Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:57

sarabande schreef:
Ailill schreef:
Ik kan inderdaad zien dat ze gewerkt heeft aan bepaalde punten, helemaal super. Maar ze rijdt geloof ik al heel wat jaren mee, en ik ken genoeg combinatie's die het (imo) beter doen. En dan bedoel ik niet alle dressuur/wedstrijdtoppers.

Daarnaast worden er (imo) fouten gemaakt die niet nodig zijn, zo als een paar maanden terug met een bloedende mond, enzovoorts. Dus, respect heb ik zeker. Voor het doorzettingsvermogen van Adelinde en de bereidwilligheid van het paard, niet voor het soort proeven dat ze produceren.

Jouw reacties op Adelinde komen heel rancuneus over, je hebt zoveel kritiek en je weet niet eens waar over je het hebt. Dat bloedplekje op de mond was in Amerika een paar jaar geleden.

En in NL ook een keer, was dat niet tijdens de WB finale in Den Bosch?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:13

Nee, ik rij niet in de Nederlandse equipe, doe het haar niet na, maar de manier waarop Adelinde zich voorheen presenteerde deed werkelijk pijn aan mijn ogen. Ik heb inmiddels het filmpje van de kür bekeken en moet zeggen dat ik positief verrast was.

Volgens mij geven de woorden van Adelinde zelf ook aan dat de manier waarop ze reed niet de juiste was, waarom zou ze anders haar stijl veranderen? "Never change a winning team" toch? Fijn dat ze kritisch naar zichzelf kan kijken. Ik stel mijn mening over haar dan ook bij, al is het in mijn ogen nog niet helemaal waar het zijn moet.

Citaat:
Tijdens zowel de Grand Prix als de Kür viel op dat Parzival zich steeds meer als balletdanser door de piste beweegt dan als krachtpatser. "Ik ben er blij mee dat het opvalt, want daar hebben we de afgelopen maanden heel veel aandacht aan besteed in de training. Lichtheid, harmonie en gedragenheid waren voor mij daarbij de sleutelwoorden", aldus Cornelissen.

Blue_Eyes

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:15

Never change a winning team, of altijd blijven streven naar verbetering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:16

Ik vind het top van Adelinde dat ze werkt aan lichtheid en harmonie. Ik zou de teugels nog wel iets langer willen zien, maar ik vind het al super dat ze er mee bezig is om alles te verbeteren +:)+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:17

SaskiaKa schreef:
al is het in mijn ogen nog niet helemaal waar het zijn moet.

Ik vind zon uitspraak zo totaal not done.
Hoe haal je het in je harses om iemand die op deze manier zichzelf op top niveau aanpast zo te be kritiseren.
Wat moet het dan zijn volgens jou en doe het eerst even voor wil je met filmpje erbij

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:19

Air schreef:
Als zij zelf zegt dat ze het o.a. het doet vanwege het commentaar, zou ik niet weten waarom het niet ook over bokt zou gaan. Bokt staat al snel bovenaan op google.

Ook bekende mensen zitten doodnormaal op internet :+ Of ze krijgen het wel door via andere mensen.

We leven niet meer in het stenen tijdperk.

Ik denk dat Ronaldo of Messi zich ook niet iets aantrekt van de kritiek van een paar jeugdvoetballertjes uit de A1 of E1. Misschien trekken zij zich wel iets aan van advies vanuit de Fifa, of van mensen zoals Cruijf :D .

M.a.w. een ruiter uit de wereldtop zal geen bokkers nodig hebben voor het juiste advies, als je dat als bokker wel denkt, dan heb je last van hoogmoedswaanzin of sta je niet met beide voeten op de grond. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:39

sarabande schreef:
SaskiaKa schreef:

Hoe haal je het in je harses om iemand die op deze manier zichzelf op top niveau aanpast zo te be kritiseren.
Wat moet het dan zijn volgens jou en doe het eerst even voor wil je met filmpje erbij

Nou poeh, het is wel wel een wereldramp zeg..... teiltje nodig? Zijn ook maar mensen hoor, geen Goden ofzo. Je kan ook doorslaan in het op een voetstuk plaatsen.

Electra63: Kritiek/commentaar heeft niets te maken met het juiste advies krijgen. Je plaatst het in een wel heel ander daglicht.
Ik zou het raar vinden als het voetbalteam zich niks aantrekt van het commentaar van hun supporters, zonder hun zijn ze nergens. Geen kijkers meer is geen geld.
Hetzelfde geldt voor artiesten.
Ik zeg nergens dat ze wat doen met de tips van een individuele bokker, maar het commentaar op het ontbreken van lichtheid en harmonie is iets wat redelijk veel aan bod is gekomen. Zeer waarschijnlijk ook op de social media's en op andere site's. Lijkt mij onmenselijk om je daar niet van aan te trekken.
Ze leeft niet onder een steen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:43

Dus doe het even voor

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:43

sarabande schreef:
SaskiaKa schreef:

Op een fatsoenlijke vraag had ik u graag fatsoenlijk antwoord gegeven

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:47

SaskiaKa schreef:

Iemand is de totale wereldtop. staat al jaren nummer 1 van de wereld en jij zegt, van uit welke achtergrond vraag ik me dan af, het is nog helemaal niet waar het moet zijn.
Dus al die verschillende mensen die dat beoordelen hebben er minder verstand van dan jij.
Laat dat dan maar eens aanschouwelijk zien

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:50

Sarbande, dat Adelinde op nr 1 staat wil niet zeggen dat anderen haar ook de absolute wereldtop vinden. Daar hoef je toch zeker geen jurylid voor te zijn om die mening te hebben? Of omdat je het zelf niet beter kan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:51

Air schreef:
Nou poeh, het is wel wel een wereldramp zeg..... teiltje nodig? Zijn ook maar mensen hoor, geen Goden ofzo. Je kan ook doorslaan in het op een voetstuk plaatsen.

Electra63: Kritiek/commentaar heeft niets te maken met het juiste advies krijgen. Je plaatst het in een wel heel ander daglicht.
Ik zou het raar vinden als het voetbalteam zich niks aantrekt van het commentaar van hun supporters, zonder hun zijn ze nergens. Geen kijkers meer is geen geld.
Hetzelfde geldt voor artiesten.
Ik zeg nergens dat ze wat doen met de tips van een individuele bokker, maar het commentaar op het ontbreken van lichtheid en harmonie is iets wat redelijk veel aan bod is gekomen. Zeer waarschijnlijk ook op de social media's en op andere site's. Lijkt mij onmenselijk om je daar niet van aan te trekken.
Ze leeft niet onder een steen.

Ik neem aan, dat Adelinde zich nog steeds wil verbeteren. Zij is dit jaar 2e geworden op de OS, dus er is nog ruimte voor vooruitgang. Zij zal aan de onderdelen werken, die haar minder punten hebben opgeleverd, waar dus nog winst te behalen is. IMO trekt zij zich iets aan van de internationale jury, waarbij zij heel vaak heel hoog gescoord heeft en nog steeds doet. Natuurlijk zal de publieke opinie meewegen, maar om nu te stellen, dat dit komt omdat Bokt bij Google naar boven komt, lijkt me grote onzin. Als topsporter zullen de resultaten tellen, zij wil weer eerste worden/zijn en daar werkt zij aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:52

Sundral schreef:
Sarbande, dat Adelinde op nr 1 staat wil niet zeggen dat anderen haar ook de absolute wereldtop vinden. Daar hoef je toch zeker geen jurylid voor te zijn om die mening te hebben? Of omdat je het zelf niet beter kan?

Dan heb je het over een mening. Adelinde staat al jaren op 1 of op 2 met EK's, WK's en OS. Dan ben je wereldtop, dat is een feit. :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:57

Electra63 schreef:
Sundral schreef:

Dan heb je het over een mening. Adelinde staat al jaren op 1 of op 2 met EK's, WK's en OS. Dan ben je wereldtop, dat is een feit. :D

Ik heb het inderdaad over de meningen die hier worden uitgesproken, goed opgemerkt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:08

Tjongejonge dames, dames.... Wie kakelt moet ook voor de eieren zorgen....

On-topic; ik vond het echt een goeie proef en ik vind het mooi om te zien dat Adelinde nog steeds progressie boekt met Parzival.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:17

ha ha nuchtere Anne, je hebt gelijk
Maar ik reageer omdat ik het echt zo knap vind wat ze daar onder zulke omstandigheden laat zien. Vooral als je weet hoe Parzival was is dit echt topsport, petje af

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:22

sarabande schreef:
Ailill schreef:
Ik kan inderdaad zien dat ze gewerkt heeft aan bepaalde punten, helemaal super. Maar ze rijdt geloof ik al heel wat jaren mee, en ik ken genoeg combinatie's die het (imo) beter doen. En dan bedoel ik niet alle dressuur/wedstrijdtoppers.

Daarnaast worden er (imo) fouten gemaakt die niet nodig zijn, zo als een paar maanden terug met een bloedende mond, enzovoorts. Dus, respect heb ik zeker. Voor het doorzettingsvermogen van Adelinde en de bereidwilligheid van het paard, niet voor het soort proeven dat ze produceren.

Jouw reacties op Adelinde komen heel rancuneus over, je hebt zoveel kritiek en je weet niet eens waar over je het hebt. Dat bloedplekje op de mond was in Amerika een paar jaar geleden.

O nee hoor, verre van rancuneus zelfs, ik zou het zelf als realistisch omschrijven. Het rijden van Adelinde is verre van hoe het zou moeten, veel te veel getrek/gepluk/geprik/geduw, en absoluut geen vriendelijke rijstijl.

Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij weet niets, maar dan ook helemaal niets over mij. Oordeel dan ook niet over mij. Het incident waar jij het over hebt is er maar een, ik kan je zo 5/6 recente verhalen vertellen van bloed/blessure leed betreffende deze combinatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:23

Joolien schreef:
sarabande schreef:

En in NL ook een keer, was dat niet tijdens de WB finale in Den Bosch?

Klopt, en zo zijn er nog wat 'incidenten'. Serieus, vriendelijk rijden is bij deze combinatie ver te zoeken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:24

sarabande schreef:
SaskiaKa schreef:

Iemand is de totale wereldtop. staat al jaren nummer 1 van de wereld en jij zegt, van uit welke achtergrond vraag ik me dan af, het is nog helemaal niet waar het moet zijn.
Dus al die verschillende mensen die dat beoordelen hebben er minder verstand van dan jij.
Laat dat dan maar eens aanschouwelijk zien

Al jaren op nummer 1?

Right.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:27

Joh, Sarabande, maak je niet zo druk.
Als je die roze bril zou omwisselen voor een leesbril, dan zou je in de eerste post van mij waarop je reageerde (je weet wel: hoe ik het in mijn harses haalde om iemand die zich zo presenteerde op topniveu te bekritiseren bla bla bla) lezen dat ik zelf niet op dit niveau rij en het haar ook niet na doe. Ook zeg ik niet dat het nog helemaal niet is wat het moet zijn, ik zeg dat het in MIJN ogen nog niet helemaal s wat het moet zijn. Mijn mening, mag ik volgens mij best zeggen. :)

Jij doet het nu voorkomen alsof ik aangeef dat het complete bagger is en dat ik vind dat de mensen die haar beoordelen er minder verstand van hebben dan ik. Niet zo netjes van je om insinutaties te maken. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Dat iemand aan de top presteerd betekend niet dat ik het daarmee eens moet zijn. Ik kijk op niemand neer en ik kijk tegen niemand op, ik kijk met mijn eigen ogen en vorm naar aanleiding daarvan mijn mening. Als iets naar mijn mening niet perfect is, dan is dat oké. Als iets naar jouw mening wel perfect is, dan is dat óók oké. Mensen zijn het nu eenmaal niet altijd met elkaar eens.
Maar dan hoef je nog niet iedereen die het niet met je eens is de kop er af te bijten.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:29

Ben dus echt absoluut geen fan van deze rijstijl. Vind dit respectloos rijden..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:41

xOkidoki schreef:

En laat je reactie maar voor je.. Zij weet het 10x zo beter als jij..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:43

Eerst was het Anky, nu Adelinde en word het straks een nu nog Young Rider die later succesvol GP gaat rijden.. Kom op zeg! Kijk nou eens naar de dingen die ze wel goed doet en haal het positieve eruit!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:57

koenborias schreef:
xOkidoki schreef:

En laat je reactie maar voor je.. Zij weet het 10x zo beter als jij..

Wat een denigrerende reactie, BAH. Laat zulke reacties ook maar achterwegen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:18

Oei, er is bij iemand de laatste druppel gevallen.. :(:)

Ik volg de combinatie niet op de voet, maar heb al eerdere foto's gezien en eerdere proeven in Mechelen, oké het is nog lang niet zoals het moet zijn volgens de meeste hun ideaal beeld, maar laat ons zeggen, ze doet moeite om mee te gaan met het beeld van de toekomst en de daarbij horende harmonie met haar paard. Laten we niet vergeten dat oude gewoontes moeilijk af te leren zijn en dat een wedstrijd situatie het er niet gemakkelijk op maakt.