Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:39

newmom schreef:
hier een nakomeling van Totilas van nu 1,5 jaar:

nogmaals, ik vind er prachtige nakomelingen uitkomen.
[ Afbeelding ]

Mooi aansprekend koppie zeg :j

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:42

Moet toch wel een beetje lachen om al die bokkers die denken dat dit veulen echt voor 2 ton is verkocht.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:31

juliomariner schreef:
Moet toch wel een beetje lachen om al die bokkers die denken dat dit veulen echt voor 2 ton is verkocht.

Want? Dit was gewoon een openbare veiling ;).

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:46

Komt er nog een kleine 20 procent overheen voor de veiling kosten.
10 % voor de koper en 10% voor de verkoper.
Het veilinghuis heeft zijn geld binnen.
De verkoper heeft een goede handel.
De koper heeft nu het risico dat hij een levend iets gekocht heeft.

Dit is de droom van elke fokker, een veulen verkopen voor dit grote bedrag.

En zulke bedragen en hoger zijn in het verleden regelmatig gegeven voor veulens of volwassen paarden.
Wat heeft Totilas zelf opgebracht ???

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:11

Ashley5760 schreef:
Want? Dit was gewoon een openbare veiling ;).

Er zijn een aantal redenen waarom ik voor 99% ervan overtuigd ben dat het doorgestoken kaart is:
1. PS heeft zelf 10 tallen veulens uit de combinatie Tot. x Sandro Hit gefokt. De kans dat er een veulen met dezelfde kwaliteit tussen zit is dan ook redelijk groot.
2. Openbare veiling zegt niets. Op pagina 1 heeft al iemand uitgelegd hoe het waarschijnlijk is gegaan. PS koopt het veulen al voor de veiling voor een x bedrag (veel lager dan de 2 ton in ieder geval.) Hij zorgt dat er een stroman op de tribune zit die tegen hem gaat opbieden maar de opdracht heeft bij het bod voor 2 ton(bijv. 195.000 te stoppen. PS heeft het veulen al in handen maar is nu misschien alleen de veilingkosten kwijt.
3. Dat laatste is ook niet helemaal zeker (dat hij de volledige veilingkosten moet betalen) aangezien hij aardig wat heeft te vertellen bij de organisator van de veiling het Oldenburger stamboek en hij zal dus wel een dealtje hebben gesloten met het stamboek. Deze hebben hier geen nadeel van want het veulen zou als PS niet had geboden nooit 2 ton hebben opgebracht. De veiling heeft echter wel extra veel reclame gekregen voor de komende edities want daar is een veulen voor 2 ton verkocht.
4. Waarom zou je een veulen of paard op een veiling kopen?, gewoon om gezien te worden, het is meestal goedkoper om het paard bij een particulier of stal te kopen maar dan ziet natuurlijk niemand dat je zoveel voor een paard hebt betaald en het is dus gewoon een prestige kwestie. Daar staat morgen als het goed is een interessant artikel over in de paardenkrant.
5. Op de meeste Duitse veilingen worden vaker dit soort vuile spelletjes gespeeld. Vaak is er vooraf een gala avond waar bepaalde mensen bepaalde paarden "aanprijzen" in ieder geval zeggen dat ze een bepaald paard gaan kopen maar tijdens een veiling helemaal niet meebiedne of maar tot een laag bijna symbolisch bedrag. Vaak krijgen ze dan voor het opdrijven van de prijs een provisie van of de veiling organisator of van de eigenaar (verkoper) van het paard.
6. PS organiseert zelf binnenkort de PSI veiling http://www.psi-auktion.de een veiling waar paarden voor enorm idiote bedragen worden geveild en waarbij insiders bekend is dat dit vaak ook een spelletje is dus dat het paard vooraf allang is verkocht of als er niet voldoende wordt geboden gewoon door PS wordt teruggekocht of dat de koper een of enkele paarden kan inruilen en dus nooit de volle hamerprijs hoeft te betalen,

Waarom doet PS dit (op een veiling € 200.000 bieden op zijn veulen: Totilas heeft in de sport nog niet gebracht wat van hem verwacht werd en kan dus wel wat reclame gebruiken

Al deze redenen geven mij dus de overtuiging dat het ieder geval een koop met een luchtje is.

Ashley5760

Re: Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:16

Oke je bedoeld dat hij zijn eigen veulen heeft teruggekocht als wijze van publisiteitsstunt ;)? Dat kan inderdaad ;).
Ze moeten toch iets om totilas die niet in de ring is aan het dekken te houden voor dat geld :=

Hoe dan ook dat dier moet zich net als alle andere bewijzen dus we zullen zien!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:18

Ashley5760 schreef:
Oke je bedoeld dat hij zijn eigen veulen heeft teruggekocht als wijze van publisiteitsstunt ;)?

Nee ik bedoel dat hij voor de veiling (of op de veilinglocatie of bij de fokker thuis) het veulen al heeft verkocht echter voor veel minder dan 2 ton

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:19

Wow is veel geld

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:31

Juliomarinier: dat is denk ik nergens op gebasseerd voor hetzelfde geldt staat hij gewoon bij PS op stal.
Dat hij het veulen mss van zichzelf gekocht heeft op de veiling is best aannemelijk (of soortgelijke constructie dat hij alleen veilingkosten betaald maar wel alle reclame heeft), maar of hij nu van zichzelf koopt of weer viavia voor minder verkoopt is puur giswerk.... Vooralsnog? Evenals waar het veulen terecht komt.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:33

Ashley5760 schreef:
Juliomarinier: dat is denk ik nergens op gebasseerd voor hetzelfde geldt staat hij gewoon bij PS op stal.
Dat hij het veulen mss van zichzelf gekocht heeft op de veiling is best aannemelijk (of soortgelijke constructie dat hij alleen veilingkosten betaald maar wel alle reclame heeft), maar of hij nu van zichzelf koopt of weer viavia voor minder verkoopt is puur giswerk.... Vooralsnog? Evenals waar het veulen terecht komt.

Sorry dat was een type foutje, ik bedoelde niet dat PS het veulen voor minder heeft verkocht maar dat PS het veulen voor veel minder bij de fokker heeft gekocht.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:41

Volgens mij snapt zelfs het kleinste kind dat dit gewoon een reclame stunt. :') Het bedrag is zo overdreven dat het gewoon niet geloofwaardig meer overkomt. Vind het aan de ene kant wel sneu dat Totilas zo op deze manier in het nieuws moet komen. :(:)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:13

petraaken schreef:
Volgens mij snapt zelfs het kleinste kind dat dit gewoon een reclame stunt. :')

Blijkbaar niet gezien sommige reacties hier.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:20

bigone schreef:
Sportlijn van hem is gewoon voor erbij alhoewel het wel erg groot is geworden, Paul was allang binnen toen hij hiermee begon.

Die kleding is toch het bedrijf van z'n broer?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:25

Wat een speculaties weer, boeiend!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:56

Wel grappig dat er gezegd word dat we niet weten of dit veulen wel iets gaat presteren later.. Wij doen op bokt, veilingen en marktplaats toch precies hetzelfde?? Ook veulens kopen om het papier.... Net zo dus want daar weet je ook niet van wat het gaat doen in de sport

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:40

matasja schreef:
Wel grappig dat er gezegd word dat we niet weten of dit veulen wel iets gaat presteren later.. Wij doen op bokt, veilingen en marktplaats toch precies hetzelfde?? Ook veulens kopen om het papier.... Net zo dus want daar weet je ook niet van wat het gaat doen in de sport

Dat is inderdaad altijd zo. Wat is een paard waard. Rationeel gezien € 200,00 slachtprijs en de rest is verwachting.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:28

Jongens, jullie zouden allemaal een carriëre switch moeten overwegen... Films gaan maken ofzo... De complotten die hier bedacht worden... Daar kan menig producer nog wat mee.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:38

Ayasha schreef:
Jongens, jullie zouden allemaal een carriëre switch moeten overwegen... Films gaan maken ofzo... De complotten die hier bedacht worden... Daar kan menig producer nog wat mee.

Niemand zegt dat je mij hoeft te geloven, echter ik ken het wereldje van de veilingen en PS een beetje. Op de meeste veilingen worden dit soort truukjes gedaan dus waarom zou dit nu dan in een keer helemaal anders zijn.
PS heeft op zijn zachts gezegd de schijn een beetje tegen. Maar als je perse wilt geloven dat het veulen echt voor die prijs is verkocht, van mij mag je maar mijn mening is dat dit een beetje naief is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:49

Lieve meid, het interesseert me te weinig, om al dan niet iets te geloven. Zo lang ik geen bewijzen zie, ligt de waarheid voor mij ergens in het midden.. Maar ik vind het prachtig, hoe iedereen op PS springt en hem daarmee éigenlijk enkel geeft wat hij blijkbaar wil volgens de posters.. :D

Feit 1: er wordt zo nu en dan belachelijk veel geld uit gegeven voor veulens
Feit 2: PS heeft belachelijk veel geld

Dat zijn de enige waarheden die je hier hebt. De rest is állemaal speculatie. :D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:50

hmm misschien ook maar een totilas veulen gaan fokken. gemiddeld 38.000 euro is toch makkelijke verdienen...
arme paardjes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:51

Waarom arme paardjes? Die eten er geen brok minder om hoor. (integendeel :D)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:51

Ayasha schreef:
Lieve meid, . :D

sorry maar ik ben 1 van de weinige mannen die gebruikt maakt van bokt *\o/*

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:02

Juliomariner, volgens mij heb je volledig gelijk. :D
Veilingen en prijzen zijn nooit wat ze lijken..... maar zie de reacties hier hebben ze wel degelijk hun werking.. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:04

juliomariner schreef:
Ayasha schreef:
Lieve meid, . :D

sorry maar ik ben 1 van de weinige mannen die gebruikt maakt van bokt *\o/*

_O- Excuus! Macht de gewoonte. _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:25

Ayasha schreef:

Ach ja, de paardenwereld is ook zo zuiver en er gebeurt absoluut niets achter de schermen. ;) Ik denk dat menig producer zich al in de handen kan wrijven als die een maandje meeloopt bij zulk een "groot" paardenmeneer. Ik denk dat die bokt dan spontaan niet meer nodig heeft. :D