Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:50

Lante schreef:
Ik vind Tineke Bartelds haar visie op het geheel wel heel treffend; 'op een een wedstrijd moet je niet alleen in de ring, maar ook op het voorterrein de beste willen zijn.'

Volgens mij moet het toch echt in de ring gebeuren en niet op het voorterrein!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:52

ceasario schreef:
mylittlejoy schreef:
en kan me daarbij toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit wellicht niet gedaan werd als het een Duitse combinatie betrof.

Bull:
Het verhaal Christian Ahlmann doping wordt na jaren nog herhaald.. zo ook de tijd dat Ludger Beerbaum onder aanvoering van Paul Schockemohlen barreerde, films werden toen getoond.. En nu werd in het zelfde commentaar Denis Lynch veelvoudpleger weer gepakt.

Aken neemt zijn eigen verantwoordelijkheid om te proberen dat meer dan 400000 bezoekers zich aan zulke dingen niet hoeven te storen.

Laat ik even duidelijk maken dat ik het puur heb over het vertonen van de beelden op tv he? Het aanpakken an sich kan ik geen problemen mee hebben.

Edit: @murphy: Rath vind ik daarbij een ander verhaal. Er is altijd al veel commentaar geweest op Totilas geweest van Duitse bodem en dat is niet veel veranderd sinds hij bij Rath is.

murphy102

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:57

Mylittlejoy, dat ben ik het niet met je eens. Ik doel op de onderste zin van Ceasario: Aken wil dit niet, Duitsland wil dit niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:59

murphy102 schreef:
[Rath kwam er uiteindelijk achter dat de vriendelijke manier geen zoden aan de dijk zette vwb prestaties en daarom greep hij naar de Rollkur die Totilas herkende uit de tijd met Gal en leverde Rath dírect winst op.

Om uit eindelijk de grote verliezer te zijn..
Voor Aken staat men in de rij om toegelaten te worden...Maar men weet inmiddels onder welke voorwaarde.

En vergeet niet , zoiets kan men niet organiseren in Nederland..Hoeveel subsidies er ook in regio's gestoken gaat worden..
Het zal eerst tussen de oren moeten beginnen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:04

listiglistje schreef:
Lante schreef:
Ik vind Tineke Bartelds haar visie op het geheel wel heel treffend; 'op een een wedstrijd moet je niet alleen in de ring, maar ook op het voorterrein de beste willen zijn.'

Volgens mij moet het toch echt in de ring gebeuren en niet op het voorterrein!

Volgens mij gaat deze discussie over het rijden op het losrijterrein. Niet alleen het eindresultaat is belangrijk, de weg ernaar toe ook en daarbij is het commercieel gezien ook niet echt fijn als je als proffesionele amazone steeds in opspraak bent, omdat je stewards je regelmatig aanspreken om je losrijden t.a.v. paardenwelzijn, bovendien is het de vraag of je het als topsporter moet willen. Een proefje van een paar minuten winnen is leuk, maar als je er zulke duscussies omheen krijgt mag je je wel eens afvragen waar de fout ligt ...

En het gaat niet alleen om Lotje hè; Zoals reeds genoemd; Rath had bij zijn laatste wedstrijd ook een behoorlijke portie kritiek op zijn losrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:07

gummie schreef:
Dit is overigens wat er in 2006 al werd geschreven over eenzelfde discussie, op de site van Lotje zelf:

http://www.lotjeschoots.nl/public/index ... 8&lang=_en

In dit stukkie vallen een paar dingen op:

Citaat:
Dat er in de sport krachten zijn welke niets met rijden te maken hebben was ook nu weer vrij snel duidelijk. Je voelde de hetze tegen de Nederlanders in het algemeen en tegen Lotje in het bijzonder .Ook was vanaf dag één duidelijk dat Valentina Truppa uit Italië bij de Young Riders moest winnen.

Citaat:
Het Duitse jurylid komt niet hoger dan 67% terwijl de vier overige leden van het corps rond de 72 a 73 % noteren zodat Diederik uiteindelijk met ruim 71% de baan verlaat.

Citaat:
Lotje had de merrie Reine zo scherp dat er maar het minste of geringste hoefde te gebeuren .Er ontstonden twee fouten die als je de beelden met geluid terug kijkt werden veroorzaakt door het klikkende geluid van een fotografe uit Nederland .

Citaat:
Tijdens het afgelopen E.K. heeft Lotje ondanks de vele stewards en officials geen enkele reprimande ontvangen terwijl reprimandes en waarschuwingen absoluut wel zijn uitgedeeld.
Vanuit deze visie mag je toch stellen dat er binnen het toelaatbare is gehandeld zonder je ogen te sluiten voor de kritiek?

Tijdens de wedstrijd is er zelfs een paard uit de wedstrijd genomen waarvan je bij het rond de ring rijden de bloedslierten langs zijn mond zag lopen. Dat de bondcoach van deze combinatie niet ingrijpt en vervolgens wel commentaar aan de interviewster van de hoefslag op het rijden van Lotje geeft begrijpen wij niet……of……misschien toch wel als we ook de overige resultaten van dit land bekijken.

Het is nogal onsportief en onprofessioneel om het op doorgestoken kaart te gooien. Een cursus Nederlands zou ook geen kwaad kunnen, dit soort stukjes is toch makkelijker te lezen als er niet zoveel fouten in staan.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:24

Ik vind het stukje van 2006 op Lotje haar site ook alles behalve sportief eigenlijk.
Hoe het nu zit weet ik niet, als ze inderdaad niet paardvriendelijk bezig was vind ik het top :j
Maar ergens vind ik het niet eerlijk dat het zo groot wordt uitgesmeerd op tv, ik denk niet dat ze dat met andere combinaties ook doen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:46

Feria schreef:
Maar ergens vind ik het niet eerlijk dat het zo groot wordt uitgesmeerd op tv, ik denk niet dat ze dat met andere combinaties ook doen?

Citaat:
Voor ons een PR en dan ook nog eens op een concours als Aken! Top!

bron:
http://www.lotjeschoots.nl/public/index ... ws_id=1737

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

ik zie enkel een groot zwart kruis?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:57

vur schreef:
Jammer voor Lotje.

Nee, eigen schuld. Jammer dat het voor mensen zo'n "moeten presteren" geworden is, en koste wat t kost (ten koste van je paard dus) willen winnen. Prima, bij andere sporten waar je niet met dieren te maken hebt. Maar goed, ze zal er wel weer makkelijk vanaf komen zoals vorige keer. Jammer. Ik ben er voor dit soort lui héél hard aan te pakken. Zo is het toch gewoon niet leuk meer?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:08

hmm nu wordt ik ook nieuwsgierig naar alles.

Marianne_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:27

En dit noemen ze topsport , ........ Kom op zeg

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:30

ceasario schreef:
PKfoto schreef:
wat ik ervan begreep, is dat ze aan het trainen was donderdagavond. En er alleen een steward tegen haar zei dat ze op de 10 minuten moest letten die je laag mag rijden. En ze hier in Duitsland natuurlijk erg streng op zijn.
Ik heb nergens beelden gezien dus ik weet het niet maar wordt het niet misschien een beetje uit zijn verband gerukt?

Ik heb de beelden gezien om ongeveer vijf voor vier, WDR toen er incidenten besproken werd met Frank Kamperman.
Ze liep tussen een stel anderen paarden ( rond met de neus op de borst.) en er was nogal publiek..
De stewart was er een met een flinke omvang..
Ze zullen deze beelden beslist in een archief houden.

http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... dio-aachen

Rolf-Peter Fuß, Sport-Chef des Pferdesportverbandes Rheinland und FEI-Steward General

Het beeld op tv was een andere aktie. Galop op de borst.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-07-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:46

IK zie alleen een plaatje, geen filmpje helaas. Ben gisteren al gaan zoeken maar niets gevonden. En met mijn kpn kan ik geen Duitse zenders bekijken helaas dus ik heb het niet op tv gezien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:50

PKfoto schreef:
IK zie alleen een plaatje, geen filmpje helaas. Ben gisteren al gaan zoeken maar niets gevonden. En met mijn kpn kan ik geen Duitse zenders bekijken helaas dus ik heb het niet op tv gezien.

Wil je weten hoe ver je zelf kan gaan.. :(:)

Salidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:05

Het beeld op de foto op de site van Eurodressage valt in mijn ogen mee.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:17

Mag ik me als westernruiter mengen in deze discussie? Ik vraag me eigenlijk, na het lezen van dit forum, af waar Rollkur goed voor is... Als je de achterhand niet actief ondergebracht krijgt bij de rollkur, wat heeft het dan voor zin? En wat is het verschil met LDR? Vreselijk toch, dat er zulke trainingsmethodes bestaan. De westernsport is ook niet heilig hoor... Gister was ik op wedstrijd, en toen zag ik ook een meisje ontzetten rukken aan de teugels, terwijl haar pony al mooi laag liep... Ze is dan ook voor alle onderdelen niet geplaatst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:20

Gimme_Spurs schreef:
Mag ik me als westernruiter mengen in deze discussie? Ik vraag me eigenlijk, na het lezen van dit forum, af waar Rollkur goed voor is... Als je de achterhand niet actief ondergebracht krijgt bij de rollkur, wat heeft het dan voor zin? En wat is het verschil met LDR? Vreselijk toch, dat er zulke trainingsmethodes bestaan. De westernsport is ook niet heilig hoor... Gister was ik op wedstrijd, en toen zag ik ook een meisje ontzetten rukken aan de teugels, terwijl haar pony al mooi laag liep... Ze is dan ook voor alle onderdelen niet geplaatst...

Er staan op bokt al talloze topics over het voor/tegen van het LRD rijden. Over western is ook altijd wel wat te doen. Zelf heb ik 3 jaar op een westernstal gestaan en 'niet heilig' is nogal een understatement.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:27

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:28

Ik was er niet op uit hier een discussie op gang te brengen over bij welke tak van de sport er het meest wordt gemarteld tijdens het inrijden... Die discussie is ook al te vaak gevoerd namelijk. Ik had gewoon een simpele vraag...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:28

Waar gaat het hier over? Mss was de stopwatch van de goede man op hol geslagen.

schumers2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:30

Repressaille zou moeten zijn dat ze 5 jaar lang niet mag rijden in een landenwedstrijd.

Bizar!

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:33

ceasario schreef:
PKfoto schreef:

Wil je weten hoe ver je zelf kan gaan.. :(:)

Ik zie op deze foto niets schokkends.

edit: let wel, ik hou zelf niet van dat gepluk en diep rijden. Maar het gaat mij erom dat als een Lotje blijkbaar wordt aangepakt ze hier tijdens de BASISwedstrijden al aandacht aan moeten besteden. Ik zie nooit iemand aangesproken worden die zijn of haar paard een even met zijn kin tegen de borst trekt. Plaatjes genoeg van helaas.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:41

GamblersCup schreef:
vur schreef:
Jammer voor Lotje.

Nee, eigen schuld. Jammer dat het voor mensen zo'n "moeten presteren" geworden is, en koste wat t kost (ten koste van je paard dus) willen winnen. Prima, bij andere sporten waar je niet met dieren te maken hebt. Maar goed, ze zal er wel weer makkelijk vanaf komen zoals vorige keer. Jammer. Ik ben er voor dit soort lui héél hard aan te pakken. Zo is het toch gewoon niet leuk meer?

Misschien had ik het beter zo kunnen schrijven: "jammer" voor Lotje. Er is wel meer mis in de training van paarden dan alleen het rijden van Lotje (als ik de pers mag geloven). Nu wordt zij "gepakt", de volgende keer is het een ander. Achter de schermen (thuis), weet geen mens wat er gebeurd. Daar wordt nagenoeg niemand betrapt of aangesproken op hardhandig rijden. Zonder dwang je paard naar topniveau te rijden en te houden, is blijkbaar maar voor een enkeling met een paard wat alles kan weggelegd. De rest moet af en toe met "flinke overredingskracht" het paard er toe aanzetten topprestaties te leveren. Waarom toch die focus op de dressuur? Waarom niet iedereen pakken. Ook de springruiters en anderen. Daar hoor je toch minder of niets van op dit moment, terwijl daar toch ook genoeg zal gebeuren denk ik zo. Wordt daar minder gecontrolleerd, of komt het niet in de pers?
Topsport is keihard. Dat is wel duidelijk.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:46

een voorbeeldje (foto zo uitgesneden dat persoon niet herkenbaar is) van wat ik vaak tegenkom op basiswedstrijden.
Dit was L/M dressuur. En dan hoor en zie je ook niemand, helaas.
Afbeelding