Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:04

Ik vind het echt verwonderlijk dat schockemohle nog steeds in de combinatie gelooft. Ik denk eerder dat sjef de laatste mogelijke redding is voor rath. Als hij dan nog niet beter gaat lopen zullen dingen vast gaan veranderen. Denk ook niet dat Edward hem zomaar terug zou willen. Paard is denk ik behoorlijk veranderd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:40

Er was eens

spatter schreef:
ik denk dat Sjef even wat voorwaarden heeft gesteld
ik train paard en ruiter maar op mijn manier en onder mijn voorwaarden

ik denk en hoop dat de combinatie nu de diepste punten wel gehad hebben en alleen maar vooruit kunnen gaan
hopelijk gaat dat onder Sjef goed en snel

eerst paard en ruiter terug op niveau , dan terug op wedstrijd en dan komen de dekkingen vanzelf wel weer
er zullen inmiddels ook wel genoeg rietjes in de vriezer zitten

..en ze leefden nog lang en gelukkig

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:52

Nemurin schreef:
Er werd wel ooit gespeculeerd dat Schockemöhle dat overwoog trouwens, om Gal te vragen 'm weer te rijden. Maar dan vraag ik me af hoe dat zou werken en voor welk land hij zou uitkomen... :')

Al komt Ed dan voor Duitsland uit... Dat hindert niet... :))

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:23

xMercury schreef:
:')

Daar gaat Bokt weer, ze weten het allemaal zo goed!

Mooi stukje van hem! Hopelijk worden Totilas en Rath een mooie combinatie. Moet ook niet makkelijk zijn met al die mensen die modder blijven gooien. Ik vind het triest.

Helemaal eens :) Rath kreeg een paard onder zich wat een totaal andere manier getraind was - dat train je er niet zo 1, 2 3 meer uit. Ik hoop dat hij door Sjef geholpen kan worden - hoewel ook dan beide landen negatief commentaar zullen geven. Dat jong kan volgens de omstanders nooit iets goed doen zo...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:54

Sinds wanneer train je de opleiding van de vorige ruiter eruit?
Mag hopen dat ie daar niet echt mee bezig is :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:12

.. maar dat was toch precies wat PS+aanhang in het allereerste begin toch zeiden: ze wilden het paard toch naar de regels van de Duitse school gaan trainen en dan zou het paard pas écht alles gaan winnen?
En nu zijn ze bij die 'verachtte' Sjef terecht gekomen om de knopjes van dat duivelse Nederlandse systeem weer op te poetsen .. het kan verkeren.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:12

Wegens niet klikkende combi te koop................., daar zou het normaal op neer komen. Nu staat er de mount everest aan gebroken trots voor, en ook al komt dit paard terug, de vlek op zijn carriere gaat nooit meer weg. Sommige dingen, zoals een klik, zijn gewoon niet te koop. Dit paard had voor de Nederlandse sport behouden moeten worden in een syndicaat, daar ligt de fout, niet bij degene met de grootste portemonnee met grootse dromen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:18

anshrop schreef:
Dit paard had voor de Nederlandse sport behouden moeten worden in een syndicaat, daar ligt de fout, niet bij degene met de grootste portemonnee met grootse dromen.

Helemaal mee eens.

Erg jammer voor Toot dat ie zich op zijn huidige plek niet in zijn sas lijkt te voelen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:41

Verhaal Edward en Totilas= geweest. Ben het er niet mee eens dat Rath het zou moeten kunnen...Sommige spreken hier dat er geen klik is. Maar ik denk dat Rath gewoon niet goed genoeg is!! Hij mist de kwalitiet en ruitergevoel dat bijv. Anky en Edward wel hebben. En misschien kan Sjef dat bijbrengen maar dat gaat vast niet in een paar maandjes lukken. Maar denk zeker dat de combi met Sjef verder gaat komen, dan zonder....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:10

Ben het helemaal met je eens manubres.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:11

Het blijft een gebed zonder eind met deze combi. Ik denk dat ze er wel goed aan doen om nu inderdaad te trainen en pas weer op het toneel te verschijnen als ze écht iets kunnen laten zien. Om dan de dekdiensten een tandje terug te draaien om zich volledig te focussen op de sport is een goede zet. Ik hoop dat we de combi nog eens gaan zien schitteren in de ring, maar vrees dat het een gevalletje geen match/klik is en blijft. Maar ik laat me graag verrassen!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:10

Als Rath geen bekende was en een normale bokker met paard, dan had hij al behoorlijk commentaar gekregen over bijv de foto bij de openingspost.
*Mooi rechtop zitten, waar gaat je been heen, Wat zit je te trekken aan je teugel??* 8-) Hoop dat Sjef ze in het gareel krijgt.

De combi toot-gal.. word het nóóit een keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:16

anshrop schreef:
Wegens niet klikkende combi te koop................., daar zou het normaal op neer komen. Nu staat er de mount everest aan gebroken trots voor, en ook al komt dit paard terug, de vlek op zijn carriere gaat nooit meer weg. Sommige dingen, zoals een klik, zijn gewoon niet te koop. Dit paard had voor de Nederlandse sport behouden moeten worden in een syndicaat, daar ligt de fout, niet bij degene met de grootste portemonnee met grootse dromen.

_/-\o_
Ik snap echt niet dat dat niet gebeurd is, er waren al langere tijd toen speculaties dat hij verkocht zou worden.
Het zat er ook gewoon aan te komen na die prestaties. Al vindt ik het nog altijd jammer dat Visser niet gewacht heeft tot na London.
Maar dat risico was hem te groot denk ik.

Zo zonde dit!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:24

Het is ontzettend jammer van zo een mooi en talentvol paard dat het zo gelopen is.

Ik denk dat het wel weer goed komt benieuwd in 2013 of 2014.
Hopen dat ze een goed team samen gaan vormen en dat het goed gaat komen.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:57

Zo laf iedere keer weer van die foto's te plaatsen!

Gal trekt niet aan zijn paarden, hij houdt zijn handen ten alle tijden stil ook al loopt het paard LDR (ben er geen voorstander van)
Iets wat je van Rath niet kan zeggen.

Ik hou echt niet van die methode, maar klaarblijkelijk werkte het voor die combinatie perfect.
Daar moet je dan weer respect voor tonen vindt ik.

Rath vondt ik een erg goede ruiter op Unicef sternthaler, echter dat paard was lang niet zo sensibel als dat Totilas wel is.
Ze hebben zich daarin gewoon vergist, dat is menselijk en zij zouden daar niet zo erg op afgerekend moeten worden?

Verder heb ik weinig met Rath op Totilas, waar het mij om gaat is dat ik echt van harte hoop.
Totilas weer te zien spetteren zoals hij dat altijd deed, zo vrolijk oortjes erop, heerlijk proesten tijdens een prachtige piaffe etc etc etc!

Wie er dan op zijn rug zit, vindt ik dan ondergeschikt

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:33

Zou Schockemolhle als hij dit geweten had toendertijd het paard ooit voor die enormeprijs gekocht hebben ? om die miljoentjes terug te verdienen moet hij goed wat merries bevruchten :D

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:26

VinandoW schreef:
DaphneG schreef:
Compleet verpest, vooral omdat MAR met LDR door bleef trainen.. Heeft hem helemaal kapot gemaakt :\

Dan heb jij niet opgelet.. MAR is gaan trainen op de klassieke manier, dat werkte niet zoals we allemaal hebben gezien. Nu trainen ze bij Sjef en gebruiken ze de methode van Sjef oftewel LDR.

Dus hij rijd nu LDR, ook in het openbaar waar veel ophef over was....
Hoe rooskleurig die methode ook beschreven wordt door voorstanders, het is pure dierenmishandeling
(heb zelf zo'n training meegemaakt die er nog ergere hulpmiddelen op na hield...)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:56

Máár nederland heeft er €16.000.000 voor gekregen en hebben nu betere paarden, op dat gebied hebben we niks te klagen. Vind t alleen wat sneu voor Toot, dat wel.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:29

ik vind het erg jammer dat het allemaal zo heeft moeten gaan!! ik hoop dat de combinatie toch nog een klik krijgt zodat totilas toch nog op het oude terugkomt zoals hij met edward liep! en met veel plezier weer naar gekeken kan worden! hopen dat sjef janssen er nog wat van kan maken met rath en totilas!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:04

Zet dat beestje toch weer lekker bij Edward op stal, met Rath gaat het hem gewoonweg niet worden, das wel duidelijk -O- Zonde van zo'n gaaf paard.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:33

Wanneer hebben ze eindelijk eens door dat deze combinatie nooit gaat werken? *zucht*
Denk gewoon dat ze het niet willen toegeven omdat er een reputatie en veel verloren geld op het spel staat.
Totilas is niet meer het paard van vroeger, zo zonde want hij kan het allemaal nog!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:35

Alarm wlkp, eer die man dat door heeft is toot al grijze haren op zn hoofd aan het krijgen...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:55

Wat ik mij afvraag: hoe zou het nu zijn, als Totilas bij Gal was gebleven?
Ik vermoed dat meer mensen (en jury's) dan 'Toot-moe' zouden zijn.

(ik vind Totilas een prachtig paard en heb erg genoten van zijn prestaties met Edward)

maar reëel: de paarden-topsport hangt aan elkaar van speculaties (verhalen en verwachtingen). Daarmee wordt het geld verdient...en weer verloren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:05

Totilas is sws niet meer de top, als hij nog steeds bij edward was zou hij geeneens meer in de prijzen vallen, meer dan een lintje en een klein geldbedragje zou die niet krijgen.