Mellis86 schreef:Zou het ‘werk’ voor alle partijen niet veel leuker zijn als gewoon is vastgelegd wat voor punt je krijgt voor een gebrokenlijn 5 meter, en als deze 4 meter is dat je dan gewoon 1 punt aftrek krijgt (ik noem maar wat). Dat aanspringen in de verkeerde galop altijd een X cijfer is in de B, dat optijd corrigeren altijd weer zoveel punten oplevert. Dit zijn prima onderdelen die gewoon objectief gemaakt kunnen worden. Hier hoeven naar mijn inzicht geen discussies over gevoerd te worden.
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen jury’s en ik waardeer op persoonlijke titel de jury’s absoluut, maar ik zie gewoon zoveel ruimte voor verbetering. En topics zoals bovenstaand bevestigen dat voor mij. Zie het niet als een aanval, want dat is niet de bedoeling.
Dat is dus het punt, die zijn er ook. Maar als er op die gebroken lijn 4 meter ook een storing in de aanleuning zit en er geen buiging in de wendingen is (ik noem maar een zijstraat) dan krijg je binnen je cijfer nog meer aftrek. Helaas is het gewoon zo dat de ene jury die richtlijnen wel volgt en de ander niet. Ik probeer zelf zo veel mogelijk heb beleid van de KNHS na te volgen. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld geen problemen met een paard dat achter de loodlijn loopt maar daarbij wel ontspanning, ritme en lengte behoudt. Toch neem ik dit mee in de puntentelling en gaat er gewoon ieder onderdeel dat het paard achter de loodlijn loopt een puntje af, ongeacht mijn eigen voorkeur. Ik heb het idee dat ik zo het beste naar die fijne jurering kunt werken en je moet beginnen bij jezelf, toch?