Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annelot schreef:@ Ninx, nou bij mij is het geen penisverlening hoor! Ik heb voor dit ras gekozen omdat het een super gezinshond is, geen blaffer en ontzettend grappig. Ook voor mijn kind is ze fantastisch, ze heeft ontzag voor mijn paarden en kan gewoon los op het land tussen de kippen lopen, geen centje pijn. Dus vind je reactie een beetje overtrokken.

Zorry schreef:Jezus wat een uitspraak zeg, heb geen penis dus geen penis verlenging.
Heb 5 staffords lopen, zijn allemaal vriendelijk naar mensen en paarden. Ja het is een hond met een gebruiksaanwijzing maar zowat.
Door mensen die er verkeerd mee om gaan, krijg je dus mensen die alles maar over 1 kam strijken zoals jij.
Empress schreef:Sorry hoor maar dit is echt een te sneue opmerking.
Hier loopt ook een Bull rond. Het is echt een geweldig ras als je ze goed opvoed (zoals bij elk ras..)
En nee er is geen sprake van penisverleniging.Alleen maar van liefde!
Ninx schreef:Empress schreef:Sorry hoor maar dit is echt een te sneue opmerking.
Hier loopt ook een Bull rond. Het is echt een geweldig ras als je ze goed opvoed (zoals bij elk ras..)
En nee er is geen sprake van penisverleniging.Alleen maar van liefde!
Dat mag je vinden. Maar er zijn hier in het bos nogal wat vervelende zaken gebeurd.
Mijn paard is aangevallen, mijn hond is aangevallen, en het paard van een dorpsgenoot is aangevallen en de buik is zover uitgescheurd dat men de ingewanden kon zien...
Tot zover dergelijke rassen ongelijnd wat mij betreft.
JIJ kiest voor een extreme hond, neem je verantwoordelijkheid, en lijn het dier aan. In een openbare ruimte mag niemand, maar dan ook niemand last hebben van de hond waarvoor jij kiest. Er is altijd wel een veilige setting te bedenken waar een dier even los kan. Maar doe het niet in een omgeving met andere mensen/ kinderen/ dieren als je je hond niet voor 180.000% onder appel hebt.
Ik heb 2 ondermaatse vuilnisbakken, en zelfs die lijn ik aan als er paarden, andere dieren of kinderen aan komen.... IK heb voor mijn honden gekozen, anderen NIET!
ashley1 schreef:Waarom extreem? Waarom zijn die honden extreem? Dat zijn ze helemaal niet.
Ik ken genoeg border colles die zo gefixeerd zijn op werk/opdrachten die ze (hopen ze steeds) van hun baas krijgen, dat ze gewoon echt niet sociaal zijn... En dan vooral reu vs. reu. De border collie van mijn oom bijv kan absoluut niet met andere honden, hij vliegt er echt bovenop en dan ook echt met de bedoeling om ze pijn te doen, zelfs pups.. zolang het reuen zijn. En zo ken ik meer verhalen van border collie reuen die absoluut niet met andere reuen kunnen.
Is dat dan ook een extreem ras?
Zijn Duitse Herders dan ook een extreem ras? Hoeveel nare verhalen je niet hoort over herders, brr.. nou da's niet fraai hoor. En vaak genoeg zie ik, als ik met 1 van de herders loop, dat andere mensen hun honden aanlijnen 'want het is een herder die er aan komt'. En ohja, natuurlijk het alom bekende gezegde:
Een herder valt geheid, ooit in z'n leven in ieder geval 1 keer aan... en altijd van achteren.
Nou eerlijk waar, nog noooit 1 zo'n herder bij ons meegemaakt. Allemaal stuk voor stuk goed luisterende, fijne honden. Maar schijnbaar staan ze er om 'bekend'. Ook een extreem ras dan maar?
Je kan zo hoog boven op de kast klimmen als je wil, maar ik vind de reacties gewoon behoorlijk overtrokken.
Ongeacht ras zou een hond die niet luistert altijd aan de lijn moeten. Geldt niet alleen voor grotere rassen, eerlijk gezegd heb ik tot op heden de meeste last gehad van van die enkelbijtertjes en van een bijzonder ongehoorzame herderkruising
Dan is aanlijnen het enige juiste.
Ophokken die beesten, laat je toch niet achter 2 dunne stroomdraadjes staan? Ongelofelijk
Zolang je daar geen 180% controle over hebt, ophokken, op stal d'r mee. Je zal maar met je kind(erwagen) door het bos lopen en daar zo'n op hol geslagen knol tegenkomen, levensgevaarlijk. 
Ik hoop dat iedereen, de eigenaar maar vooral de paardjes er snel weer bovenop zijn 
ashley1 schreef:Nee maar Lara_Silver, je bent het toch wel met me eens dat een hond die zo doelgericht honderden meters ver rent op om dan bewust een wei in te gaan en zo'n slachtpartij aan te richten, dat die absoluut afgemaakt moet worden? Zo een is toch nooit meer te vertrouwen? Hij is niet uitgedaagd, gepest of wat dan ook zoals sommige kinderen bijv. bij honden kunnen uitlokken. Hij is gewoon recht op z'n doel afgegaan.
Gauw weg met die hond.