IB: Parzival niet door eerste dierenartskeuring heen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Re: IB: Parzival niet door eerste dierenartskeuring heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:36

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:38

Bomba schreef:
Ik val meer over het feit dat ze Parzival nu echt tot aan het moment van de inspectie heeft gewerkt.

Dat kan je natuurlijk op verschillende manieren lezen.. Ik lees het eerst ook zoals jij waarschijnlijk, hmm opvallend, heeft hij dat werk nodig om de vet-check door te komen?
Maar je kan het natuurlijk ook lezen als: als hij dit werk aan kan, dan komt hij ook de keuring wel door. Wellicht had ze hem al niet aan de keuring aangeboden als hij tijdens de training niet correct voelde. Of als, zekere voor het onzekere, paard eerst goed warm en dan pas aanbieden, dan weer een stram paard met als gevolg een afkeuring.
Of het was juist binnen een opgestelde trainingsplan dat het zo samen loopt en tja, waarom dan niet eerst trainen en dan keuren...

En die foto's.. brr.. ben ik blij dat mijn paard geen (wereld)druk hoeft te voelen om te presteren en nooit zo op de foto kan staan. Verder is het lastig daarop commentaar te geven, want ze haalt wel 86%. (Wat het niet goed praat, maar ook de discussie opent met de 'eeuwen' oude vraag...)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:41

Ik vat het op op de manier dat Parzival eerst goed warm gewerkt moet worden voordat hij door de keuring komt. Ik bedoel er verder niks mee, maar vind het gewoon apart dat zo'n paard dus eerst gewerkt moet worden voor groen licht.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:51

Ik probeer het wat te nuanceren, want het is een vrij logische conclusie die jij trekt, maar ik dacht erna ook direct aan andere opties. Wij weten niet de beweegredenen om hiervoor te kiezen. Wellicht is het aangeraden door de team-vet, om het zekere voor het onzekere te nemen en hem warm door de keuring te krijgen. Wellicht is ervoor gekozen om dit werk te verrichten en als hij dat naar tevredenheid vol hield hem alleen dan aan te bieden. Dat laatste kan ik mij heel goed voorstellen.
Maar wellicht is het ook wat jij zegt en heeft hij dit werk nodig om door een keuring te komen. Dat zou opvallend zijn en niet echt positief denk ik, maar helaas vrees ik dat we er nooit achter zullen komen...

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:56

Het verbaasd mij eigenlijk niet eens dat Parzival stijf de stal uitkomt. Het paard is behoorlijk scheef gereden.
Toch wel triest dat je eerst je paard moet opwarmen om hem niet kreupel te hebben. -O-

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:02

:r Ontzettend zielig om op zo'n manier te reageren :n

Adeline heeft zelf gezegd dat hij zich waarschijnlijk gewoon vlak voor de eerste keuring heeft verstapt.
Ik zie geen reden om daar aan te gaan twijfelen? Gewoon een keer het goede van de mens in zien is ook een mogelijkheid ;)

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:04

Debbie schreef:

Adeline heeft zelf gezegd dat hij zich waarschijnlijk gewoon vlak voor de eerste keuring heeft verstapt.
Ik zie geen reden om daar aan te gaan twijfelen? Gewoon een keer het goede van de mens in zien is ook een mogelijkheid ;)

Jij mag denken wat je wil. maar ik zie het anders. ;)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:04

Doma_clasica schreef:
Het verbaasd mij eigenlijk niet eens dat Parzival stijf de stal uitkomt. Het paard is behoorlijk scheef gereden.
Toch wel triest dat je eerst je paard moet opwarmen om hem niet kreupel te hebben. -O-

Stijf is iets anders als kreupel hoor..

Je kan het inderdaad op meerdere manieren opvatten. Daar zullen we de achtergrond nooit van weten, dus laat ik het in het midden.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:08

Debbie schreef:

Rustig, rustig..

Ik vind het gewoon apart dat Parzival op de eerste dag (voor de training) niet door de keuring heen komt (en ik geloof niet dat hij stijf was, daar kijkt de beoordelend veterinair doorheen) en dat hij de volgende dag eerst getraind wordt en vervolgens wel door de keuring komt.

Maar zoals hier al wordt gezegd, we weten de reden daarachter niet. Misschien zit er niks achter, misschien wel.