wie gaat er dan ook schieten in het schemerdonker?

dan ben je toch echt wel heel dom?
zowizo snap ik niet, dat als er nog 3 andere grote "beesten" staan dat je dan wel schiet, een zwijn gaat daar echt niet staan hoor
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Shirley schreef:Dan had hij toch een nog veel groter probleem gehad, lijkt me
Mijn hond is ook al eens serieus bedreigd, hoor, recht in mijn gezicht, werd niet eens geheimzinnig over gedaan ... geeft je toch te denken wat voor mensen er gewapend rondlopen ...
Ayasha schreef:Een jachthond is beduidend beter opgevoed dan de gemiddelde Nederlandse en belgische tuin-keffer. Maak je daar maar geen zorgen om.
Ayasha schreef:Een jachthond is beduidend beter opgevoed dan de gemiddelde Nederlandse en belgische tuin-keffer. Maak je daar maar geen zorgen om.
) dus komplete onzin en zeker geen reden om het dier met een "verdwaalde kogel" te bedreigen, toch ? Ayasha schreef:funnyhorses schreef:Ik wou net zeggen!Ik zeg in geen geval onzin,wat ik van jagers gezien heb was alles behalve professioneel werk hoor.Die waren gewoon schietgeil,die kikten op het feit dat een dier eerst doodsangsten moest doorstaan om vervolgens kapot geschoten te worden!
Dát zijn geen jagers,dat zijn zelfs geen mensen maar monsters in mijn ogen.
En waarom 's nachts of "uberhaubt in het donker jagen als ze het verschil tussen een paard of varken niet eens zien.
Dus óf een nachtkijker erop of gewoon thuis blijven en het werk aan professionele jagers over laten.
Echt hoor,ik hoor hier ook zulke figuren kwijlend zeggen.........we gaan jagen,lekker stuk wild op mn bord.
Eet smakelijk als je dat laatste stukje natuur ook nog wilt opvreten denk ik dan.Het gaat dus weldegelijk om de troffee en niet om natuurbehoud of hoe mooi ze dat noemen om zich in te dekken!
De meeste jagers haten het om herten te schieten, omdat het hert in tegenstelling tot andere dieren, je in de ogen kijkt wanneer je het schiet. Ik ben geneigd jouw verhaal in twijfel te trekken.
Een hert dat zich laat omsingelen vind ik al geen reëel beeld.
Herten zijn snel en ontzettend schuw. Die heb je echt niet zomaar omsingeld. Dan moet het dier haast al ziek geweest zijn.
Verder moeten jagers in Nederland en België iig een ogentest doen jaarlijks. Ook worden ze om de x aantal tijd opnieuw opgeroepen voor een examen betreffende de regels enz.
lyanne_sanne schreef:Ik snap de reacties .. Maarja voor t zelfde geldt is die jager zelf ook wel heel erg geschrokken! Hij heeft het vast niet expres gedaan. Vind het voor de jager en de eigenaar beide erg sneu..
Joscaa schreef:Ik wist dat die reactie ging komen.![]()
Maar moeten we 'm dan een stalletje zetten? Ze jagen daar ook over dag, dus dan kan hij nergens heen, hij staat in een groep van 50 paarden en staat er al heel wat jaartjes.
Smee__ schreef:Een veulen lijkt toch in de verste verte niet op een wild zwijn.. Ik hoop dat die vent z'n jachtvergunning wordt afgepakt en nooit meer teruggegeven..
kabwan schreef:Laten we even na de Veluwe kijken, dat gebied en andere gebieden in Nederland zijn in stukken opgedeeld.
Elk stuk heeft zijn eigen boswachter en jager. Aan het begin van het jaar, krijgt elk stuk te horen wat zij MOETEN afschieten.
Daar is niks bij wat hun zelf bedenken, dat word bepaalt. Als jij daar niet dat aantal aanlevert, word er even stevig met jou gepraat.
En daar wordt onzettend veel op geschoten, búiten het officiele jachtseizoen. Tsja, de stoere mannen moeten natuurlijk wel een beetje kunnen mikken als ze straks een lekker reeruggetje met kerst willen nietwaar? Dat ze daardoor aan het begin van de duivenjacht meer duiven gedeeltelijk raken waardoor ze een langzame dood sterven nadat ze bij ons in de tuin sterven, dat hoort er gewoon bij toch? En dan gaat het onder het mom van gewasschade. Dat het gewas al geoogst is dat maakt niet uit natuurlijk.....