Sonja_vR schreef:als er in het Z klasses problemen naar voren komen waaruit blijkt dat de basis niet goed is bij een flinke groep combinaties, is er dan tot en met het M2 niet gewoon te soepel beloond voor prestaties?
Absoluut. Maar dat komt natuurlijk ook door het niveau van de juryleden. Hoe lager de klasse, des te lager het niveau van het jurylid (over het algemeen dan). En dan worden sommige problemen nog wel eens gemist.[/quote]
Vraag mij wel af hoe. Kijk, dat je kleine probleempjes mist, dat kan bijna niet anders. Maar een paard wat ver achter de loodlijn gereden wordt en dan ook nog eerste wordt met dikke winstpunten... Dat moet toch niet kunnen.
[/quote]
Dit soort dingen zie je helaas ook nog weleens in de topsport..ook daar wordt het weleens beloond..ik denk dat er ook een verschil is in visie onderling tussen instructeurs/ruiters/juryleden..ieder gaat uit van datgene wat hij of zij geleerd heeft.In die zin zijn de instructeurs er ook mede verantwoordelijk voor en vindt ik het goed dat de knhs de instructeursopleiding verzwaard.
.