Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilayda schreef:Wat ik had geschreven dat het goed ging met het paard was een paar uur na dat het gebeurd was en inde gisteren lag het paard nog steeds en zouden ze proberen om het paard omhoog te halen want zo lang liggen is niet goed.
nickynicole schreef:ilayda schreef:Wat ik had geschreven dat het goed ging met het paard was een paar uur na dat het gebeurd was en inde gisteren lag het paard nog steeds en zouden ze proberen om het paard omhoog te halen want zo lang liggen is niet goed.
Zo lang liggen.... naar mijn mening is een halve dg liggen echt t uiterste...
Koetjesreep schreef:Voordat iedereen verder gaat met het trekken van conclusies of het zwart maken van deze dierenarts of dierenartsen in het algemeen: kijk eerst het filmpje.
Er wordt duidelijk verteld dat de brandweer het paard niet uit de sloot kreeg via de traditionele reddingspoging met brandweerslangen (de tankautospuit en ladderwagen waren ook aanwezig).
En hier nog meer informatie, video en foto's.Citaat:ARNEMUIDEN - Met vereende krachten is vanochtend in Arnemuiden na een lange reddingsactie een paard uit een sloot gehaald.
Rond 07.35 uur werd ontdekt dat het paard te water was geraakt in een sloot grenzend aan een wei bij de Keetweg. Hoe lang het paard toen al in de sloot lag is niet duidelijk. De brandweer rukte uit met een tankautospuit en een ladderwagen maar kon het paard niet op het droge krijgen. De sloot was vrij diep en er was sprake van redelijk wat hoogteverschil tussen de sloot en de wei.
De traditionele reddingspoging met brandweerslangen lukte niet en zodoende werd de hulp ingeroepen van een veearts. Die adviseerde de brandweer om een telekraan ter plekke te laten komen. Op advies van de veearts werd een lus rondom de kop van het paard gelegd. Dit is namelijk een stevig lichaamsdeel en deze methode levert maar weinig tot geen letsel op.
Met behulp van de kraan werd het paard op de weg getild. Rond 09.10 uur lag het paard op het droge. Het duurde vervolgens een kwartier voordat het dier weer tot rust was gekomen en weer overeind kwam. In de tussentijd werd medicatie toegediend en werd het paard door de brandweer schoongespoten.
Nadat het paard weer wat eerste stapjes had gezet is het dier nog kort gecontroleerd door de veearts. Vooralsnog lijkt het erop dat het paar geen blijvend letsel aan het voorval heeft overgehouden.
Welke keuzes blijven er dan over?
1. Uit de sloot takelen aan het punt waarbij de kans op letsel het minst groot is;
2. Euthanasie.
Hoe slecht was deze dierenarts nu?? Hij/zij heeft het paard in ieder geval een kans gegeven!
Pff wat zijn sommigen 'goed' in het trekken van ondoordachte conclusies zeg
Als mijn dierenarts (samen met de brandweer) mijn paard wist te redden uit zo'n benarde situatie, dan was ik hem/haar voor altijd dankbaar! Slechte keuze dierenarts en aanklagen?.. dat slaat echt nergens op
mirgino schreef:Famke_93
je kan die post wel neerzetten ,maar waarom hebben ze het paard niet in het weiland gezet?
waarom aan zijn hoofd naar boven op de weg?
is wel ff ruim 600kg wat daar aan het hoofd heeft gehangen, met alle gevolgen van dien.
in mijn ogen was het niet een keus uit die 2 dingen;
dood of ophijsen aan hoofd naar boven op de dijk
Famke_93 schreef:Op sommige momenten heb je soms geen tijd meer om na te denken. Dan moet er gehandeld worden. Hoe naar het beeld ook is. Als alle optie's bekeken zijn, en dit de enige is om je dier uit zijn benarde positie te krijgen heb je geen keus meer. Of je moet hem gelijk ter plekke in laten slapen....
ElCamino schreef:D
Zodra de voorbenen boven komen had en en band om de buik gekund achter de voorbenen, het is niet nodig zo hoog een paard aan zijn hoofd eruit te trekken!!.
ilayda schreef:Amalarab schreef:ilayda waarom verdedig jij deze mensen?
onzin van die enige optie...er is SLECHT gehandeld..
Was jij erbij???
Ik ken deze mensen heel goed en ik weet dat het de enige optie was.