Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jinks schreef:.Citaat:Er zit geen verschil tussen een paard en een koe
Hier ben ik het niet mee eens, tegenwoordig is een paard meer huisdier als boerderij dier. Je eet je hond of kat ook niet op. Voor mij valt dit in dezelfde categorie.
Nessah schreef:Daarnaast kan je paardenvlees weldegelijk zien als een ander vleessoort in mijn ogen. Paarden worden, in Nederland etc, niet gefokt voor het vlees. Vaak, uitzonderingen daar gehouden, komt het vlees van bijvoorbeeld particulieren die een paard(en) hadden. Veel paarden hebben heel wat medicijnen gehad in hun leven omdat je er, vaak dus niet altijd, meer voor over hebt het dier in leven te houden dan bijvoorbeeld een koe. Voor mij dus redenen genoeg waarom ik geen paard eet.
Ilsaaaa schreef:Giolli schreef:
Filmpje had ik niet moeten kijken, ben blij dat ik vegetariër ben
veronique100 schreef:ben ik dan de enige die wel vlees eet, maar geen paardenvlees
het is niet zo dat ik vindt dat bv een koe het niet beter moet hebben, integendeel zelfs
maar ik vindt n paard tegenwoordig meer n huisdier en je gaat toch ook geen hondenvlees eten
kynshiri schreef:veronique100 schreef:ben ik dan de enige die wel vlees eet, maar geen paardenvlees
het is niet zo dat ik vindt dat bv een koe het niet beter moet hebben, integendeel zelfs
maar ik vindt n paard tegenwoordig meer n huisdier en je gaat toch ook geen hondenvlees eten
zullen we nog eens praten als er oorlog uitbreekt![]()
ik eet dus wel paardenvlees; schat van een beest of niet...
ik discrimineer niet. of je hebt de ballen om toe te geven dat je vlees eet en dat daarom dieren dood moeten of je wordt vegie.
dingen als 'die niet want die ziet er lief uit' daar doe ik niet aan mee. Kalfjes en biggen zijn ook lief!
maar soms een oud of zieke) niet weg voor menselijke consumptie maarja de mensen die dat wel doen kunnen dus gewoon verkopen! Giolli schreef:

Kendra schreef:Een lichtelijk tendentieus verhaal van een organisatie die niet al zijn beweringen baseert op feiten en onderzoek. Geheel onterecht wordt de indruk gewekt dat het vervoeren en slachten van paarden per definitie een wrede en ongeorganiseerde bezigheid is, terwijl in NL wordt bewezen dat het ook anders kan. En dan nog een stukje over de medicatie; op zich een onderwerp dat aandacht verdient, maar ook hier wordt gesproken in termen van 'een grote kans dat...' en 'steeds meer bewijzen ...' zonder dat het wordt gestaafd met deugdelijk bewijsmateriaal.
Jammer dat het voorpainga-nieuws is, daarmee wordt de suggestie gewekt dat het nieuws is dat wáár is en de aandacht verdient.
PS De vertaling en opmaak van de tekst laten trouwens ook te wensen over...
minajtje schreef:ik eet ook alleen maar biologisch vlees. is wel duurder maar je weet dat de dieren een goed leven hebben gehad. eet zelf ook maar 1x per week vlees.
Mathilda10 schreef:Ik weet heel zeker dat het slachten van oa koeien en varkens veel rustiger verloopt, ook het transport van deze dieren.
Dit is absoluut niet te vergelijken met het vervoeren en slachten van paarden.
Op het criollo forum staat een filmpje over het vervoeren van slachtpaarden, tranen schoten mij in de ogen...
Een paard met een gebroken been wat er nog maar aan een stuk huid aan vast hing, die met zweepslagen de vrachtwagen in werd gejaagd.
Een paard dat in het prikkeldraag viel, een ander paard dat te zwak was om nog te staan waarvan zijn hoofd helemaal kapot was getrapt door de in paniek geraakte paarden.
Als dit niet genoeg is ga dan maar eens naar you tube en bekijk maar eens een filmpje over het slachten van paarden.
Een paard is een edel dier dat liefde en respect verdient.
Heb zelf twee paarden in een jaar tijd verloren, maar naar de slacht...??? NOOIT !!!
Moet er niet aan denken dat iemand vlees eet van mijn vriend die me heel dierbaar was.
idinn schreef:Ja maar zo kan je van elk transport van dieren wel gruwelijke filmpjes op youtube vinden. Maar dat wil niet zeggen dat ELK transport van die dieren zo slecht is. Om jou idee dat het transport van koeien rustig verloopt itt tot in het filmpje van de paarden te ontkrachten is 3 seconde zoeken nodig:
http://www.youtube.com/watch?v=EjDlr8nLuxA
*beelden hierin getoond zijn ook niet voor de gevoelige mensen onder ons*