Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vala schreef:Ik stel voor dat ze hem laten inslapen, is ie lekker overal van af, de arme ziel
Vala schreef:Weven zal vast voortkomen uit stress, wordt daarna een aangeleerd truukje wat niks meer met stress te maken hoeft te hebben.
horseyfries schreef:een klopjacht inzetten op alle paardeneigenaren van paarden die weven? Waarvan sommigen het paard misschien wel gered hebben van een slechte plek, en het dier het gedrag alleen gehouden heeft.
horseyfries schreef:Vraag me wel af ALS er idd een rechtzaak komt of er dan een precedent gaat worden geschept, want als hij al weeft is het natuurlijk niet het enige paard ter wereld wat dat doet. Dus wat ga je dan doen, een klopjacht inzetten op alle paardeneigenaren van paarden die weven? Waarvan sommigen het paard misschien wel gered hebben van een slechte plek, en het dier het gedrag alleen gehouden heeft.
Ik vind het een storm in een glas water, geloof niet dat Totilas weeft, hij zal wel een keer met zijn hoofd heen en weer gegaan zijn ofzo, en geloof al helemaal niet dat een rechter daar iets over gaat uitspreken ten nadele van de eigenaren. Er is op geen enkele manier mishandeling aangetoond, en die foto's van losrijden zijn zulke momentopnames, dan kun je de hele ruiterwereld wel opdoeken als we daarmee gaan beginnen. Maar misschien is dat juist wel de bedoeling van deze groepering....
Electra63 schreef:horseyfries schreef:Vraag me wel af ALS er idd een rechtzaak komt of er dan een precedent gaat worden geschept, want als hij al weeft is het natuurlijk niet het enige paard ter wereld wat dat doet. Dus wat ga je dan doen, een klopjacht inzetten op alle paardeneigenaren van paarden die weven? Waarvan sommigen het paard misschien wel gered hebben van een slechte plek, en het dier het gedrag alleen gehouden heeft.
Ik vind het een storm in een glas water, geloof niet dat Totilas weeft, hij zal wel een keer met zijn hoofd heen en weer gegaan zijn ofzo, en geloof al helemaal niet dat een rechter daar iets over gaat uitspreken ten nadele van de eigenaren. Er is op geen enkele manier mishandeling aangetoond, en die foto's van losrijden zijn zulke momentopnames, dan kun je de hele ruiterwereld wel opdoeken als we daarmee gaan beginnen. Maar misschien is dat juist wel de bedoeling van deze groepering....
Ik vraag mij af, of je als nieuwe eigenaar van een wever ook aansprakelijk gesteld kan worden? Dan kunnen de wevers gelijk allemaal naar de slager, daar zijn dan geen geïnteresseerden meer voor.
horseyfries schreef:Ja Ruga, en hoe ga je dan bewijzen wie ervoor verantwoordelijk is?
Electra63 schreef:Maar na het weven, komen de eigenaren van kribbebijers/luchtzuigers/schoppers aan de beurt.
Ik ben blij dat mijn paard geen stalondeugden heeft, hij mag blijven.
Ruga schreef:horseyfries schreef:Ja Ruga, en hoe ga je dan bewijzen wie ervoor verantwoordelijk is?
Niet, er moeten maar eens wat sterkere welzijnseisen komen, ook voor sportpaarden zie het zogenaamd zo goed hebben. Pas als stereotiep gedrag niet meer voor komt zit het goed. Nu zit dat nog tussen 10 en 20 % van de volledige paardenpopulatie (afhankelijk van de studie). Dat zijn toch heel wat paarden.
Misschien autistisch gedrag. Kan je bij mensen ook niet voorkomen.
Ruga schreef:Electra63 schreef:Maar na het weven, komen de eigenaren van kribbebijers/luchtzuigers/schoppers aan de beurt.
Ik ben blij dat mijn paard geen stalondeugden heeft, hij mag blijven.
Maagzweren niet vergeten.. dat is toch ook echt niet normaal.
http://www.bosdreef.be/info_paard/maagz ... zweren.htm
Electra63 schreef:Paarden zijn net mensen, bij sommigen zit een steekje los.Misschien autistisch gedrag. Kan je bij mensen ook niet voorkomen.
Ayasha schreef:babssaartje schreef:ik zie ook geen filmpje... ik vind het wel raar dat hij datbij gal niet deed?
Je bent zeker dat ie dat nu doet en bij gal nooit gedaan heeft omdat?
Herman; Ja, ik houd er niet van als mensen zich het recht toe eigenen om voor anderen te spreken.
Webster; Nee, natuurlijk niet, dat is op de idiote pers die verdorie voor elke scheet een a4'tje in hun magazine zetten. Is er echt zo weinig nieuws? Als ze dan toch niks hebben, dat ze dan aandacht besteden aan belangrijke dingen zoals de armoede in onze eigen landen enzo. Dingen van maatschappelijk belang. Doen ze nog eens wat nuttig.

Ragdollcat schreef:Ik vind het niet zo gek hoor, dat ie weeft.
Want nooit lekker kroelen en spelen met andere paarden en nooit lekker hele dag buiten in een ruime paddock en nooit lekker het land op, constant en overal wordt ie kort en strak gehouden om maar zoveel mogelijk blessures te voorkomen en dat is niet alleen bij Totilas maar heus wel bij meer topsportpaarden. Is het soms niet ook erg voor de andere paarden???
Juist omdat het hier om Totilas gaat wordt alles zo breed uitgemeten.