Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Dat is dus 4x5m en 3m hoog. Maar is dat niet per hectare geteld? Want dan zit ik al in de problemen. Heb 60 are maar die is wél in 2 verdeeld door een losweg die open moet blijven van een buurtbewoner. Of hij knipt de draden door en da's niet handig met 2 hengsten op je stukje land en merries verderop
Dan mag ik in theorie maar 1 stalletje zetten OF 2 stalletjes van 2x5 of 3x3,5. Vind ik best krap voor 2 paarden en 2 shetjes.
En het is alleen voor agrarisch gebied, maar niet voor de paarden die in natuurgebied staan. Daar mag immers geen schuilhok gezet worden, hoe gaan ze dat dan oplossen?

)

Varekaj schreef:je mag per hectare maar een hok zetten van 20m². Of er 1 shetlander rondloopt of 50 shires dat van dat stalletje gebruik moet maken, dat maakt niks uit.
als die wet in nederland komt? Of dan weer niet, terwijl daar ook amper beschutting staat. DeMolenhoek schreef:Nou ik loop hier niet warm van! Op dit moment staan 3 van de 7 paarden op een paddock zonder stal. Waarom? 1 hengst die bij zijn eigenares niets anders gewoon is, en een veulen dat word gespeend en daar staat dus uiteraard een maatje bij. Die 2 kan ik nog bij de rest steken met shuilhok. Maar de hengst... Hij heeft 3 gigantische bomen waar hij onder kan. En volgens de gemeentewet mag ik geen schuihok meer bijzetten. En nu? Een boete van de gemeente wegens bouwen zonder toestemming of een boete wegens geen schuilhok?
marleen_usar schreef:Als de gemeente toestemming geeft is het wat anders, geven ze dat niet dan heb ik een probleem.
Fenny schreef:Fenny schreef:Hoe gaan ze dit in natuurgebieden doen, waar paarden zo veel mogelijk 'wild' gehouden worden?