Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zimbabwe schreef:Mooie berekening! Wel inderdaad voor iemand die ze vol op pension hebben staan, heb je ze aan huis en fok je meer en vaker liggen deze kosten echt een heel stuk lager al met al. (ook ervan uitgaande dat je ze niet (ernstig) ziek hebt.) Een paard aan huis is bij ons in de basis (strooisel, voedsel, hoefsmid (geen ijzers), enting, ontwormingen, onderhoud stal en weide etc) zo'n 90 euro per maand. (is over het hele jaar berekend, dus swinters zijn ze wat duurder, zomers kosten ze nagenoeg niets omdat ze volledig op gras staan en slechts bijgevoerd worden indien nodig..)
Dan kom je dus op 2000+1080+250+100= 3430. Maak je ruim 3500 euro winst! Beters!
[***] schreef:Spielberg was wat anders hoor, die was Oldenburg, Westfalen en Nrps ggk meen ik. Dus reg A bij het KWPN, alleen IBOP omdat hij aan de andere eisen voldeed. Niks anders dus dan een andere buitenlands gekeurde hengst.
Bij JS krijgen mensen nu een reg B veulen, daar mag je niet eens mee naar de veulenkeuring! Terwijl er eerst gecommuniceerd werd alsof de KWPN goedkeuring al binnen was. Ja hoor hij gaat VO bij KWPN lopen (niet), ja hoor maar hij gaat naar Duitsland (niet), toen dat rampzalige proefje nog.
En teveel druk, die dressuurhengsten dekken zich allemaal suf.
LecyTinker schreef:dat is hoe je het wil lezen.. ik lees namelijk dat ze 7000 euro betalen, btw niet meegerekend... omdat elk land zijn eigen btw tarief heeft van inkomsten verworven via het verkopen van een paard ( wat in NL en belgie 21% is, maar in andere landen minder of meer kan zijn) moet dus de verkoper zelf zijn btw afdragen in eigen land en dus moet dat zelf uit je 7000 euro potje komen. Omdat vaak geen btw betaalf word over paarden, maar in dit geval het dus niet omzeilt kan worden, is het vaste bedrag 7000 euro, ongeacht het btw tarief per land.
juliomariner schreef:LecyTinker schreef:dat is hoe je het wil lezen.. ik lees namelijk dat ze 7000 euro betalen, btw niet meegerekend... omdat elk land zijn eigen btw tarief heeft van inkomsten verworven via het verkopen van een paard ( wat in NL en belgie 21% is, maar in andere landen minder of meer kan zijn) moet dus de verkoper zelf zijn btw afdragen in eigen land en dus moet dat zelf uit je 7000 euro potje komen. Omdat vaak geen btw betaalf word over paarden, maar in dit geval het dus niet omzeilt kan worden, is het vaste bedrag 7000 euro, ongeacht het btw tarief per land.
Ze betalen € 7.000,00 excl. BTW dus aan bedrijven € 7.000,00 + 1440 BTW voor NL en BE maar die € 1440 krijgt de Roo terug van de belasting
ladydarkness schreef:[***] schreef:Spielberg was wat anders hoor, die was Oldenburg, Westfalen en Nrps ggk meen ik. Dus reg A bij het KWPN, alleen IBOP omdat hij aan de andere eisen voldeed. Niks anders dus dan een andere buitenlands gekeurde hengst.
Bij JS krijgen mensen nu een reg B veulen, daar mag je niet eens mee naar de veulenkeuring! Terwijl er eerst gecommuniceerd werd alsof de KWPN goedkeuring al binnen was. Ja hoor hij gaat VO bij KWPN lopen (niet), ja hoor maar hij gaat naar Duitsland (niet), toen dat rampzalige proefje nog.
En teveel druk, die dressuurhengsten dekken zich allemaal suf.
Jack Sparrow is goedgekeurd bij Pferdezuchtverband Baden-Württemberg e.V. Dit is een door het KWPN erkend stamboek, dus register A.
Citaat:Eigenaar Ron de Roo van President Investment BV heeft dusdanig vertrouwen in zijn hengst President’s Jack Sparrow dat hij 7.000 euro (exclusief BTW) biedt voor elke ongeboren nakomeling van de hengst.
Sky_As schreef:Ik denk dat er niet heel veel mensen gebruik van gaan maken.
Als je 2000 euro excl. alle kosten voor een ongekeurde hengst betaald, moet je wel veel vertrouwen in hem (en nog meer in je merrie ) hebben.
zoals ik al eerder uitgelegd heb kom je met 7000 euro net uit. Mensen die zulke bedragen uitgeven aan dekken, zijn wel serieus en vol vertrouwen.
En OOK in deze tijd, is een goed paard/veulen gewoon veel geld waard.
(niet om l*llig te doen, maar als ik zie wat er af en toe geveild wordt, snap ik best dat de gemiddelde veilingprijs niet zo hoog ligt)
juliomariner schreef:Sky_As schreef:7000 excl. BTW, dus dat is 8470 euro wat ze ervoor betalen....
Dat klopt volgens mij niet een particulier krijgt gewoon € 7000,00 een bedrijf € 8470,00 waarbij het bedrijf de € 1.470 BTW weer moet afdragen