Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:20

Nils_010_ :
Het gaat mij niet om het geheim gehouden. Het gaat mij om de speciale behandeling en het feit dat hij in zijn uppie kon losrijden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:21

Ze hadden gewoon de mensenmassa weg moeten houden, kan me voorstellen dat andere ruiters ook last gehad kunnen hebben van die mensenmassa.

Ik heb geen probleem, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen gelijk is in de wedstrijd wereld. Niet Jantje boven Klaasje, en Klaasje boven Pietje. Hij mag alleen los rijden, dus meer rust in zijn paard en meer rust in zichzelf voordat hij aan de proef begint. Die andere tien ruiters moeten wel samen losrijden, onder toezienend oog van publiek en elkaar, zij zullen minder relaxt kunnen los rijden dan Matthias.

En dat jij je aan mijn reacties ergert is vooralsnog jouw probleem niet het mijne.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:24

Jammer dat het nu wéér gaat over waarom MAR niet goed is, of waarom deze uitslag eigenlijk tóch niet helemaal fair is. MAR heeft gewoon super gereden, en ik vind dat daar wel wat meer de nadruk op mag liggen. Laten we nou gewoon eens blij voor hem zijn!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:24

xx_Horsiex schreef:
Ze hadden gewoon de mensenmassa weg moeten houden, kan me voorstellen dat andere ruiters ook last gehad kunnen hebben van die mensenmassa.

Ik heb geen probleem, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen gelijk is in de wedstrijd wereld. Niet Jantje boven Klaasje, en Klaasje boven Pietje. Hij mag alleen los rijden, dus meer rust in zijn paard en meer rust in zichzelf voordat hij aan de proef begint. Die andere tien ruiters moeten wel samen losrijden, onder toezienend oog van publiek en elkaar, zij zullen minder relaxt kunnen los rijden dan Matthias.

En dat jij je aan mijn reacties ergert is vooralsnog jouw probleem niet het mijne.

Ik probeer je dus te vertellen dat dat niet het geval is. Het is de keuze van die anderen om los te rijden in de voor het publiek toegangkelijke bak. Die kunnen net zo goed achteraf warm rijden. Er is geen verplichting om dat te doen. En zoals ik al zei de gehele Nederlandse equipe doet zijn warmingup ook achteraf en daar zeurt niemand over.

Thomas

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:27

Pfff zeurmiepen zijn jullie toch, hij heeft gewoon super gereden. Dan maar zonder publiek inrijden, ik snap het wel hoor

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:28

Nils heb je ook bewijs voor je arguement?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:29

xx_Horsiex schreef:
Nils heb je ook bewijs voor je arguement?

behalve het feit dat hij als er niemand van de FEI bij het losrijden was hij gewoon gediskwalificeerd zou zijn? en het feit dat er vanuit de andere deelnemers vooralsnog geen protest is aangetekend voor de winst?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:31

Je zegt dat er iemand van het FEI bij moet zijn, dat is iets heel anders dan beweren dat de andere ruiters ook alleen en apart mogen losrijden, ik wil graag voor dat laatste bewijs zien, want als dat zo is, dan is deze hele discussie voor niks natuurlijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:32

nou, als rustig losrijden zo'n proef opleverd , hebben ze mijn zegen! :j

wat een heerlijk gezicht om totilas weer dansend door de ring te zien gaan *\o/*
Mar durft duidelijk meer te rijden maar ook vooral los te laten, het gespannen rijden is niet meer, hier rijdt een combinatie
misschien nog lang niet zo goed als Gal en Toot, maar dit is wel zeer prettig om naar te kijken

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:32

xx_Horsiex schreef:
Je zegt dat er iemand van het FEI bij moet zijn, dat is iets heel anders dan beweren dat de andere ruiters ook alleen en apart mogen losrijden, ik wil graag voor dat laatste bewijs zien, want als dat zo is, dan is deze hele discussie voor niks natuurlijk.

speciaal voor jou
Citaat:
All warmingup and training areas are supervised by officially appointed FEI stewards. Their job is to ensure that FEI regulations are enforced and riders and trainers maintain standards of riding and warmingup
in accordance with art. 143 and 144 of the FEI General Regulations.

en vervolgens

Should any spectator, rider, trainer or judge be concerned about, or feel they are witnessing rough or unfair riding or training, without delay they should immediately report the incident to the FEI Steward. The FEI Steward will then decide on the appropriate course of action including reporting the incident to the Chief Steward who will report to the President of the Ground Jury.

https://admin.fei.org/Disciplines/Dressage/Organisers/Documents/Warming-up%20area%20reminder%20org%20web.pdf

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:34

Nils_010 schreef:
Ik probeer je dus te vertellen dat dat niet het geval is. Het is de keuze van die anderen om los te rijden in de voor het publiek toegangkelijke bak. Die kunnen net zo goed achteraf warm rijden. Er is geen verplichting om dat te doen. En zoals ik al zei de gehele Nederlandse equipe doet zijn warmingup ook achteraf en daar zeurt niemand over.

Daar gaat het mij om Nils, niet of er wel of niet iemand van de FEI bij is of moet zijn, dat snap ik wel.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:35

imaudy schreef:
Ik vind het de beste proef die ik ooit van totilas gezien heb, hij heeft ook een mooie lengte in de hals zo :j. Volgens mij kunnen ze nog beter worden.

helemaal mee eens, ik heb toot nog nooit met zoveel lengte in de hals gezien, super.
nu hopen dat in de uitgestrekte draf de passen nog gelijk worden en dan is het helemaal toppie.

nederland, ga toch maar een beetje bibberen voor de olympische spelen, iedereen had MAR afgeschreven maar hij en Totilas zijn back!!!!!!!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:36

xx_Horsiex schreef:
Nils_010 schreef:

Daar gaat het mij om Nils, niet of er wel of niet iemand van de FEI bij is of moet zijn, dat snap ik wel.

Daarvoor lijkt het mij genoeg om te zeggen dat er geen protest is vanuit de andere deelnemers en coaches. Het is niet dat ze hem allemaal de winst willen geven ofzo hoor, als er bij ook maar 1 deelnemer het gevoel is dat er oneerlijke concurentie is was er echt wel protest geweest.

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:37

Dus?.. Als er een official aanwezig is mag je losrijden waar je wilt :D probleem opgelost zou ik zeggen. Hij mag dus in rust zich voorbereiden en het resultaat mag er zijn, ik heb genoten van de proef

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:37

Even alle domheid op een stokje; rijdt hij morgen nou ook de kür? :o?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:38

Jij trekt een conclusie uit iets wat je waarneemt, je hebt er dus geen hard bewijs voor dat het mogelijk was voor de rest.

Enfin, punt blijft, iedereen is gelijk.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:39

xx_Horsiex schreef:
Jij trekt een conclusie uit iets wat je waarneemt, je hebt er dus geen hard bewijs voor dat het mogelijk was voor de rest.

en dat was dus ook zo.

Aranel

Ontopic: ik moet al schoorvoetend wel toegeven dat ik het een goede proef vond. Weer een beetje de Totilas van vroeger. Al staan de oren wel dwars op de kop en mag de stang wel 10 cm losser van mij. En dat apart losrijden vind ik ook stom; dat wil ik ook wel met die druktemaker van mij, maar je hoort je gewoon aan te passen, als je je paard niet kunt hanteren of op jou kunt laten letten bij het inrijden, wat doe je dan op wedstrijden?!

Maargoed, nette proef dus :)

Jilletje

mooie proef neergezet :))
hier hebben we lang op moeten wachten maar het resultaat mag er zijn!!!!
MAR had aan het begin niet zo'n nette beenhouding, ik vond ze te ver naar voren steken :=
maar ach....we hebben allemaal onze foutjes toch!!!!

we kunnen wel gaan zeuren en blablabla maar hij heeft het wel gedaan ondanks het gezeur van de wereld!!!
ik vind het knap en doe het m zeker niet na

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:40

Nils_010 schreef:
xx_Horsiex schreef:

en dat was dus ook zo.

Dat zeg jij wel, maar je kan het niet aantonen met hard bewijs?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:40

Het zal Bokt ook niet zijn die het oneerlijk vindt dat ze apart hebben losgereden..
Blijkbaar heeft het z'n vruchten afgeworpen want kijk maar naar het resultaat! ;) Sjongejonge.. moeilijk doen om niks.
Hoevaak zie je in Nederland op normale concoursen dat mensen ergens anders heen gaan te inrijden om rust te vinden bijvoorbeeld.
Ik vond in ieder geval een fijne proef om naar te kijken en Totilas zag er goed uit! Paar slordigheidsfoutjes maar ach, hij is er weer!!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:43

xx_Horsiex schreef:

dan draaien wij het om. Kun jij met hard bewijs aantonen dat de rest daar niet mocht komen? zo ja, waarom teken jij dan niet officieel protest aan tegen de winst.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:45

Nils_010 schreef:
xx_Horsiex schreef:

dan draaien wij het om. Kun jij met hard bewijs aantonen dat de rest daar niet mocht komen? zo ja, waarom teken jij dan niet officieel protest aan tegen de winst.

Nee dat kan ik niet, daarom zeg ik ook in mijn posts, dat ALS Matthias en ALLEEN Matthias alleen en apart mocht rijden hij in het voordeel zou zijn.

En NEE, ik heb GEEN bezwaar tegen zijn winst, dat heeft hij uitstekend gedaan. Mij gaat het om de gelijke behandeling van iedereen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:46

Jeetje, xx_Horsiex, je hebt je punt nu wel gemaakt hoor! ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:46

deze discussie komen wij nooit uit (blijkbaar ben ik idioot als ik het jammer vind dat er een losrij bak is speciaal en alleen voor MAR...) dat er op andere wedstrijden sowieso al een bak is waar de ruiters gezamelijk los kunnen rijden zonder publiek prima.....(omdat dat rustiger is...) heb ik geen problemen mee. Iedereen kan dan voorzich zelf kiezen hoe en waar hij rijd. Met publiek/zonder publiek.

het zou wat worden als iedereen straks zijn eigen bak wil hebben.... en daar gaat het om, ik zou exact het zelfde reageren als dit voor Anky was gedaan en bv Upido.....

En ik heb ook al meteen gezegd dat ik het een prima prestatie vind wat hij heeft neergezet