stef schreef:Omdat daar het paard wat ingeslapen is achter de schermen ligt
Was dar een antwoord op mijn vraag waarom ze er langs gingen? Seriues? Is dat dier al zo snel ingeslapen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kirishu schreef:ik heb het ook gezien, enschrok me helemaal dood!
ik bedoel, bij iedere hindernis ging er wel een paard om, en de paarden die nog in staat waren om overijnd te komen, stonden op en gingen weer veder met rennen. dat vind ik raar...
waar ik echter nog het meeste van schrok was dat de winnende ruiter van zijn paard af sprong, en er niet eens naar omkeek! dat paard was zeker weten nog niet fatsoenlijk afgekoeld, en stond ook nog een parij te hijgen. ik heb dan zoiets van, als je dit dan PERSEE wilt doen, doe het dan in klijnere groepjes van 10-15 paarden! je zag ook dat al die paarden tegen elkaar aanliepen etc. en dat heeft dan zoon SIMPELE oplossing, dat ik denk:hoeveel is geld je nou eigenlijk waard??!!!!

Er word natuurlijk wel goed gezorgd voor de paarden, die namelijk veel geld waard
Marjoow schreef:kirishu schreef:ik heb het ook gezien, enschrok me helemaal dood!
ik bedoel, bij iedere hindernis ging er wel een paard om, en de paarden die nog in staat waren om overijnd te komen, stonden op en gingen weer veder met rennen. dat vind ik raar...
waar ik echter nog het meeste van schrok was dat de winnende ruiter van zijn paard af sprong, en er niet eens naar omkeek! dat paard was zeker weten nog niet fatsoenlijk afgekoeld, en stond ook nog een parij te hijgen. ik heb dan zoiets van, als je dit dan PERSEE wilt doen, doe het dan in klijnere groepjes van 10-15 paarden! je zag ook dat al die paarden tegen elkaar aanliepen etc. en dat heeft dan zoon SIMPELE oplossing, dat ik denk:hoeveel is geld je nou eigenlijk waard??!!!!
1: Denk even om je Nederlands aub. lange ij/korte ei
2: Die paarden hebben kuddedrang: Die moeten bij de groep blijven, dat is in de natuur ook zo
3: Jockeys zijn anders dan ruiters, dit is hun werk en niet hun hobbyEr word natuurlijk wel goed gezorgd voor de paarden, die namelijk veel geld waard
) Joolien schreef:Alsof de paarden hier de dood ingejaagd worden? Het is triest, maar dit zijn niet zomaar paarden. Dit is DE race der races, waarbij veel risico's aan verbonden zijn. Ik vind het een schitterende race, en wat een mooie finish, dat is nog nooit gebeurd bij de GN!
gewoon te triest voor woorden... kirishu schreef:ik heb het ook gezien, enschrok me helemaal dood!
kirishu schreef:oja, en dan ook nog even over dat van in de cross, dressuur en spring sport gebeuren ook ongelukken. het risico op een ongeluk is in mijn ogen daar, net als overal, even groot. alleen is het gevolg VEEL kleiner. ik denk dat er op iedere spring wedstrijd minimaal 5 paarden zijn die een spier verekken, en een week mank lopen. echter als er in deze race een spier word verekt als het paard neer komt na een sprong, is de kans best groot dat het volgende paard finaal tegen hem oploopt, waardoor hij gevloerd word en er weet ik veel wat met hem kan gebeuren!
ik heb deze mening gevormd naar mijn eigen persoonlijke ervaring. mijn vader was namelijk een receatieve helicopter piloot, en zij altijd tegen mij dat het net motoracen was(wat hij ook heeft gedaan):als je een foutje maakte, lag je met je neus op de grond! nou, hij maakte dus een 'foutje', de heli klapte voorover, wieken door de eigen staart, heli in 10 seconde van 2500m naar 0m en heli ontploft... als hij op de motor had gezeten, had hij ook dood kunnen zijn, maar dat zou uitzonderlijk zijn geweest. als ik zeg mijn pa viel van de motor dan zegt iedereen is hij oke? als ik zeg mijn pa is neergestord met zijn helicopter zegt idereen o wat erg voor je.
als ik zeg mijn paard heeft een spierverekt op mijn springwedstrijd en loopt mank, word er aan mij gevraagd wat er precies gebeurd is, en waneer ze weer normaal kan lopen. als iemand tegen mij zou zeggen mijn paard heeft een spier verekt tijdens de grand national, dan vraag ik me toch echt af of hij nog leefd...(mijn gedachte dan he....)
Electra63 schreef:Joolien schreef:Alsof de paarden hier de dood ingejaagd worden? Het is triest, maar dit zijn niet zomaar paarden. Dit is DE race der races, waarbij veel risico's aan verbonden zijn. Ik vind het een schitterende race, en wat een mooie finish, dat is nog nooit gebeurd bij de GN!
Dat snap ik niet Joolien. Overal op Bokt heb je het over het leed van de paarden, dat wordt aangedaan door de (slechte) ruiters, maar zo'n race vind jij dan wel mooi?
Chakalakaboomboom still in position one. En op de achtergrond zie je paardjes meerennen. Lijkt me heel erg leuk om zoiets te zien. In RL, want dat kan ik pas bepalen of het zielig is of niet. eenitraM schreef:Woooow. De ene na de andere gaat ten grondeChakalakaboomboom still in position one. En op de achtergrond zie je paardjes meerennen. Lijkt me heel erg leuk om zoiets te zien. In RL, want dat kan ik pas bepalen of het zielig is of niet.
) Damned schreef:eenitraM schreef:Woooow. De ene na de andere gaat ten grondeChakalakaboomboom still in position one. En op de achtergrond zie je paardjes meerennen. Lijkt me heel erg leuk om zoiets te zien. In RL, want dat kan ik pas bepalen of het zielig is of niet.
Lijkt mij dat jij toch vaak je mening geeft, zonder er IRL bij te zijn... (niet aanvallend bedoeld hoor, vind ik alleen raar)
kirishu schreef:oja, en dan ook nog even over dat van in de cross, dressuur en spring sport gebeuren ook ongelukken. het risico op een ongeluk is in mijn ogen daar, net als overal, even groot. alleen is het gevolg VEEL kleiner. ik denk dat er op iedere spring wedstrijd minimaal 5 paarden zijn die een spier verekken, en een week mank lopen. echter als er in deze race een spier word verekt als het paard neer komt na een sprong, is de kans best groot dat het volgende paard finaal tegen hem oploopt, waardoor hij gevloerd word en er weet ik veel wat met hem kan gebeuren!
ik heb deze mening gevormd naar mijn eigen persoonlijke ervaring. mijn vader was namelijk een receatieve helicopter piloot, en zij altijd tegen mij dat het net motoracen was(wat hij ook heeft gedaan):als je een foutje maakte, lag je met je neus op de grond! nou, hij maakte dus een 'foutje', de heli klapte voorover, wieken door de eigen staart, heli in 10 seconde van 2500m naar 0m en heli ontploft... als hij op de motor had gezeten, had hij ook dood kunnen zijn, maar dat zou uitzonderlijk zijn geweest. als ik zeg mijn pa viel van de motor dan zegt iedereen is hij oke? als ik zeg mijn pa is neergestord met zijn helicopter zegt idereen o wat erg voor je.
als ik zeg mijn paard heeft een spierverekt op mijn springwedstrijd en loopt mank, word er aan mij gevraagd wat er precies gebeurd is, en waneer ze weer normaal kan lopen. als iemand tegen mij zou zeggen mijn paard heeft een spier verekt tijdens de grand national, dan vraag ik me toch echt af of hij nog leefd...(mijn gedachte dan he....)
kirishu schreef:oja, en dan ook nog even over dat van in de cross, dressuur en spring sport gebeuren ook ongelukken. het risico op een ongeluk is in mijn ogen daar, net als overal, even groot. alleen is het gevolg VEEL kleiner.
Joolien schreef:Electra63 schreef:
Dat snap ik niet Joolien. Overal op Bokt heb je het over het leed van de paarden, dat wordt aangedaan door de (slechte) ruiters, maar zo'n race vind jij dan wel mooi?
Dat klopt ja. Misschien omdat ik er ook deels mee opgegroeid ben, dan kijk je daar gewoon anders tegenaan. Ik zie paarden liever op deze manier dichtbij hun natuur blijven dan een zeer beroerde ruiter op haar paard rondhobbelen.