tiny_tiger schreef:nou sorry hoor maar een paard is toch groter dat een zwijn triest zo iets het zal je paard maar zijn
Een shetlander niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Niet alleen in Duitsland hoor. In Frankrijk kunnen ze er ook wat van. In dit geval gaat het nog om dieren die worden afgeschoten, in Frankrijk nemen ze mensen op de korrel.
Acuut intrekken die vergunning. En een rechtszaak aan hun broek, met vervolgens een geldboete dat ze er de rest van hun leven ziek van zijn.....
magda_90 schreef:Als je weet dat het jachtseizoen er is, dan houdt je je kat toch binnen? Ik praat het afschieten ervan niet goed, maar als je het risico weet dan kun je er ook wat aan doen. Net als je hond aangelijnd houden.
Overigens, tegen het openen van hekken. Hebben jullie een ijzeren hek met daarom heen stroomdraad? Want dan kun je een beste tik op het hek zetten namelijk, hebben wij ook gedaan. Dat schrikt ze wel af.
Hier gelukkig nog niks gebeurd, maar vorig seizoen kwamen ze gewoon al schietend door het bosje achter mijn weides/stallen .. ik vond het echt eng, daarom niet omdat ze op de paarden zouden mikken (ze weten in principe dat daar paarden staan) maar er moest een kogel maar eens afwijken ... Gelukkig sta ik nu op andere weides en ik hoop dat ze daar verder uit de buurt blijven. Brrr. Ibbel schreef:Op mijn land wordt ook niet gejaagd. Maar rondom wel. En de regels zijn zo dat dat dan mag. Jagers mogen zelfs hun hond mijn land opsturen om geschoten wild te apporteren.
Maar ik mag níet zien of de jagers hier in de buurt inderdaad 30 hectare jachtpacht hebben. Dat is vertrouwelijk. De polite komt controleren, maar krijgt dat ook niet te zien. Hoe krom is dat? Kan best wezen dat-ie helemaal niet voldoet aan de eisen binnen de jachtwet, maar dat kan niemand nagaan. Niemand heeft mij gevraagd of ik jachtpacht heb afgegeven of niet. Er staat nergens officieel gerapporteerd dat ik géén jachtpacht heb afgegeven.
Overigens is drijfjacht in NL bij mijn weten verboden, en het uitzetten van gefokte fazanten ook.
)
magda_90 schreef:ELpatcho schreef:Natuur regelt zich zelf, hebben we geen schietgeile heethoofden voor nodig.
Zucht... Als het echt zo makkelijk was. De natuur kan zichzelf niet meer handhaven, daar is Nederland te klein en dus te dicht bevolkt voor.
Er moet dus wel flora- en faunabeheer uitgeoefend worden.
.