Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
murphy102 schreef:Het is zo apart dat er steeds excuses en omstandigheden gezocht worden waardoor de paarden, allemaal zo het schijnt, gestrest zouden zijn.
De wind kon het nu toch niet zijn, want die hadden ze er nu allen "goed onder", sommigen zoveel dat ze zelfs in de staak gingen.
Ook Anky had de teugels, uuhh touwtjes, stevig in handen.
Hoe komt het toch dat ze stuk voor stuk zulke wisselende paarden laten zien?
Je kunt allemaal een keer je dag niet hebben, maar hier is het elke dag 180 graden anders.
Klopt die africhting wel?
Waarom zien we die lichtheid en ongedwongenheid niet?
Zou dat niet dé maatstaf moeten zijn, dé kwalitatieve eigenschappen van de dressuur immers?
jury schreef:
proef van imke
Niet de beste kwaliteit, maar iets is beter dan niets
. janderegelaa schreef:Een leuk stuk van John Swaab, zo ongeveer nog de oudste klassieke, actieve ruiter die we hier hebben, over Sjef Janssen
http://www.paardenlifestyle.com/in-gesp ... modern-66/
murphy102 schreef:Dan denk ik dat je niet helemaal op de hoogte bent, Janderegelaar. Gelukkig is er een grote nalatenschap van klassiek geschoolde trainers en instructeurs, ook hier in Nederland.
Swaab heeft met vele kant-en-klare GP paarden bij vele trainers gereden.
Het feit dat hij zoveel grootheden in één adem noemt samen met Sjef kun je je al afvragen hóe klassiek John Swaab werkelijk is.
Citaat:als het puntje bij het paaltje komt, dan zijn Willy Schultheiss, Herbert Rehbein, Bubi Guenther, Sjef Janssen en Piet Oothout allemaal één verhaal. En alleen de randfiguren die dat niveau niet kunnen halen, die leveren commentaar over dat dat hoofd zo laag en tussen de benen niet klassiek is,”
Nikka schreef:ls het puntje bij het paaltje komt, dan zijn Willy Schultheiss, Herbert Rehbein, Bubi Guenther, Sjef Janssen en Piet Oothout allemaal één verhaal. En alleen de randfiguren die dat niveau niet kunnen halen, die leveren commentaar over dat dat hoofd zo laag en tussen de benen niet klassiek is,”
vur schreef:Even een puntje van order al is het een beetje mosterd na de maaltijd. Ik kreeg wat commentaar op mijn opmerking over de Jazzen en de wind. Op Horses.nl staat een reactie van Hans Peter te lezen over Tango. Hij zegt over het af moeten groeten met Tango omdat hij zo bang: ""Het blijft wel een Jazz he?!"" Ik bedoel maar....