Het ging hier over het verdelen van belastinggeld, en dan gaat het om prioriteiten stellen.
Maar ik zei al eerder, dat subsidie in het bedrijfsleven tot oneerlijke concurrentie leidt en soms tot marktoverschotten. Ik zeg niet dat het bedrijfsleven niet door de overheid geholpen moet worden, maar dan liever niet door 'potjes' beschikbaar te stellen waar de ene ondernemer wel aanspraak op kan maken en de andere niet.
Ik zie al jaren dat met die subsidiegelden soms heel absurde projecten gefinancierd worden. Als ondernemers dat zelf zouden moeten ophoesten zouden ze t waarschijnlijk geeneens doen.

Ik zie ook bedrijven groeien die zonder die subsidie nooit zover gekomen zouden zijn en dan vraag ik mij af, is dat wel een gezonde vorm van bedrijfsgroei? (en ook dan weer: en de bedrijven die niet konden groeien omdat ze naast t potje pisten, ondervinden die geen schade, terwijl dat wellicht bedrijven waren die op termijn groter zouden kunnen worden op eigen kracht, maar die nu uit de markt gedrukt worden door de subsidieslurpers?)