Opvallende Paint volbloed op de Britse renbaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rutting

Re: Opvallende Paint volbloed op de Britse renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:40

trouwens in amerika lopen er ook quarters op de renbaan het zijn volbloeds ze lopen een quarter en een mile vandaar de naam quarterhorse maar voor de westernsport hebben ze langzamerhand de volbloed eruit gefokt,voor de westernsport.paints zijn ook quarters ze werden bont geboren ,ze hebben nu hun eigen stamboek de paintstamboek,kort gezegd het zijn gewoon bonte quarters ,verdere informatie kun je evt opzoeken op het internet,als je er meer over wilt weten ,super leuk paard trouwens.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:49

rutting schreef:
ze lopen een quarter en een mile

Een mijl is 1609 meter, dus dat lijkt me niet :+

Citaat:
Quarter Horse race horses are bred to sprint short distances ranging from 220 to 870 yards

Maximaal net meer dan een hale mijl dus.

rutting schreef:
griebels schreef:
Omdat de paarden rechtuit getraind worden, met een lichtgewichtje erop. DAt is dus eigenlijk alleen maar pezen en botten afharden.
Het is zelfs bewezen...
Het is natuurlijk heel wat anders (positief) dan een western-paard wat op zijn 2de al moet spinnen en voltes maken...
Ik heb een ex-renpaard gekocht op zijn 8e levensjaar.
Heb hem rondom op foto's laten zetten en het beest had alleen maar 1tjes...
En dat voor een ex-renpaard.

sorry maar western paarden worden op 2 jarige leeftijd nog geen spins en slidingsstops aangeleerd of vollop reining getraind ze worden basis klaar gemaakt dat is wat anders dan vollop de training in,ze gaan alleen maar aan de longeerlijn met een ruiter erop nadien als de paarden wat verder zijn gaan ze los en ze lopen dan vrij vd longe de ruiter stuurt dus op de neckreinteugel en te reageren, het paard leert dus voor de druk te wijken ze maken met twee jaar echt nog geen reining manouvres ,daarna gaan ze weer lekker het land op om vervolgens met 3 jaar ze weer op te pakken,renpaarden zijn vaak al op jonge leeftijd versleten niet allemaal ,maar ze zijn er wel.

Zullen we ophouden met vingetjes wijzen :+ Ja, sommige volbloeds zijn jong versleten, maar zo zijn er ook paarden die met drie jaar al artrose hebben, én zijn er volbloeds die met 14 jaar nog puntgaaf op de benen staan. Kwestie van opfok, genetische aanleg, training, etc.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:52

@rutting
mijn ervaring met western is anders. Maar dan nog is rechtuit beter dan rondjes. Plus reken het lichtgewicht zadel en ruiter beter dan anders.
Zoals ik al zei is het bewezen dat je pezen en botten uithard op heel jonge leeftijd. En versleten? Alleen de uitzonderingen misschien...

Oh en je bedoeld een kwart mijl...

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:01

sorry maar ik heb niks tegen renpaarden ben er groot mee geworden mijn oom heeft dravers ,maar mij het omging dat er een conclusie over de westernsport werdt getrokken dat ze op 2 jarige leeftijd al reining manouvres aan geleerd werdt wat niet zo is,en wat betrefd de opmerking a quarter en een mile ik heb niet gezegd dat ze die afstand lopen,mischien een verkeerde zinsspeling dat kan. maar dat de naam eraf is geleid ze lopen wel op een renbaan afstand geen verstand van ik rij western geen drafsport,tuurlijk er zijn altijd wel paarden die wat hebben.dat ontken ik niet ,sorry dat het overkomt als vingertje maar was niet tegen jou bedoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:03

rutting schreef:
sorry maar ik heb niks tegen renpaarden ben er groot mee geworden mijn oom heeft dravers ,maar mij het omging dat er een conclusie over de westernsport werdt getrokken dat ze op 2 jarige leeftijd al reining manouvres aan geleerd werdt wat niet zo is,en wat betrefd de opmerking a quarter en een mile ik heb niet gezegd dat ze die afstand lopen,mischien een verkeerde zinsspeling dat kan. maar dat de naam eraf is geleid ze lopen wel op een renbaan afstand geen verstand van ik rij western geen drafsport,tuurlijk er zijn altijd wel paarden die wat hebben.dat ontken ik niet ,sorry dat het overkomt als vingertje maar was niet tegen jou bedoeld

Misschien is dat bij jou zou maar ik heb ook al anders gezien. Niet iedereen gebruikt dezelfde trainingsmethode's, punt. Heeft geen nut om daar een discussie over te voeren :)

On topic: Gaaf paard, vind de papa mooier getekend. Wist ook niet dat dit bestond.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:12

griebels schreef:
@rutting
mijn ervaring met western is anders. Maar dan nog is rechtuit beter dan rondjes. Plus reken het lichtgewicht zadel en ruiter beter dan anders.
Zoals ik al zei is het bewezen dat je pezen en botten uithard op heel jonge leeftijd. En versleten? Alleen de uitzonderingen misschien...

Oh en je bedoeld een kwart mijl...

jep dat bedoelde ik een kwart mijl sorry voor verkeerde zinsspeling,er zijn ook licht gewicht western zadels,de ruiters zitten er geen uur op maar minstens 15 minuten, we mogen met 4 jaar pas starten onder het zadel met wedstrijden de meenste wachten er nog mee en trainen door,gelukkig heb ik positieve ervaring ermee en dat niet alle trainers zo zijn.mijn paard heeft ook allemaal 1 tjes en is goed getraind zoals het hoort,jammer dat je er slechte ervaring ermee hebt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:43

rutting schreef:
trouwens in amerika lopen er ook quarters op de renbaan het zijn volbloeds ze lopen een quarter en een mile vandaar de naam quarterhorse maar voor de westernsport hebben ze langzamerhand de volbloed eruit gefokt,voor de westernsport.paints zijn ook quarters ze werden bont geboren ,ze hebben nu hun eigen stamboek de paintstamboek,kort gezegd het zijn gewoon bonte quarters ,verdere informatie kun je evt opzoeken op het internet,als je er meer over wilt weten ,super leuk paard trouwens.

"ook quarters op de renbaan het zijn volbloeds" Waar haal je dat vandaan? Zijn het nu quarters of volbloeds?
"ze lopen een quarter en een mile" A quarter of a mile zou juister zijn denk ik
"voor de westernsport hebben ze langzamerhand de volbloed eruit gefokt" Nagenoeg elk succesvol paard in de westernsport heeft enkele generaties terug Three Bars (JC), vaak verschillende keren, en verschillende andere paarden die een hoog Thoroughbred percentage hebben. Ik vrees dat het percentage volbloed in de meeste succesvolle paarden in de westernsport een beetje hoger is dan het op het eerste zicht lijkt. Het is niet omdat de ouders QH zijn dat er geen Thoroughbred achter zit. Ook 100% erkend zijn als QH bij de Foundation Registries betekent niet dat er geen TB in zit. Old Sorrel is zogezegd 100% QH volgens die verenigingen. Toch is hij voor meer dan 90 % Thoroughbred. Leo idem, 70% TB, Bill Cody 75% TB, Peppy San 45% TB,
"paints zijn ook quarters ze werden bont geboren" "het zijn gewoon bonte quarters" Fout. Gedeeltelijk klopt dit nog voor overo paint horses, maar welke QH voorouders hebben het tobiano gen doorgegeven? Dat komt elders vandaar. Aangezien tobiano's in de bloedlijnen van ik dacht ongeveer de helft van de APHA paarden voorkomt is er toch wel een verschil met de QH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:08

rutting schreef:
sorry maar western paarden worden op 2 jarige leeftijd nog geen spins en slidingsstops aangeleerd of vollop reining getraind ze worden basis klaar gemaakt dat is wat anders dan vollop de training in,ze gaan alleen maar aan de longeerlijn met een ruiter erop nadien als de paarden wat verder zijn gaan ze los en ze lopen dan vrij vd longe de ruiter stuurt dus op de neckreinteugel en te reageren, het paard leert dus voor de druk te wijken ze maken met twee jaar echt nog geen reining manouvres ,daarna gaan ze weer lekker het land op om vervolgens met 3 jaar ze weer op te pakken,renpaarden zijn vaak al op jonge leeftijd versleten niet allemaal ,maar ze zijn er wel.

Ik ga geheel offtopic maar ik wil hier toch even op reageren: Dit is een van de vele manieren waarop het kán gaan, maar het is niet de standaard in de daadwerkelijke wedstrijdsport :n Kijk naar de USA, daar moeten 3 jarigen al de futurities meelopen en daar is het dus zeker niet vreemd om een 2 jarige klaar te stomen voor een reining pattern die ze netjes moeten lopen inclusief spins en stops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:11

Bizzybijtje schreef:
Tsja, ik denk altijd maar zo..

Een dressuurpaard begint misschien pas op 3/4, maar eindigt pas op 18/19 en is in al die jaren behoorlijk belast met onnatuurlijke bewegingen en waarschijnlijk minstens één onkundige ruiter op gezeten heeft (en waarschijnlijk heel wat meer). Weinig dressuurpaarden die zo gezond blijven als een renpaard, om het zo maar te zeggen. Maar dat is niet zielig.

Hoewel ik je punt snap, wil ik er toch even op wijzen dat in de dressuur en in het springen sportpaarden gemiddel 8 jaar oud worden.

Daarbij snap ik het gezeur hier niet. Waarom vinden we met z'n allen dat je een paard pas met 3 moet inrijden? Omdat we dat zo geleerd hebben en vroeger in de penny hebben gelezen? Je kent dat dier niet, laat staan de manier van trainen. Als je er wel regelmatig naast hebt gestaan, hoor ik graag je commentaar.

Al dat gebemoei met elkaar en de ene weet het nog beter dan de ander... Dat is zeker ook de reden dat het gemiddelde niveau op een pensionstal zo laag is. Iedereen houdt zich bezig met de ander en vooral niet met het eigen paard want men weet alles al zo goed...

yarrah

Re: Opvallende Paint volbloed op de Britse renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:21

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:51

Libera schreef:
Is het niet gewoon een sabino? Waarom noemen ze het dan niet gewoon zo? :o

Nu klinkt het net of ie genetisch bont is, wat helemaal niet waar is.....

Kleur patroon heet overo.

In Duitsland staan er twee engelsvolbloeden die ook overo zijn:
- Letter of Marque XX: donkerbruin-overo, 164 cm, geboren 2005 ... is ook WB ggk in Duitsland en heeft zijn HLP gedaan.
- Ellusive Look XX: zwart-overo, 163 cm, geboren 2005 ... maar deze is nu verkocht denk ik naar Australia.
Beide hengsten van Ellusive Quest.

In USA worden ook palomino gekleurde engelsvolbloed getraind die binnen kort op de baan zullen optreden.