Paard overleden door gladheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: Paard overleden door gladheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:50

Zoals al werd aangegeven door betrokkenen heeft het paard waarschijnlijk iets gemankeerd, denkende aan een hersenbloeding.

Toen ik het bericht las vond ik het al vreemd, ja een paard kan uitglijden (net zo goed zonder ijs) maar het bericht dat ie geen kracht en wil had om op te staan is toch vreemd....het zijn immers vluchtdieren. Alleen dieren die voelen dat ze de strijd gaan verliezen geven op.

Of het nou wel of niet glad was, of het wel of niet verstandig was van de eigenaresse vind ik allemaal nogal onnodig doorzagen. Deze amazone is haar paard op een verschrikkelijke manier verloren en ik wens haar en alle betrokkenen veel sterkte met dit nare verlies.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:04

Forcalquier schreef:
Zoals al werd aangegeven door betrokkenen heeft het paard waarschijnlijk iets gemankeerd, denkende aan een hersenbloeding.

Toen ik het bericht las vond ik het al vreemd, ja een paard kan uitglijden (net zo goed zonder ijs) maar het bericht dat ie geen kracht en wil had om op te staan is toch vreemd....het zijn immers vluchtdieren. Alleen dieren die voelen dat ze de strijd gaan verliezen geven op.

Of het nou wel of niet glad was, of het wel of niet verstandig was van de eigenaresse vind ik allemaal nogal onnodig doorzagen. Deze amazone is haar paard op een verschrikkelijke manier verloren en ik wens haar en alle betrokkenen veel sterkte met dit nare verlies.

Ben het helemaal met je eens!
En wil ook de eigenaresse en alle betrokkenen bij dit ongeluk heel veel sterkte wensen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:41

Helemaal eens met Maybritt en Forcalquier! Als er wat met een paard gebeurt staan een aantal mensen op bokt meteen al klaar met een beschuldigende vinger. Alsof ze zelf nooit een keer wat doms doen met hun paard. Let wel: hiermee bedoel ik niet dat de eigenaresse van dit onfortuinlijke paard iets doms heeft gedaan...!

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:50

kroelkippie schreef:
ik woon ook niet ver van de parkeerplaats dat mensen nu gaan roepen dat het niet glad was vind ik erg raar want ik ben daar ook geweest met krukken en ik ging anders wel bijna onderuit van gladheid. want het ging ook regenen namelijk. en de weg naar het strand vond ik helemaal niet te doen zeker niet naar de watering toe niet. maar goed iedereen heeft natuurlijk een anderen mening.

Ik zeg niet dat het helemaal niet glad was, maar voor het oog niet en door de opgevroren sneeuw was het niet overal glad , bepaalde stukken wel.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:55

Je paard verliezen waar je zielsveel van houdt is één van de ergste dingen die je kan overkomen.
Sterkte voor de amazone.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:25

Ik zal op deze manier alle speculaties even uit de wereld helpen,

Ik heb namelijk vanochtend de verzorgster van het paard gesproken. Eigenaresse een wat oudere mevrouw heeft van te voren het hele pad gelopen die zij zouden rijden om te kijken of het veilig was, het pad was goed!
Ze wilden buiten de manege gaan opstappen , er was een ander paard erg druk die stond te springen draaien etc niets aan de hand, op het moment dat de vrouw wil opstappen valt het paard letterlijk redelijk langzaam om. Het paard is dus niet gaan glijden , maar omgevallen op zijn zij.
Het paard had de kracht niet meer om op te staan en ook niet toen het opgetild was, omdat zijn zenuwen en kruisbanden waren afgescheurd .
Er was dus geen sprake van een fout die te voorkomen was, of dat de schuld bij de eigenaresse lag.

Ik hoop hiermee het verhaal duidelijk te maken en dat mensen eerst nadenken voor zij iets zeggen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:32

Amen. zo zie je maar dat je niet mag oordelen als je niks specifieks weet...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:58

Dan mag je dus nooit meer op nieuwsartikelen reageren...
Wat een onzin zeg. Je gaat in eerste instantie uit van het nieuwsbericht!

Dat zich later iemand meld om te zeggen dat het niet klopt, prima.
Maar kraak anderen daar niet op af zeg.
Tenzij men onzin roept wat nergens over gaat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:27

Je kan best op nieuwsberichten reageren, zonder meteen in de aanval te gaan. Zonder meteen mensen te schuldigen. Je kan ook gewoon een beetje genuanceerd reageren.

(En ja Jolliegirl, ik schrijf JE, maar ik bedoel niet specifiek jou, ik val jou niet aan, ik bedoel JE in het algemeen. Wie de broek past, trekke 'm aan :) )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:51

Jolliegirl, daar ben ik het niet met je eens. Je kunt gerust op nieuwsberichten reageren. Maar als er gegevens ontbreken is het natuurlijk zaak om die niet zelf in te gaan vullen met wat je denkt dat er gebeurd is. Dan kun je beter wachten met een mening geven totdat duidelijk is hoe de vork precies in de steel zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:02

Anoeska : Voel me ook niet aangesproken.

Iris82 : Maar reacties zoals : Wie gaat er nou met die gladheid met een paard weg?
Is toch normaal als er in de titel staat : Overleden door gladheid.

Nee, dit paard is gewoon gevallen, viel zomaar om. En zenuwen en kruisbanden waren kapot.
Heeft dus niéts met gladheid te maken. Maar de titel zegt dit wel, dan ga je hier eerst van uit toch? :)

En ja, lelijke reactie moeten niet. Ben ik het helemaal mee eens.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:25

manic schreef:
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de eigenaar mischien wel eens op bokt zou kunnen zitten. Ik snap niet dat mensen altijd zo bot moeten doen. Een beetje meeleven met iemand die net zijn paard op een rotmanier verloren heeft zou aardig zijn. Dat gezanik altijd.

amen

Heel veel sterkte voor de eigenaar van het paard Y;(

Ik geloof echt niet dat het daar glad was (op de foto geen extreme gladheid te zien) en het moet wel extreem glad zijn wil een gezond paard niet overeind kunnen komen. Daarintegen heb ik wel eens een paard gezien die een tia kreeg, en die viel ook (ongeijzerd, gewoon op bestrating, binnen) en die kwam ook niet meer overeind, leek ook uit te glijden, maar kwam gewoon niet meer overeind...
Ik denk eerder dat er zoiets gebeurd is.....

guusdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:34

WOOW echt heftig en medelijden met de eigenaren! Y;(