ik met mijn paard doe.
Officieel starten wordt zo duur dat ik graag naar een oefenwedstrijd ga, daar kan je voor normaal geld kijken wat je waard bent.
Kreeg pas de regiokalender binnen en dat is huilen met de pet op, meerdere grote wedstrijden in hetzelfde weekend, waarom is er wel overleg binnen de kringen maar niet in de regio. De verenigingen dragen genoeg af aan de KNHS maar zijn duidelijk alleen maar melkkoeien die vooral niet moeten zeuren. (In kring Brabant hebben we geprobeert om met meerdere verenigingen de data vooral voor het springen beter te verdelen maar helaas wordt daar geen gehoor aan gegeven)
Er worden enorme bedragen uitgegeven aan de topsport, aan ruiters die meestal volop gesponsord worden door meerdere bedrijven. Ruiters die hierdoor de mogelijkheid krijgen zich op de kaart te plaatsen, dat gun ik ze van harte maar moeten zij ondersteund blijven door de ons op een manier die vele van ons de kop kost.
Ik ben blij met mensen zoals Schoentje, mensen die er ondanks alles voor andere proberen te zijn en zo de uit de pan rijzende kosten nog enigzins dragend proberen te houden.
Als het zo doorgaat dan gaan er veel verenigingen over de kop en wat houden we dan over ...... een elite sport.
Ik wacht met smart op diegene die opstaat en zegt nu is het genoeg KNHS ...... het begin van een nieuwe bond
Zou willen dat ikzelf de kennis had.......
Amen