Billy schreef:Nee, maar ik sta al wel jaren op stal bij de Ronde, en daar zie ik een hele andere manier van rijden en met paarden omgaan dan bij Ijsbrand... gelukkig maar.
Heb wel jaren gemend en ook indoors gereden met een enkelspan.
Billy schreef:Cayenne schreef:Billy heeft wel vaker commentaar op IJsbrand gehad, dus niet al te serieus nemen
Ik vind dat er heel kordaat en netjes werd gereageerd. Naderhand zijn ze ook helemaal nagekeken in de andere hal en ja, ook door IJsbrand
Pardo? Omdat ik het niet normaal vind dat hij omslaat ben ik niet serieuste nemen? Ik heb hm zels om zien slaan op een lokaal paardenmiddagje.
Volkomen belachelijk....
Ik snap nooit dat paardenmensen op bokt zich drukker maken over een kleuter die zn handjes nog niet stil kan houden op een pony en het heel normaal vinden dat een ervaren menner omslaat met het span, terwjl er eigenlijk niks meer op het spel staat dan een paar rotcenten....
Echt Billy ik komt niet meer bij van het lachen om jou trieste redeneringen wat betreft Chardon. Lachwekkend. Je lijkt wel een politicus, je praat wat krom is recht maar dit dit geval andersom.
Ik kom niet vaak op bokt maar als mensen jou geschiedenis bekijken(zoals ik zojuist heb gedaan) ben je simpelweg een Chardon hater, is overigens op dit topic in iets andere bewoordingen ook al vermeld.
Leuk trouwens dat je hem met zijn voornaam aanspreekt! Je kent hem vast goed!? Echt je bent gewoon lachwekkend met je reactie.
Het feit dat je zegt de man nauwelijks te kennen maar wel bij Koos de Ronde op stal staat wil niet zeggen dat je er verstand van hebt. Of ikzelf de wijsheid in pacht heb? Nee. Maar ik kan wel een filmpje bekijken en beoordelen zonder dat ik daarvoor iemand volkomen onterecht neersabel.
Als ik het filmpje zie: grooms hangen goed, koets doet niets raars, paarden trekken niet in één keer heel hard aan. Bovendien omdat jij een Koos-de-Ronde-fan bent en Chardon verwijt dat hij te hard heeft gereden/te veel risico's nam, heb ik de filmpjes van de Ronde en Chardon even naast elkaar bekeken. Ze gingen beide met een verwaarloosbaar klein verschil van snelheid van de start naar de eerste poort richting de 2de. Ooit gehoord van pech? Maar goed dat zal jij vast wel weer anders zien.
Ik vraag me nog iets anders af: jij staat bij de Ronde op stal. Een absolute wereldtopper zowel indoor als outdoor(mijn mening). Jij vind kennelijk dat je, door bij hem op stal te staan, het recht hebt om ongelofelijk hoog van de toren te mogen/kunnen blazen richting een van zijn grootste concurrenten/teamgenoot/voormalig voorbeeld(eigen woorden van Koos) en vriend. Denk je nou echt dat een klant van Van Grunsven, Dubbeldam, Timmerman noem ze maar op, automatisch het zelfde analytische verstand heeft als de persoon zelf? (voor vele zal dit een retorische vraag zijn;))
Laatste vragen: ooit een indoor gereden met die snelheid? ooit gereden omdat het je werk is en je geld wilt/moet verdienen?
Ik ben er niet om het op te nemen voor Chardon, hij kan verschrikkelijk en onterecht uit zijn dak gaan tegen personeel. Maar het is een op-en-top vakman naar mijn mening, waarbij het welzijn van zijn paarden hoog in het vaandel staat. Waar ik dat op baseer?? Het feit dat verschillende paarden bij hem letterlijk met pensioen gaan(jarenlang) "normale" manegepaarden maandenlang rust krijgen om ergens van te revalideren e.d.

dat links achterste paard z'n been zat even vast
wat gek zeg !