Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rutting schreef:ze lopen een quarter en een mile
Citaat:Quarter Horse race horses are bred to sprint short distances ranging from 220 to 870 yards
rutting schreef:griebels schreef:Omdat de paarden rechtuit getraind worden, met een lichtgewichtje erop. DAt is dus eigenlijk alleen maar pezen en botten afharden.
Het is zelfs bewezen...
Het is natuurlijk heel wat anders (positief) dan een western-paard wat op zijn 2de al moet spinnen en voltes maken...
Ik heb een ex-renpaard gekocht op zijn 8e levensjaar.
Heb hem rondom op foto's laten zetten en het beest had alleen maar 1tjes...
En dat voor een ex-renpaard.
sorry maar western paarden worden op 2 jarige leeftijd nog geen spins en slidingsstops aangeleerd of vollop reining getraind ze worden basis klaar gemaakt dat is wat anders dan vollop de training in,ze gaan alleen maar aan de longeerlijn met een ruiter erop nadien als de paarden wat verder zijn gaan ze los en ze lopen dan vrij vd longe de ruiter stuurt dus op de neckreinteugel en te reageren, het paard leert dus voor de druk te wijken ze maken met twee jaar echt nog geen reining manouvres ,daarna gaan ze weer lekker het land op om vervolgens met 3 jaar ze weer op te pakken,renpaarden zijn vaak al op jonge leeftijd versleten niet allemaal ,maar ze zijn er wel.
Ja, sommige volbloeds zijn jong versleten, maar zo zijn er ook paarden die met drie jaar al artrose hebben, én zijn er volbloeds die met 14 jaar nog puntgaaf op de benen staan. Kwestie van opfok, genetische aanleg, training, etc. rutting schreef:sorry maar ik heb niks tegen renpaarden ben er groot mee geworden mijn oom heeft dravers ,maar mij het omging dat er een conclusie over de westernsport werdt getrokken dat ze op 2 jarige leeftijd al reining manouvres aan geleerd werdt wat niet zo is,en wat betrefd de opmerking a quarter en een mile ik heb niet gezegd dat ze die afstand lopen,mischien een verkeerde zinsspeling dat kan. maar dat de naam eraf is geleid ze lopen wel op een renbaan afstand geen verstand van ik rij western geen drafsport,tuurlijk er zijn altijd wel paarden die wat hebben.dat ontken ik niet ,sorry dat het overkomt als vingertje maar was niet tegen jou bedoeld

griebels schreef:@rutting
mijn ervaring met western is anders. Maar dan nog is rechtuit beter dan rondjes. Plus reken het lichtgewicht zadel en ruiter beter dan anders.
Zoals ik al zei is het bewezen dat je pezen en botten uithard op heel jonge leeftijd. En versleten? Alleen de uitzonderingen misschien...
Oh en je bedoeld een kwart mijl...
rutting schreef:trouwens in amerika lopen er ook quarters op de renbaan het zijn volbloeds ze lopen een quarter en een mile vandaar de naam quarterhorse maar voor de westernsport hebben ze langzamerhand de volbloed eruit gefokt,voor de westernsport.paints zijn ook quarters ze werden bont geboren ,ze hebben nu hun eigen stamboek de paintstamboek,kort gezegd het zijn gewoon bonte quarters ,verdere informatie kun je evt opzoeken op het internet,als je er meer over wilt weten ,super leuk paard trouwens.
rutting schreef:sorry maar western paarden worden op 2 jarige leeftijd nog geen spins en slidingsstops aangeleerd of vollop reining getraind ze worden basis klaar gemaakt dat is wat anders dan vollop de training in,ze gaan alleen maar aan de longeerlijn met een ruiter erop nadien als de paarden wat verder zijn gaan ze los en ze lopen dan vrij vd longe de ruiter stuurt dus op de neckreinteugel en te reageren, het paard leert dus voor de druk te wijken ze maken met twee jaar echt nog geen reining manouvres ,daarna gaan ze weer lekker het land op om vervolgens met 3 jaar ze weer op te pakken,renpaarden zijn vaak al op jonge leeftijd versleten niet allemaal ,maar ze zijn er wel.
Kijk naar de USA, daar moeten 3 jarigen al de futurities meelopen en daar is het dus zeker niet vreemd om een 2 jarige klaar te stomen voor een reining pattern die ze netjes moeten lopen inclusief spins en stops. Bizzybijtje schreef:Tsja, ik denk altijd maar zo..
Een dressuurpaard begint misschien pas op 3/4, maar eindigt pas op 18/19 en is in al die jaren behoorlijk belast met onnatuurlijke bewegingen en waarschijnlijk minstens één onkundige ruiter op gezeten heeft (en waarschijnlijk heel wat meer). Weinig dressuurpaarden die zo gezond blijven als een renpaard, om het zo maar te zeggen. Maar dat is niet zielig.
Libera schreef:Is het niet gewoon een sabino? Waarom noemen ze het dan niet gewoon zo?
Nu klinkt het net of ie genetisch bont is, wat helemaal niet waar is.....