Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:30

essie_blue schreef:
Dankje Cassidy voor het plaatsen van de filmpjes waarop de paarden te zien zijn die niet mishandeld worden.

Ik voel me vereerd dat je me bedankt, maar ik snap niet waarvoor. Ik toon geen filmpjes waar paarden op te zien zijn die niet mishandeld worden. Ik probeer de natuurlijke gangen van een Walker te laten zien en heb een filmpje geplaatst van Walkers in Belgie. Of er daarnaast nog dingen met de paarden gebeuren die niet door de beugel kunnen is op de filmpjes niet te zien. Begrijp je wat ik bedoel?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:37

Ik kan dit niet aanzien wat erg

michelle___

Re: Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:42

Na de eerste klappen in het begin van het filmpje heb ik het een beetje paniekerig weggeklikt, en daarna nog even voor me uit zitten staren met een hand voor me mond. Ik kan er met me verstand niet bij wat ze die beestjes aandoen..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:43

Zo verschrikkelijk ziek wat er met die paarden gebeurd ;( ... .

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:44

Ziek!
Ze zijn heel ziek in hun hoofd!
Die arme paarden kunnen niet opstaan!
En dan worden ze geslagen omdat ze niet mogen liggen!
Dat doe je toch ook niet bij je kind?
Ik kan dit idd ook niet aanzien!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:45

Ik heb maar niet eens gekeken. Heb er ooit al filmpjes van gezien en ik kan er niet tegen. Ik snap de mensen niet die wreed en oneerlijk zijn tegen dieren ;( volgens mij heb je dan zelf een behoorlijk geestelijk probleem.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:50

Focussed schreef:
Wereldkampioen 2010: The Coach
[ Afbeelding ]

My god, die hoeven..
Paard loopt ongeveer in een spagaat. Dit kan je toch niet mooi vinden? ;(
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 19-05-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Cassidy, hackneys in NL lopen bij goede trainers hooguit 10 minuten met kettingen om de hoeven, langer doen ze niet want dan heeft het geen nut meer... tot zover de "soring" van nl hackneys... Bij Amerikaanse paarden staan paarden meerdere dagen/weken op krankzinnige klossen en wat al niet meer, ook onderdeel van "soring". En chemische soring wordt, voorzover ik weet, niet gedaan in NL, maar ja, je weet maar nooit.

De spectaculaire gangen van Nederlandse dressuurpaarden zijn ook niet dmv soring ontstaan.

De witte arabier uit het filmpje, daarvan denk ik wèl dat manier van beengebruik doet vermoeden dat er vuile trucjes zijn gebruikt. Een Nederlandse (show-) arabier heeft ook spectaire gangen, maar dat ziet er veel natuurlijker uit dan het beengebruik van de AV uit het filmpje.

Ik vermoed daarom toch een vorm van soring oid, zij het dat het wat minder extreem gedaan is dan bij een gangenpaard.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 19-05-12 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt

essie_blue

Cassidy schreef:
essie_blue schreef:
Dankje Cassidy voor het plaatsen van de filmpjes waarop de paarden te zien zijn die niet mishandeld worden.

Ik voel me vereerd dat je me bedankt, maar ik snap niet waarvoor. Ik toon geen filmpjes waar paarden op te zien zijn die niet mishandeld worden. Ik probeer de natuurlijke gangen van een Walker te laten zien en heb een filmpje geplaatst van Walkers in Belgie. Of er daarnaast nog dingen met de paarden gebeuren die niet door de beugel kunnen is op de filmpjes niet te zien. Begrijp je wat ik bedoel?

Maar zo voorkom je wel vooroordelen. Dat mensen hier gaan roepen dat alle Tennessee walking horses mishandeld worden etc. Vind het ook leuk om te zien dat het ook anders kan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:52

Mensen die vooroordelen hebben, laten zich daar niet vanaf brengen omdat ik een paar filmpjes heb geplaatst....zou mooi zijn als dat zou kunnen.

En vooroordelen voorkomen? Mensen onthouden de lelijke dingen toch eerder dan wat mooi is. Ligt in hun natuur. Mensen hebben halve en vaak incorrecte informatie en baseren daar een oordeel op. Of dat nu Rodeo is, of Trainingsmethodes in de Dressuur (LDR/Rollkur) , of idd de trainingsmethodes bij gangenpaarden. Men vraagt niet door, ziet dingen, hoort dingen en (voor)oordeel is geveld.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-12 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:55

Ik zeg niet dat àlle Amerikaanse walkers en andere Amerikaanse gangenpaarden soring hebben ondergaan. Ik denk zelf dat walkers van nature gangen vertonen die doen denken aan die van de IJslander, maar ja, die hebben kortere benen dus de vergelijking is lastig...

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:00

wat een misselijkmakend filmpje. Ik krijg eigenlijk het gevoel dat ik namens de mensheid excuses moet maken aan deze paarden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:01

Ik denk dat we namens de mensheid een heleboel excuses aan een heleboel dieren verschuldigd zijn... Helaas hebben die dieren daar niets aan ;(

galatasaray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:02

dat kan niet :( dat is gewoon ziek

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:03

Cassidy schreef:
Die zocht ik, bedankt! En in mijn ogen is het niet alleen dat soring wat verboden moet worden. Het probleem zit hem ook in het zetten op blokken, waar paarden ook niet zomaar vanaf kunnen en als ze er vanaf gaan, ze hun verdere leven lang met pijn rondlopen....

Dat op blokken zetten vind ik net zo erg om een paard aan te doen ja... Het is evengoed een vorm van dierenkwelling en past naadloos bij het soring gebeuren.

Weet je ik vind het zo hypocriet van de Americanen die showpaarden die zo mishandeld zijn bejubelen...
Falikant tegen het slachten van paarden zijn ze in de USA, maar paarden zo laten trainen is minstens net zo erg... en dat zien veel mensen niet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:07

Cassidy schreef:
Misschien even een vraag voor iedereen: als je ergens je werk van maakt, dan moet je scoren om klanten te krijgen die je willen betalen. Toch? Anders ga je het niet redden. Winnen is meestal de manier om in de picture te komen staan. Als jij het niet doet, doet een ander het wel. Ik kan me niet voorstellen dat iemand geen dierenliefhebber is om in de paarden te beginnen, de vraag is: hoe ver ga je om daar te blijven? Want als jij met softe trainingsmethodes altijd achteraan eindigd, en degene die wel methodes blijven toepassen die omstreden zijn vooraan: stop je er helemaal mee of ga je mee?

Die discussie heb ik in een ander topic willen aanzwengelen...

Ik denk dat je sowieso een onderscheid moet maken tussen het toepassen van methoden waarvan je WEET dat het slecht/ pijnlijk is voor het paard, en methoden waarvan je meent dat ze niet slecht/ pijnlijk zijn, maar waarvan anderen zeggen/ vinden dat de methode niet door de beugel kan... (zoals in het rollkur verhaal).

In het eerste geval ben je een sadist als je de methode alsnog toepast. Dit topic in een goed voorbeeld van wat sadisme inhoudt.
In het tweede geval denk je dat je geen schade aanricht, maar menen anderen dat dat wel zo is. Die discussie is veel moeilijker. Aangezien je het dan niet hebt over moedwillig kwaad willen doen, sterker nog: aangezien je dan meent dat het absoluut niet verkeerd is of kan zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:08

Maar waarom slaan ze die paarden op het hoofd, onder de buik en waarom krijgen ze stroomschokken?
Gaan ze daar ook beter van lopen?
Ik bedoel; dat soring gaan ze ook beter van presteren maar wat heeft het nu voor zin zo'n paard eindeloos op zijn hoofd te slaan met een stok?

En waarom heeft dat paard op stal 20 leren riemen rond zijn lijf gegespt?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:11

OMG :oo
Waarom slaat die hem zo op zijn hoofd? (wat anneliesdj dus zegt)
Dit is echt zo verschrikkelijk. ;( ;(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:14

Het harnas wat ze omgespen is om een andere staarthouding te krijgen. Soms worden ook spieren in de staart doorgesneden om ervoor te zorgen dat deze hoger gedragen wordt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:16

Jeetjemina, het is daar gewoon niet goed hé?
Volgens mij krijg je een shetlander nog zo aan het lopen met al die praktijken die ze gebruiken, het hele ras heeft er niets meer mee te maken.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:18

Cassidy schreef:
Het harnas wat ze omgespen is om een andere staarthouding te krijgen. Soms worden ook spieren in de staart doorgesneden om ervoor te zorgen dat deze hoger gedragen wordt.

Dan houdt je toch geen paard meer over... -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:20

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:20

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-12 14:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Kyona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:22

Al die mensen afschieten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:23

@ Michelle: Inderdaad, je vraagt je af wat voor dier je overhoudt na al deze mishandelingen... en die staartspieren doorsnijden dat klopt, daar had ik het gemakshalve nog niet over gehad. Komt ook omdat dat in Nederland ondenkbaar is... al hebben ze hier wel tijdenlang koudbloeds gecoupeerd...