Paard doodgeschoten, jachtvergunning ingetrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:43

tiny_tiger schreef:
nou sorry hoor maar een paard is toch groter dat een zwijn triest zo iets het zal je paard maar zijn -:(-

Een shetlander niet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:50

Cassidy schreef:
Niet alleen in Duitsland hoor. In Frankrijk kunnen ze er ook wat van. In dit geval gaat het nog om dieren die worden afgeschoten, in Frankrijk nemen ze mensen op de korrel.

Acuut intrekken die vergunning. En een rechtszaak aan hun broek, met vervolgens een geldboete dat ze er de rest van hun leven ziek van zijn.....

Precies..!

Wat een lamzakken zeg, dat je een paard of een koe aanziet voor wild. Ik geloof dat ik zelf even een zootje hagel in hun reet zou jagen als ik mijn paard doodgeschoten zou vinden.

Katten of honden worden vaak ook in het jachtseizoen slachtoffer van een misschot. Neehoor, ik heb ook niet erg fijne ervaringen met jagers.. Op de oude stal waar we stonden mochten ze bijeen komen en hun geschoten wild uitstallen op het erf, zag er ook eens een haas tussen die nog leefde, maar een verdomd rottig schot heeft mogen ontvangen, geen jager die er naar maalde. Nein danke.. Inglorious bastards vind ik ze.

magda_90

Re: Paard doodgeschoten, jachtvergunning ingetrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:58

Als je weet dat het jachtseizoen er is, dan houdt je je kat toch binnen? Ik praat het afschieten ervan niet goed, maar als je het risico weet dan kun je er ook wat aan doen. Net als je hond aangelijnd houden.

Overigens, tegen het openen van hekken. Hebben jullie een ijzeren hek met daarom heen stroomdraad? Want dan kun je een beste tik op het hek zetten namelijk, hebben wij ook gedaan. Dat schrikt ze wel af.

christamaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:59

Wat erg zeg! Het zou je maar gebeuren ben je je paard kwijt door zo`n idioot!
Wel raar dat hij nu pas zijn vergunning moet inleveren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:00

magda_90 schreef:
Als je weet dat het jachtseizoen er is, dan houdt je je kat toch binnen? Ik praat het afschieten ervan niet goed, maar als je het risico weet dan kun je er ook wat aan doen. Net als je hond aangelijnd houden.

Overigens, tegen het openen van hekken. Hebben jullie een ijzeren hek met daarom heen stroomdraad? Want dan kun je een beste tik op het hek zetten namelijk, hebben wij ook gedaan. Dat schrikt ze wel af.

Wij wonen buitenaf dat zou betekenen dat onze honden en katten 5 maanden lang niet vrij kunnen lopen op onze weides en in ons eigen bos.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:02

Tja, hoe sneu het ook is. Je weet van het risico dus het kan dan gebeuren dat ze geraakt worden. Ik rechtvaardig het niet, maar in deze wereld moet je gewoonweg je eigendommen beschermen tegen derden. Als dat betekend binnenhouden, dan zij dat zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:10

Dus paarden ook maar 5 maanden ophokken? En ook niet meer rijden of dergelijke? (sowieso niet in het bos en hier is de bak ook omringt en komen ze best dichtbij, ze zouden zich maar eens vergissen ... ). Ik vind het best krom :+ Hier gelukkig nog niks gebeurd, maar vorig seizoen kwamen ze gewoon al schietend door het bosje achter mijn weides/stallen .. ik vond het echt eng, daarom niet omdat ze op de paarden zouden mikken (ze weten in principe dat daar paarden staan) maar er moest een kogel maar eens afwijken ... Gelukkig sta ik nu op andere weides en ik hoop dat ze daar verder uit de buurt blijven. Brrr.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:12

Lees wat er staat of reageer niet. Ik had het over loslopende katten en honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:13

Dus? Paarden (en koeien) knallen ze blijkbaar ook af .. dus dan moet je die eigendommen ook maar binnenhouden als je zeker wil zijn ... toch?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:19

Blijft moeilijk lezen. Maar ja, wil je zeker zijn, houdt ze dan binnen. Wou je dat horen? Bij deze dus.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:26

Jagers zijn echt walgelijk! Ik heb er werkelijkwaar geen goed woord over te zeggen. Komt nog eens bij dat de jagers hier in de buurt soort mongolen zijn die je niet kunt aanspreken,
doen alsof het hun bos is, en je proberen te imtimideren door met geweer op hun arm jou kant op te komen om weer een lul verhaal op te hangen dat je niet met het paard in het bos mag.
Hier is zelfs kort geleden een man doodgeschoten (!!!!) omdat ze hem voor een beest aanzagen. Sorry hoor maar je schiet toch pas als je het scherp ziet? Stelletje ............!!!!
Natuur regelt zich zelf, hebben we geen schietgeile heethoofden voor nodig.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:28

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:31

ELpatcho schreef:

Zucht... Als het echt zo makkelijk was. De natuur kan zichzelf niet meer handhaven, daar is Nederland te klein en dus te dicht bevolkt voor.
Er moet dus wel flora- en faunabeheer uitgeoefend worden.

paardrijwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:32

als iemand op een hart kan mikken kan hij ook zien dat het een paard is echt triest

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:32

Arm paard -O- Ik haat jagers echt...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:45

Het jachtseizoen begint toch pas 15 oktober?
Of is het voor zwijnen anders, die hebben we hier niet.

Mijn shet staat ook naast het bos, en het stukje bos naast haar weiland is ook de rustplaats voor een groepje reeën.
Die reeën lopen ook vaak bij de pony's in de wei.

Heb hier nog niks van jacht gemerkt, maar zie wel al een hele tijd geen reeën meer, al zo'n 6 weken niet meer, heel vreemd.

Erg kwalijk dat iemand een pony aanziet voor een zwijn, dan heeft de jager m.i. nog niet genoeg zicht op het dier om te mogen schieten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:46

Ibbel schreef:
Op mijn land wordt ook niet gejaagd. Maar rondom wel. En de regels zijn zo dat dat dan mag. Jagers mogen zelfs hun hond mijn land opsturen om geschoten wild te apporteren.
Maar ik mag níet zien of de jagers hier in de buurt inderdaad 30 hectare jachtpacht hebben. Dat is vertrouwelijk. De polite komt controleren, maar krijgt dat ook niet te zien. Hoe krom is dat? Kan best wezen dat-ie helemaal niet voldoet aan de eisen binnen de jachtwet, maar dat kan niemand nagaan. Niemand heeft mij gevraagd of ik jachtpacht heb afgegeven of niet. Er staat nergens officieel gerapporteerd dat ik géén jachtpacht heb afgegeven.

Overigens is drijfjacht in NL bij mijn weten verboden, en het uitzetten van gefokte fazanten ook.

Nou verboden??? hier doen ze dat hoor, vorig jaar gezien op de weilanden van waar ik stond met mijn paard, echt belachelijk en dan ook nog eens schieten op 25 m afstand van de stallen en de paddocks. Alle paarden werden dol van die knallen.

Ik snap iets niet, een zwijn is toch een laag bij de grond dier en paard is toch heel anders dus als je de hals en of kop zien kan dan zie je toch als een goede jager wat het verschil is.

Nee hup afnemen die vergunningen. Alleen boswachters en niet zomaar aan jan en alleman.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:53

Als de jagers hier het protocol goed aan houden kan ik er mee leven.

Ze waarschuwen ons als ze gaan jagen, zodat de paarden en andere dieren naar binnen kunnen.
Ze voeren de herten en ander groot wild in de winter zodat ze in leven blijven, zonder hongersnood, en in het voorjaar voor gezonde nakomelingen kunnen zorgen.
Op de voerplaats wordt niet geschoten.
Tuurlijk is dit in eigen belang zodat er ook wat te schieten overblijft, dat realiseer ik me.

Ook is het hier zo dat als er groot wild aangereden wordt en gewond wegvlucht dat de jager gebeld wordt en die is verplicht net zolang te gaan zoeken totdat hij het aangereden stuk wild gevonden, en zonodig afgeschoten, heeft.
Beest heeft dus geen lijdensweg na aangereden te zijn.

Maar net als Wilawander zegt.... het alcohol gebruik is niet grappig.
Jagers drinken gewoon tijdens de jacht Schnapps! Zelfs hun eigen jachthonden worden zo nu en dan aangeschoten.
Belachelijk.

Hier betalen de jagers trouwens een godsvermogen voor de jachtpacht.
Helaas krijgen ze daarvoor wel het recht over de landerijen te lopen.
Alle weiden die een bepaalde afstand van de woonhuizen hebben mogen belopen worden.
Dat is echt prut.
Zelfs met een degelijke omheining mogen ze erdoor, zonder iets kapot te maken natuurlijk.
Ze doen het niet zo heel snel maar mogen dus wel.
In ruil daarvoor heb je recht op een percentage van de opbrengst..

Jaaa daar had ik nou net behoefte aan :(

Ik vind het niet leuk, maar helemaal negatief beoordelen wil ik het ook niet.
Er zitten ook positieve kanten aan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:58

Bij de jachtvergunning een bril leveren om verder te zien dan de neus lang is.... misschien een plaatjesboek erbij, zodat de jager weet wat een zwijn is en wat een paard...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:01

Wat ik me afvraag, is hoe ze zo'n mooi dodelijk schot kunnen geven maar niet het verschil zien tussen een paard of een zwijn...ook al is het een shet, dan nog zijn er toch echt wel duidelijke verschillen....
Ze zijn gewoon zo schietgraag, ik vraag me af of het ze wel wat kan schelen als ze een ander dier schieten..
Ik zou toch ook niet blij zijn als ze m'n kat of hond schieten...
Ze kunnen beter een selecte groep de wildstand op peil laten houden en niks voor het plezier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:08

Ik ben er altijd als ze hier jagen ivm mijn merrie die door het aanschieten panische angst heeft. Maar ook om te zien of alles naar behoren gaat op mijn terrein en ze weten inmiddels dat ze aan mij een verkeerde hebben. Want mijn dieren wat aandoen dan ben je bij mij aan een verkeerd adres. Ik zie dus regelmatig hoe er gejaagd word en dat is schieten op alles wat beweegt en zeer ongecontroleerd. Veel dieren rennen weg vol met hagel en creperen ergens. Ben niet tegen jagen maar wel op de manier die ik heb leren kennen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:13

Ik ben er ook altijd bij als ze door mijn land heen gaan.
Een keer vloog het hagel me om de oren, en dat heb ik laten weten!

Gelukkig zijn mijn paarden niet bang, dat scheelt een stuk. (lang leve oorlogspaarden <3 )
En de jagers weten dat nu....

Ze waren me 'vergeten' te waarschuwen... paarden stonden dus nog buiten.
Waren zeer nieuwsgierig en niet bang, niet voor de honden en al helemaal niet voor het schieten.
Gingen dus kijken en liepen de jagers gruwelijk in de weg...
Met als gevolg dat ze dus niks konden jagen... *\o/* *\o/* *\o/*
Ik krijg dus altijd een telefoontje. }>

En ze bieden me een glaasje schnapps aan...... -O- :7

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:16

ALLE jagers die ik ken zijn misbaksels van het ergste soort...schieten alles wat ze kunnen raken,of het nou dieren zijn die geschoten mogen worden of niet, alles gaat eraan..en daar vervolgens ook nog over lopen snakken.In mijn omgeving gebeurd genoeg wat het daglicht niet kan verdragen op het gebied van de jacht. Eigenlijk zijn het slappe kl**tzakken die waarschijnlijk thuis niets te zeggen hebben. Ik hoop maar dat niet alle jagers zo zijn als in deze omgeving,maar het is bijna altijd wel een bepaald type (on)mens. Ik vind de jacht niet meer van deze tijd, er loopt nog een handje vol wild,bij lange na niet meer zoals vroeger het geval was. Maar de mens heeft er een handje van om alles om te draaien: reeen moeten afgeschoten worden om o.a. geen gevaar te zijn voor het verkeer. Volgens mij is de mens de allergrootste vijand van de natuur! Hier lopen lui die nadat ze hele rare dingen hadden gedaan na een halfjaar vrolijk weer hun jachtvergunning terugkregen,absurd.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:20

magda_90 schreef:
ELpatcho schreef:

Zucht... Als het echt zo makkelijk was. De natuur kan zichzelf niet meer handhaven, daar is Nederland te klein en dus te dicht bevolkt voor.
Er moet dus wel flora- en faunabeheer uitgeoefend worden.

Dat klopt, maar wat imo nu gebeurd vind ik verre van flora en fauna beheer.
Deze mannen vergiftgen roofdieren zodat hun meer te schieten hebben, wat is daar beheer van??? Het beetje regulatie systeem dat de natuur heeft ontregelen ze zodat deze schietgeile arrogante domme ventjes lekker kunnen blijven schieten. Vaak geven ze ook nog even onjuiste cijfers op, omdat ze toch wat meer geschoten hebben dan officieel mag.

Daarnaast pesten ze de echte natuurliefhehebbers de natuur uit. Niet alleen met pesten maar regelmatig met regelrechte bedreigingen.

Komt ook nog boven op dat deze mannen blijkbaar niet dieren van elkaar kunnen onderscheiden. Maar omdat ze liever schieten dan een keer naar huis gaan zonder te schieten, schieten ze ook maar op bewegende dingen waarvan ze niet zeker zijn wat het is en er dus paarden/katten en soms mensen worden geraakt.

Nee, dit vind ik verre van flora en fauna beheer als je een paar mannen die graag schieten en geen bal om de natuur geven als jagers aanstelt, ze vergunningen geeft en ze vervolgens niet controleert.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:28

Hier valt het (van ver bekeken) wel mee met de jagers. Het zijn vooral de boeren zelf die op hun velden jagen (kleinwild) en alles en iedereen dat van hen geen toestemming heeft gekregen wordt van het veld gestuurd.
Bijna niemand heeft hier vergunningen voor zwijnen, vossen of reeën. Nu worden die dieren wel geschoten maar vaak is dat tijdelijk dat er een bepaald aantal afschot toegestaan is omdat er plaatselijk teveel rondlopen.
Als de boeren iemand zien jagen die ze niet kennen en als ze te weten komen dat het niet reglementair gebeurd dan wordt die persoon aangegeven. Beetje 'mijn veld, mijn jacht' mentaliteit :D .

Neemt niet weg dat er altijd ergens wel een halve gare rondloopt en dat ik idd de katten binnenhoudt als ik zie dat ze in m'n buurt aan het jagen zijn.