Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:46

Vreselijk! arme eigenaar :(:)
wie gaat er dan ook schieten in het schemerdonker? :n
dan ben je toch echt wel heel dom?

zowizo snap ik niet, dat als er nog 3 andere grote "beesten" staan dat je dan wel schiet, een zwijn gaat daar echt niet staan hoor

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:49

Prugelpiet: Je moet aanzitten in het schemerdonker.
Er word wel erg raar over jagers gedaan, het zijn ook gewoon mensen en niet mensen die kwijlend rondlopen 8)7 .
Laten we even na de Veluwe kijken, dat gebied en andere gebieden in Nederland zijn in stukken opgedeeld.
Elk stuk heeft zijn eigen boswachter en jager. Aan het begin van het jaar, krijgt elk stuk te horen wat zij MOETEN afschieten.
Daar is niks bij wat hun zelf bedenken, dat word bepaalt. Als jij daar niet dat aantal aanlevert, word er even stevig met jou gepraat.

Een hert omsingelen en allemaal op 3 het geweer trekken, is natuurlijk onzin. Dat mag niet, is verboden en uit respect voor de dieren, word
dat niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door kabwan op 18-11-12 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:49

Shirley schreef:
Dan had hij toch een nog veel groter probleem gehad, lijkt me :j

Mijn hond is ook al eens serieus bedreigd, hoor, recht in mijn gezicht, werd niet eens geheimzinnig over gedaan ... geeft je toch te denken wat voor mensen er gewapend rondlopen ...

Exactly. Mijn hond is gelukkig nog nooit bedreigd, maar daar hebben mensen gelukkig ook geen reden toe. Dan nog, er lopen genoeg idioten rond.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:52

Er was ook in feite geen reden toe, beestje liep heel braaf op ons eigen terrein, maar zou zogenaamd door zijn gedrag de jachthonden afleiden en de jagers stoorden zich mateloos aan zijn geblaf ( ik normaal eigenlijk ook wel, maar in dit geval dus niet :)) )

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:00

Dan nog is het geen reden om een hond af te schieten. Moeten ze hun eigen honden maar beter opvoeden..

Ayasha
Blogger

Re: Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:13

Een jachthond is beduidend beter opgevoed dan de gemiddelde Nederlandse en belgische tuin-keffer. Maak je daar maar geen zorgen om.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:08

zoals iemand hier al had gezegd, als hij op een ree aan het schieten was, dan kon je het misschien nog wel voorstellen, maar op een wildzwijn? Ten eerste hebben wilde zwijnen hele korte pootjes en zijn behoorlijk dik/mollig hoe je het ook wil noemen. En zeker een quarter veulen zal al een stukje groter zijn plus veel slanker gebouwd, zeker veulens in het begin.

Die mag absoluut niet meer jagen wat mij betrefd. En goed dat de jachtvereniging hem heeft aangeklaagd.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:10

ten eerste praat ik dit absoluut niet goed. wat ik wel wil veronderstelligen is dat ik afgelopen jaar in oostenrijk gereden heb op vacantie en toen zagen we een hert voor een grote pony aan. dit was ook in schemering. toen we dichterbij kwamen was het een hert. vind het wel heel erg voor de eigenaar. en vooral dat hij in de buurt van een paddock of bewoning is gaan jagen zonder denk ik eerst de omgeving na te kijken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:17

Ayasha schreef:
Een jachthond is beduidend beter opgevoed dan de gemiddelde Nederlandse en belgische tuin-keffer. Maak je daar maar geen zorgen om.

Als een (goede) jachthond zich laat afleiden door geblaf, zou ik de opvoeding in twijfel trekken. Een jachthond is afgericht, hoeft niet persé opgevoed te zijn (natuurlijk wel opgevoed, maar dat hoeft niet persé beter te zijn dan de gemiddelde huis-tuin-keuken hond)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:29

Ayasha schreef:

Daarom zei ik ook "zogenaamd", een gemiddelde jachthond laat zich echt zo maar niet van zijn stuk brengen door een tuin-keffer ( overigens heeft de mijne het formaat kleine pony en een behoorlijk lage blaf ;) ) dus komplete onzin en zeker geen reden om het dier met een "verdwaalde kogel" te bedreigen, toch ?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:18

Ayasha schreef:
funnyhorses schreef:
Ik wou net zeggen!Ik zeg in geen geval onzin,wat ik van jagers gezien heb was alles behalve professioneel werk hoor.Die waren gewoon schietgeil,die kikten op het feit dat een dier eerst doodsangsten moest doorstaan om vervolgens kapot geschoten te worden!

Dát zijn geen jagers,dat zijn zelfs geen mensen maar monsters in mijn ogen.
En waarom 's nachts of "uberhaubt in het donker jagen als ze het verschil tussen een paard of varken niet eens zien.
Dus óf een nachtkijker erop of gewoon thuis blijven en het werk aan professionele jagers over laten.

Echt hoor,ik hoor hier ook zulke figuren kwijlend zeggen.........we gaan jagen,lekker stuk wild op mn bord.
Eet smakelijk als je dat laatste stukje natuur ook nog wilt opvreten denk ik dan.Het gaat dus weldegelijk om de troffee en niet om natuurbehoud of hoe mooi ze dat noemen om zich in te dekken!

De meeste jagers haten het om herten te schieten, omdat het hert in tegenstelling tot andere dieren, je in de ogen kijkt wanneer je het schiet. Ik ben geneigd jouw verhaal in twijfel te trekken.
Een hert dat zich laat omsingelen vind ik al geen reëel beeld.
Herten zijn snel en ontzettend schuw. Die heb je echt niet zomaar omsingeld. Dan moet het dier haast al ziek geweest zijn.

Verder moeten jagers in Nederland en België iig een ogentest doen jaarlijks. Ook worden ze om de x aantal tijd opnieuw opgeroepen voor een examen betreffende de regels enz. :)

Dan twijfel maar lekker hoor.
Ik weet wat ik gezien heb en ja een hert of ree gaat weldegelijk liggen om zich schuil te houden.
Hoe laf ben je dan om met een heel arsenaal jagers op een klein vierkant stukje bos af te lopen,aan elke kant wel zo'n 4 man die met geladen geweer op zo'n dier afsluipen.
Alsof je dan nog weg kunt vluchten kom nou. >;)

Foash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:20

Dat is sneu zeg, voor de eigenaar maar ook omdat het veulentje nu is overleden door een vergissing, pfff :(:)

marleennn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:56

Omg, wat erg. :(

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:48

Kzal hem wel doodschieten omdat ik denk dat het een Alien is.. Je kan toch wel het verschil zien tussen en zwijn en veulen.. Dat arme beestje stond tussen paarden, komop zeg, hoe dom kan je zijn..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:01

lyanne_sanne schreef:
Ik snap de reacties .. Maarja voor t zelfde geldt is die jager zelf ook wel heel erg geschrokken! Hij heeft het vast niet expres gedaan. Vind het voor de jager en de eigenaar beide erg sneu..

Inderdaad. Wij hadden in Tsjechie een shetlander staan, waarvan we eigenlijk verbaasd zijn dat die nog niet is neergeschoten doordat ze is aangezien als zwijn. Soms zie je het gewoon niet helemaal goed, maar ja, als je het niet zeker weet, niet schieten inderdaad.. Zonde, heel erg sneu.

xBerber; Een zwijn kan ook tussen de paarden staan. Wij hadden ze ook wel eens in het land.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:04

En die laat je daar dan gewoon staan in de hoop dat het wel goed zal aflopen 8)7

Als mijn dieren in een dergelijke gevarenzone zouden staan, zou ik ze toch rap verplaatsen of heeeeeel duidelijk laten zien dat ze geen "wild" zijn !!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:10

Ik wist dat die reactie ging komen. :Y)
Maar moeten we 'm dan een stalletje zetten? Ze jagen daar ook over dag, dus dan kan hij nergens heen, hij staat in een groep van 50 paarden en staat er al heel wat jaartjes.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:17

Joscaa schreef:
Ik wist dat die reactie ging komen. :Y)
Maar moeten we 'm dan een stalletje zetten? Ze jagen daar ook over dag, dus dan kan hij nergens heen, hij staat in een groep van 50 paarden en staat er al heel wat jaartjes.

Omdat die jagers dus wel het verschil kunnen zien tussen een zwijn en een paard :+

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:24

Smee__ schreef:
Een veulen lijkt toch in de verste verte niet op een wild zwijn.. Ik hoop dat die vent z'n jachtvergunning wordt afgepakt en nooit meer teruggegeven..

Helemaal mee eens!

Ook hier waren ze vandeweek weer bezig, vlak bij de wei!
Half donker, lichte mist en maar knallen!
Beneden alle peil! Dat geknal.

Voor die jager: Ik hoop dat er strafvervolging komt!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:25

Blijkbaar is dat niet de overtuiging van Joscaa, anders zou ze niet verbaasd zijn dat het beestje nog niet is neergeschoten ...

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:30

Joscaa schreef:
Een zwijn kan ook tussen de paarden staan. Wij hadden ze ook wel eens in het land.

En dus gewoon schieten?
Ik blijf het een uiterst kwalijke zaak vinden!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:34

Martina67 schreef:
Joscaa schreef:
Een zwijn kan ook tussen de paarden staan. Wij hadden ze ook wel eens in het land.
En dus gewoon schieten?
Ik blijf het een uiterst kwalijke zaak vinden!
Ik praat het ook niet goed, bij twijfel moet je ook niet schieten, zo is het nu eenmaal...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:42

kabwan schreef:
Laten we even na de Veluwe kijken, dat gebied en andere gebieden in Nederland zijn in stukken opgedeeld.
Elk stuk heeft zijn eigen boswachter en jager. Aan het begin van het jaar, krijgt elk stuk te horen wat zij MOETEN afschieten.
Daar is niks bij wat hun zelf bedenken, dat word bepaalt. Als jij daar niet dat aantal aanlevert, word er even stevig met jou gepraat.

Dat is echt de grootst mogelijke onzin die je hier verkoopt!

Zeker als het gaat om bijvoorbeeld duiven. Dat wordt echt niet van te voren bepaald hoor :n En daar wordt onzettend veel op geschoten, búiten het officiele jachtseizoen. Tsja, de stoere mannen moeten natuurlijk wel een beetje kunnen mikken als ze straks een lekker reeruggetje met kerst willen nietwaar? Dat ze daardoor aan het begin van de duivenjacht meer duiven gedeeltelijk raken waardoor ze een langzame dood sterven nadat ze bij ons in de tuin sterven, dat hoort er gewoon bij toch? En dan gaat het onder het mom van gewasschade. Dat het gewas al geoogst is dat maakt niet uit natuurlijk.....

Als er 1 ding bewezen is, is dat jagen de wildstand niet op peil kan houden. Er wordt al jaren gejaagd op edelherten op de veluwe. Toch raar dat ondanks die geweldige jagers, er toch nog 2000 teveel lopen (van de 3000) niet? Of de ganzenjacht, hoe effectief is die? Uit onderzoek is duidelijk naar voren gekomen dat het bejagen van ganzen niet effectiever is dan eieren schudden. Waarom dan toch jagen? Misschien wil de jager een lekker stukje foie gras bij z`n reeruggetje? Want de lobby van de hh jagers is sterk. Als dreigt dat het hobby jagen afgeschaft wordt, dan nodigt de knjv toch de keuken van de tweede kamer uit voor een jachtpartijtje en wordt er een week lang alleen maar wild geserveerd in de kantine van de tweede kamer!

Walgelijk, die jagers :r

hannahvido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:10

Oh wat kan ik me hier kwaad om maken om zulke domme eikels die aan het jagen zijn. Er zullen vast een hoop goede mensen tussen zitten en ik snap dat het af en toe nodig is, maar de meeste van hun zijn in mijn ogen toch laffe eikels.
Vorige week nog bij ons achter op het land eerst lopen ze weg van ons huis vandaan en schieten ze op konijntjes (ik vind het verschrikkelijk) en daarna komen ze terug richting ons huis en gaan gewoon weer jagen wat volgens mij niet mag richting een huis (onze honden en katten lopen daar ook gewoon los). Dan schieten ze op 20 meter voor ons huis 1 klein konijntje neer wat echt zo hard gaat schreeuwen dat het door merg en been gaat. Staan ze daar met 12 man rond dat konijntje en zien ze dat ze niet goed hebben geschoten draaien ze nog maar even de nek om. Nou sorry hoor maar dan heb ik echt de neiging om ze allemaal een knal te geven wat een eikels en zo gaat het elk jaar weer. Die mannen die bij ons lopen zijn echt grote eikels en hebben echt totaal geen respect voor dieren! Ik vind als je dan wil jagen doe het dan ook zoals het moet en niet half en lap ook vooral de regels niet aan je laars.

LisanneEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:19

arghh ik haat jagers al nu nog meer!! Rijden ze mooi in hun kar voor ons huis langs met allemaal dode beesten opgehangen iel.. :r