Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:17

zwanepol schreef:
Als ik me niet vergis heeft ze hier op bokt zelfs een oproep geplaatst bij de advertenties waarin ze om een oud/ziek paard vraagt om optezetten...

nee dat meen je niet! |(
We zullen haar eens opzetten...

Brievenbus

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:21

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de bokkers die gereageerd hebben op dit 'zielige' filmpje nou echt vegetarisch zijn? :=

Dieren gaan nou eenmaal dood, so be it. :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:22

Volgens mij heeft bijna niemand die gereageerd heeft in dit topic inhoudelijk gereageerd op het filmpje. Filmpje stelt ook vrij weinig voor..

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:22

Ik kan de oproep niet weer vinden maar ik weet het bijna zeker omdat ik het toen al bizar vond.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:28

degene die commentaar op die hele tinkerbell hebben en haar kunst bedoel ik

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:30

Gevonden, maar de ad was niet van tinkerbell maar van iemand anders die in opdracht een pony moest opzetten. :=

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:31

Ok ik heb niet alle reactie's aandachtig doorgelezen, maar volgens mij was eerst gezegd dat ze haar kat zelf had gedood. Ik vind het gewoon erg raar om dit met beesten te doen.

Hebben jullie toen ook gehoord dat ze kuikens (haantjes) aan het verkopen was en als niemand ze kocht, dan gingen ze in de shredder die naast haar stond, toen iemand eenmaal de shredder afpakte, zei ze dat als die niet terug werd gebracht, ze de kuikens dood zou gooien tegen de muur.
Ik snap wel dat de kuikens sowieso dood zouden gaan omdat niemand haantjes wil, maar moet je dat dan maar openbaar doen en netzoals met die hamsters iedereen maar over één kam scheren?

Zwanepol kun je me die link sturen? Desnoods per PB
Laatst bijgewerkt door Browniee op 16-04-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:31

zwanepol schreef:
Gevonden, maar de ad was niet van tinkerbell maar van iemand anders die in opdracht een pony moest opzetten. :=

maar wat is daar mis mee dan?
ze vraagt duidelijk om een pony die toch al ingeslapen moet worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

Ik zie het probleem niet.
T is een kwestie van smaak. Het hele natuurmusuem zit vol opgezette dieren, interessant maar hoef het niet thuis te hebben.

Ik vind haar excentriek, maar ach.... Dat zijn wel meer kunstenaars!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

Browniee schreef:
Ok ik heb niet alle reactie's aandachtig doorgelezen, maar volgens mij was eerst gezegd dat ze haar kat zelf had gedood. Ik vind het gewoon erg raar om dit met beesten te doen.

Hebben jullie toen ook gehoord dat ze kuikens (haantjes) aan het verkopen was en als niemand ze kocht, dan gingen ze in de shredder die naast haar stond, toen iemand eenmaal de shredder afpakte, zei ze dat als die niet terug werd gebracht, ze de kuikens dood zou gooien tegen de muur.
Ik snap wel dat de kuikens sowieso dood zouden gaan omdat niemand haantjes wil, maar moet je dat dan maar openbaar doen en netzoals met die hamsters iedereen maar over één kam scheren?

staat hier op bokt, ik neem aan dat ik die adv hier mag plaatsen?
http://www.bokt.nl/markt/ad/13701/zieke-oude-pony-paard

in het begin van dit topic zei ik dat ik bemiddelde tussen haar en een eigenaar van een oude pony die deze week wordt ingeslapen. ik snap het probleem niet. pony is op, dus moet toch geholpen worden door een spuitje.. en de adverteerder heeft de mogelijkheid om een pony op te zetten.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:37

Ze zoekt een Andalusiër of Lusitano met lange manen :oo

Ik geloof dat ik als ik zo'n paard zou hebben die ingeslapen moet worden al helemaal er niet an moeten denken dat dat er mee gedaan wordt.... En ik zou sowieso zijn manen eraf knippen als herinnering (das misschien mijn 'gekke' ding)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:37

Browniee schreef:

Want het is prima om haantjes door de schredder te gooien, als we het maar niet hoeven te zien?

Mensen zijn heel goed in het negeren van nare dingen en dit is precies een actie waarbij dat even niet kan.. nu vind ik het 'kuikentjes schredderen' geen goed idee, maar zo'n actie heeft wel maatschappelijke inpact en dat zet mensen meer aan het denken dan op straat gaan lopen met een bordje 'iedere dag gaan er zoveel kuikentjes door de schredder'..
Is het kunst? Ja, luguber als het is wel.. Kunst kan mooi zijn, lelijk zijn, en in sommige gevallen ook bedoeld zijn om mensen ergens over na te laten denken.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:40

FahyaFemke schreef:
zwanepol schreef:

maar wat is daar mis mee dan?
ze vraagt duidelijk om een pony die toch al ingeslapen moet worden.

Ik zeg toch nergens dat er iets mis mee is, ik wist mij het alleen nog te herinneren omdat de ad mij op viel en ik die toen gelezen had en ik vond het toen wel een beetje bizar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:40

anneschr schreef:
Brr wat een nare plaatjes. Misschien kun je ze beter in een linkje zetten zodat je zelf kiest of je er naar kijkt of niet. Deze foto's zijn wel heel cru.

Wat is hier cru aan? Dit zijn gewoon huiden verwerkt tot "paarden", ze hebben dus ook geen ogen oid. Ik heb er een aantal gezien op een tentoonstelling, ik vind het erg interessante werken.

liedje89 schreef:
DIk vind die nagemaakte paarden die fiffill heeft geplaatst ook wel mooi trouwens, wat is er zo cru aan, het zijn gewoon beelden van paarden het enige verschil is dat er ook bont omheen zit? Als de huiden nep waren was het dan niet meer cru? Als ik het verhaal zo lees worden de paarden er iig niet speciaal voor gedood dus waarom is het dan een probleem.

Sterker nog, Berlinde de Bruyckere kiest vaak zelfs het paard uit als hij nog leeft, dus met toestemming van de eigenaar. Tegen de tijd dat het dier een natuurlijke dood sterft (bijv ouderdom, of ziekte) krijgt ze de huid om te gebruiken in haar werk.

RianneH schreef:
Als ik het goed onthouden heb, heeft ze haar kat zelf omgebracht? Volgens mij vertelde ze dat ze de keel dichtgeknepen had. Ik vind dat en die hamsters verschrikkelijk.

Wat betreft kunst met dierlijk 'afval' daar heb ik niet direct een probleem mee. Zolang het dier 'dierwaardig' gestorven is. Zal nooit mijn soort kunst zijn, maar ieder zijn smaak.

Ik dacht dat het dier gewoon een natuurlijke dood was gestorven, zelf ombrengen (terwijl hij niks mankeert) vind ik gewoon triest.

LiVetime schreef:
Kunnen we tegenwoordig nog ergens van opkijken?
Vind die foto's van die dode paarden trouwens walgelijk. Alles is kunst wat je zelf kunst noemt, maar dit gaat wel heel erg ver hoor.
Het gaat mij niet om het gebruiken delen van dode dieren (zoals leer, haar enz..), maar COMPLETE dode dieren als kunstvorm *zoekt kots-smiley* O gevonden :r

Grappig, die foto's die ik geplaatst heb zijn geen complete dode dieren ;) het is alleen de huid, erin zit een mal.

Overigens gebruik ik ook graag dode (opgezette) dieren en/of restmateriaal ervan. Ik vind dat juist iets van schoonheid hebben. Wel met een andere insteek dan deze Tinkerbell ;)

Trouwens als we het toch over opgezette paarden hebben, bijv het werk van Maurizo Cattelan
Afbeelding

Afbeelding

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:41

Tinkebell houdt ons een spiegel voor hoe bekrompen hypocriet we zijn :+

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:41

Wat een koekwous(en)!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:43

Meneer van Hagen zet mensen op (even grof gezegd want het is een heel proces natuurlijk), daar gaan ook heel veel mensen naar toe. Het idee is wat eng, maar t is ook fascinerend.
Dat waardeer ik wel van dit soort kunst; het kan echt iets in je losmaken, je hebt er wel een mening over.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:43

Browniee schreef:

Link staat inmiddels al in dit topic

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Nee tuurlijk is het niet goed om dat wel te doen als we het niet zien, maar ze deed het in een winkelcentrum! En dat die volwassenen en 'oudere kinderen' dat zien oké, dat zet ons aan het denken, maar er lopen ook kleine kinderen.... Dus ik heb er minder moeite mee als ze kunst maakt wat mensen aan het denken zet, maar kan iemand me vertellen wat ik moet denken bij een paard dat als my little pony wordt gemaakt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Lambiekske schreef:
Wat een koekwous(en)!!

Nou, dat is me nog eens een bijdrage aan een interessante discussie :roll:

Vertel. Wie zijn de koekwousen en waarom?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:45

Browniee schreef:
Ik snap wel dat de kuikens sowieso dood zouden gaan omdat niemand haantjes wil, maar moet je dat dan maar openbaar doen?

Dit is echt zo'n dikke onzin. . . zo krijg je dus verkeerde verhalen! Ze wilde mensen laten zien dat kuikens/haantjes vaak niet goed behandelt worden, als ze in leven zijn niet en ook niet tijdens het verwerkingsproces (daar gebruiken ze immers ook geen vriendelijke apparaten voor).

De organisatie heeft de kuikens gekocht, die hebben de kuikens bij de politie gedumpt. Politie heeft de dierenambulance gebeld, die hebben contact gehad met de vogel-opvang. Vogel-opvang wilde de kuikens niet hebben omdat het haantjes waren, toen ging de media zich ermee bemoeien en heeft de vogelopvang ze toch opgenomen. En na die media aandacht heeft de vogel-opvang ze alsnog dood gemaakt. . .

Essentie van het verhaal: wij zijn in Nederland net zo verkeerd bezig als dat deze dame in kwestie laat zien. Alleen zijn de mensen hier te schijnheilig om dat toe te willen geven, kunnen ze alleen maar wijzen naar elkaar en doen verder niks.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 16-04-12 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:46

Volgensmij is inderdaad niet iedereen dol op haar smaak van kunst en levert het niet bijster veel op...
Check die laptop! _O-
Laatst bijgewerkt door Raineri op 16-04-12 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Amaris schreef:
Lambiekske schreef:
Wat een koekwous(en)!!

Nou, dat is me nog eens een bijdrage aan een interessante discussie :roll:

Vertel. Wie zijn de koekwousen en waarom?

Nee belangrijker; wat is een koekwous?

Amaris

ohja, ook dat natuurlijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Een koekwous is een gestoord/gek iemand :P