van Grunsven naar 73%, Sjef gisteravond niet goed (+film)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: van Grunsven naar 73%, Sjef gisteravond niet goed (+film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:05

Beterschap voor Sjef. Laten we hopen dat het door "verkeerd" eten kwam. Ik kan me de stress wel goed voorstellen. Ze heeft zich zoals altijd echt bewezen een topper te zijn, die onder druk kan blijven presteren. Niets meer dan enorm respect van mijn kant. Ik heb Patrick helaas niet zien rijden. Was net de hond en kinderen aan het uitlaten. Hopelijk kan ik die proef nog ergens terug zien.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:10

Retlaw schreef:
Ze heeft super gepresteerd onder deze "omstandigheden" (privé)
Echt een goede vaste waarde voor het team!

daar ben ik het dus helemaal mee eens.
petje af voor Anky en Salinero natuurlijk

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:13

Wat een topwijf is Anky. Wat een prestatie, ik ben gewoon trots op ´onze´ Anky!! Op safe gereden, een goed begin voor het Nederlands team en Salli op zn 3e Spelen weer een vaste waarde voor het team. Hulde.

En wat een ontzettend respectloze reacties in dit topic. Ga je schamen met je Becelgrapje, echt waar!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:28

Ik denk dat iedereen heel trots mag zijn op anky.

Ruim 15 maanden uit de sport, met de 18 jarige salinero naar de os.
Het zal een enorme druk voor haar zijn omdat er zoveel van haar verwacht wordt en dan ook nog problemen met sjef.

Petje af voor anky om zo goed te presteren en ik hoop dat ze nog een laatste keer gaat knallen in de kur met salinero.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:29

Kunnen wij Patrik niet gewoon adopteren als Nederlander? :+:

Ik vond Anky erg goed rijden, ze doet het toch maar mooi. Hopelijk is alles goed met Sjef :(:)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:55

schipper1 schreef:
Ga je schamen met je Becelgrapje, echt waar!

Bondscoach en echtgenoot Sjef Janssen moest op bed blijven met griep en gezien zijn medische voorgeschiedenis (in november 2011 is een goedaardige tumor uit zijn hoofd verwijderd) maakte Anky zich uiteraard extra zorgen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:55

Respect voor Anky dat ze nog zo'n proef neerzet! En ook Salinero top natuurlijk!

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:11

Anky had al eerder toch een emotioneel WK/OS/EK? toen was er toch een familielid overleden? Ik hoop dat Sjef snel opknapt
en zich weer fit voelt. En Anky is een toppertje 'doe de Anky anky anky':D
http://www.youtube.com/watch?v=kqyCrnTDBRI

Ondanks dat men spreekt van een goedaardig gezwel heeft je lichaam dan toch een klap gehad en een operatie. En dan is je gezondheid van toch minder dan voorheen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 18:22

PKfoto, volgens mij bedoel je haar vader?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:26

Ja volgens mij wel, toen was het toch ook extra emotioneel (Athene?). Ik vind het wel een kanjer dat ze ondanks de druk, spanning, emotie zo blijft sturen. Echte prof.

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:44

@ceasario: je acteert zelf ook als "boktdokter" door te suggereren dat het ziek zijn van Sjef met stress van hem te maken heeft. Ik snap niet dat je het nodig vindt om zoveel (negatieve) energie erin te steken om heel bokt te overtuigen dat het allemaal wel mee zal vallen met Sjef. Neem het gewoon voor een gegeven aan dat hij er niet bij was, en ga er vanuit dat het wel ernstig genoeg geweest zal zijn voor onze bondscoach zodat hij er niet was om Anky en Patrick te kunnen begeleiden!! En ook al valt het allemaal (gelukkig) mee zijn conditie is nog steeds niet goed na de operatie en dus is het heel begrijpelijk dat ook een griep voor hem eventueel al zeer belastend is.

Ik ken Sjef verder niet, maar hij lijkt me totaal niet het type om voor iets stoms lichtzinnigs zijn plicht en passie te verzaken.

Diepe buiging voor Anky en haar prestatie. En alle begrip voor haar emoties na haar rit, ongeacht waardoor die precies veroorzaakt werden!!

*edit* net het stukje bij de NOS gezien. Wat een schitterend wijffie is het toch die Anky!! Duidelijk dat de emoties doorbreken bij het praten over dat Sjef er niet bij kon zijn, en later nog eens toen ze aanhaalde dat Sallie het zo goed gedaan had en haar niet had laten zitten...pfff zelf even een brokje wegslikken als verstokte dressuurliefhebber...prachtig haar beleving en emotie

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:53

Zag net het interview met Anky bij de NOS. Wat een respect verdient deze vrouw. Prachtige sportster, geweldige teamplayer en natuurlijk een fantastische amazone!
Ik verheug me op de Special en de Kur!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:58

Zag net ook het interview, potver dat doet wel wat me me jeetje

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:59

super! echt top dat ze het nog zo goed doet!
heb geen intervieuw gezien met anky maar heb wel respect, vinds het echt sneu voor der.
ga zo intervieuw terugkijken!

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:06

sportfokker schreef:
Welk paard loopt er nu z'n 3e Olympische Spelen? Fenomenaal toch dat dit gebeurt!

Zo is het, wat een prestatie, wat een sportvrouw en wat een mooi mens. Diep respect.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:10

Hmm, omdat ik in Engeland zit kan ik de NOS filmpjes niet bekijken.
Iemand die kan samenvatten? Ik stond zo'n 10 meter er vanaf maar heb hen niet meegekregen :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:16

Ze was trots op Sali dat zei ze en dat ze geprobeerd heeft om iemand te regelen die bij Sjef zou zitten zodat ze zich daar geen zorgen over hoefde te maken, maar dat deed ze toch. En dat ze het zo geweldig vond dat Patrik haar opgevangen had (toen begon ze heel erg te snikken). En dat ze zo trots was dat Sali stil stond dat was sowieso zijn olympisch record.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:19

En wat Sali allemaal voor haar gedaan gepresteerd heb

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:32

Mooi stukje tv. Het was allemaal erg emotioneel voor haar. Begrijpelijk, ze had zich de dag wel iets anders voorgesteld. Ze heeft zich er goed doorheen geslagen. Maar tijdens het kijken naar een emotionele Anky, kreeg ik ook wel een brok in mijn keel.
Hopelijk is Sjef al dusdanig opgeknapt dat hij er morgen al weer bij kan zijn. En anders volgende week weer gewoon.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:54

Ik het topic even globaal doorgelezen en jammer genoeg de proef gemist vanmiddag ivm werken.

Maar persoonlijk vind ik de reacties hier nogal overdreven.. Sjef was ziek.. Niet stervende.. Ze is een topsporter en die horen gewoon te presteren tot op een zekere hoogte uiteraard. ;)

Hij was misselijk en aan het overgeven.. Dat heb ik ook wel eens.. :+

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:56

ik heb hem net teruggekeken, ze werd wel emotioneel maar ik begrijp het toch mooi om te zien dan!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:59

@Nanne, en bij jou is natuurlijk ook een tijdje terug een goedaardige tumor uit je hoofd gehaald?
En jij hebt ook op de OS gereden toen je vader net gestorven was? Natuurlijk is ze een topsporter maar ze krijgt de omstandigheden er maar even bij. ik vind haar een keisterke vrouw en heb diep respect voor haar en hoe ze over haar paard praat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:05

niet meer dan respect , Sali zijn 3de OS en Anky is gewoon een oude rot. zolang er tussen uit geweest , maar zo keihard geknokt en nu kunnen we weer genieten van deze 2 :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:05

Vala, die opmerking raakt kant noch wal..

Moeten we dan maar constant van het slechtste uit gaan? Mijn vader heeft een hartaanval gehad, als hij zegt pijn aan z'n arm te hebben schieten wij ook niet omhoog in de veronderstelling dat het een hartaanval is. :roll:
Je kan ook alles negatief gaan bekijken zeg..

Volgens mij zeg ik ook niks over het overlijden van haar vader? :?
Dus waarom je dat aanhaalt is mij een raadsel.

Ik zeg niet dat ik geen respect voor haar heb, sterker nog ik zeg eigenlijk weinig tot niets over Anky zelf. Het enige wat ik zeg is dat mijn inziens de reacties hier wel wat overdreven zijn. Er word gereageerd alsof Sjef balanceerde op het randje van leven en dood terwijl Anky, door de tranen heen, een wereldproef neerzette. :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:19

Het raakt voor mij de kant en de wal omdat jij vindt dat ze als sporter zich overal overheen moet zetten. Dit is niet de eerste OS dat ze emotioneel er nog een last bij heeft.
En wat jou betreft: heel knap dat jullie niet in de stress schieten als je vader pijn in zijn arm heeft. ik kan het nl heel goed begrijpen als mensen wel angstig zijn als ze iets heftigs hebben meegemaakt. Gelukkig kunnen jullie dat loslaten! maar heel veel mensen kunnen dat niet.