Totilas en Rath uit Duits Olympisch kader

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Re: Totilas en Rath uit Duits Olympisch kader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:48

@ Janine1990; oh was een serieuze vraag. : =

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:50

Annekeee schreef:
@ Janine1990; oh was een serieuze vraag. : =

Tweede regel was ook een serieus antwoord.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:20

Ach misschien word het zo wel weer een paard voor de verkoop.....terug naar hollandse bodem

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:22

Wuis schreef:
Terecht. Laat eerst maar eens zien wat je waard bent..

Hoppaa. jij schopt hem vol op de kop :D _O_

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:28

Janine1990 schreef:
Feria schreef:
Dat denk ik dan weer niet, ik denk dat Totilas ook liever 24/7 tussen andere paarden op de weide zou staan dan in een box zonder echt eens voluit te kunnen gaan.

Ik verschiet ervan dat ze nog in het kader zaten, ik nam aan dat ze daar al lang uit waren, geen idee waarom.

Ik denk niet dat Totilas daar over nadenkt :+

Ja een paard wordt er echt vrolijker van om in een box te staan >;) ik denk dat iedereen er wel over eens is dat paarden kude dieren zijn die neit 24/7 in een box horen? Zo Totilas ook hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:33

Feria schreef:
Ja een paard wordt er echt vrolijker van om in een box te staan >;) ik denk dat iedereen er wel over eens is dat paarden kude dieren zijn die neit 24/7 in een box horen? Zo Totilas ook hoor...

Aaah, ik zie het al... Jij weet precies hoe het er op stal/landgoed Linsenhoff aan toe gaat?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:36

Janine1990 schreef:
Feria schreef:

Aaah, ik zie het al... Jij weet precies hoe het er op stal/landgoed Linsenhoff aan toe gaat?

Och kom, alsof hij dagelijks lekker op het land staat dan?
Ik begrijp best dat dat met zo'n miljoenen paard moeilijk mogelijk is, maar ga niet beweren dat een paard liever binnen zou staan moest hij de keuze hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:37

Feria schreef:
Ik begrijp best dat dat met zo'n miljoenen paard moeilijk mogelijk is, maar ga niet beweren dat een paard liever binnen zou staan moest hij de keuze hebben.

Ik weet net zo weinig over de gang van zaken daar als jij.

Een paard heeft geen keuze en denkt er zéker niet over na... Een paard denkt namelijk niet zoals jij en ik dat doen. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:39

Ayasha schreef:
Dat geeft vooral aan dat jij het topic van geen kanten gelezen hebt. :+ Maar bon.
De verering der Edward gaat rustig door. :) Zo lang hij niet 3x goud op de OS haalt met 2 verschillende paarden, is hij zijn lerares niet voorbij gestreefd.

Wanneer heeft Nicole Werner drie keer Olympisch goud gewonnen? :?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:41

Mooie reactie op Horses.nl: "Mooi! Kunnen ze eindelijk zonder druk met rust trainen!"

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:42

Tsja ze hebben nog niet veel laten zien door ziek zijn en kreupel zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:28

Janine1990 schreef:

Dat was hier zelfs op het nieuws. Dieren belangen verenigingen zitten er al achteraan.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:35

Buiten dat ik vind dat elk paard op de best mogelijke manier ook zijn uurtjes van 'vrijheid' nodig heeft, snap ik wel dat een dekhengst als Totilas niet 24/7 buiten tussen andere paarden loopt.
Gaat dat wel gebeuren dan mag er wel een peloton aan dierenartsen klaar staan om alles wat aan gort is weer aan elkaar te naaien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:37

GamblersCup schreef:
Janine1990 schreef:

Dat was hier zelfs op het nieuws. Dieren belangen verenigingen zitten er al achteraan.

Die dierenbelangenvereniging die zelf 90 % van de dieren die ze opvangen afmaakt bedoel je?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:41

Ik denk wel dat Totilas meer dan alleen, dat uurtje trainen, uit zijn stal komt hoor. Wel is waar helemaal ingepakt, maar toch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:48

GamblersCup schreef:

Die in Nederland neem ik al niet zo serieus, ik betwijfel of ik dat moet doen met de Duitse verenigingen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:03

horseyfries schreef:
Die dierenbelangenvereniging die zelf 90 % van de dieren die ze opvangen afmaakt bedoel je?

Nee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:05

Janine1990 schreef:
Die in Nederland neem ik al niet zo serieus, ik betwijfel of ik dat moet doen met de Duitse verenigingen.

Weet jij dan hoe het hier werkt? Dat betwijfel ik namelijk. Aparte uitspraak, je kunt niet alles met Holland vergelijken.
Maar het feit dat het op het nieuws komt vind ik al heel wat. Laat de mensen maar weten wat er "achter de schermen" met dieren gebeurt, zelfs bij "goed aangeschreven stallen"... of misschien juist.

In ieder geval, bedoelde ik te zeggen dat het daadwerkelijk zo is dat het dier z'n box niet uitkomt behalve om te trainen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:09

Dus jij hebt de rechtzaak al gezien en weet al precies wat Totilas doet elke dag?

Als ik jou morgen voor de rechter sleep voor diefstal dan is het ook al zeker dat jij mij bestolen hebt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:24

Als ik je vertel dat ik gestolen heb mag je daar van uitgaan ja :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:26

Nee hoor, dan nog moet er bewijs zijn ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:27

Zucht...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:38

Janine1990 schreef:
Feria schreef:

Ik weet net zo weinig over de gang van zaken daar als jij.

Een paard heeft geen keuze en denkt er zéker niet over na... Een paard denkt namelijk niet zoals jij en ik dat doen. :+

Waar zeg ik dan dat een paard wel denkt zoals ik? Jeetje leg me geen woorden in de mond!
Voor je arrogante opmerkingen gaat maken kan je beter eerst beginnen met te lezen wat er echt staat ipv wat jij denkt dat er staat.
Tuurlijk komt hij vaker buiten dan 1u per dag, dat zeg ik ook helemaal niet.
Je trekt alles uit de context, ik reageerde alleen op een post van iemand die iets zei in de trant van: 'elk paard zou wel in Totilas zijn plaats willen zijn.' En daar maakte ik een kanttekening bij dat het voor een paard leuker moet zijn op de weide.
Moeilijk he?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:57

Feria schreef:
Waar zeg ik dan dat een paard wel denkt zoals ik? Jeetje leg me geen woorden in de mond!

Feria schreef:
Dat denk ik dan weer niet, ik denk dat Totilas ook liever 24/7 tussen andere paarden op de weide zou staan dan in een box zonder echt eens voluit te kunnen gaan.

Volgens mij ga je er in deze zin vanuit dat een paard net zo denkt als mensen, een paard is zich niet bewust van hoe en of dingen beter kunnen.

Feria schreef:
Voor je arrogante opmerkingen gaat maken kan je beter eerst beginnen met te lezen wat er echt staat ipv wat jij denkt dat er staat.

Als schrijver bent je slechts verantwoordelijk voor wat je schrijft, niet voor wat de ander interpreteert...

Feria schreef:
Tuurlijk komt hij vaker buiten dan 1u per dag, dat zeg ik ook helemaal niet.

Ik zeg nergens dat jij dat zegt hoor...

Feria schreef:
Je trekt alles uit de context, ik reageerde alleen op een post van iemand die iets zei in de trant van: 'elk paard zou wel in Totilas zijn plaats willen zijn.' En daar maakte ik een kanttekening bij dat het voor een paard leuker moet zijn op de weide.
Moeilijk he?!

Wat trek ik uit de context dan?

Ik vind je reactie nogal heftig en begrip zeker van dit laatste maar erg weinig.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:58

Hè ja, lekker ruziemaken over Totilas. Hij staat te huilen in zijn stalletje!

En ik heb in de wandelgangen gehoord dat Rath zich gaat proberen te kwalificeren voor de Spelen van 2028...