Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:10

vur schreef:
Ik had veel zin in de Olympische Spelen. Ondanks dat we niet voor goud zouden gaan. Nu wordt het geluid in de pers over de voorbereiding erop langzamerhand een soap. Met speculaties, roddels en politiek gedoe van dien. Van het gedachtengoed van de OS, meedoen is belangrijker dan winnen, is allang niets meer te merken, maar nu is het wel erg negatief allemaal. Laat ze nou nog maar even gewoon goed rijden en moge de beste afgevaardigd worden. Ik heb tot nu toe over het algemeen de beslissingen van Sjef voor grote kampioenschappen goed kunnen volgen, dus ik heb er vertrouwen in dat dit nu ook goed gaat komen.

Ook mee eens, we kunnen ons wat dat betreft geen betere bondscoach wensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:15

Ik vind het vrij opvallend dat er nu wordt gezegd dat men vond dat Parzival tijdens de WB-finale stijf was, terwijl niemand er hier op bokt toendertijd een opmerking over heeft gemaakt := heel apart.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:35

Cayenne schreef:
Ik vind het vrij opvallend dat er nu wordt gezegd dat men vond dat Parzival tijdens de WB-finale stijf was, terwijl niemand er hier op bokt toendertijd een opmerking over heeft gemaakt := heel apart.

Dat klopt niet wat je hier zegt. Er was best wel veel kritiek (hier op Bokt) met name op de kür. Ik vond zelf de Grand Prix proef wel meevallen in vergelijking met de kür (qua stijfheid) maar hij maakte in die proef wel een paar onregelmatige passen (kreupel zou ik het niet willen noemen). Ben het eens met de opmerking hierboven over Damon Hill bij de wereldbeker. En verder hoef je ook niet altijd te zeuren op Bokt als het wat slechter gaat dan normaal, je kunt ook gewoon niks zeggen maar het wel denken. ;)

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:08

nou ik denk dat sjef voor imke kiest...
zowel sjeff als anky zouden ''bijna'' nooit imke laten vallen...
via via hoorde ik van redelijke betrouwbare brondat sjef tegen patrick heeft gezegd dat hij niet naar aken hoefde te gaan..??

het is gewoon een politiek spelletje wat om geld draaid en zo is het altijd al geweest!

ik vind dat patrick het verdiend om heen te gaan!die laat nu tenminste de beste prestaties zien.. beter als imke.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:21

royposter80 schreef:
Hans Peter zowiezo niet! die is de laatste tijd niet goed genoeg...Ik ben fan van Uzzo..maar die heeft nu 2 goede wedstrijden gelopen maar daarvoor ook wat mindere..dus begrijp dat die zich nog een x zal moeten bewijzen en hetzelfde geldt eigenlijk voor Imke..die ik het ook zeker gun! Maar denk dat de OS voor Toots nog wat te vroeg komt! Dus gok op Uzzo ;-)

Denk er net zo over :)
En hoorde iemand zeggen dat Anky haar beste tijd gehad heeft?? .... wat een onzin. Ok, de afstemming met Salinero is nog in stijgende lijn, maar als ik iemand stabiel en betrouwbaar vind rijden is het Anky. Topsportvrouw! en Salinero is nog steeds heel aansprekend.
Toots is mega gaaf dier en Imke is ook top, maar idd helaas te vroeg denk ik.
Zou het heel jammer vinden als Parcival niet mee kan, maar ben er een beetje bang voor gezien het de berichtgevingen de laatste tijd.
Patrick moet een kans krijgen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:29

Wat zitten er hier toch veel bondscoaches! Ik hoop dat Sjef Bokt leest en zijn beslissing herroept of in ieder geval baseert op wat hier geschreven wordt. de man zelf heeft er natuurlijk weinig verstand van, dat is wel gebleken :D .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:35

horseyfries schreef:
Nikka schreef:

Ik heb de kür toen gezien en jullie blijkbaar niet. De proef werd toch wel overgewaardeerd en hij liep heel anders dan anders. Ik heb hem zo langzamerhand vaak zat die kür zien draaien. Stond heel raar te hupsen bij de piaffe achter, passage was ook veel minder. Hij was niet kreupel, maar kon de zwaardere dingen gewoon niet aan.
Bij de wereldbekerfinale reed trouwens wel een sterke kandidaat mee namelijk Damon Hill, die ondergewaardeerd werd,

Er waren meer mensen dan jij alleen, is het je niet opgevallen? ;)

Ben het echter wel met je post eens, vond hem toen ook opvallend stijf en Damon Hill een toonbeeld van lossigheid.

Klopt :D . Maar als ik de posten lees, leid ik er wellicht onterecht uit af dat ze de proeven niet gezien hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:43

Cayenne schreef:

Heel apart dat jij dit durft te zeggen terwijl ik zo dit terug kan vinden:

Mizz_mol schreef:
Amytj schreef:

Ik vond Adelinde niet de beste proef rijden als ik eerlijk ben. Hij was er niet net helemaal doorheen (naar mijn mening). Isabell begon goed maar kreeg daarna grote miscommunicaties. Vond de nr 2 eigenlijk beter als Adelinde. Al is het haar van harte gegund door dat zeker!!

Adelinde reed absoluut niet der beste proef en zoals ik het mij herinner zaten er twee grote storingen in. Echter moet ik zeggen dat ondanks de storingen en dat hij er misschien niet helemaal doorheen was, voert hij de verschillende elementen technisch wel heel goed en vele malen beter uit dan de concurrentie. Op technisch gebied is Parzival toch echt het sterkste paard in het veld, die eigenlijk de gehele proef en op elk element constant presteert.

Wat hebben er trouwens enorm veel paarden op dit niveau moeite met de Passage. Ik denk dat bij 90% de impuls helemaal verdween.

Betreft El Santo.. El Santo was bang voor de camera die op de korte zijde bij K geplaatst stond. Daardoor ontstonden vele storingen. Tijdens en ook na de proef heeft ze zich flink beklaagd bij de cameraman die enkel zijn werk deed. Zonde dat ze zich zo moest laten gaan, dat doet haar imago niet ten goede. Meerdere paarden hadden moeite met de camera, maar dat is nou eenmaal part of the game op dit niveau en daar heb je in mijn ogen mee te dealen.

horseyfries schreef:
Ik vond Parzival vooral wat flauw overkomen, heb hem wel eens spetterender gezien. Ook dan was hij er soms niet doorheen maar dan bleef hij wel heel energiek (soms te) maar dat zag je nu juist helemaal niet, het kwam soms mat over, met name in de series wissels die heel plichtmatig braafjes maar zonder expressie gesprongen werden.
Overigens wel heel terecht eerste, er is niemand die alle onderdelen zo goed beheerst en correct uitvoert als Adelinde en Parzival.

Heb genoten van Damon Hill en Helen Langehanenberg. Echt een voorbeeld van hoe een paard moet lopen, lekker los door zijn lijf en toch flitsend.
Ook in de andere proef van Toots met Imke Schellekens, nog een voorbeeld van lossigheid en schwung.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:44

chico_lama schreef:
nou ik denk dat sjef voor imke kiest...
zowel sjeff als anky zouden ''bijna'' nooit imke laten vallen...
via via hoorde ik van redelijke betrouwbare brondat sjef tegen patrick heeft gezegd dat hij niet naar aken hoefde te gaan..??

het is gewoon een politiek spelletje wat om geld draaid en zo is het altijd al geweest!

ik vind dat patrick het verdiend om heen te gaan!die laat nu tenminste de beste prestaties zien.. beter als imke.

Hij gaat toch naar Aken? Dus dan klopt die roddel die je hoorde sowieso toch al niet? Al dat gezever van mensen, je wordt er niet goed van!

koenborias

Re: Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:53

Om even mee te delen: Patrick gaat naar Aken dat is zeker. Team bestaat namelijk uit Marlies van Baalen en Miciano, Imke Schelkens-Bartels en HD Toots, Patrick vd Meer en Uzzo en Stephanie Peters en Unlimited! Leuk team..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:56

Trouwens: Parzival kwam alleen niet door de keuring heen omdat hij wat stijf uit z'n stal kwam. De volgende dag kwam hij gewoon ruimschoots door de keuring. Verder hebben zowel Adelinde als parthner Sjaak vd Lei beide gezegd dat Parzival super in vorm is en er niets aan de hand is. Zelfs Sjef heeft laten weten dat Parzival in orde is.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:04

Wat een speculaties hier over Parzival zeg! ik heb nergens kunnen lezen dat ie daadwerkelijk een blessure heeft, of ergens last van heeft meer of minder. Ik geloof t dan ook pas als t op Adelinde d'r eigen site staat.

Petje af voor Sjef, lastige keuzes, en je moet het maar weer doen elke keer, ik heb er wel vertrouwen in dat hij kiest voor hetgeen wat NL nodig heeft!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:06

koenborias schreef:
Trouwens: Parzival kwam alleen niet door de keuring heen omdat hij wat stijf uit z'n stal kwam. De volgende dag kwam hij gewoon ruimschoots door de keuring. Verder hebben zowel Adelinde als parthner Sjaak vd Lei beide gezegd dat Parzival super in vorm is en er niets aan de hand is. Zelfs Sjef heeft laten weten dat Parzival in orde is.

Volgende dag kwam hij ruimschoots door de keuring? Grapje zeker.. Paard werd voor die tijd ruim een uur lang gereden..

http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... cup-finals

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:11

Het één sluit het ander niet uit... hij kwam nog altijd ruimschoots door de keuring toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:37

Bovendien is dat al weer weken geleden. Ik zie Adelinde nog steeds wel Olympisch kampioen worden. Iedereen doet net of de strijd al gestreden is en binnen voor Engeland, maar op zo'n OS gebeuren soms nog heel verrassende dingen.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 05:53

tja..de keuze laat ik lekker ad echte bondscoach over, wel vind ik het commentaar op adelinde een beetje kort door de bocht. Ik weet niet of jullie zelf wel eens een paard met peesblessure hebben gehad? Heb het zelf meerdere malen meegemaakt, revalidatie kan in de ergste gevallen langer dan een jaar duren. Dus, verliest het paard zijn conditie,fitheid, en bespiering. En om dat weer goed te krijgen, tja daar is tijd voor nodig. Haar paard was zeker niet kreupel afgelopen x, maar je kan niet verwachten dat een paard, dat zojuist is hersteld van een blessure meteen topscores neerzet. Wij zien het alleen vanaf de zijlijn, en weten totaal niet wat de algehele bedoeling is.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:31

Netje schreef:
Er wordt hier aldoor gezegd dat Patrick hoger scoorde dan Imke, maar volgens mij was ze gisteren 3e met een veel hogere score dan Patrick zowel op de NK als op het CHIO.

Wat ook niet vergeten mag worden: zodra Anky haar kür rijdt zit iedereen met kippenvel (echt waar, heb het om me heen gezien op de tribune tijdens het NK) en als ze klaar is gaat het dak eraf en raken mensen geëmotioneerd. Dit gebeurde ook weer in Rotterdam... Waarom zou je daar geen gebruik van maken tijdens de OS?? Daar rijdt dan toch de koningin van 3 Olympische Spelen en ook dat telt. Daarnaast vind ik het onwijs knap dat ze op zo'n manier terugkomt. Petje af.

De keuze Patrick/Imke lijkt me duidelijk: Imke heeft veel meer ervaring, is veel beter in staat om onder druk te presteren en heeft een paard wat nog iedere keer progressie maakt. Misschien komende OS nog iets te vroeg voor Toots, maar die komt er écht aan ! Patrick rijdt heel goed, maar mist net dat beetje meer (maar goed, dat is mijn mening).

Mijn haren gaan recht overeind staan van afschuw als ik haar tegenwoordig zie rijden.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:33

horseyfries schreef:
Het één sluit het ander niet uit... hij kwam nog altijd ruimschoots door de keuring toch?

Een derde keuring was het toch ? Die is er normaal gesproken helemaal niet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:00

Je hebt altijd de keuring en een herkeuring, weet niet hoe je bij een derde keuring komt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:08

Wat een oordelen. Waardeloze voorbereiding van adelinde.....ben benieuwd of diegene dagelijks op het erf meekijkt!? Als er iemand met strakke trainings/conditie schema's werkt is zij het wel!!!!!!!!!!!!!

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:38

Ik zou persoonlijk gaan voor anky, Edward, adelinde en imke.
Dit zijn de beste namen van het laatste jaar / jaren en niet alleen van de afgelopen maand.

En ik denk dat we meer daarnaar moeten kijken.

Bovendien is parvizival niet geblesseerd!!!!!

http://m.rtvdrenthe.nl/node/165320

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:45

Zonnetje81 schreef:
Wat een oordelen. Waardeloze voorbereiding van adelinde.....ben benieuwd of diegene dagelijks op het erf meekijkt!? Als er iemand met strakke trainings/conditie schema's werkt is zij het wel!!!!!!!!!!!!!

Op het erf is toch iets anders dan in de wedstrijdring en daar doelde ik op..

Er is gewoon iets aan de hand, anders had ze de laatste wedstrijden gewoon meegereden..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:50

Het is toch bekend dat er iets was maar dat hij nu weer fit is. Maar drie dagen Aken of 1 rondje ermelo is iets anders. Wat een ander een goede voorbereiding vindt hoeven zij dat nog niet te vinden. Reguliere ruiters willen veel veel weg. Maar de profs sparen vaak hun beesten voor een OS.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 06:51

Ulissa schreef:
Netje schreef:
Er wordt hier aldoor gezegd dat Patrick hoger scoorde dan Imke, maar volgens mij was ze gisteren 3e met een veel hogere score dan Patrick zowel op de NK als op het CHIO.

Wat ook niet vergeten mag worden: zodra Anky haar kür rijdt zit iedereen met kippenvel (echt waar, heb het om me heen gezien op de tribune tijdens het NK) en als ze klaar is gaat het dak eraf en raken mensen geëmotioneerd. Dit gebeurde ook weer in Rotterdam... Waarom zou je daar geen gebruik van maken tijdens de OS?? Daar rijdt dan toch de koningin van 3 Olympische Spelen en ook dat telt. Daarnaast vind ik het onwijs knap dat ze op zo'n manier terugkomt. Petje af.

De keuze Patrick/Imke lijkt me duidelijk: Imke heeft veel meer ervaring, is veel beter in staat om onder druk te presteren en heeft een paard wat nog iedere keer progressie maakt. Misschien komende OS nog iets te vroeg voor Toots, maar die komt er écht aan ! Patrick rijdt heel goed, maar mist net dat beetje meer (maar goed, dat is mijn mening).

Mijn haren gaan recht overeind staan van afschuw als ik haar tegenwoordig zie rijden.

Heb je het hierbij over Imke? Dan ben ik toch wel benieuwd waarom.
Ik heb haar regelmatig IRL zien rijden en als er iemand een vriendelijke rijstijl heeft...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:38

Adelinde moet om 16h20 straks! Benieuwd! Ik ken verder (bijna) niemand in die GP. Ze moet als eerste van de groep.