Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Re: Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Gne mijn paarden zijn doodop na 1,5 uur losrijden :+

Iemand inmiddels al een filmpje weten te vinden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:05

Lovely schreef:
Dit is geen hengst die vorige week ergens uit de klei getrokken is, dit paard heeft al een en ander in de benen. Het begint wel op te vallen dat in elk nieuwsbericht waar de naam Edward Gal in voorkomt ook onvermijdelijk de woorden spanning en foutjes terug komen.

Dat kreeg hij niet te horen met dit dier in de KWPN hengstencompetitie..

JessicaD88 schreef:
[Helemaal mee eens!! Blijkt ook wel uit het commentaar van de jury; ze vonden hem teveel bovenin :s denk dat zon proefje op dat (lage) niveau niet veel (zo niet niets) zegt. Begrijp ook niet waarom ze m lieten starten maargoed.

In Duitsland dien je een jong paard op onderstaande manier voor te stellen..zeker als de jury fan is van Gerd Heuschmann.

starten op 5,5

http://www.youtube.com/watch?v=BcVOkWb3fgA

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:12

Ik snap niet waarom mensen meteen die jury aanvallen. Dat paard loopt toch zeker erg bovenin? In de L wordt dat simpelweg bestraft, want zo'n houding hoort niet in die klasse, zoiets hoort pas in het M. Het is juist oneerlijk als een paard op z'n potentie, en niet op z'n presteren beoordeeld wordt..
Ik heb de proef zelf niet gezien, maar als ik eerdere optredens van JS bekijk kan ik me best wat voorstellen bij dat commentaar.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:16

Critici hier zelf zeker nooit een proefje "verknald"? Door spanning, leeg of juist te heet paard, door jury die alleen de fouten kijkt? Ach, als Edward er zat van is weet ik nog wel iemand waar hij paardje mag brengen hoor! _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:20

Die Heuschmann methode is geen aanleuning.. Ik zie voornamelijk een paard die met een losse teugel van voren zijn weg moet zoeken, maargoed, wie ben ik..

Vind het raar dat de Duitsers dit sowieso laten doen op een klein wedstrijdje in een ponyproefje en niet op een manier waar dit past. Ik vind dit ook redelijk onprofessioneel van het Oldenburger stamboek.... Na 1,5 uur losrijden kan je toch ook geen topprestaties meer verwachten van een jong dier?!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:31

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:37

Ik blijf bij mijn uitspraak hoor. ;) Met een prijs van 33 euro voor de eerste plaats. Alsjeblieft..

Die aanvallen hier altijd, bah. Ik geef mijn mening. Sorry hoor.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:45

Snap eigenlijk niet waarom al dat paniek ... JS zal zeker in het najaar of vroeger voorjaar aangeboden worden in een van de Duitse HK's (Westfalen, Rheinland ...noem maar op) en dan is er ook natuurlijk het D.S.P. (Duitse Sport Paard) en die keuren bijna alles goed (zelfs hengsten uit moeders met niet WB ggk vaders)! Enige nadeel voor JS is dat bij goedkeuring in een DL stamboek hij ook een HLP moet lopen om die dekking licentie te behouden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:51

ceasario schreef:
upendo schreef:
Vind het raar dat de Duitsers dit sowieso laten doen op een klein wedstrijdje in een ponyproefje en niet op een manier waar dit past. !

Jij weet blijkbaar echt niet waar het over gaat...Altijd de hollandse smoes..blijf dan voor/achter de grens.

http://www.equi-score.de/results.php?mo ... =20&lng=de

http://www.equi-score.de/index.php?mod= ... rlohn2012a

Jij wel? Ik kan een wedstrijd waar 33 euro prijzengeld vergeven wordt en waar de jury als commentaar 'teveel bovenin' geeft niet serieus nemen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:02

Hij is gewoon naar een grote landelijke regio wedstrijd gegaan..vond hij toch belangrijker dan het grote Pinkerster concours in Wiesbaden waar hij niet op kwam dagen..Nu zal ie nog steeds aan de Durgfall zijn na Munchen. :+

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:07

Jammer van zo'n mooie hengst, maar ik ben bang dat de stap toch een probleem blijft vormen bij dit paard. Ik heb gehoord dat hij ook niet aangeboden wordt bij het verkort verrichtingsonderzoek bij het KWPN i.v.m. onregelmatige stap.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:17

Ik zag hier op pagina 3 een bericht voorbij komen dat hij niet zo hoger geëindigd is wegens te veel bovenin gereden zijn en het gereden zijn over het algemeen. Ik kan daar wel inkomen als ik zie hoe de hengst gereden wordt. Vind 'm voor een vierjarige ook enorm strak en op spanning gereden worden, en in Duitsland kunnen ze dat niet zo waarderen bij een jong paard. Daar komt bij dat de stap echt onvoldoende is.

Vind het echter wel enorm idioot van de eigenaren dat de hengst overal gepromoot is alsof 'ie al voor meerdere stamboeken was goedgekeurd, zoals op de link te zien is die ik eerder heb geplaatst. Las net dat hij al 100 merries gedekt heeft, knap lullig. Het zal je maar gebeuren.

Maar wie weet krijgt hij volgend jaar z'n goedkeuring. Alhoewel halfbroertje Bretton Woods mij waardevoller lijkt voor de fokkerij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:18

Pletje123 schreef:
Cowgirl schreef:
Dat paard zo laag scoort hoeft nog niet te betekenen dat zijn nakomelingen rijp voor de slager zijn.

Wie zegt dat dan? :)

Niemand, maar zo kwam het op mij over uit de berichten op de eerste 1,5 pagina.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:19

De jurering in de basis heeft geen enkele aansluiting met de top-sport, dat is een algemeen probleem, zeker in de lagere basis-klasses. Jury's zijn niet in staat om te beoordelen of een paard fijn nageeflijk en over de rug wordt gereden, want daar is erg veel kundigheid voor nodig. Die zien liever dat een strak paard zonder nageeflijkheid, zonder ruggebruik lekker lang laag met een beetje de neus er uit zijn proefje loopt.
Dit is gewoon een algemene conslusie van de wedsrtijdsport in Nederland en het lijkt er verdacht veel op dat Edward daar op neergesabeld wordt. Jammer voor hem, maar misschien wel eens goed dat dit hem overkomt want deze klacht hoor ik al jaren.

En net zo goed als dat de beoordeling van de proeven niet deugt deugt de beoordeling van de hengsten ook niet. Jeugdige hengsten krijgen alijd een slechte beoordeling terwijl de vroegrijpe dieren goed uit de test komen. Paarden die veel bloed voeren hebben veel meer tijd nodig.
Het was van de eigenaar van JS ook veel snuggerder geweest om gewoon even te wachten. laat zo'n paard zich eerst maar bewijzen, dan komen de aanvragen vanzelf wel. Maar ja, de honger naar geld schijnt weer enorm te zijn te oordelen aan alle dekkingen die op voorhand al zijn verkocht. Die honger naar geld bederfd de sport en de fokkerij.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:53

Ik wacht nog een evt video af, voordat ik met een mening kom. Maar damn, wat moet dit zuur zijn voor edward...ben je wereldkampioen, en dan dit :oo _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:06

Als ze slim zijn keuren ze m even snel bij het AES of NRPS. Dan is dat probleem opgelost.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:38

Ik moest effe zoeken om het zeker te weten , maar ik had al het vermoeden dat Edward een Dressurpferde A heeft gereden .
Hier gaat het om een proef voor "Jonge paarden" waar eigenlijk de potentie als dressuurpaard word beoordeeld .
De stap speelt hierin een hele belangrijke rol .
Hierin mogen paarden tot een bepaalde leeftijd starten ,met ruiters uit alle Leistungsklasse .

Hier word het volgende beoordeeld

Kriterien: Eignung als Reitpferd zum sofortigen Einsatz
Rittigkeit:
Losgelassenheit, Anlehnung, Durchlässigkeit, Gehorsam
(dem Alter/Ausbildungsstand entsprechend)
Natürliche Bewegungsqualität/Grundgangarten (met aparte cijfers voor de gangen )
Schritt
Trab
Galop
Temperament/Gesamteindruck:
Grundnote: Abzüge für Ungehorsam: Gesamtnote:

Als je op Google op [PDF] AUFGABENHEFT zoekt kun je de Duitse proeven van 2012 zien

Uitslagen van Iserlohn DressurPferde A
http://www.equi-score.de/results.php?mo ... =20&lng=de

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:57

saga schreef:
Jammer van zo'n mooie hengst, maar ik ben bang dat de stap toch een probleem blijft vormen bij dit paard. Ik heb gehoord dat hij ook niet aangeboden wordt bij het verkort verrichtingsonderzoek bij het KWPN i.v.m. onregelmatige stap.

Volgens het persbericht had het een heel andere reden :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:09

Pletje123 schreef:
Ik vind het ook de omgekeerde wereld, eerst dekken en dan keuren ;) vind het ook arrogant overkomen op de een of andere manier.

In ieder geval verwachten ze er heel veel van, hij staat op deze site ten onrechte als zijnde goedgekeurd bij de KWPN en Oldenburg. Beetje raar. Geloof best dat er heel veel potentieel in dit dier zit, ook als hij eens zijn dag niet heeft. Hij zal best wel goedgekeurd worden door beiden. Maar vind het ergens toch een beetje sneu dat ze zo hard op de zaken voor lopen om dan de deksel op de neus te krijgen.

Czenzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:15

Ik ben benieuwd naar deze hengst. Maar ik kan nergens een filmpje vinden waar ik zijn stap kan zien. Weet iemand er eentje?
Alvast bedankt!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:20

Lara_Silver schreef:
Pletje123 schreef:
Ik vind het ook de omgekeerde wereld, eerst dekken en dan keuren ;) vind het ook arrogant overkomen op de een of andere manier.

In ieder geval verwachten ze er heel veel van, hij staat op deze site ten onrechte als zijnde goedgekeurd bij de KWPN en Oldenburg. Beetje raar. Geloof best dat er heel veel potentieel in dit dier zit, ook als hij eens zijn dag niet heeft. Hij zal best wel goedgekeurd worden door beiden. Maar vind het ergens toch een beetje sneu dat ze zo hard op de zaken voor lopen om dan de deksel op de neus te krijgen.

De fokkers krijgen de deksel de neus ;) de eigenaren heb het geld al binnen.

Stond er afgelopen week niet een interview met zijn eigenaresse in de PK?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:21

Pletje123 schreef:
De fokkers krijgen de deksel de neus ;) de eigenaren heb het geld al binnen.

Stond er afgelopen week niet een interview met zijn eigenaresse in de PK?

Je verwoord het net even beter. :)

Czenzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:34

Op horsetelex staat dat hij is goedgekeurd voor Pferdezuchtverbandes Baden-Württemberg, klopt dat niet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:38

Czenzi schreef:
Op horsetelex staat dat hij is goedgekeurd voor Pferdezuchtverbandes Baden-Württemberg, klopt dat niet?

Nope.. hengst is vooralsnog nergens echt goed gekeurd. Voorwaarde was dat hij een test zou lopen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:44

Die dit jaar een veulen krijgen krijgen toch een b register of iig geen "normaal" papier?
Trnminste mag ik hopen blijft fokker verantwoordelijkheid.
Mbt jureren te hoog erin. als hij correct "omhoog" (dus niet alleem kop in de lucht maar op het achterbeen wordt gereden) lijkt mij niet dat dat afgestraft eordt ;) tenminste in nld niet ;)