Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:10

Rath is in het begin wat over enthousiast geweest en heeft dingen geroepen die hij niet waar heeft kunnen maken, okay. Maar om hem nu de OS te misgunnen; IK vind het heel jammer dat deze combinatie niet aan start komt.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:17

Ook al heb ik het niet zo op Rath, ik vind het toch erg sneu voor ze.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:44

Ik vind het ook wel jammer. Was wel benieuwd of ze hun stijgende lijn vast hadden weten te houden.

Ik vind alleen deze opmerking een beetje raar. Dat heeft niks toemaken met de prestaties van Rath en Toot...
Citaat:
De vader van de door de ziekte Pfeiffer gevelde zoon, Matthias Rath,steekt zijn zoon een hard onder de riem. Matthias is de juiste dressuurruiter voor deze wonderhengst "Totilas". Ongeacht alle kritiek is het bewonderswaardig wat hij al met Totilas tot zijn ziekte heeft bereikt. Zijn prestaties zijn bijvoorbeeld duidelijk beter dan van Isabell Werth.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:47

En bovendien schrijf je hart met een t.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:50

OomaaikeoO schreef:
Ik vind het ook wel jammer. Was wel benieuwd of ze hun stijgende lijn vast hadden weten te houden.

Ik vind alleen deze opmerking een beetje raar. Dat heeft niks toemaken met de prestaties van Rath en Toot...
Citaat:
De vader van de door de ziekte Pfeiffer gevelde zoon, Matthias Rath,steekt zijn zoon een hard onder de riem. Matthias is de juiste dressuurruiter voor deze wonderhengst "Totilas". Ongeacht alle kritiek is het bewonderswaardig wat hij al met Totilas tot zijn ziekte heeft bereikt. Zijn prestaties zijn bijvoorbeeld duidelijk beter dan van Isabell Werth.

Typische uitspraken idd maar ja die worden al gedaan sinds de verkoop van Toot.
Zelfreflectie is niet bekend bij hen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:13

En waarom dan weer Isabell Werth een trap na geven? Bah, ik begin deze mensen steeds vervelender te vinden. Onsportiviteit ten top!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:25

Vind het ook verbluffend dat duitse toppers zoals bv ludger beerbaum niet louter positief zijn over het hele circus plus prestaties. Dus tja dan kunnen de simpele bokkertjes die het gewoon nooit hebben zien zitten met de combi Toot en Rath wel onsportief zijn en Rath niets gunnen maar blijkbaar zitten zij daarmee wel op een hoogte met de mensen die wel degelijk weten wat ze zeggen ;).

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:26

Tjah marketing technisch hebben ze het allemaal niet handig aangepakt, zeker het natrappen van een van 's werelds beste amazones past niet bij het beschavingsniveau dat je van mensen met een dergelijke statuur mag verwachten.

Wel jammer al die tegenslagen/ongelukken/ziektes, draagt allemaal niet bij aan de pracht van de sport waar een dergelijk goed paard zou kunnen schitteren.

Je zou haast in bad karma gaan geloven.... Wondercombinatie uit elkaar halen en vervolgens zelf niet kunnen schitteren, erg jammer.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:44

Nou je het zegt!!
Zou karma dan toch echt bestaan? ;).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:47

easygoing schreef:
Vind het ook verbluffend dat duitse toppers zoals bv ludger beerbaum niet louter positief zijn over het hele circus plus prestaties. Dus tja dan kunnen de simpele bokkertjes die het gewoon nooit hebben zien zitten met de combi Toot en Rath wel onsportief zijn en Rath niets gunnen maar blijkbaar zitten zij daarmee wel op een hoogte met de mensen die wel degelijk weten wat ze zeggen ;).

Ik heb dit drie keer gelezen, maar kom er niet uit wat je nu eigenlijk bedoelt.... Probeer het nog eens als je wilt?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:08

Bloodymary voor mij is het duidelijk zo.
Snap je het niet dan zou ik zeggen lees alle toot/rath topics even door.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:25

Komt ie niet??? -O- Damn, had Rath met Toot graag tegenover Gal met nieuw paard gezien :Y)
Al moet ik bekennen dat dit ook weer niet een mega verrassing is; daarvoor zijn er iets teveel wedstrijden om te veel verschillende redenen afgemeld. Inieder geval beterschap voor Rath, en ik hoop op een titanen-treffen volgend jaar dan maar weer. Als Sjef Janssen zich er mee gaat bemoeien kan dat best interessant worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:28

Citaat:
Zijn prestaties zijn bijvoorbeeld duidelijk beter dan van Isabell Werth.

Ehm. Naar mijn weten is de erelijst van Isabell al wel iets langer dan die van MAR.

Niettemin blijf ik het sneu vinden voor MAR. Is het een leugen? geen idee, ik ga ervan uit dat hij wel degelijk ziek is. Ook hij is maar een mens en ook hij kan ziek worden. Extra zuur voor hem dat hij nu in het zicht van de haven (lees: de OS) is gestrand.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:30

Dinopino schreef:

Afgezien van het slechte Nederlands en het feit dat de vader van Matthias Rath niet Matthias Rath heet is het ook nog eens een foutieve vertaling van wat Klaus-Martin Rath gezegd heeft. Hij heeft gezegd dat ondanks alle kritiek de resultaten van Matthias helemaal zo slecht niet zijn geweest (en daarin geef ik hem gelijk hij staat steeds op plaats twee of drie van de wereldranglijst) en beter dan bijvoorbeeld die van Isabel Werth (en ook dat klopt gewoon). Het is ook maar hoe je perceptie van goed of slecht is. Ik dacht meteen al dat hij het niet zo goed zou doen als Gal maar wel bij de top vijf van de wereld zou horen en tot nu toe klopt dat. Dus ik was zelf helemaal niet zo teleurgesteld in zijn prestaties. ;)

Ook heeft Rath gewoon gelijk als hij zegt dat Totilas mensen bereikt die daarvoor niets met paardensport hadden. Dit is gewoon waar en komt omdat er zoveel geld voor Totilas is betaald, dat is de enige reden. Ik ken een heleboel mensen die niet weten wie Edward Gal is en Matthias Rath kennen ze ook niet. Van Adelinde Cornelissen hebben ze nog nooit gehoord en ze denken dat Parzival een beroemde opera is. Anky kennen ze wel want die heeft Olympisch goud en komt op de tv en Totilas kennen ze ook want dat is "dat dressuurpaard van tien miljoen".

Klaus-Martin Rath heeft ook gezegd dat Totilas nooit verkocht wordt. Want zijn vrouw zet hem nog liever op het gazon dan dat hij weggaat, hij hoort gewoon bij de familie. Dat vind ik nou echt hilarisch, een grasmaaier van tien miljoen. Dus wat sommige Bokkers ook schrijven de familie Rath doet gewoon lekker toch wat ze zelf willen, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk en er is niets wat welke gefrustreerde Bokker dan ook daaraan kan veranderen ongeacht hoeveel pagina's er nog vol worden gezeurd over Totilas. }>
Zoals ze in Engeland zouden zeggen "get a life".

Maar wel fijn om te zien dat er ook gewoon een heleboel mensen zijn die het naar vinden als iemand ziek is en niet kan paardrijden, of dat nou op een Shetlandpony of een paard van tien miljoen is.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:52

hoe komt matthias in de top 3 dan hij heeft maar 5 wedstrijden gereden

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:05

tiger27 schreef:
hoe komt matthias in de top 3 dan hij heeft maar 5 wedstrijden gereden

Op precies dezelfde manier waarop andere mensen hun klassering krijgen. Zelfs voor een paard van minstens tien miljoen gelden de normale regels van de FEI. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:39

Hermelientje, je hebt gelijk :). Maar Parsifal is ook een beroemde opera ;).

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:47

Ja een Duitse opera hè. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:58

Ja, Duits inderdaad :D.

Alenteja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:38

ceasario schreef:
russel schreef:
Wordt die jongen ook in zijn eigen land zo doodgetrapt?

Alleen als je aan de Rollkur doet.
en Toot is een erfenis daarvan.

Ja dus, de Duitse publieke opinie is radicaal anti-rollkur. Na Hagen is het halve land over hem heengevallen. Ik hoop dat RAth de wijsheid heeft om na herstel het paard rustig en relaxed op te pakken. En laat 'rollkur-trainer' Sjef Janssen ver wegblijven van deze combinatie. Rath heeft in Duitsland veel goodwill terug te winnen en daar gaat Janssen zeker niet bij helpen.

Alenteja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:50

Niet helemaal eerlijk dat het ziek zijn van Rath zo in twijfel wordt getrokken. Pfeiffer komt niet per se van zoenen (is slechts 1 van de vele manieren van overdracht van het virus) en het verloop van de besmetting is voor iedereen anders. Veel mensen maken een dermate lichte besmetting door dat ze er nauwelijks iets van merken, anderen zijn wekenlang zwaar ziek, waarbij de niet geringe naweeen nog maanden kunnen aanhouden. Er is geen medicatie en je moet het dus uitzieken. Niet uitzieken kan leiden tot een ernstige terugval en dan ben je weer helemaal terug bij af. Voor mij is het afzeggen van Rath een geloofwaardig verhaal.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:16

De kern blijft dat het doodzonde is dat dit paard niet te zien is op de OS.

Natuurlijk is het niet erg voor het paard....
Natuurlijk is het wel erg voor Rath....

Maar de grote verliezer is de dressuursport. Dat één van de allerbeste paarden ter wereld niet aanwezig zal zijn om zich te meten met de andere 'groten van dit moment', is echt jammer. Pfeiffer is erg en daar kan ook niemand iets aan doen, maar als je eerlijk bent kun je toch niet anders dan zeggen dan dat er vanaf de verkoop van Totilas veel geklungel en gedoe is geweest, en dat dit dus past in die aaneenschakeling van pech, domme acties, incidenten, slechte timing, ...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:19

geerke schreef:
misschien kun jij hem rijden dan?Ze zoeken nog iemand :+

nou schockemöhle zoekt nog een stalruiter _O-

Vind het echt balen voor MAR, had hem echt graag in actie gezien op de OS...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:51

Aw, ik vind dit toch heel jammer voor hem -O- of je nou denkt dat hij fatsoenlijk rijdt of niet, als je niet naar de OS kan vanwege ziekte is dat wel sneu.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:43