Grote brand in paardenfokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:53

Ze uit de stal krijgen en ze uit de stal houden is vaak het grootste probleem...dat kan je ook niet oefenen......niet alleen vuur maar ook rook is het grote probleem. Brand verschrikkelijk......ergste nachtmerrie.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:56

@alenteja, kun je dan ook uitleggen hoe het dierenwelzijn door een veiling bij faillisement aangetast word? De meeste worden gewoon gekocht door paardenmensen de paarden weten niet dat ze onderdeel van een faillisement zijn.
En wat zou volgens jou dan beter zijn om met de paarden te doen bij een faillisement?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:59

@ Alenteja

Als je een dier als een wezen ziet en niet als een zaak, zal je het toch nooit in je hoofd halen een dier aan te schaffen. Je koopt toch ook geen man/vrouw of kind?

Je hebt je wel een dier toegeëigend (op wat voor manier dan ook) daar heeft een ander dan niks over te zeggen want als dat dier met mij mee naar huis zou lopen, kom jij het halen met de mededeling dat het van jou is, of niet soms? (dan zie je het dus ineens wel als eigendom waar jij over kan wikken en beschikken) maar als je je rekeningen moet betalen is het plotseling een wezen.

Je kunt zaken in het leven nu eenmaal niet loskoppelen als jou dat goed uitkomt, want een en ander staat nu eenmaal niet los van elkaar.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:00

schoentje schreef:
En wat zou volgens jou dan beter zijn om met de paarden te doen bij een faillisement?

Dat is toch niet hier het onderwerp. :D

Schoentje

Re: Grote brand in paardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:04

Geloof dat het meerdeel van de posts hier niet meer echt ontopic zijn ceasario. Ik ben gewoon benieuwd wat zij denkt dat dan een betere oplossing is, want dat kan ik in haar posts niet ontdekken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:05

Ceasario: nee maar ben ook wel benieuwd hoe Alenteja het dan wil doen.....
Van dierenliefde komt dierenleed. Paarden houden terwijl je ze niet kan betalen DAAR komt dierenleed van ik kan je zo wat stallen opnoemen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:09

schoentje schreef:
Geloof dat het meerdeel van de posts hier niet meer echt ontopic zijn ceasario. Ik ben gewoon benieuwd wat zij denkt dat dan een betere oplossing is, want dat kan ik in haar posts niet ontdekken.

De brand verspreidde zich snel over het grote complex, vooral ook omdat er veel hooi in de stallen lag opgeslagen. Enkele gasflessen die in de schuur stonden, kwamen door de brand tot ontploffing . :+

http://www.ed.nl/regio/nuenen/11233054/ ... Nuenen.ece

Men kon direct ff oefenen.en de deelnemers gingen met "plezier" daar na toe. ;)
http://www.ed.nl/regio/helmondstad/1123 ... elmond.ece
Laatst bijgewerkt door ceasario op 18-06-12 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:13

Ik hoop maar dat die gasflessen daar mochten staan en geen problemen op gaan leveren bij de verzekering.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:16

Probeer je nu te suggereren dat het opgezet spel is?
Je bent echt een sensatiezoeker hè. Ga vooral zo dooren heb veel plezier.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:20

schoentje schreef:

Natuurlijk niet..maar ook hier heb je een bord voor je kop om gasflessen op je "bedrijf" te hebben.. :(:)
Maar het Boek heeft de domme pech dat ze echt alles tegen hebben..dus het boek is voorlopig nog niet uit.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:27

Er was een grote opslag/werkhok aan de kop van de hal, dus zo raar is dan niet. In caravans en vrachtwagens met living zitten ook vaak gasflessen en die staan ook vaak binnen geparkeerd.
Vergeet niet dat er geen paarden in deze hal gehuisvest mochten worden, dit was dus een opslag en rijhal.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:28

ceasario schreef:
schoentje schreef:

Natuurlijk niet..maar ook hier heb je een bord voor je kop om gasflessen op je "bedrijf" te hebben.. :(:)
Maar het Boek heeft de domme pech dat ze echt alles tegen hebben..dus het boek is voorlopig nog niet uit.

Soms hebben bedrijven nu eenmaal gasflessen nodig om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Ik ga zo eerst eens de profielen bekijken van degene die zulk gedegen onderbouwd commentaar leveren, kan haast niet anders dan dit penny's zijn van een jaar of 10. Gelijk even doen. ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:30

schoentje schreef:
Er was een grote opslag/werkhok aan de kop van de hal, dus zo raar is dan niet. In caravans en vrachtwagens met living zitten ook vaak gasflessen en die staan ook vaak binnen geparkeerd.
Vergeet niet dat er geen paarden in deze hal gehuisvest mochten worden, dit was dus een opslag en rijhal.

Ik vind het natuurlijk vervelend voor Cor en aanhang..Maar ik weet zelf uit ervaring met vergunningen etc..
Dat langs de rand van de afgrond de mooiste bloemen groeien.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 18-06-12 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:30

Ik heb mij geprobeerd in te houden, en mij buiten deze discussie te houden. Maar ik wordt hier stront ziek van.

Er wordt nog onderzoek gedaan naar de oorzaak, waarschijnlijk is het gebeurd door het broeien van het hooi.
Het is ook geen failissementveiling, maar gewoon een veiling van verschillende bevriende paardeneigenaren die samen een veiling organiseren, eerder omdat ze paarden teveel hebben.
De eigenaren hebben geen geldproblemen. Maar als jij de eigenaren ook persoonlijk kent, mag je gerust een pb sturen, dan discusseren we daarover verder. Graag hierin ophouden over opzet en eventueel failissement.

Het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd, er zijn geen woorden voor. In plaats van dat jullie met jullie grote wijsneus eventuele theorieen gaan bedenken kunnen jullie ook gewoon niet reageren of de eigenaren en betrokkenen medeleven betuigen. En gewoon afwachten op het onderzoek.

Dankjulliewel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:34

GewoonNoor schreef:
Dankjulliewel.

Men roept het toch zelf over zich af...
door hier je producten te plaatsen..
faillissementsdossier.nl

Iedereen heeft paarden te veel.. :(:)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:35

ceasario schreef:
schoentje schreef:

Ik vind het natuurlijk vervelend voor Cor en aanhang..Maar ik weet zelf uit ervaring met vergunningen etc..

Lieve ceasario, ik maak hieruit op dat jij ervan uit gaan dat de brand is aangestoken. Zouden ze dit dan vlak voor een veiling doen die veel bekijks en geld op kan leveren? Denk liever goed na, en hou je theorieen erbuiten. Wacht gewoon het onderzoek af. De oorzaak is waarschijnlijk het broeien van het hooi.

Vervelend dat jij uit ervaringen problemen hebt met vergunningen, maar hun zitten zo niet in elkaar. Jij kent ze denk ik niet persoonlijk? Hou je mening er dan alstjeblieft buiten. We praten verder als er uitslag van het onderzoek is. Kijken wie er dan gelijk heeft. Ze hebben geen geldproblemen en het is in een woord verschrikkelijke PECH wat er is gebeurd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:38

De paarden zijn niet op die site gezet, maar op die van BVA, die allerlei veilingen doet. Ik neem niet aan dat zij geweten hebben dat faillissementsdossier.nl de site van BVA gebruikt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:38

GewoonNoor schreef:
[Lieve ceasario, ik maak hieruit op dat jij ervan uit gaan dat de brand is aangestoken..

Dat is klets natuurlijk..Maar in een ellelange procedurens moet je zulke 2 onderwerpen er niet bij hebben..
Je speelt daar alleen maar je tegenpartijen in de hand.

nynke55 schreef:
De paarden zijn niet op die site gezet, maar op die van BVA, die allerlei veilingen doet. Ik neem niet aan dat zij geweten hebben dat faillissementsdossier.nl de site van BVA gebruikt.

Hebben we dan te maken met een stel ongedoopte "zakenlieden" of zit men voort zo ver in de eigen tunnelvisie.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:41

@Cesario

Ik hou op met de discussie. We zullen het onderzoek af moeten wachten. Dan praten we leuk verder :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:56

ceasario schreef:
Men roept het toch zelf over zich af...
door hier je producten te plaatsen..
faillissementsdossier.nl

Iedereen heeft paarden te veel.. :(:)

Dat gaat automatisch als er een veiling op BVA staat.

ceasario schreef:
schoentje schreef:

En het verteld natuurlijk een stuk interessanter weg tussen een groepje mensen die van spannende verhalen houden :roll:

Maar goed, jij zal de hele situatie daar wel een stuk beter kennen dan ik, waarschijnlijk ken jij de paarden op de veiling ook een stuk beter dan ik, dus je zal wel gelijk hebben...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:02

Het gaat niet om het gelijk..
Maar het verbaasd me dat mensen met telecom en itc ervaring hun paarden laat plaatsen op zulk een site..
met de opmerking...betalen alleen via de bank.. :')

en die brand dat staat er natuurlijk buiten..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:05

Wat probeer je nou eigenlijk te insinueren?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:06

@Cesario, dan mag je zelf een ander topic gaan aanmaken over veilingen. Dit topic gaat over de brand, niet over de veiling.
Graag wel bij het topic blijven, er ontstaan zo aardig wat verwarringen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:10

Ceasario die site veilt enorm vewl ook veel paarden(spullen) als je beginnend veilingbedrijf op wilt zetten zullen mensen moeten weten dat er een veiling is. En dus prima site al geef ik toe het is wel wat onhandig dat er boven iets over failissement.nl oid staat.
Maar het is nog altijd goedkoper (denk ik) dan in alle paardenbladen pagina af te huren. Als je googled kun je zien dat deze veiling op meer sites is aangeboden alleen opde bva site kun je daadwerkelijk bieden en zo een paard "winnen".
Betalen via bank hoezo is dat raar? (daarnaast is het volgens mij verplicht aan te gven hoe betalingen moeten geschieden).
Mbt gasflessen etc zoals gezegd is het idd een opslag omdat het anders toch leeg moet staan en dus niet heel raar anders had hij de flessen in huis of in de echte paardenstal moeten zetten ;).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:13

Dat offtopic gaan doen we natuurlijk allemaal aan mee ;)

@ceasario, Er worden meer dan 40 paarden geveild, waar er waarvan de prijzen best op kunnen lopen, hoe zie je dat voor je als een heel deel van de paarden contant afgerekend gaat worden op de ophaaldag? Bovendien zijn het meerendeel van deze paarden zakelijk bezit, dus dan is het best normaal dat ze pere bank afgerekend worden, zo gaat dat hier op het bedrijf ook.