Vraagtekens rond Parzival

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:33

Relaxed schreef:
Citaat:
Parzival was great and getting in shape!! We will prove this in Ermelo next week Saturday! Come and watch! :)

1 uur geleden getwitterd door Adelinde ;)

Dat bewijst wel dat hier ook meegelezen wordt ;)

Ik wens adelinde en parzival alle goeds. Voor de OS zou het heel mooi zijn als ze meegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:34

sarabande schreef:
Bizzybijtje schreef:
Dat zou ik helemaal niet graag horen, ik ben niet zo kinderachtig als de gemiddelde bokker dat ik ten koste van een paard 'Zie je wel!' kan roepen. Ik heb het niet over de hogere dressuur, ik heb het over de manier van rijden van Adelinde.

Dat doe jij beter??

Oh god sorry, ik was vergeten dat het gemiddelde discussie niveau hier zo hoog was inderdaad.
Nee, dat doe ik niet beter. Ja, ik heb er wel een mening over. Wat ik bedoel is dat ik niet helemaal weg ben van haar manier van rijden, en dat ik ook niet helemaal zeker weet hoe goed dat is voor een paard. Staat er ergens dat ik het beter doe? Nee.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:34

youngster schreef:

Natuurlijk wordt er meegelezen, door meerdere mensen die hun centen verdienen aan paarden, alleen de meesten lachen om bokt :P

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:35

Authentic schreef:
youngster schreef:

Natuurlijk wordt er meegelezen, door meerdere mensen die hun centen verdienen aan paarden, alleen de meesten lachen om bokt :P

Lijkt me ook meer dan terecht :+

Anoniem

Re: Vraagtekens rond Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:38

Er zijn twee kansen, of hij loopt in Ermelo en London, of hij loopt helemaal niet meer. Welke van de twee het ook wordt, die keuze is aan de eigenaren en de rest van het team om het paard heen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:43

Ben het wel eens met Bizzybijtje,vind het leuk voor haar dat ze zo hoog scoort maar heb Parzival nooit een mooi paard gevonden qua bewegen en hoofd/halshouding en het rijden van Adelinde ben ik ook niet kapot van te stijf en strak.

Vind het allemaal wat teveel opgetrokken in aanleuning en qua beweging nou niet echt lekker los en soepel te noemen,vind het zelfs krampachtig en niet mooi om naar te kijken.Zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Daarentegen gun ik haar alle prijzen van de wereld die ze graag wilt behalen en hoop voor haar dat Parzival optijd weer fit is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:43

Paddenpad schreef:
Ben het wel eens met Bizzybijtje,vind het leuk voor haar dat ze zo hoog scoort maar heb Parzival nooit een mooi paard gevonden qua bewegen en hoofd/halshouding en het rijden van Adelinde ben ik ook niet kapot van te stijf en strak.

Vind het allemaal wat teveel opgetrokken in aanleuning en qua beweging nou niet echt lekker los en soepel te noemen,vind het zelfs krampachtig en niet mooi om naar te kijken.Zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Daarentegen gun ik haar alle prijzen van de wereld die ze graag wilt behalen en hoop voor haar dat Parzival optijd weer fit is!

Precies, jij omschrijft het zoals ik het bedoel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:49

Nou ja, als jullie met z'n tweeën vinden dat het allemaal te stijf, strak, krampachtig en opgetrokken is, dan weten we in elk geval met welk niveau van kennis en inzicht we hier te maken hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:49

Bizzybijtje schreef:
Oh god sorry, ik was vergeten dat het gemiddelde discussie niveau hier zo hoog was inderdaad.
Nee, dat doe ik niet beter. Ja, ik heb er wel een mening over. Wat ik bedoel is dat ik niet helemaal weg ben van haar manier van rijden, en dat ik ook niet helemaal zeker weet hoe goed dat is voor een paard. Staat er ergens dat ik het beter doe? Nee.

Het spijt me als ik niet voldoe aan jou hoogstaande discussie niveau, maar hoe kom je erbij dat, omdat jij haar wijze van rijden, dat je alleen vanaf een afstand kent, niet mooi vindt, je ook concludeert dat die wijze van rijden slecht voor het paard is.
Dat vind ik toch wel een interessant standpunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:02

Lovely schreef:
Nou ja, als jullie met z'n tweeën vinden dat het allemaal te stijf, strak, krampachtig en opgetrokken is, dan weten we in elk geval met welk niveau van kennis en inzicht we hier te maken hebben.

Erg kinderachtig. Dat zegt eerder iets over jullie niveau en kennis en inzicht.
Ik dacht toch dat je hier in NL een eigen mening mocht hebben maar dat is blijkbaar niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:08

Bizzybijtje schreef:
Lovely schreef:

Ik dacht toch dat je hier in NL een eigen mening mocht hebben maar dat is blijkbaar niet zo.

Oh jawel hoor, maar je kan beter niet zeggen dat je denkt dat iemand zijn/haar paard kapot gereden heeft omdat jij het toevallig niet zo mooi vindt om naar te kijken.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:08

Ik maakte me echt vreselijke grote zorgen.. Ze zette op Twitter: Ben enorm blij met de training van Parzival, hij is super in vorm en loopt super goed, heb vertrouwen in Ermelo! Kom je volgende week ook kijken?"Nou, heel goed nieuws, ben er zeer blij mee! :) :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:10

Lovely schreef:
Bizzybijtje schreef:

Oh jawel hoor, maar je kan beter niet zeggen dat je denkt dat iemand zijn/haar paard kapot gereden heeft omdat jij het toevallig niet zo mooi vindt om naar te kijken.

Want anders.....? Komt er een horde penny's over je heen die je de mond snoeren omdat je een andere mening hebt? :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:15

Bizzybijtje schreef:
Want anders.....? Komt er een horde penny's over je heen die je de mond snoeren omdat je een andere mening hebt? :D

Nou ik stelde je een vraag die je dus niet beantwoord waarmee je aangeeft dat die mening van je niet erg onderbouwd lijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:16

Bizzybijtje schreef:
Bizzybijtje schreef:
Lovely schreef:

Nee, omdat het heel onnozel overkomt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:20

Ik vind het ook altijd zo bijzonder dat, als er iets met een toppaard is, er meteen door mensen die (waarschijnlijk net als wij allemaal in dit topic) geen enkele notie hebben hoe de dagelijkse verzorging van en omgang met het paard in kwestie er uit ziet. Ik vind het best beschamend dat mensen stellig beweren dat een paard kapot zou zijn gereden. Zeg dan op z'n minst dat het slechts je eigen vermoeden is, maar plaats het niet als een waarneid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:23

Bizzybijtje schreef:
sarabande schreef:

Dat doe jij beter??

Maar goed, ik laat het hierbij. Veel plezier nog in het topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:21

sarabande schreef:
Bizzybijtje schreef:

Het spijt me als ik niet voldoe aan jou hoogstaande discussie niveau, maar hoe kom je erbij dat, omdat jij haar wijze van rijden, dat je alleen vanaf een afstand kent, niet mooi vindt, je ook concludeert dat die wijze van rijden slecht voor het paard is.
Dat vind ik toch wel een interessant standpunt

Vind jij het er dan vriendelijk, meegaand en correct uitzien?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:23

Ermelo is wel een stuk dichterbij dan Rotterdam :D
Daarna kan dit topic de mesthoop op denk ik.

En als ie na de OS met pensioen gaat is het toch ook goed? Mooi einde van een sprookje...

Er was eens: een schooljuf uit Drenthe met als hobby paardrijden die gevraagd werd een paard te rijden waar verder niemand mee overweg kon. In het begin lag ze er vaak naast maar langzaam maar zeker werden ze een combinatie en gingen ze in alle klassen die ze samen vanaf basisniveau doorliepen met de prijzen naar huis. De laatste wedstrijd de Kür op de OS met een gouden medaille... En ze leefden nog lang en gelukkig.

:+

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:30

Anne_GTI schreef:

En als ie na de OS met pensioen gaat is het toch ook goed? Mooi einde van een sprookje...

Er was eens: een schooljuf uit Drenthe met als hobby paardrijden die gevraagd werd een paard te rijden waar verder niemand mee overweg kon. In het begin lag ze er vaak naast maar langzaam maar zeker werden ze een combinatie en gingen ze in alle klassen die ze samen vanaf basisniveau doorliepen met de prijzen naar huis. De laatste wedstrijd de Kür op de OS met een gouden medaille... En ze leefden nog lang en gelukkig.

Een prachtige afsluiter van een waardeloos topic!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:32

Joolien schreef:
Vind jij het er dan vriendelijk, meegaand en correct uitzien?

Nou ik wilde een heel verhaal als antwoord geven, maar Anne heeft dat een stuk adequater gedaan. Ik denk niet dat het vanuit jouw, of mijn optiek mogelijk is om je in te leven in de wijze waarop zon paard tot prestaties gebracht kan worden

En ja ik weet dat jij prestaties niet nodig vindt, maar dat lijkt me niet aan de orde binnen dit topic

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:23

Tjee wat n gebekvecht!! Ik zou t zonde vinden als deze combnatie niet aan de start zou kunnen komen op de OS.. Dit zou n waardige afsluiter zijn van de carriere van Parzival. Wel ben ik t eens dat t niet ten kosten moet gaan van de gezondheid van t paard. Er gebeuren dingen die niet mogen gebeuren, en daarom ben ik blij dat ik n amateuramazone ben. Alle beslissingen zijn van mij. Laten wij hopen op t positieve... Zou wel leuk zijn zo'n goude plak!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 05:18

Lovely schreef:
Er zijn twee kansen, of hij loopt in Ermelo en London, of hij loopt helemaal niet meer. Welke van de twee het ook wordt, die keuze is aan de eigenaren en de rest van het team om het paard heen.

Eens. Het zou wel ongelooflijk jammer zijn als ze niet in Londen aan de start kunnen komen. :j Ze horen er zeker wel bij.

Helaas horen blessures bij het leven van mens en dier. Daar hoef je geen topsporter voor te zijn. Een misstap kan genoeg zijn voor een lelijke blessure.

Hier op bokt zie je ook veel paarden met blessures, terwijl de meeste paarden op bokt weinig tot geen werk krijgen. Ik durf zelfs wel de stelling aan dat meer paarden geblesseerd raken door slechte onregelmatige training en onwetendheid, dan door hard werken. :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:22

Dat is wel zeker denk ik! Aan het management rondom zo'n toppaard kunnen wij gewoonweg niet tippen.
Maar toch denk ik dat het grote geld wat er mee gemoeit is en de druk om te presteren bijvoorbeeld vanuit sponsoren soms best wel eens in botsing kan komen met het welzijn. Of dat in dit geval zo is weet ik natuurlijk niet, ik ga er maar vanuit dat dat niet zo is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:41

Anne_GTI schreef:

Prachtig.. :D

Ik heb dit topic en gespeculeer gelezen en kan alleen maar weer concluderen..Echt Bokt :') ..