Edward Gal neemt de leiding in de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Edward Gal neemt de leiding in de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:38

Bij de nm 1,2 en 3 was er in de kur echt wel lichtheid en ongedwongenheid. Allemaal een genot om naar te kijken. (ik stond er vlak op dus heb het goed kunnen zien)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:42

murphy102 schreef:
Het is zo apart dat er steeds excuses en omstandigheden gezocht worden waardoor de paarden, allemaal zo het schijnt, gestrest zouden zijn.

De wind kon het nu toch niet zijn, want die hadden ze er nu allen "goed onder", sommigen zoveel dat ze zelfs in de staak gingen.
Ook Anky had de teugels, uuhh touwtjes, stevig in handen.

Hoe komt het toch dat ze stuk voor stuk zulke wisselende paarden laten zien?
Je kunt allemaal een keer je dag niet hebben, maar hier is het elke dag 180 graden anders.
Klopt die africhting wel?
Waarom zien we die lichtheid en ongedwongenheid niet?
Zou dat niet dé maatstaf moeten zijn, dé kwalitatieve eigenschappen van de dressuur immers?

Je hebt het niet eens gezien, maar toch commentaar geven?

En ik weet heel goed wat het Skala inhoudt, heb jarenlang op een Duitse stal gewerkt, en regelmatig gezien dat paarden ongelijk voorbenen hadden. Dit kan een heleboel oorzaken hebben zoals echte ruiters en trainers wel weten. Dat jij dat niet weet en duidelijk alleen de theorie uit boekjes kent is me nu ook geheel duidelijk. Daarom kun je er ook alleen over praten en het niet voordoen hoe het dan wel moet. Beste stuurlui....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:50

jury schreef:

proef van imke
Niet de beste kwaliteit, maar iets is beter dan niets ;)

Bedankt, fijn om het toch al te kunnen zien! Ik vind de muziek voor de series wissels wel heel leuk uitkomen, de rest heeft inderdaad misschien wat te weinig echte accenten om het heel indrukwekkend te maken, al is de hoek van waaruit gefilmd werd natuurlijk ook niet zo fijn om te kijken.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:53

Ik ben blij voor Anky dat het zo goed ging in de kur. Maar wel een kanttekening. Al vanaf de zomer vorig jaar (in scandinavie) had Salinero af en aan problemen in de uitgestrekte draf met taktfouten. Dat het nu in de kur wel allemaal klopte, is fijn voor haar, maar ik vind wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt. Ik hoop het voor haar dat het zo goed blijft gaan, maar ik heb mijn twijfels. Verder vond ik wel dat de stang er heeeeeel erg overdwars in hing en dat ze er heeeeeel erg aan zat met haar handen. Dat tenminste gezien de kleine stukjes die op Omroep Brabant en de NOS heb gezien. Ook zag ik dat ze ook wel een moment na een ophouding even ontspande, dus misschien dat de uitgekozen beelden, net de verkeerde momenten waren.
De kur van Imke vind ik wel erg mooi samen met de muziek. Alleen de moeilijkheidsgraad is erg laag, maar dat is begrijpelijk voor zo'n jong paard.
Nu nog hopen op beelden van de andereren. Zucht...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:04

Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar voor mij is Murphy iemand die heel veel onderbouwd, erg veel weet en wiens post ik graag lees omdat ze zo leerzaam zijn. Helaas kan ik op dit niveau niet mee discussiëren want de kennis ontbreekt me, ik kan alleen zeggen van wat ik zie, dat ik de paarden van veel grand prix ruiters niet fijn en los door het lijf vindt gaan. Tevens dat ik die van Helen Langenbergh wel fijn vindt gaan.
Mij valt op dat de mensen die anders dan Murphy denken niet die inhoudelijke onderbouwing geven waarop het anders denken is gebaseerd. Zij onderbouwd voortdurend waarop haar mening is gebaseerd. Veel leerzame zaken de afgelopen jaren heeft ze al opgeschreven. De kennis houdt ze niet voor haarzelf.
De mensen die het niet met haar eens zijn komen vooral terug (boos, geïrriteerd) van hou er nu maar eens mee op Murphy of met anderen niet inhoudelijk onderbouwde meningen. Van jouw mening daar leer ik niets van. Tja, dat je Murphy zat ben lees ik eruit (maar daar leer ik niets van), maar ach dat kan toch geen criteria zijn waarop we hier met elkaar discussiëren lijkt me. Ik zeg ga vooral door Murphy met je goede onderbouwingen, je goed onderlegd zijn van de gehele dressuur materie. Je weet er duidelijk veel van. Je komt op voor je mening. Je hebt hart voor de paarden en je wilt dat het goed met ze gaat en je weet waarover je het hebt. Je bent beleefd alleen duidelijk negatief over de grand prix top (en dat mag ze vinden) en je geeft BOKT veel inhoudelijke body. Ik leer veel van je en ik weet anderen ook. Bedankt daarvoor *\o/* .
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-06-12 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:55

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag vanaf hier weer on topic en met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet meer op de persoon.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:47

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:14

Dan denk ik dat je niet helemaal op de hoogte bent, Janderegelaar. Gelukkig is er een grote nalatenschap van klassiek geschoolde trainers en instructeurs, ook hier in Nederland.

Swaab heeft met vele kant-en-klare GP paarden bij vele trainers gereden.
Het feit dat hij zoveel grootheden in één adem noemt samen met Sjef kun je je al afvragen hóe klassiek John Swaab werkelijk is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:24

Is er al ergens een filmpje te zien van de GEHELE (volledige) laatste Kur van Anky met Salinero? Dus van het "come-back" optreden?
Het Interview met haar heb ik kunnen zien, het rechtstreekse NOS filmpje (ook maar een fragment, meen ik) blijft bij mij rondjes draaien/zwart.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:36

janderegelaa schreef:
Een leuk stuk van John Swaab, zo ongeveer nog de oudste klassieke, actieve ruiter die we hier hebben, over Sjef Janssen

http://www.paardenlifestyle.com/in-gesp ... modern-66/

Prachtig artikel, vind het knap dat John Swaab geen excuses zoekt, maar pal voor zijn mening blijft staan.
Dat siert hem.

Gelukkig staat je link er nog Janderegelaa, ik denk zal maar snel reageren, voor dit ook weer verwijdert wordt....

Murphy, wie is volgens jou dan nog ouder en actief als klassieke ruiter en trainer? Wel grappig dat zodra iemand iets zegt wat niet in je straatje past, die persoon volgens jou ook al niet meer klassiek is. Er blijven er zo steeds minder over hé.... Zou hij het SKALA wel kennen denk je?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:49

murphy102 schreef:
Dan denk ik dat je niet helemaal op de hoogte bent, Janderegelaar. Gelukkig is er een grote nalatenschap van klassiek geschoolde trainers en instructeurs, ook hier in Nederland.

Swaab heeft met vele kant-en-klare GP paarden bij vele trainers gereden.
Het feit dat hij zoveel grootheden in één adem noemt samen met Sjef kun je je al afvragen hóe klassiek John Swaab werkelijk is.

John staat bekend als een klassieke dressuurinstructeur die zelf als dressuurruiter op de Olympische Spelen heeft gereden en Nederlands kampioen was gedurende twee jaar. Dat is op zich al een bewonderenswaardige prestatie, maar John is ook in andere disciplines zeer succesvol geweest. Zo heeft hij als jockey internationaal renpaarden gereden, is hij actief geweest in de drafsport met een paar honderd overwinningen op zijn naam en daarnaast heeft John ook internationaal gesprongen. Dat is een staat van dienst die weinig ruiters en amazones over de hele wereld kunnen evenaren.

Kun jij dit ook zeggen Murphy?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:50

Swaab heeft ook zelf paarden naar een hoog niveau gereden.

Ik vind trouwens deze quote uit het artikel wel heel erg herkenbaar

Citaat:
als het puntje bij het paaltje komt, dan zijn Willy Schultheiss, Herbert Rehbein, Bubi Guenther, Sjef Janssen en Piet Oothout allemaal één verhaal. En alleen de randfiguren die dat niveau niet kunnen halen, die leveren commentaar over dat dat hoofd zo laag en tussen de benen niet klassiek is,”

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:53

:D Ja inderdaad!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:17

Nikka schreef:
ls het puntje bij het paaltje komt, dan zijn Willy Schultheiss, Herbert Rehbein, Bubi Guenther, Sjef Janssen en Piet Oothout allemaal één verhaal. En alleen de randfiguren die dat niveau niet kunnen halen, die leveren commentaar over dat dat hoofd zo laag en tussen de benen niet klassiek is,”

De spijker op zijn kop! :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:08

Even een puntje van order al is het een beetje mosterd na de maaltijd. Ik kreeg wat commentaar op mijn opmerking over de Jazzen en de wind. Op Horses.nl staat een reactie van Hans Peter te lezen over Tango. Hij zegt over het af moeten groeten met Tango omdat hij zo bang: ""Het blijft wel een Jazz he?!"" Ik bedoel maar....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:22

vur schreef:
Even een puntje van order al is het een beetje mosterd na de maaltijd. Ik kreeg wat commentaar op mijn opmerking over de Jazzen en de wind. Op Horses.nl staat een reactie van Hans Peter te lezen over Tango. Hij zegt over het af moeten groeten met Tango omdat hij zo bang: ""Het blijft wel een Jazz he?!"" Ik bedoel maar....

Nou dan weet je dat ook hij een excuus heeft dat kant noch wal raakt ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:24

Ben ik het dus niet mee eens, maar dat wist je ongetwijfeld al.