Monica24 schreef:Ariebren schreef:En soms denk ik wel met dit soort topics.
De mensen met een klein autootje zitten zich in allerlei bochten te wringen en te rekenen om maar te kunnen rijden met een paarden trailer en ook nog B.
Ïkke" zegt al, een zware auto ervoor.
Gewicht en vermogen. Dat is veiligheid.
Helaas dat is BE of straks B+
Dank voor de reactie. Ik zit me niet in allerlei bochten te wringen, ik vraag advies, want heb geen ervaring op dit punt. Ik ben ook bereid om BE te halen, maar als het niet nodig is scheelt het toch weer 500 euro. En je kunt tegenwoordig in 1 dag je BE halen, nou dan zal je een berg ervaring opdoen, not. Oefenen, oefenen is het devies in mijn ogen. Wat te denken van een nieuwe auto. Als het kan met de huidige auto kan, dan kan het gewoon. De regels zijn er niet voor niks. Maar veiligheid staat voorop, dat ben ik met je eens. en het zal dus een zwaardere auto moeten worden in dit geval.
Eens met ariebren, waarom de grenzen opzoeken daar waar het om de verkeersveiligheid gaat? Je hebt "luxe" wagens en werkpaarden
, qua motorvermogen zijn er meer dan zat luxewagens die een trailer kunnen trekken. Waar het om gaat is of diezelfde auto de combinatie ook stabiel kan houden tijdens een flinke rempartij, of een stampend paard. Heb een paar jaar gereden met de B-maas in de wet, Opel vectra van 1300 kg, die dat mocht trekken, met een 1,5p 1300 kg atec erachter. Wat is mijn patrol dan een verademing qua stabiliteit! Dat ding rijdt pas lekker met 2000kg erachter, ik voel niks terug in het stuur bij wijze van spreken van wat de paarden uitvreten achterin.Dus ik begrijp Monica dat je wil weten wat mogelijk is met dat wat je al hebt, logisch, maar als je echt op pad wilt, Inc snelweg, wees niet te zuinig. Het scheelt echt!
Weet iemand hoe het straks dan zit met examens? Moet je voor BE dan extra afrijden en eerst je b+ halen, wordt het een keuze tussen BE en B+, of krijg je B+ kado???

uh ik ben blond maaruh?? was t voordat t hele E rijbewijs er kwam niet al dat je tot een bepaald gewicht auto+aanhanger+laadvermogen mocht rijden op enkel je B??