Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Nee dat denk je dan fout Marjoow, bij beginnende paardensporters zijn die mensen totaal niet bekend, omdat ze nooit iets gepresteerd hebben in de sport.
Idd Nicky_rilana, maar ook mensen die beginnende paardensporters zijn.
Marjoow schreef:horseyfries schreef:Ik zei "het grote publiek".....
Ik neem toch aan dat het grote deel van de paarenwereld Annemarie vd Toorn en Emiel Voest wel kent
WildWings schreef:horseyfries schreef:Nee dat denk je dan fout Marjoow, bij beginnende paardensporters zijn die mensen totaal niet bekend, omdat ze nooit iets gepresteerd hebben in de sport.
Idd Nicky_rilana, maar ook mensen die beginnende paardensporters zijn.
Zal mij het een ... boeien of ze wat gepresteerd hebben in de sport. Goed voorbeeld doet volgen... Een campagne met iemand als voorbeeld die niet eens aan je eigen campagne-eisen voldoet en die niet oprecht het paardenwelzijn als hoogste heeft staan, vind ik niet thuishoren in een dergelijke campagne. Zo kan je het toch nooit serieus nemen?
Een bekend gezicht is leuk, maar IMO niet van belang als je júist wilt dat mensen verder kijken dan hun neus lang is. Het gezicht van Anky doet niet per se meer voor de marketing van deze campagne dan het gezicht van een Annemarie van Toorn bijvoorbeeld.
Citaat:"Paarden zijn sociale dieren en dagelijks contact met andere paarden is noodzakelijk, het hoort bij het natuurlijke gedrag. Sociaal contact bestaat uit horen, zien, ruiken en aanraken van andere paarden."
Citaat:Paarden gebruiken tastharen op neus en mond voor het zoeken naar voedsel en het verkennen van de omgeving. Scheer ze daarom niet volledig af.
Citaat:Geef een paard een omgeving waarin het zoveel mogelijk zijn natuurlijk gedrag kan uitvoeren.
Citaat:Een paard moet voldoende beweging krijgen door bijvoorbeeld training onder het zadel en daarnaast vrije beweging in de paddock, weide of beweging in de trainingsmolen.
horseyfries schreef:Wel degelijk, zie mijn gewijzigde post. Verplaats je eens in een springruiter of een dressuurruiter, die haakt eerder af bij een NH persoon als boegbeeld dan bij een topsporter als boegbeeld. Die nemen ze meer serieus.
horseyfries schreef:Wat je dus hier neerzet zijn allemaal eigen interpretaties, en telkens is het eigenlijk duidelijk dat Anky wel voldoet aan de omschrijving, alleen niet aan jouw wens van wat het zou moeten zijn.
randalinpony schreef:Geweldig hoe de vijf uitgangspunten van Brambell hier als uitgangspunt genomen zijn.... en vervolgens ongelooflijk creatief verkracht worden.
horseyfries schreef:Wat je dus hier neerzet zijn allemaal eigen interpretaties, en telkens is het eigenlijk duidelijk dat Anky wel voldoet aan de omschrijving, alleen niet aan jouw wens van wat het zou moeten zijn.
horseyfries schreef:maar voor mensen die geen topsport beoefenen is het blijkbaar moeilijk om zich te verplaatsen in die situatie.
pmarena schreef:Anky is het perfecte boegbeeld voor wat de sector wil, denk ik
In hoeverre dat nu met ècht paardenwelzijn te maken heeft, is echter de vraag
swaatjuh schreef:Blijkbaar valt haast iedereen in dit topic buiten de sector. (Wat me zou verbazen.)