Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unamie schreef:Op Anky's rijden zelf heb ik niet echt kritiek ook al zie ik veel liever meer losheid van voren
3 keer goud met 2 verschillende paarden zegt genoeg lijkt mij zo
Niemand kan een kuur zo perfectionistisch rijden als zoals zij
Maar wat ik werkelijk tenenkrommend vind om te zien is een paard zoals Salinero (die ik toch als 1 van de beste paarden te wereld beschouwd) zo door de baan zie gaan![]()
2011
http://www.youtube.com/watch?v=gzxsuOtcUgY
Let alleen al op het achterwaarts gaan ,dat is ronduit verschrikkelijk
De linkerschouder zit zo enorm vast dat hij niet eens zijn linkerbeen naar achteren durft te zetten (rechts zet hij nog wel enigzins naar achteren)
Apuyementen naar links (hij kan het simpelweg niet eens meer)
Over de slechte stap ga ik het al helemaal niet hebben![]()
galop (wissels) zonder noemenswaardige sprong
uitstrekken in draf lukt helemaal niet
Hij heeft een schoftblessure gehad maar deze heeft blijkbaar niemand nog op kunnen lossen
Dat je spierproblemen niet op kunt lossen met rijden bewijst dit filmpje wel
Zoek de verschillen
In plaats van beter gaat hij steeds slechter lopen (let vooral eens op de stap)
Dat klopt toch helemaal niet?
dat de verklaring die er worden gegeven
Communicatiefoutjes (na 12 jaar een combinatie te zijn lukt het ineens niet meer?)
Moet nog in het wedstrijd ritme komen (nooit geweten dat je paard zijn voorknieen beter kan buigen van een paar wedstrijden)
2006 Ooit was hij vrij los
Hier had hij ook al wat (spier) probleempjes (linksvoor en rechtsachter) maar daar was hij nog heel plezierig om naar te kijken
www.youtube.com/watch?v=MPJGEzI3aIc

Zensation schreef:Zucht... Weer een typisch gevalletje van de beste stuurlui....in dit geval staan ze niet aan wal, maar zitten ze op bokt!
Fijne proef ondanks de spanning's momentjes. Er is ook nog zoiets als wedstrijdritme..
(tenminste ik wel
)