Jack Sparrow niet aangeleverd voor verrichtingsonderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:47

Mooie berekening! Wel inderdaad voor iemand die ze vol op pension hebben staan, heb je ze aan huis en fok je meer en vaker liggen deze kosten echt een heel stuk lager al met al. (ook ervan uitgaande dat je ze niet (ernstig) ziek hebt.) Een paard aan huis is bij ons in de basis (strooisel, voedsel, hoefsmid (geen ijzers), enting, ontwormingen, onderhoud stal en weide etc) zo'n 90 euro per maand. (is over het hele jaar berekend, dus swinters zijn ze wat duurder, zomers kosten ze nagenoeg niets omdat ze volledig op gras staan en slechts bijgevoerd worden indien nodig..)

Dan kom je dus op 2000+1080+250+100= 3430. Maak je ruim 3500 euro winst! Beters!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:48

7000 excl. BTW, dus dat is 8470 euro wat ze ervoor betalen....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:51

zimbabwe schreef:
Mooie berekening! Wel inderdaad voor iemand die ze vol op pension hebben staan, heb je ze aan huis en fok je meer en vaker liggen deze kosten echt een heel stuk lager al met al. (ook ervan uitgaande dat je ze niet (ernstig) ziek hebt.) Een paard aan huis is bij ons in de basis (strooisel, voedsel, hoefsmid (geen ijzers), enting, ontwormingen, onderhoud stal en weide etc) zo'n 90 euro per maand. (is over het hele jaar berekend, dus swinters zijn ze wat duurder, zomers kosten ze nagenoeg niets omdat ze volledig op gras staan en slechts bijgevoerd worden indien nodig..)

Dan kom je dus op 2000+1080+250+100= 3430. Maak je ruim 3500 euro winst! Beters!

Jepz. maar daar in het land is het ook wel goedkoper als hier hoor :P
En richting Amsterdam denk ik dat de KOST prijs voor thuis ook zeker rond de 150 euro p.m. ligt.
(zeker merries die hoogdrachtig zijn, weet niet wat de jouwe krijgen, maar hier krijgen ze dan toch 4 kg merriebrok (goede kwaliteit, dus duur!) per dag, en onbeperkt hooi....)

Maar voor 90 euro per maand, kom ik mijn merrie de volgende keer wel bij jou brengen ! haha :D dat scheelt me toch een paar honderd euro per jaar (moeten ze natuurlijk wel goede brok >> Havens krijgen)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:52

Op kwalitatief goed voer heb ik nog nooit bespaard :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:53

nou :P dan heb je er over een paar jaar als ik weer fok een merrie erbij haha
(en ik denk van onze stalhouder ook nog een stuk of 10 :P )

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:54

Sky_As schreef:

Dat klopt volgens mij niet een particulier krijgt gewoon € 7000,00 een bedrijf € 8470,00 waarbij het bedrijf de € 1.470 BTW weer moet afdragen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:00

Sky_As schreef:
nou :P dan heb je er over een paar jaar als ik weer fok een merrie erbij haha
(en ik denk van onze stalhouder ook nog een stuk of 10 :P )

Haha, das voor mijn eigen paarden, als ik mijn uurloon voor d everzorging moet gaan rekenen voor andermans paard wordt het alweer een stuk ongunstiger :+

LecyTinker

Re: Jack Sparrow niet aangeleverd voor verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:03

dat is hoe je het wil lezen.. ik lees namelijk dat ze 7000 euro betalen, btw niet meegerekend... omdat elk land zijn eigen btw tarief heeft van inkomsten verworven via het verkopen van een paard ( wat in NL en belgie 21% is, maar in andere landen minder of meer kan zijn) moet dus de verkoper zelf zijn btw afdragen in eigen land en dus moet dat zelf uit je 7000 euro potje komen. Omdat vaak geen btw betaalf word over paarden, maar in dit geval het dus niet omzeilt kan worden, is het vaste bedrag 7000 euro, ongeacht het btw tarief per land.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:05

@ zinbabwe ...haha jammer!
maar je moet dus wel toegeven :P dat die 3500 euro winst maar voor weinig is weggelegd (voor mij zou dat in ieder geval niet het geval geweest zijn) en om nou voor 1000 euro winst mijn veulen te verkopen :P dan wil ik eerst weten wat he is ook!

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:06

[***] schreef:
Spielberg was wat anders hoor, die was Oldenburg, Westfalen en Nrps ggk meen ik. Dus reg A bij het KWPN, alleen IBOP omdat hij aan de andere eisen voldeed. Niks anders dus dan een andere buitenlands gekeurde hengst.

Bij JS krijgen mensen nu een reg B veulen, daar mag je niet eens mee naar de veulenkeuring! Terwijl er eerst gecommuniceerd werd alsof de KWPN goedkeuring al binnen was. Ja hoor hij gaat VO bij KWPN lopen (niet), ja hoor maar hij gaat naar Duitsland (niet), toen dat rampzalige proefje nog.
En teveel druk, die dressuurhengsten dekken zich allemaal suf.

Jack Sparrow is goedgekeurd bij Pferdezuchtverband Baden-Württemberg e.V. Dit is een door het KWPN erkend stamboek, dus register A.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:06

Zijn er veel fokkers die fokken met een paard in volpension?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:09

LecyTinker schreef:
dat is hoe je het wil lezen.. ik lees namelijk dat ze 7000 euro betalen, btw niet meegerekend... omdat elk land zijn eigen btw tarief heeft van inkomsten verworven via het verkopen van een paard ( wat in NL en belgie 21% is, maar in andere landen minder of meer kan zijn) moet dus de verkoper zelf zijn btw afdragen in eigen land en dus moet dat zelf uit je 7000 euro potje komen. Omdat vaak geen btw betaalf word over paarden, maar in dit geval het dus niet omzeilt kan worden, is het vaste bedrag 7000 euro, ongeacht het btw tarief per land.

Ze betalen € 7.000,00 excl. BTW dus aan bedrijven € 7.000,00 + 1440 BTW voor NL en BE maar die € 1440 krijgt de Roo terug van de belasting

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:10

Bij ons op stal alleen al een stuk of 5.....
Maar dit is ook Noord-Brabant, misschien een uitzondering

En om eerlijk te zijn, heb ik dan niet de volpension prijs berekend ( á 325 euro per maand, want dan komt mijn berekening een stuk hoger uit en verlies je bij 7000 :P ).
Ik heb hierin ook een weideperiode á 125 euro p.m. berekend.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:11

juliomariner schreef:
LecyTinker schreef:

Ze betalen € 7.000,00 excl. BTW dus aan bedrijven € 7.000,00 + 1440 BTW voor NL en BE maar die € 1440 krijgt de Roo terug van de belasting

EN toch geloof ik niet dat ze er een dubbeltje op verliezen...

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:13

Als ik bij JS gedekt zou hebben konden ze hem voor dit geld direct krijgen zowel in als ex BTW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:22

7000 euro is dik betaald, dat is zelfs meer dan de gemiddelde veilingprijs. Strikje erom als ik ermee gedekt zou hebben en succes ermee.
Die man moet wel centen hebben 7000 x 150 veulens.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:23

ladydarkness schreef:
[***] schreef:
Spielberg was wat anders hoor, die was Oldenburg, Westfalen en Nrps ggk meen ik. Dus reg A bij het KWPN, alleen IBOP omdat hij aan de andere eisen voldeed. Niks anders dus dan een andere buitenlands gekeurde hengst.

Bij JS krijgen mensen nu een reg B veulen, daar mag je niet eens mee naar de veulenkeuring! Terwijl er eerst gecommuniceerd werd alsof de KWPN goedkeuring al binnen was. Ja hoor hij gaat VO bij KWPN lopen (niet), ja hoor maar hij gaat naar Duitsland (niet), toen dat rampzalige proefje nog.
En teveel druk, die dressuurhengsten dekken zich allemaal suf.

Jack Sparrow is goedgekeurd bij Pferdezuchtverband Baden-Württemberg e.V. Dit is een door het KWPN erkend stamboek, dus register A.

Die is daar niet ggk want heeft geen verrichting gelopen, daar gaat net het hele verhaal om...

Soit, ik vind het netjes opgelost, voor €7000 voor een veulen tekent praktisch elke fokker denk ik... ik in elk geval direct.
Als alle 150 klanten dit gaan doen zit hij wel met € 1 050 000 aan kosten ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:25

Ik denk dat er niet heel veel mensen gebruik van gaan maken.
Als je 2000 euro excl. alle kosten voor een ongekeurde hengst betaald, moet je wel veel vertrouwen in hem (en nog meer in je merrie ) hebben.
zoals ik al eerder uitgelegd heb kom je met 7000 euro net uit. Mensen die zulke bedragen uitgeven aan dekken, zijn wel serieus en vol vertrouwen.
En OOK in deze tijd, is een goed paard/veulen gewoon veel geld waard.
(niet om l*llig te doen, maar als ik zie wat er af en toe geveild wordt, snap ik best dat de gemiddelde veilingprijs niet zo hoog ligt)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:25

Ongeacht de verdere gang van zaken kost het de fokker nu dus geen geld voor een op papier 'waardeloos' veulen. Het is iig een nette oplossing. Hopelijk komt het allemaal goed en kan JS zich op latere leeftijd alsnog bewijzen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:26

Citaat:
Eigenaar Ron de Roo van President Investment BV heeft dusdanig vertrouwen in zijn hengst President’s Jack Sparrow dat hij 7.000 euro (exclusief BTW) biedt voor elke ongeboren nakomeling van de hengst.

dus je moet het aanbod aannemen, voordat het veulen is geboren, maar wat als je merrie het veulen halverwege de dracht verliest, moet je dat bedrag dan weer terug betalen?
Wie draait voor de kosten van het leveren van het veulen op (DA, etc)?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:26

(ik vind het ook zeker een nette oplossing, en ik zou het ook zeker overwegen mocht ik met hem gedekt hebben, maar aan de andere kant zou ik ook juist heel nieuwsgierig zijn, en verkocht is verkocht. Voor hetzelfde geldt zou ik er helemaal gek van zijn, en dan is hij verkocht met spijt achteraf...lastige keuze hoor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:31

Sky_As schreef:
Ik denk dat er niet heel veel mensen gebruik van gaan maken.
Als je 2000 euro excl. alle kosten voor een ongekeurde hengst betaald, moet je wel veel vertrouwen in hem (en nog meer in je merrie ) hebben.
zoals ik al eerder uitgelegd heb kom je met 7000 euro net uit. Mensen die zulke bedragen uitgeven aan dekken, zijn wel serieus en vol vertrouwen.
En OOK in deze tijd, is een goed paard/veulen gewoon veel geld waard.
(niet om l*llig te doen, maar als ik zie wat er af en toe geveild wordt, snap ik best dat de gemiddelde veilingprijs niet zo hoog ligt)

Onzin
Met 7000 euro kan je mooi wat centen in je zak steken. Het is 3 x zoveel als wat de meeste veulens nu opbrengen, een enkeling daargelaten en dit zijn geen 150 uitzonderingen.

Lecytinker Da kosten en risico zijn voor jezelf tot afleveren, dat is ook zo als je ze veilt of particulier verkoopt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:39

7000 euro is toch echt wel veel geld voor een veulen? Of denk ik nu verkeerd? Hou ze maar eens tot ze 3 zijn en goed gereden zijn. Als ze dan goed bewegen én goede papieren hebben.. Heb je dan al je kosten terug?
Dan moet je toch aardig wat centen vragen hoor, voor je alle kosten terug hebt.
Ik zou direct tekenen als ik zo'n voorstel kreeg.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:40

uitzonderingen zullen het ook zeker niet allemaal zijn. Maar ik ga er wel vanuit, dat als je als eigenaar met je merrie dekt, en 2000 euro uitgeeft aan een niet goedgekeurde hengst, je wel bent overtuigd van de kwaliteit van je merrie.....
maar zoals ik het al zei, ik vind het een nette oplossing, alleen zou ook ik twijfelen hoor! (zeker bij een ongeboren veulen!)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:41

juliomariner schreef:
Sky_As schreef:

Dat klopt volgens mij niet een particulier krijgt gewoon € 7000,00 een bedrijf € 8470,00 waarbij het bedrijf de € 1.470 BTW weer moet afdragen

Dit klopt ook niet.
Veulens, jonge paarden in de opfok, tot 5 jaar en fokmateriaal is 6% BTW,
Sportpaarden 21%
7.000 Euro is toch een nette prijs in deze barre tijden.
Ook nog na aftrek van het dekgeld.