Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naomisnip

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:44

Gummie ben het met je eens!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:06

gummie schreef:
Misschien een rare reactie, maar iedereen vindt het sneu voor hem (en dat is het natuurlijk ook!!) maar ik vraag me dan af: wat maakt dat dit paard zo vreselijk in de staak gaat? Vind dat ook sneu voor het dier namelijk. Vat dit aub niet op als kritiek op de ruiter!! Want dat zeg ik niet. Misschien was de spanning het beest gewoon te veel geworden, en is dit een uiting van pure stress. Hoe dan ook jammer dat het beest zo gestresst is dan... -O-

Ik heb overigens geen bijzonder respect voor de ruiter, want vind het niet meer dan normaal dat je op deze wijze de ring verlaat. Had iemand hier dan verwacht dat ie het beest de ring door zou rammen dan??

Sommige paarden zijn nou eenmaal stresskippen. Die van mij is dat ook, en als die eenmaal van de rel is reageert ie net zo. Dat heeft niets met de manier van rijden oid te maken want die van mij leidt een luizenleventje, al helemaal in vergelijking met dit toppaard. Het zit gewoon in zijn karakter. En ja, dat is heel sneu voor het dier, maar helaas is daar weinig aan te doen, behalve wat met speciaal voer rommelen (áls dat al effect heeft) en vooral meedenken met je paard. Ik moet me dus inderdaad altijd afvragen wáárom mijn paard in de staak gaat, omdat het lang niet altijd echt staken is, als je begrijpt wat ik bedoel. Nou zeg ik niet dat dit bij dit paard ook zo is, maar het zou wel verklaren waarom het paard zo reageerde, én waarom David op deze manier op het paard reageerde, want dan heeft ie al eerder met dat bijltje gehakt. ;)
Maar dan nog heb ik respect voor zijn reactie, want ik weet hoe gefrustreerd ik af en toe al kan raken van mijn paard, laat staan hoe dat dan moet zijn als het gebeurd op de OS, waar je 4 jaar naartoe gewerkt hebt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:11

Citaat:
Maar dan nog heb ik respect voor zijn reactie, want ik weet hoe gefrustreerd ik af en toe al kan raken van mijn paard, laat staan hoe dat dan moet zijn als het gebeurd op de OS, waar je 4 jaar naartoe gewerkt hebt

Mee eens hoor, maar we hebben het nog steeds vooral over de frustratie die het bij de ruiter kan oproepen, ipv over de frustratie die het paard kennelijk heeft. Dit paard was echt de kluts kwijt... Ik vind dat sneu, dat het paard zo gestresst of gefrustreerd raakt ergens van.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:15

Huh, daar heb ik in het stuk dat boven het stukje staat wat jij nu gequote hebt een heel verhaal over geschreven?
Geloof mij, die van mij kan van het minste of geringste ook zo reageren, ik vind het dus helemaal niet zo gek. En echt niet dat ik van mijn paard het hogere dressuurwerk verwacht, of meer dan hij aankan hoor... Hij heeft gewoon de eigenschap om heel goed van een mug een olifant te kunnen maken. Als er maar een klein beetje spanning is maakt hij dat in z'n hoofd enorm waardoor hij helemaal van het padje af raakt. Het zit gewoon in zijn karakter, in zijn bloed. Sommige paarden hebben dat nou eenmaal, die kunnen gewoon niet goed met spanning omgaan.
Nogmaals, ik weet natuurlijk niet of dit paard ook zo is, maar in ieder geval kijk ik niet heel raar op van de reactie van dat paard omdat ik die van mij ken :')

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:53

pniekepnak schreef:
Huh, daar heb ik in het stuk dat boven het stukje staat wat jij nu gequote hebt een heel verhaal over geschreven?
Geloof mij, die van mij kan van het minste of geringste ook zo reageren, ik vind het dus helemaal niet zo gek. En echt niet dat ik van mijn paard het hogere dressuurwerk verwacht, of meer dan hij aankan hoor... Hij heeft gewoon de eigenschap om heel goed van een mug een olifant te kunnen maken. Als er maar een klein beetje spanning is maakt hij dat in z'n hoofd enorm waardoor hij helemaal van het padje af raakt. Het zit gewoon in zijn karakter, in zijn bloed. Sommige paarden hebben dat nou eenmaal, die kunnen gewoon niet goed met spanning omgaan.
Nogmaals, ik weet natuurlijk niet of dit paard ook zo is, maar in ieder geval kijk ik niet heel raar op van de reactie van dat paard omdat ik die van mij ken :')

Ja dat zeg ik toch... dat ik het sneu vind voor het paard dat ie zo ondersteboven raakt om welke reden dan ook. Op welke manier kan dat niet kloppen met wat jij beschrijft? Ik geef gewoon aan dat ik het sneu vind voor een paard dat ie zo in de stress schiet. Ik geef daarbij geen enkel oordeel over de ruiter, dus begrijp jouw reactie nu niet... Of het nu komt door karakter, door het bloed, of wat dan ook: het dier is zichtbaar gestresst en dat vind ik sneu voor 'em. Zoals ik dat ook voor een mens zou vinden. Om het dan maar als normaal te beschouwen, vind ik wat ver gaan. Angst bij mensen met een angststoornis is ook niet normaal, in tegenstelling tot reeele angst bij een mens. Als dit paard zo in de staak schiet door zijn karakter, zoals jij beschrijft, dan vind ik dat jammer voor dat paard. Dat is wat ik zeg je zal maar zo onder spanning staan dat je niet meer weet wat voor of achter is... Lijkt me gewoon echt onprettig.

Wat jij schrijft, en wat ik schrijf, spreekt elkaar op geen enkele manier tegen hoor :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:52

Nee idd, volgens mij bedoelen we allebei precies hetzelfde maar praten we gewoon een beetje langs elkaar heen :')

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:33

het paard schrok van mensen die een regenjas aan gingendoen omdat het regende.

maar ik vind het heel normaal als mensen zeggen: wat goed van die ruiter dat hij het zo goed en diervriendelijk heeft opgelost. want het is toch aardig als iemand iets goeds doet hem daar ook voor te belonen door bijv. een compliment? of is dit nou heel raar????!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:40

Nee hoor, vind ik ook gewoon normaal. :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:49

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:41

Waves schreef:
Broccoli schreef:
Ontzettend sneu. Zul je altijd zien: juist op zo'n belangrijk moment!
Ik heb respect voor de manier waarop hij met zijn paard om blijft gaan en voor zijn reactie.

Dit snap ik niet? Hoe had hij in hemelsnaam anders KUNNEN reageren?

Wat doen jullie dan als je paard zo doet? Toch gewoon hetzelfde? Iets anders verergerd de situatie alleen maar. Beetje raar hoor, dat een topsporter respect krijgt voor iets volkomen normaals. Hadden jullie verwacht dat hij zijn paard af ging rossen ofzo?

De reactie die hij naderhand gaf misschien? :roll:
En uit teleurstelling kun je je wel degelijk afreageren. En IK heb respect dat ie dat niet doet :j .