Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:47

Ok, hoe kunnen we dit nu organiseren?
Ik heb contact gehad met de Stentor afdeling Harderwijk en die besteden aandacht aan Rein morgen in hun krant en volgende week zaterdag/maandag omdat Rein naar Nederland komt vrijdag.
Er schijnt nu een tv ploeg te zijn in Spanje.
Ik heb ook gebeld met de Volendamse krant en ook zij willen helpen met aandacht voor Rein en de animo tot hulp maar ze willen dan een persoon waar ze zich toe kunnen richten als er mensen zijn die financieel willen bijdragen.
Hoe gaan we dit doen?
Via de Nederlandse contacten van Rein die Inge Umbgrove van het Spel en de afdeling in Uddel?
Help me iemand een idee!!!!

Jubee

Re: Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:52

Kijk eind van de dag op de website van rainbowranch.nl het is trouwens incorrect dat mijn vader in nederland gaat komen. De website word aangepast speciaal voor iedeeen of donaties.

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:40

Hoi dochter van Rein!
Oh fijn dan kunnen we allemaal ons steentje bijdragen althans financieel dan.
Rein heeft zovelen geholpen en ik wil vooralsnog wat terug doen zo, de ellende blijft natuurlijk maar daar kon niemand iets aan doen maar nu kunnen we voor de toekomst wel wat doen en helpen.
Ik heb groot respect voor hem en wat hij daar heeft neergezet en doet!
Ja weet je dat zei die man van de Stentor dat Rein naar Nederland kwam dus ja ga ik dat niet in twijfel trekken maar hij weet zeker ook niet precies hoe of wat heeft de klok horen luiden maar.......
Hoe is het nu met hem en de rest van de dieren?
Paarden, honden, kat (ik was er in 2008) ganzen, pony's, ezels, zwijntjes, kippen?

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:42

sorry, dochter of zoon? ben even niet zeker.....

Jubee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:57

Hey,

Ik ben de zoon van Rein.
De meeste paarden zijn terug. En zover ik weet zijn de ezels er ook allemaal. Ook een hangbuikzwijn is er. En een Emoe. Van de shetlanders weet ik niet zeker maar denk dat dat vanavond wel duidelijk gaat worden op sbs. Op dit moment is hij druk bezig om de belangrijke voorzieningen te treffen. zoals water en omheining. als je daar is geweest bent dan kan je misschien nog voor de geest halen dat hij zichzelf van water voorzorg door middel van tanks op de bergen. gelukkig heeft hij gisteren van een boer in de omgeving wel weer hooi kunnen krijgen om de paarden weer eten te kunnen geven.

gr

jurgen

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:13

Hoi Jurgen!
Ok dank voor de info alvast!
Ik dacht helaas al dat niet alle dieren het overleefd zouden hebben want het was zo plotseling en waar laat je die allemaal zo snel.
Dus vanavond op sbs ik ga kijken helaas, je vader had liever alles nog gehad ipv zo in de publiciteit te zijn bah.
Ja weet je ik denk dan het had verdorie nog erger kunnen zijn dan het al is, er zijn ook al mensen gestorven door de brand het is de hel daar nu.
Ik hoop in ieder geval dat velen een donatie zullen geven.
Mocht je nog contact met je vader hebben wens hem in ieder geval veel sterkte toe met alles namens iedereen hier en de mensen zoals ik ( en ook veel anderen hier in dit onderwerp) die bij hem geweest zijn.

Jubee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:14

Rainbowranch.nl is aangepast

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:17

In het AD stond vanochtend ook een heel artikel, inclusief interview. Zoals het daarin staat verteld Rein dat de vier shetlanders en één hond dood zijn. In hoeverre het waar is, durf ik verder niks over te zeggen.

Jurgen, je gaf aan dat er vanavond om 18.30 in hart van Nederland er iets over op tv zou komen, maar hart van nederland begint om 19.00. Is er een extra iets of heb je per ongeluk een onjuiste tijd vermeld?

Ik zie nog niks veranderd op de site?

Jubee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:27

Zeven uur correct mijn fout

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:31

Geeft niks, maar dan is het duidelijk. Zou jammer zijn als ik om half zeven de recorder programmeer en het mis namelijk!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:35

De bokt inzamelactie van paardenspullen lijkt me een goed idee hiervoor. Tenslotte hebben ze niets meer. Ik heb nog wel zadels liggen die ik wil geven. En vast ook nog hoofdstellen en co. Ik ga mijn kast zeker induiken.
En ook ff op FB een oproep doen wie er nog meer spullen die goed en netjes zijn over heeft en wil geven.

daisybrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:23

ik zou ook heel graag iets willen doen, ben er in februari nog geweest en vind het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurt is. maar zelf weet ik niet zo goed wat ik kan doen dus zou iemand mij dat kunnen vertellen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:27

Ik heb ook nog wel spullen die ik wil doneren, o.a. een wat ouder maar goed te gebruiken zadel. :j

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:44

Jubee schreef:
Hey,

Ik ben de zoon van [***].
De meeste paarden zijn terug. En zover ik weet zijn de ezels er ook allemaal. Ook een hangbuikzwijn is er. En een Emoe. Van de shetlanders weet ik niet zeker maar denk dat dat vanavond wel duidelijk gaat worden op sbs. Op dit moment is hij druk bezig om de belangrijke voorzieningen te treffen. zoals water en omheining. als je daar is geweest bent dan kan je misschien nog voor de geest halen dat hij zichzelf van water voorzorg door middel van tanks op de bergen. gelukkig heeft hij gisteren van een boer in de omgeving wel weer hooi kunnen krijgen om de paarden weer eten te kunnen geven.

gr

jurgen

Sterkte met alles! Onvoorstelbaar dat er zoveel verwoest is.
Fijn dat de paarden voor nu iig naar omstandigheden het goed maken.

Geweldig alle aandacht, hopelijk maakt het veel los onder de mensen!

KC schreef:
De bokt inzamelactie van paardenspullen lijkt me een goed idee hiervoor. Tenslotte hebben ze niets meer. Ik heb nog wel zadels liggen die ik wil geven. En vast ook nog hoofdstellen en co. Ik ga mijn kast zeker induiken.
En ook ff op FB een oproep doen wie er nog meer spullen die goed en netjes zijn over heeft en wil geven.

Dit topic lijkt me idd de beste plaats voor inzameling qua spullen, zou helemaal super zijn om straks ook van spullen te kunnen voorzien.

Zoals aangehaald gaat alle info over doneren via rainbowranch.nl , vanavond om 19.00 verslag op SBS6.
Ben erg benieuwd naar de beelden!

daisybrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:34

net gehoord dat ze de shetlanders zijn verloren:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:39

Och jeetje, wat triest! Heel veel sterkte!

Deborah1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:45

Ik heb echt met open mond zitten kijken. Ben er vorig jaar in oktober geweest en noemde het meteen een paradijsje. Hoorde net op Hart van Nederland dat er iets is opgezet om geld in te zamelen? Ben zelf niet rijk maar als er hulp nodig is kan er altijd contact met mij worden opgenomen. Weet iemand iets meer over de inzamelingsactie?

Groetjes, Deborah

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:49

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:52

Jolliegirl schreef:
Ik zie het zeker wel zitten om mee te helpen met een actie en die kant op te gaan om te helpen met heropbouw!

Ik ook als het nog in m'n vakantie valt!

Deborah1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:57

Ik blijf hier meelezen. Zoals ik al schreef, geld heb ik niet, maar ik kan misschien wel met andere dingen helpen....

soraya52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:47

Op de site staan nu inderdaad allemaal gegevens om financieel te helpen. Wellicht Jurgen kunnen jullie ook aangeven waar er spullen worden in gezameld zodat dat door een ieder daar gebracht kan worden. Ik denk dat er eerdaags wel iemand van jullie die kant op zal gaan?

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:03

Spullen om te doneren heb ik ook genoeg. Als ze iets kunnen doen met halsters, touwtjes, zadeldekjes enz., dan heb ik hier een voorraadje wat ik graag wil afstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:08

pff wat zwaar is het nu voor ze , heb helaas niks om te doneren. zit krap bij kas en doe al jaren niks meer met paarden...

Wendy_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:21

Zelf ben ik in 2006 naar de Ranch geweest en heb mij daar weer "hervonden" samen met het paard Sharif. Later heb ik Nederland nog hulp gezocht bij de HBP Veluwe. Ook ik wil graag helpen, als er acties oid worden gehouden/heropbouw noem maar op. Zo'n belangrijk plek mag niet verloren gaan! Rein en de paarden hebben een heel bijzonder plekje in mijn hart.

Groetjes Wendy

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:17

De inzamelingsactie voor paardenspullen is helaas al afgelopen, en aangezien we hier echt niet meer mogen inzamelen lijkt me het handigst dat die mensen die spullen hebben ofwel contact opnemen met de Nederlandse tak van de Ranch (info@rainbowranchveluwe.nl) ofwel even PB'en zodat er gekeken kan worden hoe we dit logistiek aan gaan pakken.

Ik kan me voorstellen dat er straks volop behoefte is aan dekjes, singels, halster (touwen), caps ed!