Tien paarden los op de A2 bij Eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:03

Jeetje...Kimvicious geef je vader een dikke pluim! En ook de vrachtwagenchauffeur en bestuurders van de personenauto's voor hem verdienen een hele dikke pluim, wat een kano staaltje samenwerking!

Gelukkig staan ze allen weer veilig op hun plek!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:08

@ Kimvicious :wow: :wow: :wow: :wow: Paard van mijn vriendin loopt in het voorste groepje........ze heeft het filmpje net gezien, wil je je vader ontzettend bedanken voor het klemrijden ( allen andere natuurlijk ook +:)+ ) Dit had ook heel anders af kunnen lopen...

Voor zover ik weet is het nog niet bekend hoe ze hebben kunnen ontsnappen.

Gypsylady

Re: Tien paarden los op de A2 bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:23

Straks te zien op hart van Nederland sbs6

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:43

@kimvicious, idd hulde aan je vader!!!! Mijn paard stond in het groepje wat ontsnapt was, ik hoorde het om ong. 15:00, ben gelijk in de auto gesprongen en naar Heeze gereden. Ongelooflijk wat voor een afstand ze hebben afgelegd. Gelukkig vielen de verwondingen bij (volgens mij) alle paarden mee. Die van mij had alleen een paar schrammetjes, maar de schrik zat er goed in. Nogmaals, kimvicious geef je vader, namens alle paarden eigenaren maar een dikke knuffel.

(nu ff sbs 6 kijken)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:48

Jeetje, wat een bericht..
Wat fijn dat alles goed is afgelopen :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:56

Jeetje, wat een spannend filmpje. ...spurt nu naar de TV voor Hart van NL te zien...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:12

Wat een geluk dat dit zo goed is afgelopen en dat het insluiten zo goed heeft uit gepakt!!
Als je dat koppie van het achterste paard ziet, de groep niet meer bij kunnen houden en maar "moeten" blijven rennen :(:)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:14

Echt een bizar filmpje! Volgens mij hebben de paarden er nog een aardig tempo erin zitten!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:18

Wat eng dit zeg, het ziet er erg vreemd uit en dan die paarden en zon lage vangrail maar volgens mij gaan ze daar toch niet zo snel overheen. ze gingen nog best wel hard als je de snelheid zag. blij dat er geen ongelukken gebeurd zijn. en iedereen zn paardje weer heeft.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:32

Heel toevallig, ik kom daar anders nooit maar ik heb het dus ook gezien. Wij reden in de andere richting en plots zagen we daar een kudde paarden staan ingesloten door een vrachtwagen en auto's. Alle omstaanders filmen en foto's maken met hun gsm. Echt bizar om ineens op het midden van de snelweg een heleboel paarden te zien staan. Echt wonderbaarlijk dat er geen ongelukken zijn gebeurd want ook veel auto's die passeerden konden het niet laten om te vertragen en te kijken naar wat er aan de hand was. Zeer knap werk van de chauffeurs die het initiatief hebben genomen om de kudde bij elkaar te drijven!!! Dit maak ik wss nooit meer mee en hoop het ook van niet!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:45

Sjolvir schreef:
Wel heel apart zo dat filmpje uit de vrachtwagen.
Overigens nog maffer dat grijze autotje wat er tussen door floept.

Super dat je vader heeft geholpen met klemrijden.

schoentje schreef:
Mijn collega heeft ze mee opgehaald (dat rood/bruine vrachtwagentje op de video)
Ze komen uit Heeze, maar stonden in een weide niet ver van de snelweg af. Was nog een hele klus ze fatsoenlijk in vervoersmiddelen te krijgen, omdat er verschillende agenten zonder ervaring met paarden erg eigenwijs waren en de boel daardoor niet erg op lieten schieten....

:') :') _O- _O-

Dat autootje wat er tussendoor floept hielp denk ook met blokkeren.
Want hij heeft zijn alarmlichten aan.
Ik zat er ook al een beetje stom naar te kijken, maar het was denk met de beste bedoelingen.
Wel een heel mooi en appart filmpje om te zien hoe iedereen samenwerkt.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:13

Wel een sneu gezicht die arme paardjes. Gelukkig dat ze geen poging hebben gedaan over de vangrail te springen brrr moet je toch niet aan denken als je dat verkeer aan de andere kant ziet! Fijn dat ze niks ernstigs hebben.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:28

Gelukkig goed afgelopen! Dat zal schrikken geweest zijn.

Moest wel even lachen bij het filmpje, paard loopt erbij alsof het zijn dagelijkse ding is. Hup naar z'n werk :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:47

Ik begrijp dus dat het paarden waren die op rust stonden, en drachtigen. Die zullen dan ook wel niet een al te beste conditie hebben, arme dieren.

En dan tussen al dat verkeer, als ik al bedenk hoe bang die van mij voor vrachtwagens is......

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:37

Doet me denken aan toen bij parijs was ook een hele kudde incl zadel en hoofdstel nog wel

Kimvicious schreef:

Mijn vader heeft voordat hij ze had klemgereden dit nog kunnen filmen vanuit de vrachtauto. Bizar gewoon!

Gelukkig is alles goed afgelopen en hulde aan alle truckers en automobilisten die ze klem reden.

Ik moest toch wel ff lachen om dat filmpje :') _O-. Paard draaft alsof het de gewoonste zaak is , je verwacht bijna dat hij zijn hoofd draait en zeg "Lekker weertje he? 8-) "

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 05:04

Vind dit soort actie's altijd erg link,als je ziet dat filmpje van die paarden in Frankrijk,dan heb je geluk dat ze uitwijken naar rechts en niet de vangrail over naar de andere kant,omdat jullie er met de auto voor gaan rijden!

Paarden gaan juist harder rennen wanneer je ernaast rijd zoals op het laatste filmpje,denk dat het verstandiger is om de op en afritten te versperren en ze dan maar uit laten rennen en aan het eind opvangen wanneer ze uitgeput zijn,ipv de held uit te willen hangen en voor en naast de paarden gaan rijden!

Maarja gelukkig is het goed afgelopen weer!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:06

Das even schrikken zeg! Gelukkig is alles goed afgelopen en is er niks aan de hand met de paarden. Ook fijn dat de automobilisten een handje hielpen :)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:21

skippy1 schreef:
Jeetje...Kimvicious geef je vader een dikke pluim! En ook de vrachtwagenchauffeur en bestuurders van de personenauto's voor hem verdienen een hele dikke pluim, wat een kano staaltje samenwerking!

Gelukkig staan ze allen weer veilig op hun plek!

Zeker wat een helden en wat een samenwerking!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:20

Bloodymary schreef:
Ik begrijp dus dat het paarden waren die op rust stonden, en drachtigen. Die zullen dan ook wel niet een al te beste conditie hebben, arme dieren.

Mijn vriendin was zwanger, haar paard niet, voor zover ik weet geen drachtige paarden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:23

remi schreef:
Bloodymary schreef:

Mijn vriendin was zwanger, haar paard niet, voor zover ik weet geen drachtige paarden.

_O- Oh, ik dacht gelezen te hebben dat het om een paard ging. Lezen is ook een vak he, sorry!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:55

Paddenpad schreef:
Vind dit soort actie's altijd erg link,als je ziet dat filmpje van die paarden in Frankrijk,dan heb je geluk dat ze uitwijken naar rechts en niet de vangrail over naar de andere kant,omdat jullie er met de auto voor gaan rijden!

Paarden gaan juist harder rennen wanneer je ernaast rijd zoals op het laatste filmpje,denk dat het verstandiger is om de op en afritten te versperren en ze dan maar uit laten rennen en aan het eind opvangen wanneer ze uitgeput zijn,ipv de held uit te willen hangen en voor en naast de paarden gaan rijden!

Ik denk zomaar dat het een stel fransen waren in die auto en niet de bokker die het filmpje in haar post zet :')

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:10

Paddenpad schreef:

Waar heeft de snelweg een einde dan? Meestal is het einde een knooppunt, waar de wegen zich dus splitsen en er ook nog gewoon lage vangrails zijn. Ik denk dat deze langzame manier van stoppen beter is dat een blokkade maken en ze abrubt proberen te stoppen, waardoor het dus kan zijn dat ze een andere kant op schieten.
Gisteren op de A2 liepen ze dus al bijna bij het knooppunt, daar kun je niks meer met een kudde zodra ze de fly-overs oprennen. Ik denk dat de chauffeurs gisteren heel verstandig hebben gehandeld....

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:20

Jeetje, DIE hebben een stuk gerend! Vraag me toch af waar die de snelweg opgegaan zijn. Zijkanten is haast allemaal dicht gemaakt met wildgaas.
Lekker... als het een rusthuis is.. kan zomaar heel je paard naar de kl... zijn (anders ook). Paardje op filmpje was rijpaard, die was goed moe denk ik.
Zal je paard maar zijn! Wat hebben ze buiten de zichtbare 'schade'?!
Vraag me af hoe ze hebben kunnen ontsnappen en dan ook nog naar de snelweg zijn gerend. En hoe de 'weidebeheerder' dit af gaat handelen...... 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:39

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:46

Dat filmpje Kimvicious! :oo De chauffeur van de blauwe vrachtwagen verdient ook een pluim, echt top!
Volgens mij probeert het kleine grijze autootje de paarden juist te ontwijken en de vrachtwagen niet in de weg te zitten.
Met zo'n klein autootje kun je dan toch niks, daar rennen ze gewoon omheen :)

De snelweg heeft inderdaad geen einde, die gaan altijd weer verder in andere snelwegen.
Je moet er niet aan denken dat ze nog verder rennen en in de drukkere gebieden rond Den Bosch of zelfs Utrecht terechtkomen.
Dan ben je ze echt kwijt. Ik denk dat insluiten echt het beste was! +:)+