Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessicaD88 schreef:Bij Edward stapt ie in de uitgestrekte draf wel over de afdruk van de voorbenen. http://www.youtube.com/watch?v=-6IDQU2lqPA (bij 1.53), meer dan in de middendraf van MAR.
JessicaD88 schreef:Negatief commentaar is ook niet leuk, maar veel mensen zien toch een veel minder goede prestatie dan zou kunnen, en dat zoiets dan ook nog beloond wordt met zoveel punten, ja dat roept (negatieve) reacties op. Is mi niet helemaal eerlijk ook ten opzichte van andere ruiters. Gelukkig zijn er ook heel erg positief ingestelde mensen die met een roze bril kijken en de fouten schijnbaar niet zien
setteke schreef:Cayenne schreef:WB de uitgestrekte draf: Rath heeft al eerder aangegeven deze er niet volledig uit te rijden omdat hij moeite heeft met het uitzitten.
Dat is een mooie. Ik zie het helemaal voor me, sorry jury, ik doe maar middendraf, anders kan ik 'm niet uitzitten![]()
Komop zeg, zo werkt het toch niet.
JessicaD88 schreef:Tuurlijk is het fijn om van het goede uit te gaan. Maar als de jury dat bij iedereen zou doen, dan zou Dujardin naar mijn mening 100% moeten krijgen, aangezien MAR nu 82% krijgt. Dat kan natuurlijk niet en daarom moet een jury wel kritisch zijn. En als je dat bij MAR bent, dan is de proef geen 82 waard naar mijn idee. En dat is niet omdat MAR geen goeie jongen is, maar dat is omdat hij nog moet verbeteren in zn rijden om te kunnen tippen aan de top.
Een paard beslist zelf de duur van de training en knap dat rath het niet gaat overdoen, maar het op het gemak zal laten uitgroeien en openbloeien ipv te forceren. Jammer dat menig ruiter dit niet zien. Dit zal al moeiijk zijn in een tijd waar sponsers zonder paardenkennis de eisen stellen aan de ruiter. Hij schuift het probleem tenminste niet af op het paard maar erkemd eigen fout! jerich0 schreef:Totilas is veel onderhalsspieren kwijt waardoor hij schijnbaar is vermagerd,en minder bespierd is, maar hij is werkelijk correcter gespierd.
Dat hij verzet toont is ergens normaal. Ik zie maar weinig proeven waar men geen verzet krijgt, tot geen proeven meer zelfs.
Een uitgestrekte draf gaat niet gepaard met een serieuze tempoverhoging. Als dit wel het geval is, xan spreekt men meer over een schijn- uitgestrekte draf enkel door dit hoge tempo. Hier ziet men een rustige uitgestrekte draf.
Over het niveau verschil in benen raad ik aan eens filmpjes van Gal vertraagd te bekijken. Daar is dat reeds aanwezig. Daar gaat steeds het ene been minder strekken dan het andere. Dus waarschijnlijk een foutje bij het paard of bij de losheid van het paard.
Al bij al een goede proef. Hij zal er zeker nog geen olympische medailles mee behalen, maar geef hem tijd. Hij moet het ook doen van de sponser en zal hiervoor ook niet met open aren hebben staan springen.

jerich0 schreef:Een paard beslist zelf de duur van de training en knap dat rath het niet gaat overdoen, maar het op het gemak zal laten uitgroeien en openbloeien ipv te forceren. Jammer dat menig ruiter dit niet zien. Dit zal al moeiijk zijn in een tijd waar sponsers zonder paardenkennis de eisen stellen aan de ruiter. Hij schuift het probleem tenminste niet af op het paard maar erkemd eigen fout!
setteke schreef:Ayasha schreef:Hulde aan de ruiter die zijn eigen beperkingen kent aan zijn paard er niet mee op scheept
Mwah, het is Grand Prix, lijkt me vrij logisch dat de ruiter zijn paard dermate over de rug heeft en daardoor zijn paard in een uitgestrekte draf wel uit kan zitten.
easygoing schreef:jerich0 schreef:Een paard beslist zelf de duur van de training en knap dat rath het niet gaat overdoen, maar het op het gemak zal laten uitgroeien en openbloeien ipv te forceren. Jammer dat menig ruiter dit niet zien. Dit zal al moeiijk zijn in een tijd waar sponsers zonder paardenkennis de eisen stellen aan de ruiter. Hij schuift het probleem tenminste niet af op het paard maar erkemd eigen fout!
Sponsors zonder paardenkennis?
setteke schreef:Ayasha schreef:Hulde aan de ruiter die zijn eigen beperkingen kent aan zijn paard er niet mee op scheept
Mwah, het is Grand Prix, lijkt me vrij logisch dat de ruiter zijn paard dermate over de rug heeft en daardoor zijn paard in een uitgestrekte draf wel uit kan zitten.
jerich0 schreef:Totilas is veel onderhalsspieren kwijt waardoor hij schijnbaar is vermagerd,en minder bespierd is, maar hij is werkelijk correcter gespierd.
Dat hij verzet toont is ergens normaal. Ik zie maar weinig proeven waar men geen verzet krijgt, tot geen proeven meer zelfs.
Een uitgestrekte draf gaat niet gepaard met een serieuze tempoverhoging. Als dit wel het geval is, xan spreekt men meer over een schijn- uitgestrekte draf enkel door dit hoge tempo. Hier ziet men een rustige uitgestrekte draf.
Over het niveau verschil in benen raad ik aan eens filmpjes van Gal vertraagd te bekijken. Daar is dat reeds aanwezig. Daar gaat steeds het ene been minder strekken dan het andere. Dus waarschijnlijk een foutje bij het paard of bij de losheid van het paard.
Al bij al een goede proef. Hij zal er zeker nog geen olympische medailles mee behalen, maar geef hem tijd. Hij moet het ook doen van de sponser en zal hiervoor ook niet met open aren hebben staan springen.
JessicaD88 schreef:Het gaat toch niet om de ruiters die hier commentaar geven? De meeste van ons rijden in de basissport, natuurlijk kunnen wij Totilas niet uitzitten! Wij hoeven dat ook niet te doen, MAR is hier degene die er op gaat zitten en meedoet in het GP veld.

easygoing schreef:Ik ken menig sponsers die zelf niet rijden tot zelf sponsers die geen halster kunnen aandoen. Maar zij hebben geld en kopen het dure paard die een ander hen aanraad. En die gaan beslissen hoe snel ruiter en paard als combinatie moeten
dat is niet op mar van toepassing dus ook niet relevant in dit topic.
jerich0 schreef:easygoing schreef:Ik ken menig sponsers die zelf niet rijden tot zelf sponsers die geen halster kunnen aandoen. Maar zij hebben geld en kopen het dure paard die een ander hen aanraad. En die gaan beslissen hoe snel ruiter en paard als combinatie moeten
dat is niet op mar van toepassing dus ook niet relevant in dit topic.
Toch wel. Waardoor denkt u dat totilas nog steeds bij Rath is ondanks de slechte commentaren en de trage vooruitgang? Omdat deze sponser wel nog iets kent van klassiek rijden en ook gelooft in Rath. Dus heel relevant voor dit topic...