Ruiter stelt gemeente verantwoordelijk voor schade paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cadiz

Re: Ruiter stelt gemeente verantwoordelijk voor schade paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:24

als je naar het nieuwsblad gaat en dan staat er ergens nieuws uit mijn gemeente, moet je de postcode invullen (2290) en dan kom je aan 2 artiekeltjes.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:27

Dat had ik al gelezen

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:28

Maar ja, het kan ook gewoon zijn dat er iemand anders daar perongeluk een nagel heeft laten vallen he, iemand die niks met de gemeente te maken heeft.
Daarvoor moet je toch de gemeente niet meteen direct de schuld van geven.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:39

ik vraag me af of dat hij zijn gelijk gaat krijgen of niet, of je nu een paard van 100 euro of 100.000 euro hebt vind ik niet uit maken, je mag toch lekker een buitenrit maken, voor elk paard is dit wel eens fijn of het nu een duur paard is of niet..
ik heb een gevalletje meegemaakt, dat ik door gladheid uitgleedt op een bruggetje met mijn maxi cosi in mijn hand (baby erin) kiezen door mijn wand heen omdat ik met mijn wang op de stang van de maxi cosi was terecht gekomen, en heb de gemeente ook aansprakelijk gesteld en het wel gewonnen.

heb ook een redelijke schadevergoeding ontvangen van de verzekering van de gemeente, want het bruggetje was glad en niet gestrooid terwijl er elke ochtend weer moeders met kinderen overheen lopen om hun kind naar school te brengen.

ik heb gek genoeg vaak ruiterpaden gezien, waar ze puin neer hadden gegooid waar glas e,d tussen zat.. dus zo gek klinkt het nog niet.

cadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:40

wie laat nu per ongeluk een spijker vallen,de burgemeester zegt nu zelf dat er rommel tussen zit nu dat ik er ben achtergekomen dat ze geen vergunning hebben . hij is bang dat ze alles moeten afgraven . hij wil het met de verzekering regelen en vraagt nu om het stil te houden van de vergunning maar ik vrees dat het daar wat laat voor is . iemand van zijn eigen partij heeft het aanstaande zondag publiek geroepen op de eventing wedsrtijd zondag van lrv in vorselaar op het heiken uitgaande van lrv grobbendonk. het is vandaag op het schepen college van de gemeente besproken hoe dat is kunnen gebeuren want nu heeft hij die opdracht niet gegeven ,en wil hij die in de schoot schuiven van schepenen van openbare werken waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door cadiz op 22-10-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:45

Da gebeurt zo vaak. Mijn vader heeft da ook al perongeluk gehad, maarja die is hoefsmid dus dan kan ik da nog begrijpen. Mijn stiefbroers werken vaak met machines, etc. dus die werken ook met spijkers en daar gebeurt da ook wel.

Maar da kan evengoed op een andere manier gebeurt zijn he, maar een ongeluk met je paard kan altijd en overal gebeuren. Nu gebeurt het zo en moet de gemeente weer gaan dokken.

cadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 05:16

de gemeente moet haar verantwoordelijkheid dragen en de wet volgen dat moet ik ook.als je onvoorzichtig omspringt met spijkers moet je de gevolgen dragen .ze waren op voorhand verwittigt door een andere paardeliefhebber die ik ken en die dat wil getuige . als ze dan er niks aan doen is dat nalatigheid.buiten dat dit gebeurd is volgen ze dan de wet niet van ruimtelijke ordening om dat ze geen bouwvergunning hebben.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:08

Dus, als er nu een steentje op zo'n pad ligt, en je paard trapt erop en staat mank. Dan is dat dus ook de verantwoordelijkheid van de gemeente?

cadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:36

neen, steentjes niet . betonijzer.spijkers,glas.
jij bent precies niet slim, als jij dit zou tegen komen zul je wel anders praten :roll:
als je volwassen bent en moet gaan werken dan zul je weten wat je voor geld moet doen, of het nu een duur paard is of goedkoop
de dierenklieniek kost het zelfde. en ik heb het recht om op te komen voor onze rechten, of zijn we allemaal geen paardeliefhebbers!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:22

Nou, bedankt voor het compliment hoor ;)

Helaas weet ik maar al te goed wat het is om blessures te hebben, wij hebben zelf EV's en die bezorgen ons maar al te veel stress en zorgen. Dus ja, ik weet ook de rpijzen van een dierenarts, etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:44

_AlMaraam_ schreef:
Shirley schreef:

Dacht niet dat _AlMaraam_ degene was die in de spijker was getrapt :D

_/-\o_

Amen to that! _O-
Weg blijven van zo'n pad kan prima ook als je vlakbij staat. Heel simpel: gewoon dat pad over slaan. :j

Ik weet wat paarden houden kost. Zeker nu. Juist daarom ben ik voorzichtig (ja zelfs met htk knollen). Met eentje die zo'n zak geld kost zou ik dat zeker zijn. Had hem laten verzekeren als je toch zo goed weet hoe en wat. Had het pad gemijt, als je toch wist dat het niet goed was, had beter uit je doppen gekeken, als je op voorhand wist, dat het pad niet veilig was. Wie is er dan "precies niet slim"?

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:21

Euh, wij mogen van de gemeente onze rotzooi toch ook niet in het bos storten?
Laat zij dan ook geen rotzooi in de natuur storten.. Willen ze zelf alles zo schoon hebben, storten ze zelf spijkers in de natuur.. Goed bezig...

Ik vind dat de gemeente gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Het is aan hun om te zorgen dat een RUITERPAD veilig is om over te rijden. Een ruiterpad is er niet om hem te vermijden. Ook als je er voorzichtig over stapt omdat je weet dat er puin ligt, kan je paard in zo'n spijker stappen.
De gemeente is er ook verantwoordelijk voor dat de wegen voor auto's en fietsen goed zijn, dus ook voor de ruiterpaden.
En natuurlijk moet je zelf ook uitkijken, maar een mens kan niet alles zien, en of dit paard nou 30.000 euro heeft gekost, of voor 50 euro op de paardenmarkt is aangeschaft, een blessure is een blessure.

Wij reden vorig jaar met onze auto op een boomstronk die niet weg gehaald was nadat ze de boom hadden omgezaagd. Geen lint of iets eromheen. In het donker zie je zoiets niet, aangezien je lampen er overheen schijnen. Einde van het liedje was dat wij de onderkant van de auto kapot hadden, dankzij de gemeente die het niet had afgezet. Auto laten repareren, gemeente aansprakelijk gesteld en de gemeente heeft netjes betaald. Had de gemeente dit niet gedaan, dan hadden wij ons hier niet bij neergelegd en waren we verder gegaan.

cadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:35

dat is zo de gemeente mag hun verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan. ik heb juist met de burgemeester contact gehad en geeft toe dat ze de verkeerde methode gebruikten voor het opmaken van de weg en geeft dit zo door aan de verzekering. in de toekomst gaan ze een andere methode gebruiken en ik ga men euro's krijgen. dit is voor mij afgehandelt.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:57

ik volg nu bijde topic en krijg steeds meer het gevoel de cadiz alleen maar op het geld uit is dat is het enige waar hij over kan praten ,

wees blij dat je dit eventueel in belgie heb want in nl zou je dit niet redden, als ik op het strand rij en mijn paard stap in een stuk glas of een stukje ijzer ( ja dat spoelt ook aan op het strand kan ik proberen de gemeente aan te klagen maar ook engeland want het ozu ook nog van hun kant kunnen komen ..

hoe dan ook voor veel paden word er puin gebruikt voor de afwatering en de stevigheid

hierin nl krijg je ook de burgemeester niet zo maar te spreken alleen als je een grote mond opzet , en een hoop tramelant schop maar dan gooien ze je er gewoon uit ..

als je wist dat dit pad slecht was ga je er niet rijden en meld je het en dus achteraf niet klagen maar de gevolgen dragen van een menselijke fout ,

we horen nu het verhaal maar van 1 kant misschien wil de burgemeester zich ook wel even lid maken van bokt om zich hier in te mengen

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:46

hutch84 schreef:
ik volg nu bijde topic en krijg steeds meer het gevoel de cadiz alleen maar op het geld uit is dat is het enige waar hij over kan praten ,

wees blij dat je dit eventueel in belgie heb want in nl zou je dit niet redden, als ik op het strand rij en mijn paard stap in een stuk glas of een stukje ijzer ( ja dat spoelt ook aan op het strand kan ik proberen de gemeente aan te klagen maar ook engeland want het ozu ook nog van hun kant kunnen komen ..

hoe dan ook voor veel paden word er puin gebruikt voor de afwatering en de stevigheid

hierin nl krijg je ook de burgemeester niet zo maar te spreken alleen als je een grote mond opzet , en een hoop tramelant schop maar dan gooien ze je er gewoon uit ..

als je wist dat dit pad slecht was ga je er niet rijden en meld je het en dus achteraf niet klagen maar de gevolgen dragen van een menselijke fout ,

we horen nu het verhaal maar van 1 kant misschien wil de burgemeester zich ook wel even lid maken van bokt om zich hier in te mengen

Mijn verhaal over de auto was wel van in NL. De gemeente waar ik woon nam gewoon de verantwoordelijkheid en betaalde de schade aan onze auto.

Een stuk ijzer dat aanspoelt op een strand is een heel ander verhaal dan puin dat bewust gestort wordt.. Er is heus wel een verschil tussen die 2 dingen.

Ook is er al aangegeven dat er meerdere meldingen zijn gedaan bij de gemeente, maar daar is niks mee gedaan.

Voor een ruiterpad kun je het gewoon niet maken om rotzooi te gebruiken. Als ze dat op alle paden zouden gaan doen betekend dat dus dat ik niet meer zonder risico over die paden kan rijden, en ik geloof niet dat dat de bedoeling is van een ruiterpad.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:47

cadiz schreef:
dat is zo de gemeente mag hun verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan. ik heb juist met de burgemeester contact gehad en geeft toe dat ze de verkeerde methode gebruikten voor het opmaken van de weg en geeft dit zo door aan de verzekering. in de toekomst gaan ze een andere methode gebruiken en ik ga men euro's krijgen. dit is voor mij afgehandelt.

Maar moet dit wel zeggen, hoe jij hier constant reageert, gaat het alleen maar om het geld, en niet om het welzijn van je paard. Je praat net iets teveel over je euro's, en iets te weinig over hoe het met je paard gesteld is.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:54

er is zeker verschil alleen is het bekend dat stenen enz ook naar boven komen je begraaft ze bv onder een meter zand en na verloop van tijd komen de stenen toch boven de grond ,

de enig andere manier is of een modder pad hebben in de winter maanden of een pad van puin met daarboven zand vor de afwatering

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:00

Zoals ik al enkele pagina's terug heb gezegd ligt er daar idd veel steenpuin, het bericht dat er uiteindelijk iets gebeurt is kwam niet als een verassing.
Het verbaasd me ook niet dat er hiervoor al enkele ruiter geklaagd hebben.
Maar verder ga ik me niet mengen in de discussie.
Ik probeer betreffend pad te vermijden omdat mijn merrie ijzerloos is en op steenpuin een beetje gevoelig loopt, erg jammer want vroeger was dit een erg aantrekkelijk zandpad.

cadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:43

wel jongens dit is de laatste maal dat ik ga reageren en met cadiz gaat het de goede richting. dat ik veel tijd heb is niet dat ik een rijke stinkerd ben maar ben tijdelijk werkloos en voor de aankoop van hem heb ik al 25 jaar gewerkt ik heb al elke dag gebeld naar de kliniek. dat is rond de 100 km ver en ben zaterdag hem gaan bezoeken, maar jullie wijken af van het propleem en dat is opkomen voor de rechten van paardenliefhebbers.
en niet iemand beoordelen die je niet kent.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:50

cadiz, mag ik je een tip geven?
ik zou helemaal niet meer reageren in dit topic, want alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden.

dat betekend dat er ook mensen op bokt zullen zijn die naar de burgemeester kunnen stappen met de verhalen die jij hier neerzet en dat het tegen je gebruikt kan worden, je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet of neerzet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2..
verder hoop ik voor jou en je paard dat het goed gaat aflopen en dat hij goed verzorgd wordt en er bovenop komt, geef hem maar een dikke knuffel..