Rechter vindt paarden ongewenst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Re: Rechter vindt paarden ongewenst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:20

Ik vind het SUPER dat je iets aan de uitspraak van damian hebt gehad. Dat bewijst dat bokt er niet voor domme mensen is, maar gewoon voor iemand die een beetje goeie raad best kan gebruiken! :D :D :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:15

Hoever ligt de rijbak en de weides van de buren af ?
"bedrijfsafstand" (dus bv voor een manege of opfokbedrijf) is 50m ...normaal geldt dat echter voor de stallen en niet voor weides (dat is niet bepaald voor paarden...althans in 2008 nog niet).

toen ik hier kwam wonen stonden er illigale containerstallen. Deze waren door de vorige bewoner weggezet vlakbij de andere huizen (de klusjesman uit R'dam die later bezwaar maakte tegen mij nieuw te bouwen stallen ver weg van zijn huis heeft zelfs meegeholpen de containerstallen te overkappen :j - zo wist de rest vd buurt mij te vertellen)

De R'dammers maakten bezwaar tegen mijn vergunningsaanvraag voor de stallen, vanwege geluids, stank overlast en nog iets...(vergeten!) De gemeente die van het begin af aan voor 100% achter mij stond heeft geprobeerd te bemiddelen zonder resultaat. Ondertussen ben ik in contact getreden met een klein bouwadviesbureau in de gemeente (die de regels nog beter kennnen dan de gem. zelf) en zij zeiden dat ik het beste de art. 19 proc. kon volen en alvast aanbieden om op bedrijfsafstand te gaan zitten met de stallen 50m vd perceelsgrens vd ....tja buren waren het niet eens....ze konden/kunnen mijn stallen allleen zien als ze op de nok van hun dak gaan zitten :D )

Alle bezwaren zijn afgewezen (het is zelfs tot hoorzittingen gekomen) met de mededeling van de wethouder dat het wellicht verstandig was dat ze terug naar R'dam zouden verhuizen. _O- De rest vd buurt is ook nog bij ze aan de deur geweest...dat het nu afgelopen moest zijn met buren pesten :')

Maar misschien kun je iets met het begrip "bedrijfsafstand" ?!

oh...en het advies van het bouwadviesbureau heeft mij 2 vlaaien gekost !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:58

Nou misschien komt het dan toch nog goed, als je maar met officiele instanties in de weer gaat, jammer dat je eigen advokaat destijds dit advies niet heeft gegeven, had je een topic gescheeld met een hoop ergenis... ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:01

Ik snap dit allemaal niet. Op nog geen 8 km van Rinke hebben mensen bij ons in het dorp dat ook onder de gemeente Medemblik valt ook paarden met stallen en rijbakken aan huis. En dat schijnt allemaal weg te mogen.
Waarom mag de een dan wel en de ander dan niet?

Edit: weg te mogen = wel te mogen. Blijft lastig op de foon.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 12-05-12 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:08

Jemig he, heel Onderdijk heeft paardjes aan huis met mega smalle strookjes land er achter ^). Waar moeten al die paarden dan straks naar toe? Allemaal naar die fijne pensionstal waar de paarden bijna nooit buitenkomen zeker :?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:09

En dan heb ik het niet eens over Onderdijk!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:13

Heel zwaagdijkoost en west hebben het ook, half westfriesland heeft paardjes aan huis :?

Alle paarden dan maar stallen in het voorm. dsb gebouw aka gemeentehuis??

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:17

Ik had mijn eerdere berichtje even gewijzigd want de foon maakt soms woorden die ik niet type.
Ik wou zeggen dat het bij ons in het dorp WEL mocht i.p.v. weg. :+