Totilas dit jaar niet meer in de wedstrijdring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:53

Ayasha schreef:
Denk je werkelijk dat het het paard wat kan schelen of ie op wedstrijd gaat of niet?
Er zijn er die het niet erg vinden maar een paard dat kan kiezen gaat geen proeven lopen voor publiek.

Ach als je een paard de keuze geeft tussen weiland en buitenritjes gaat ook niet zichzelf zadelen om een hherlijke buitenrit te maken.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:56

Mm jammer, ik hoop dat het inderdaad geen uitstel-afstel kwestie wordt. Ik kan me best voorstellen dat ze meer tijd nodig hebben om een fijne combinatie te worden en die tijd moeten ze dan natuurlijk ook gewoon nemen. Het is alleen wel handiger als ze niet steeds aankondigen ergens te gaan starten en het dan weer af te blazen, dat komt wat vreemd over.
Laatst bijgewerkt door Girassol op 13-11-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:04

Goed, ik was van een vast voornemen nu niét te reageren, maar jullie maken dat wel godsonmogelijk...

Ten eerste: MAR beslist wat hij met dat paard doet en wanneer zíj klaar zijn om te starten. Bovendien is alles wat hij doet toch fout, dusIk zi kan hij zich net zo goed niet laten leiden door meningen van anderen.

Ik vind het een erg goede stap om bij Sjef Janssen te gaan trainen; paard is immers altijd zo gereden, en omturnen is moeilijker gebleken dan ze denk ik hebben gedacht. Ik hoop dat MAR van beide rijstijlen de goede dingen eruit pikt en zo goede resultaten gaat behalen.

'Stilstand is achteruitgang': Ja, maar hoe weten wij of de combinatie vooruitgaat of niet?? Kunnen we hélemaal niks over zeggen. Feit dat ze niet in de ring verschijnen betekent niets.

Dat stukje van Nicole Werner vind ik heel eerlijk en realistisch, ik zou willen dat meer mensen zo denken.

Tot slot: Totilas is geen 22-jarige Haflinger. Hij moet looplust hebben om het zover te schoppen, en zo'n dier maak je niet gelukkig met alleen maar buitenritjes. Ik denk ook dat hij het publiek en het showen geweldig vindt, dus ik hoop echt dat ze nog in de ring te zien zullen zijn. Maar alleen als ze een goede combinatie geworden zijn. Ik hoop dat MAR eens laat zien dat half NL en half DUI ongelijk heeft gehad!

Jes

Re: Totilas dit jaar niet meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:46

Zag gister toevallig dat Toot op nummer 332 stast van de dressuur paarden...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:02

Jes schreef:

Maar dat zal Totilas een worst wezen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 02:13

Ach, Toot gaat er niet dood van :D .. Even een wedstrijd pauze is ook fijn. :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 02:42

Pauze?? Werkloos, van school gestuuurd...dat is het meer.

Ik denk dat Sjef J wordt gezien als de laatste kans dat het nog weer goed komt - en die zal ongetwijfeld hebben verordonneerd dat de boel eerst voor elkaar moet zijn, qua management, rijtechnische afstemming, vertrouwen en alles wat er dan nog meer moet zijn om een goede prestatie neer te zetten, voordat Rath weer de ring in gaat.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 02:46

Hangt af van de vooruit gang _O- Nergens zo'n paard met zulke knopjes.... Vinden blijkt erg lastig..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:11

Toot heeft en nieuwe hobby: de meisjes! Ik denk dat hij dat veeeel leuker vind dan op wedstrijd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:17

Raponsje schreef:
Jes schreef:

Maar dat zal Totilas een worst wezen.

Dat begrijp ik ;)
Maar jammer is het wel, het beste dressuurpaard van de wereld is nu 331 plaatsen gezakt.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:50

erg jammer maar niet verassend.

Dat het paard niet goed genoeg bevestigd zou zijn, mijn neus een paard die niet goed bevestigd is zou niet zo gepresteerd hebben. 1 maal kan geluk zijn maar niet meerdere malen achter elkaar.

Spijtig van het paard, doch vind ik het wel zeer bewonderingswaardig dat het paard eerst thuis voor elkaar getraind word en niet klakkeloos meegenomen word op wedstrijden.
Zou menig wedstrijdruiter nog wat van kunnen leren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:54

Goh wat een verrassing.

Die zien we nooit meer terug :n

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:05

laat ze nu eerst maar even lekker een tijdje met Sjef trainen,en pas starten als ze er klaar voor zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:15

Ik denk dat we die knappe Totilas niet meer terug gaan zien.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:22

Het paard ligt er niet wakker van, ik denk dat dit soort acties mooie gratis PR voor de dekhengst in kwestie zijn. Zo brengt hij toch nog wat op.
Van mevrouw Werner vind ik het niet zo netjes om te zeggen hoe men het beter had kunnen doen, maar goed, zo gaan die dingen in paardenland. En ach, er gaat niemand dood aan, erg is het niet, waarom zouden we er energie aan besteden?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:35

Nirvana_ schreef:
Goed, ik was van een vast voornemen nu niét te reageren, maar jullie maken dat wel godsonmogelijk...

Ten eerste: MAR beslist wat hij met dat paard doet en wanneer zíj klaar zijn om te starten. Bovendien is alles wat hij doet toch fout, dusIk zi kan hij zich net zo goed niet laten leiden door meningen van anderen.

Ik vind het een erg goede stap om bij Sjef Janssen te gaan trainen; paard is immers altijd zo gereden, en omturnen is moeilijker gebleken dan ze denk ik hebben gedacht. Ik hoop dat MAR van beide rijstijlen de goede dingen eruit pikt en zo goede resultaten gaat behalen.

'Stilstand is achteruitgang': Ja, maar hoe weten wij of de combinatie vooruitgaat of niet?? Kunnen we hélemaal niks over zeggen. Feit dat ze niet in de ring verschijnen betekent niets.

Dat stukje van Nicole Werner vind ik heel eerlijk en realistisch, ik zou willen dat meer mensen zo denken.

Tot slot: Totilas is geen 22-jarige Haflinger. Hij moet looplust hebben om het zover te schoppen, en zo'n dier maak je niet gelukkig met alleen maar buitenritjes. Ik denk ook dat hij het publiek en het showen geweldig vindt, dus ik hoop echt dat ze nog in de ring te zien zullen zijn. Maar alleen als ze een goede combinatie geworden zijn. Ik hoop dat MAR eens laat zien dat half NL en half DUI ongelijk heeft gehad!

Kendra schreef:

Ik denk dat Sjef J wordt gezien als de laatste kans dat het nog weer goed komt - en die zal ongetwijfeld hebben verordonneerd dat de boel eerst voor elkaar moet zijn, qua management, rijtechnische afstemming, vertrouwen en alles wat er dan nog meer moet zijn om een goede prestatie neer te zetten, voordat Rath weer de ring in gaat.

Helemaal eens met deze reacties.. Totilas is net als Upido een gevoelig paard wat aan de ruiter moet wennen, en ruiter aan het paard. Dit gaat wel goedkomen, zeker nu ze bij Sjef trainen.
Ik maak me om beide paarden zeker geen zorgen :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:44

Tuurlijk kan het zijn dat Totilas niet bevestigd was. Daar bedoelt ze denk ik mee, dat alle oefeningen nog niet rotsvast in Totilas zijn systeem zaten en Totilas dus Edward nodig had om te bevestigen hoe hij het op de juiste manier moest doen...

Denk dat Sjef wel even bezig is om Rath het goede ruitergevoel bij te brengen en een nieuwe manier van rijden. Als Sjef iets doet, wil hij het goed doen en zal Totilas en Rath pas verschijnen als het ook helemaal voorelkaar is denk ik!....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:30

easygoing schreef:
Ayasha schreef:
Denk je werkelijk dat het het paard wat kan schelen of ie op wedstrijd gaat of niet?
Er zijn er die het niet erg vinden maar een paard dat kan kiezen gaat geen proeven lopen voor publiek.

Ach als je een paard de keuze geeft tussen weiland en buitenritjes gaat ook niet zichzelf zadelen om een hherlijke buitenrit te maken.

Neen. Daarom dat ik dus denk dat het Totilas een zorg zal zijn zo lang hij eten en verzorging krijgt.

Ook ik vind Nicole Werner hier, uitzonderlijk, netjes en realistisch reageren. +:)+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:51

Wat een bloedmooie foto van Totilas zijn hoofd.

Ik jeremieer een beetje...
vol vertrouwen kijk ik uit naar hun rentree. :wow:

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:05

Kendra schreef:

:) zo iets zal het wel zijn

Ik vond het opvallend dat Nicole schreef dat de nieuwe kopers zich te weinig hebben verdiept in het paard als individu. Daar slaat ze wel de spijker mee op zijn kop.
Ze zijn compleet aan het paard zelf voorbij gegaan en hebben hem hun stalroutine, voerschema, nieuwe grooms, hoefsmid, trainingsmethode, en alles opgelegd. Dat is een kwalijke zaak, zeker op dat niveau. Onprofessioneel.
Paarden op dat niveau zijn vaak hele persoonlijkheden die een persoonlijke benadering eisen en persoonlijke voorkeuren hebben. Als je echt begaan bent met het welzijn van het paard dan begrijp je dat je daar in moet kunnen voorzien. Het bewijst iig ook dat Nicole heel veel meer inzichten heeft in hoe je een paard happy en gezond houdt. Daar kunnen heel veel mensen nog wat van leren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:07

DesireeK schreef:
Hij lijkt wel met pensioen ;) ik had dit eigenlijk wel weer verwacht.. er is altijd wel wat te verzinnen om niet te starten lijkt wel..

Ja, volgens mij viel t vies tegen, dat het toch niet klikt tussen die twee, dat het toch niet heel makkelijk is als wat t lijkt.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:13

Verbazen doet het me niet. Ik verwacht inderdaad ook dat Sjef eerst alles goed voor elkaar wil hebben, voordat hij zijn visitekaartje afgeeft met deze combinatie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:14

Het zal me niets verbazen als hij al met pensioen is!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:20

Sonja schreef:
horseyfries schreef:
Ik vind eigenlijk de reactie dat Totilas niet zoveel anders is dan de 22 jarige Haflinger wel de grappigste hier... ;)

Ik vond het de meest realistische. 't Is en blijft een paard hoor.

Ok, je bent met stip op één gekomen! *\o/* _O-

Geweldig topic dit!

De reactie van Nicole Werner kan ik volkomen begrijpen en wss slaat ze de spijker op zijn kop.

barbarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:10

Ik had menig bokker onder ons wel eens willen zien in Rath's schoenen.

Inderdaad eerst trainen, dan uitbrengen. Lijkt me nu (mss wat laat) de juiste keuze!

Ik weet zeker dat dit ook een prima combinatie kan worden! Maar dat kost nu eenmaal tijd, en dat kan inderdaad niet gekocht worden.

Wel erg makkelijk om altijd te roepen dat Toot terug naar Gal zou moeten...

Laat heel de wereld Rath maar flink af zeiken, ik hoop zo dat hij op een dag de ring in komt en iedereen de mond snoert.