Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:03

Totilas is veel onderhalsspieren kwijt waardoor hij schijnbaar is vermagerd,en minder bespierd is, maar hij is werkelijk correcter gespierd.
Dat hij verzet toont is ergens normaal. Ik zie maar weinig proeven waar men geen verzet krijgt, tot geen proeven meer zelfs.
Een uitgestrekte draf gaat niet gepaard met een serieuze tempoverhoging. Als dit wel het geval is, xan spreekt men meer over een schijn- uitgestrekte draf enkel door dit hoge tempo. Hier ziet men een rustige uitgestrekte draf.
Over het niveau verschil in benen raad ik aan eens filmpjes van Gal vertraagd te bekijken. Daar is dat reeds aanwezig. Daar gaat steeds het ene been minder strekken dan het andere. Dus waarschijnlijk een foutje bij het paard of bij de losheid van het paard.
Al bij al een goede proef. Hij zal er zeker nog geen olympische medailles mee behalen, maar geef hem tijd. Hij moet het ook doen van de sponser en zal hiervoor ook niet met open aren hebben staan springen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:06

JessicaD88 schreef:
Bij Edward stapt ie in de uitgestrekte draf wel over de afdruk van de voorbenen. http://www.youtube.com/watch?v=-6IDQU2lqPA (bij 1.53), meer dan in de middendraf van MAR.
;)

Ik heb denk ik een bril nodig, ik zie het niet.
JessicaD88 schreef:
Negatief commentaar is ook niet leuk, maar veel mensen zien toch een veel minder goede prestatie dan zou kunnen, en dat zoiets dan ook nog beloond wordt met zoveel punten, ja dat roept (negatieve) reacties op. Is mi niet helemaal eerlijk ook ten opzichte van andere ruiters. Gelukkig zijn er ook heel erg positief ingestelde mensen die met een roze bril kijken en de fouten schijnbaar niet zien ;)

Fouten zie ik wel, maar ik vind ook dat het nog lang niet 90 procent is, dus er is nog veel ruimte voor verbetering en dan vind ik het flauw dat er alleen fouten wordt gekeken. Althans, zo lijkt het. En ja, ik weet ook wel dat ""leken"" die thuis rondhobbelen best commentaar mogen hebben, maar ik vind het fijner om eerst te kijken naar wat wel goed gaat. Ik ben een positief ingesteld mens. Het glas is half vol of half leeg. Zo moet een jury dat ook doen. Wat ging goed en wat kan beter. Als de jury zo negatief zou zijn, dan werd het niks in de wedstrijdsport. Bovendien zijn er veel onderdelen in een proef, dus hij zal best op sommige punten een minder hoog cijfer hebben gekregen, maar haalt het dan weer op met betere onderdelen. Zo werkt dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:11

setteke schreef:
Cayenne schreef:
WB de uitgestrekte draf: Rath heeft al eerder aangegeven deze er niet volledig uit te rijden omdat hij moeite heeft met het uitzitten.

Dat is een mooie. Ik zie het helemaal voor me, sorry jury, ik doe maar middendraf, anders kan ik 'm niet uitzitten -O-

Komop zeg, zo werkt het toch niet.

Hulde aan de ruiter die zijn eigen beperkingen kent aan zijn paard er niet mee op scheept. Ik zou het prachtig vinden als wat meer Z ruiters tevreden waren met minder uitgestrekte draf en niet op hun paard zouden zitten bonken als een beginner die hele diagonaal tot ze geleerd hebben om 'm uit te zitten. Dat galop ding buiten de baan deed ie onder Gal ook.

Ik zie ook een voorzichtig gereden proef (Totilas kan meer) maar zeker geen slechte.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:14

Tuurlijk is het fijn om van het goede uit te gaan. Maar als de jury dat bij iedereen zou doen, dan zou Dujardin naar mijn mening 100% moeten krijgen, aangezien MAR nu 82% krijgt. Dat kan natuurlijk niet en daarom moet een jury wel kritisch zijn. En als je dat bij MAR bent, dan is de proef geen 82 waard naar mijn idee. En dat is niet omdat MAR geen goeie jongen is, maar dat is omdat hij nog moet verbeteren in zn rijden om te kunnen tippen aan de top.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:19

JessicaD88 schreef:
Tuurlijk is het fijn om van het goede uit te gaan. Maar als de jury dat bij iedereen zou doen, dan zou Dujardin naar mijn mening 100% moeten krijgen, aangezien MAR nu 82% krijgt. Dat kan natuurlijk niet en daarom moet een jury wel kritisch zijn. En als je dat bij MAR bent, dan is de proef geen 82 waard naar mijn idee. En dat is niet omdat MAR geen goeie jongen is, maar dat is omdat hij nog moet verbeteren in zn rijden om te kunnen tippen aan de top.

Helemaal mee eens.

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:24

;) Een paard beslist zelf de duur van de training en knap dat rath het niet gaat overdoen, maar het op het gemak zal laten uitgroeien en openbloeien ipv te forceren. Jammer dat menig ruiter dit niet zien. Dit zal al moeiijk zijn in een tijd waar sponsers zonder paardenkennis de eisen stellen aan de ruiter. Hij schuift het probleem tenminste niet af op het paard maar erkemd eigen fout!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:31

jerich0 schreef:
Totilas is veel onderhalsspieren kwijt waardoor hij schijnbaar is vermagerd,en minder bespierd is, maar hij is werkelijk correcter gespierd.
Dat hij verzet toont is ergens normaal. Ik zie maar weinig proeven waar men geen verzet krijgt, tot geen proeven meer zelfs.
Een uitgestrekte draf gaat niet gepaard met een serieuze tempoverhoging. Als dit wel het geval is, xan spreekt men meer over een schijn- uitgestrekte draf enkel door dit hoge tempo. Hier ziet men een rustige uitgestrekte draf.
Over het niveau verschil in benen raad ik aan eens filmpjes van Gal vertraagd te bekijken. Daar is dat reeds aanwezig. Daar gaat steeds het ene been minder strekken dan het andere. Dus waarschijnlijk een foutje bij het paard of bij de losheid van het paard.
Al bij al een goede proef. Hij zal er zeker nog geen olympische medailles mee behalen, maar geef hem tijd. Hij moet het ook doen van de sponser en zal hiervoor ook niet met open aren hebben staan springen.

Ik ben het hier mee eens.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:31

jerich0 schreef:
;) Een paard beslist zelf de duur van de training en knap dat rath het niet gaat overdoen, maar het op het gemak zal laten uitgroeien en openbloeien ipv te forceren. Jammer dat menig ruiter dit niet zien. Dit zal al moeiijk zijn in een tijd waar sponsers zonder paardenkennis de eisen stellen aan de ruiter. Hij schuift het probleem tenminste niet af op het paard maar erkemd eigen fout!

Sponsors zonder paardenkennis? >;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:37

Ayasha schreef:
Hulde aan de ruiter die zijn eigen beperkingen kent aan zijn paard er niet mee op scheept

Mwah, het is Grand Prix, lijkt me vrij logisch dat de ruiter zijn paard dermate over de rug heeft en daardoor zijn paard in een uitgestrekte draf wel uit kan zitten.

Wilawander

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:39

Ik zie een dressuurpaard wat vroeger een circuspaard was....

Hij ziet er een stuk beter uit.

Het ziet er mooi uit een paard wat de benen voor hoog wegslaat maar of het wat met dressuur van doen heeft? Ik zie dit liever.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:42

Ene kant toch wel blij voor ze dat het nu toch goed gaat. Ook zeer mooie foto vind ik :)
Blijf ergens toch vinden dat hij bij edward hoort :o zal wel aan mij liggen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:44

setteke schreef:
Ayasha schreef:
Hulde aan de ruiter die zijn eigen beperkingen kent aan zijn paard er niet mee op scheept

Mwah, het is Grand Prix, lijkt me vrij logisch dat de ruiter zijn paard dermate over de rug heeft en daardoor zijn paard in een uitgestrekte draf wel uit kan zitten.

Ik denk dat menig ruiter die hier die commentaar heeft nog niet zou kunnen lichtrijden op Totilas als ie op zijn meest ruime arbeidsdraf. Laat staan doorzitten in uitgestrekte draf.. Hij erkent tenminste zijn fout en zegt dat het aan hem ligt. Dat op zich mag al een voorbeeld zijn voor menig dressuurruiter.

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:50

easygoing schreef:
jerich0 schreef:

Sponsors zonder paardenkennis? >;)

Ik ken menig sponsers die zelf niet rijden tot zelf sponsers die geen halster kunnen aandoen. Maar zij hebben geld en kopen het dure paard die een ander hen aanraad. En die gaan beslissen hoe snel ruiter en paard als combinatie moeten vooruitgaan...

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:52

setteke schreef:
Ayasha schreef:

Mijn vraag is dan: hoe zou u reageren moest rath met totikas eerst gaan meedoen in een prix st georges omdat zijn uitgestrekte drsf nog niet 100% is en hij erop wil werken? Dan is hij alweer een slechte ruiter die ondermaats gaat met het paard en prijzen pakt enzo... m.a.w. kan hij niet goeddoen in uw ogen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:54

Het gaat toch niet om de ruiters die hier commentaar geven? De meeste van ons rijden in de basissport, natuurlijk kunnen wij Totilas niet uitzitten! Wij hoeven dat ook niet te doen, MAR is hier degene die er op gaat zitten en meedoet in het GP veld.
Laatst bijgewerkt door JessicaD88 op 02-06-12 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:55

Sometimes, in order to go forwards, we must first take a step back!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:00

jerich0 schreef:

Hij is correcter gespierd? Waar baseer je dat op? En een 'rustige uitgestrekte draf'? Ik zie een uitgestrekte draf met te weinig dragende achterbenen, te weinig schwung, en zonder maximale verruiming. En dat Totilas zn ene been minder al strekt dan het andere bij Edward is natuurlijk geen excuus. En dat tegenwoordig weinig proeven te zien zijn zonder verzet ben ik niet met je eens, maar als het al zo zou zijn, vind ik dat nog geen goedmakertje. Dat iedereen het doet maakt het niet juist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:02

JessicaD88 schreef:
Het gaat toch niet om de ruiters die hier commentaar geven? De meeste van ons rijden in de basissport, natuurlijk kunnen wij Totilas niet uitzitten! Wij hoeven dat ook niet te doen, MAR is hier degene die er op gaat zitten en meedoet in het GP veld.

Jep, en Rath is dus ook degene die beslist hoe hij het probleem van doorzitten op lost. En toch zijn de GP-ruiters hier van mening dat ie het mis doet. ;)
Maar toen Gal geen Regionaal A-proefje kon winnen tegen een stel pony's moest iedereen zijn klep houden. want pfoeh! Een 8 rijden in een A proef.... Hard werken. :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:07

Ik ken menig sponsers die zelf niet rijden tot zelf sponsers die geen halster kunnen aandoen. Maar zij hebben geld en kopen het dure paard die een ander hen aanraad. En die gaan beslissen hoe snel ruiter en paard als combinatie moeten

dat is niet op mar van toepassing dus ook niet relevant in dit topic.

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:14

Het achterbeen gaat al meer onder de massa dan bij Gal, en hij strekt nog niet helemaal omdat het paard idd zijn gewicht nog niet volledig op de achterhand kan plaatsen. Alweer goed dat de ruiter ook het paard niet overdoet. Dit kan aan de zit van rath liggen en het feit dat totilas dit ervoor niet hoefde te doen omdat enkel voorbeen actie telt.
Veel onderhals spieren duiden om een mis gereden paard die in de krul getrokken word. Samengaande met een valse knik. En dit is weg. Dus is het correcter bespierd wat nog steeds niet hetzelfde is al meer bespierd.

Als iedereen commentaar geeft op de ongelijke voorbenen en de schuld op rath steken, maarhij dit al deed bij Gal, dan denk ik wel dat dit iets bewijst tenzij u het niet wilt inzien.

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:16

easygoing schreef:
Ik ken menig sponsers die zelf niet rijden tot zelf sponsers die geen halster kunnen aandoen. Maar zij hebben geld en kopen het dure paard die een ander hen aanraad. En die gaan beslissen hoe snel ruiter en paard als combinatie moeten

Toch wel. Waardoor denkt u dat totilas nog steeds bij Rath is ondanks de slechte commentaren en de trage vooruitgang? Omdat deze sponser wel nog iets kent van klassiek rijden en ook gelooft in Rath. Dus heel relevant voor dit topic...

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:19

jerich0 schreef:
easygoing schreef:

Toch wel. Waardoor denkt u dat totilas nog steeds bij Rath is ondanks de slechte commentaren en de trage vooruitgang? Omdat deze sponser wel nog iets kent van klassiek rijden en ook gelooft in Rath. Dus heel relevant voor dit topic...

Dat wil ik graag geloven.
Hoe verklaart u dan de afspraken met de heer Janssen vwbt training van deze combinatie?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:19

Jerich je spreekt jezelf behoorlijk tegen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:20

Idd piepenfiets

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:23

Waar spreek ik me dan tegen. Volgens mij zijndie lessen met sjef nog steeds geen feit, en ruiter is zo vriendelijk om een overgangsperiode te zoeken voor het paard, want een drastische overgang werkt nooit na al diejaren andere training